Sony Ericsson Xperia ray roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson Xperia ray roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jopineke 19-11-2013

ik heb de telefoon nu bijna 2 jaar werkt aardig maar ik kan hem nog geen dag aan hebben of hij is al leeg
dit is al vanaf het begin geweest ik zag in de specificaties dat het minstens 440 uur standby kan zijn nou ik weet niet maar misschien als ie onder stroom staat want ik heb soms wel dat ik hem 2 keer op de lader moet zetten per dag en dan doe ik er echt niks bijzonders mee ik maak soms wat foto's maar van een paar foto's maken moet ie toch niet binnen 5 uur leeg zijn dacht ik zo in het begin was het nog een uurtje of 8 nu na bijna 2 jaar is het 5 uur en weer op de lader
ik vind wel jammer
met apps soms ook probleem soms download ie ze niet omdat het geheugen te klein is ik heb er nog wel een geheugenkaart in zitten die nog niet voor een kwart gevuld is de foto's die ik maak gaan naar die kaart of pc en de meeste apps die ik erop heb staan zet ik over naar die kaart maar toch is het geheugen te klein
ook erg jammer is dat je sommige apps die er al op staan niet kan verwijderen ik bedoel ik heb facebook en een soort van whatsapp en nog meer wat ik niet gebruik waarom kan ik die er niet af halen ik wil graag zelf beslissen wat ik bewaar of niet ik bedoel zolang het niet met de besturing te maken heb moet je het er zelf af kunnen halen vind ik
binnenkort weer toe aan een nieuw abonnement vraag me af of ik weer terug moet naar mijn oude merk Nokia daar staat ook tussen 300 en 400 uur standby weet wel van die oude toestellen dat ik inderdaad iets meer dan een week kon doen met de batterij en dan daarbij ook nog regelmatig films of foto's kon maken met mijn n93
was wel niet zo compact als deze nieuwe modellen maar het werkte wel je stond niet zo maar met een lege telefoon
heb eigenlijk alleen maar deze telefoon gekozen omdat ik dacht dat Nokia zou ophouden te bestaan maar blijkbaar doen ze het nog niet zo slecht
dus mijn conclusie is niet slecht foto's zijn goed alleen bij mij een nogal snel lege batterij terwijl ie toch het vaakst in mijn broekzak zit me er omheen een mooi hoesje dus kan ook niet zomaar iets in drukken waardoor de batterij leegloopt liggend op tafel zelfde probleem

kobus2009 20-11-2013

even googelen voor het verwijderen van niet gebruikte overbodige apps; het feit dat ze aanstaan vreet al stroom.
schakel ook je wifi en bluetooth uit; dat zoeken naar verbinding kost ook strroom.
alle smart phones zijn stroomvreters by the way.
volgende keer overal recensies zoeken van gebruikers; die zijn realistischer dan fabrieksgegevens

Harzing 08-11-2013

Ik heb het toestel nu 1,5 jaar en geeft nu steeds een zwart beeld, loopt vast eigenlijk want ik kan er dan niets meer mee. Soms is het zomaar weer goed en enkele minuten later is het beeld weer zwart. Het is heel vreemd. Als ik een gesprek wil verbreken moet ik de batterij eruit halen. Het toestel is nu voor de derde keer opgestuurd. 2x een systeemupdate gedaan door de reparatiedienst van Vodafone. Dit hielp niet. Ik ben hem nu al weer 1,5 week kwijt. Zit dus ondertussen al ruim 6 weken zonder mobiel.

mark1698 02-08-2013

Bij de overstap naar een "internet" telefoon heb ik 1,5 jaar geleden deze gekozen. Ik ben erg nog steeds erg blij mee. Ik zou wel een iets grotere willen van +/- 4 inch maar zou niet weten welke ik dan nu moet kiezen. (Tips?) Tot die tijd blijf ik deze met veel pleizer gebruiken. Sony maak t gewoon goede telefoons. Hiervoor had ik de cybershot 902 met een degelijk weg gewerkte camera en deze had en heeft een prima accu duur van vele dagen nog steeds prima voor festivals als je tenminste zonder facebook kunt ;)
Mark uit Uden

graspol61 29-06-2013

Hallo lezers,

Ik heb een tijd terug een review geschreven.
Nu schrijf ik er nog een omdat een mogelijkheid tot 3D panorama foto's maken ontdekt heb :)
En nog steeds werk de telefoon geweldig (gekocht in maart 2e hands ) !!!1

Groeten fred

graspol61 11-03-2013

Nadat ik de foon 2e hands gekocht had heb ik android 2.3 naar android 4.04 geupgrade .
Werkt perfect goed snel .
Dus een hele goede koop geweest .

Mvrg. Fred

kobus2009 30-06-2013

je verteld dat het kan maar je verteld NIET hoe je dat dan kan doen!

hoe maak je dan 3D foto's?
graag een uitvoerige beschrijving; stap voor stap

Dutchie22 04-01-2013

Een jaar in bezit en het is nog steeds een heerlijk telefoontje.

Allereerst het formaat: perfect! Past gewoon nog in je broekzak, anders dan de enorme 4+ inch schermen van tegenwoordig.

Qua gebruiksmogelijkheden is het gewoon een prima smartphone. Verder is het geluid mooi, de camera dik in orde en hapert die bijna nooit.

Verder is het een ongelooflijk degelijke telefoon. Ik laat het ding serieus om de dag op de grond vallen, zonder hoesje erom heen. en hij doet het nog steeds prima. Dat is echt een wondertje.

Enige nadeel is de 512 mb intern geheugen. Dat is gewoon niet zoveel meer, zeker gelet op de uitgebreide en daardoor vrij grote apps van tegenwoordig.

Maar al met al een heerlijk toestel, voor een hele mooie prijs.

jacob01 01-12-2012

zeer goede telefoon betrouwbaar goede camera iets beter dan alcatel q995 en nog weer beter dan htc explorer ook goed helder schermgeluid van ingebouwde speaker is ook goed niet blikkerig accu redelijk loopt niet vast ook sinds kort update naar android 4 gehad scherm is niet het allergrootste maar wel duidelijk al met al zeer tevreden deze telefoon is trouwens in gebruik bij mijn zoon van 15 en die gebruikt hem intensief

LottedB 15-08-2012

ik vind het een heel fijn toestel, het beeld is aan de kleine kant maar je kan er goed op typen, je moet heet beeld echter wel overdwars houden dan anders heb je een toetsenbord met 3 letters op een toets. het is een mooi compact apparaatje en handig voor internet. ik vind het zeker een aanrader.
Ik had hem besteld bij PDA Wereld en had hem binnen 2 dagen binnen!

jacob01 13-08-2012

nog steeds een goede telefoon loopt niet vast we hebben 2 experias in ons gezin vrouw en zoon geluid is ook van goede kwaliteit ook door de ingebouwde speaker batterij is wel vrij gauw leeg en niet zo breed scherm maar dit weet je van te voren als je hem koopt we zin wel tevreden

oscarwashere 02-08-2012

Ik heb de XPERIA Ray inmiddels een halfjaar in mijn bezit en nogsteeds ben ik erg tevreden. Zelf vond ik het erg fijn om te horen wat andere mensen van het toestel vinden voordat ik hem kocht, dus ik dacht; dat doe ik ook even. Dit is mijn tweede review, want inmiddels is dit toestel voorzien van Android 4(.0.4 Ice Cream Sandwhich).

→ Vormgeving software (10/10)
Android 4 ziet er goed uit en de aanpassingen die Sony erop heeft uitgevoerd zijn er mooi. Alles werkt (nog) soepel(er dan voorheen).

→ Vormgeving hardware (9/10)
Het toestel zelf ziet er goed uit, maar dat had je zelf vast ook al gezien. Wel is er een klein minpuntje; als je een lange tijd iets doet (zoals typen) in de "Landscape mode" (dus liggend) kunnen de hoeken gaan prikken in je handpalm.

→ Face Unlock (nieuw in Android 4)
Je kunt je telefoon ontgrendelen door hem snel een foto van je gezicht te laten maken. Als jouw gezicht overeenkomt met het ingestelde gezicht ontgrendeld de telefoon. Maar hiervoor moet er wel voldoende belichting zijn, moet je de camera absoluut stil houden en jouw gezicht mag niet overbelicht zijn. Dit zijn slechts een paar dingen waardoor het al snel een stuk minder prettig word deze "makkelijke" feature te gebruiken. Maar dit ligt volgens mij niet aan het toestel, ik denk namelijk dat Google (de makers van Android) de techniek nog verder moeten doorontwikkelen.

→ Snelheid (haperingen...?) (8/10)
Ondanks het feit dat de telefoon slechts èèn processor heeft, hapert hij echt bijna nooit. Ik denk dat hij het bij mij (en ik heb behoorlijk wat dingen openstaan) zo'n 5 keer per week doet. En dat is weinig. Android 4 heeft gezorgd voor nòg minder haperingen, hoewel het aantal al laag was.

→ Batterijduur (9/10)
Ik weet niet precies hoeveel uur hij het volhoud, maar zeker een hele dag. Wel merk ik dat ik sinds Android 4 iets "meer batterijduur" over heb dan voorheen, voordat ik naar bed ga.

Dat was het wel ongeveer...
Ik sta open voor vragen en beantwoord ze snel dus aarzel niet... =)

groofer 02-07-2012

Prima telefoon maar als je scherm zwart blijft nadat het je toestel op standbye gezet hebt en weer aan wil doen en het scherm zwart is als iemand je belt.. Daarna 3 weken kwijt voor reparatie bij dynafix, vervolgens het toestel terug met ''alleen een software update''( had ik zelf natuurlijk ook al geprobeerd...) te krijgen en vte merken dat er niets verholpen is en het probleem begint weer van voor af aan. Ik vind inmiddels bij sony al twee weken geen enkel gehoor/reactie; Dit ondanks 4 gestuurde mails en twee telefoontjes waarin werd gezegd dat ik dezelfde dag terug gebeld zou worden..

Nee, mooi toestel maar service beneden alle peil!!

Kortom, nieuwe telefoon, prima als hij werkt maar eenmaal een probleem... dan geeft sony, tot op heden niet thuis. Mocht dit veranderen dan laat ik dat natuurlijk ook weten!!

anna24260 04-07-2012

Ligt het niet aan je provider? Ik had hetzelfde met mijn Ray. Bij mij kreeg ik ook vaak geen verbinding of hij viel tijdens het praten weg etc. Mijn telefoon is 4 x weggeweest in 6 maanden (nieuw gekocht).
Er zit nu een kaart in van andere provider en de telefoon doet het heel erg goed! Het is niet te geloven dat het door de provider komt.

DianaB76 19-08-2012

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Mijn toestel gaat soms ook niet meer aan uit de standbye modus, ik krijg dan een zwart scherm. En ook als ik met iemand aan 't bellen ben krijg ik een zwart scherm. Maar als ik jouw reactie zie, hoef ik van Sony dus ook niet veel te verwachten. Jammer, want verder is het toestel prima.

geertcleophas 01-07-2012

Ik heb de Ray sinds een maand of 4 in gebruik. Daarvoor had ik een Samsung windows telefoon; daarbij vergeleken is zo'n android toch een heel stuk gebruiksvriendelijker.
Ik zocht een compacter type smartphone die gemakkelijk in de broekzak past en daar voldoet deze telefoon zeer zeker aan. De beeldkwaliteit is heel goed, haarscherp. Foto's zijn ook van prima kwaliteit. Gebruik hem ook als navigatie in de auto met Navfree, werkt als een trein. Snel contact met satellieten. Ik gebruik de telefoon ook als wifi router voor mijn android-tablet; tethering, en dat werkt ook perfect.
Batterijduur is natuurlijk afhankelijk van typer gebruik, maar ben hier tevreden mee. Kan er een dag of 2-3 mee vooruit icm internet en andere connectiviteit.
Ik vind het al met al een echte aanrader!!

anna24260 25-06-2012

Ik heb al eerder een review geplaats en daarin schreef ik dat ik vaak geen verbinding kan krijgen of dat het geluid wegvalt als ik bel. Mijn mobiel is inmiddels 4 x weggeweest en ze hebben niets kunnen vinden. Ik dacht zelf de oplossing gevonden te hebben en dat is dat mijn toestel niet samen gaat met mijn provider T-Mobile (die overigens niets van zich laat horen). Ik heb reeds een andere Sony en heb mijn Sony Ray tijdelijk uitgeleend aan mijn broer. Hij is bij Vodafone en wat blijkt! De telefoon doet het erg goed.
Het lag dus puur aan mijn provider. Ik heb inmiddels meer mensen gesproken die ook een Sony telefoon hadden met een T-Mobileabonnement en die hadden ook problemen. Het is misschien niet bij alle Sony telefoons, maar ik zou toch opletten als je bij T-Mobile bent en overweegt een Sony mobiel te kopen.
Ik heb zelf toch weer een Sony gekocht alleen een ander type en ben daar tot nu toe erg tevreden over.
De Ray is verder ook een erg mooi en goed toestel.
Internet werkt perfect. GPS is erg handig. Alleen er gaat natuurlijk niets boven een Tom Tom.
Het menu is ook makkelijk in gebruikt. Ook het programma wat je kan downloden op je pc is makkelijk in gebruik. Foto's maken doet hij erg goed. Spelletjes kan je er ook goed opspelen.
Alleen vind ik het scherm wat klein. Nu ik de Arc S heb zou ik niet meer een telefoon met een kleiner scherm willen hebben.

Jakob Keijzer 22-06-2012

Dit is mijn eerste smartphone, ben gaan zoeken naar een kleine smartphone die veel mogelijkheden heeft. Klein zijn de meeste niet maar deze heeft dezelfde maat als mijn vorige telefoon, hij is zelfs nog dunner, gewoon eentje die je in je broekzak kan meenemen. De mogelijkheden zijn ruim voldoende, hij ziet er mooi uit en het scherm is bijzonder scherp en helder. Foto's zijn van een goede kwaliteit, 8 mp is natuurlijk niet mis, was ook één van mijn voorwaarden, mijn vorige telefoon had ook een camera van 8 mp. Heb zo ook altijd een camera bij me voor onverwachte kiekjes. Apps zijn er ruim voldoende voor Android en alles werkt. Na mijn aanschaf een update gedraaid die zonder problemen werd geinstalleerd en heb nog geen enkel probleem gehad, alles blijft werken zoals het hoort. Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten en heb je een complete smartphone met voldoende mogelijkheden. Dus voor wie een kleine smartphone wil met een goede camera, voldoende mogelijkheden voor wat je wilt doen met een smartphone is dit een fijn alternatief tegen al die kleine tablets zoals de smartphones er tegenwoordig uit moeten zien.

AFG 07-06-2012

Hallo beste review lezers.

Ik had voor mijn Sony Ericsson XPeria Ray Gold een Samsung Diva bijna een jaar ofzo iets, alleen ik kon der niet veel mee doen geen gratis Internet/Whatsappen/Gamen. Dus ik had weinig mogelijkheden bij me Samsung Diva Maar ik luisterde erg vaak muziek op me Samsung Diva. Ik zat maandag op de Computer voor mobiele telefoons te kijken en toen kwam ik via via op Belsimpel. En toen zag ik dat die smartphone mooi was/is en het koste maar €202 En op andere mobiele site's was die mobiel een stuk duurder maar goed, ik dus bestellen maandag avond voor 20:00 en hij kwam woensdag middag rond kwart over 3 aan.
En toen ik dat pakketje in me handen had zag die er nog mooi dicht uit en alles zat erin wat erin hoord te zitten dus geen enkele problemen mee gehad! Dus ik deed de toestel aan en hij deed het gelijk wat nogal er fijn is tot nu toe geen problemen mee.
Ik snap niet alleen waarom mensen van die boze reviews plaatsen.

- Pluspunten.
8.1 camera.
Veel mogelijkheden.
Mooie toestel.

- Minpunten.
Ja die kan ik niet vinden, dat is juist positief!

leonvdmelkboer 30-05-2012

lekker compact, maakt hele mooie foto's , heb inmiddels androïd 4.0 erop en loopt als een zonnetje.
ik heb 'm op kononginnedag gekocht bij Saturn voor de aanbiedingsprijs van slechts æ€.125,=

Jerney1 22-06-2012

Ik heb Android versie 4.0.4
Hoewel ik zeer tevreden was over de gsm is die tevredenheid gezakt omdat sinds de nieuwe software erop staat de gsm behoorlijk langzaam is geworden. Het schakelen van bijvoorbeeld camera terug naar een ander scherm duurt soms enkele seconden. Zeer storend vooral als je even snel een foto wilt nemen kan het lang duren voordat de camera opgestart word en kan je te laat zijn.
Wie weet DE oplossing ??

leonvdmelkboer 05-09-2012

karel123414; bij Saturn in Nieuwegein en dat was een aanbieding op Koninginnedag.

karel123414 04-09-2012

Mag ik weten bij welke saturn?

Richard 16 14-05-2012

*UPDATE review 11-04-2012*

Na installeren van Android 4.0 zijn er enkele opmerkingen die ik jullie wil geven.

Het toestel heeft qua uitstraling van het besturingssysteem niet super veel veranderingen.
Een paar nieuwe icoontjes, thema's, verbeterde e-mail app, een veranderde toets bij de slide-to-unlock functie, het opstartlogo, camera interface en een vernieuwde contacten/telefoonnummerblok interface.

Wat mij direct opviel is dat bij een nieuwe melding (Facebook, SMS, gemiste oproep) deze niet meer op het standby scherm kwam te staan. Jammer!
Wat wel handig is, is dat je muziekspeler op het standby scherm komt te staan.

De telefoon heeft een RAM geheugen van 512MB wat gewoon te weinig is voor Android 4.0. Dit merk je wel, omdat Android 2.3.4 en voorgaande versies veel soepeler liepen op het toestel. Denk hierbij aan het bladeren over het startscherm en het menu, maar ook het terugkeren naar het startscherm vanuit het menu. Ook scrollen op een internetpagina, contacten, WhatsApp berichten of SMS berichten gaat met haperen. Gelukkig zal Sony binnekort met een update komen voor de Sony Xperia Ray, die een lichtere versie van Android 4.0 zal zijn met dezelfde mogelijkheden.

Voor de rest blijft het een super toestel!

jaap kees 12-05-2012

Heb de sony Ray ingeruild toen voor de Galaxy S 2 en geen spijt van gehad, de sony Ray is in zijn klasse zeker een top toestel.
Wat wel als groot nadeel beschouwd mag worden is de slechte en steeds weg vallende wifi verbinding waar ik bij de Galaxy 2 totaal geen last van hebt. Ook de toetsen om de smsen zijn te klein bij de ray dus denk tot leeftijd 18 jaar heb je een leuk toestel of je moet niet zo veel msn of sms en. Verder zijn de foto,s van de Ray top.

H v d V 13-05-2012

wil toch even wat over zeggen
weg vallen van de wifi heb ik geen last.
leeftijd tot 18 jaar ben ik het ook niet eens.
ben 42 en vind het een top toestel.
dus leeftijd gebonden kun je niet zeggen,is voor elke leeftijd deze gsm
volgende wordt ook weer een sony
en de toetsen zijn klein maar,ik heb er geen moeite meer mee,in het begin wel,maar heb er nu geen last meer van.

Brkovi-2 11-05-2012

Dit toestel is, voor z,n geld, zeker een aanrader.
De mogelijkheden zijn legio en de apps werken allemaal goed. Geen enkele vastloper gehad. Is reeds opgewaardeerd met Android 4 Heb het toestel behoorlijk aan de tand gevoeld. Het beeld is super scherp. Het beeldscherm is met 3,3" net groot genoeg om het toetsenbord te kunnen gebruiken. Heb het toestel gekocht bij Hi voor aanmerkelijk minder dan hier wordt aangeboden.

H v d V 13-05-2012

hoe heb je hem naar android 4 gekregen?
de mijne zegt er is geen update.

m.v.g.

graspol61 11-03-2013

Naar de site van Sony gaan en naar smartphone je type foon en dan als je goed leest zie je upgrade naar android 4.04 .

Klik op de bovenstaande link .

Mvgr. fred

Chrissy2 12-05-2012

Geen problemen gehad na opwaarderen naar Android 4?

naamJPW 29-04-2012

Dit is een prima smartphone.Ziet er mooi strak uit.Is compact en past nog makkelijk in je broekzak.Toch is z'n kleine formaat geen nadeel voor de beleving.Het beeldscherm is mooi helder en scherp.De camera maakt goede foto's.Internet via WiFi is best snel, mobiel internet weet ik niet.Heb inmiddels Android 4.0 erop staan, dit ging ook probleemloos.Dit is mijn eerste smartphone, heb dus geen vergelijk.Maar dit is volgens mij een top toestel voor een gemiddelde prijs.Heb voor deze gekozen ook op basis van reviews en testen, en zeker geen spijt van.Ben er erg blij mee, en heel tevreden over.

jacob 1952 25-04-2012

goede telefoon na een nokia n8 te hebben gehad camera van de nokia is alleen iets beter en scherm iets groter maar voor de rest werkt de sony veel soepeler gaat niet vastlopen de nokia regelmatig wel geluid is wat klankkleur betreft prima scherm ook batterij redelijk beter dan de nokia al met al zeer tevreden met de sony tot nu toe dochter lief heeft een sony arc s deze voldoet ook prima tot nu toe

Hallo234 21-04-2012

Ik vind het een mooie, en degelijke telefoon. Je kan er veel mee, zoals apps downloaden (wat gebruikelijk is bij Android), de Camera is goed,met flitser en maakt goede foto's en video's, de touchscreen heeft nooit lagg, alleen als je veel apps en andere dingen op je telefoon hebt staan, daarom raad ik aan dat je het het beste op je geheugenkaart kan zetten! De geluidskwaliteit kan voor mij beter, want mijn vorige telefoon ging veel harder, terwijl dat geen smartphone is. Hij loopt op Android 2.3 Gingerbread,toen ik hem kocht zeiden ze dat er eind april of begin mei een update kwam voor Android 4.0 Ice Cream Sandwich, maar ze zeiden er ook bij dat het bij Sony Ericsson langer kan gaan duren. In de eerste week moest ik een wachtwoord probleem oplossen, daarvoor ging ik terug naar de winkel, ik had een wachtwoord om mijn toestel te ontgrendelen ingevoerd, en toen ik probeerde hem te vergrendelen pakte hij het wachtwoord niet. In de winker zeiden ze dat ik het met Sony PC companion moest fixen, dan ben je wel al je bestanden kwijt, die niet op je geheugenkaart staan, voorderest is het een prima telefoon. Let op!! als je je telefoon niet op Wi-Fi hebt staan, maar op 3G, dan kan je beter je dataverkeer uitzetten, als je geen internetbundel hebt voor prepaid!! Anders vreet hij al je beltegoed in 1 klap op!! Ook is het niet handig om apps te downloaden via 3G, altijd via Wi-Fi, maar dat is ook vanzelfsprekend. Kortom ik vind de telefoon geweldig, het touchscreen is dan niet al te groot, maar ik heb liever een kleine compacte telefoon, dan een beestending.

Richard 16 11-04-2012

Nu het toestel een maand in bezit. Mijn eerste reactie is positief!

Geluidskwaliteit
Als eerste is het geluid van de oortjes die Sony meeleveren geweldig! Oké, het zijn geen oortjes van Bose of Beats, maar gelijke kwaliteit van headsets van Sennheiser is zeker het geval. Ook de speaker in de telefoon zelf geeft een goed en hard geluid na inschakeling van xLoud (Die standaard ingeschakelt is en weer uit te zetten is bij instellingen.)

Camera
Voor een budgetsmartphone zoals deze is de camera grandioos. Foto's zijn prachtig, kleurrijk en onwijs scherp. Video's worden gemaakt in 720p (HD-ready kwaliteit), waarvan beeld en geluid goed is.

OS
Het Android OS op deze telefoon werkt goed, snel en zonder vastlopen. Ook is het erg gebruiksvriendelijk. Nu is Android 3.2 nog aanwezig op het toestel, maar langzamerhand worden alle Xperia Ray's geupdate naar Android 4.0. Sony (Ericsson) voegt zelf bruikbare widgets toe aan de telefoon. Helaas voegen ze ook apps toe die je niet gebruikt. Deze zijn helaas niet te verwijderen.

Beeldscherm
Ook het beeldscherm is perfect voor een budgetsmartphone. De kleuren zijn mooi en het beeld is haarscherp. Sony (Ericsson) heeft dit toestel voorzien van een Bravia Engine beeldscherm. Deze technieken gebruikt Sony ook in haar televisies.

Degelijkheid
De behuizing is misschien niet super mooi afgewerkt, zoals bij de Sony (Ericsson) Xperia Arc S, maar is wel degelijk. Het toestel ligt ook lekker in de hand. De knoppen die nog op het toestel aanwezig zijn, werken goed. Het toestel zelf werkt zonder haperingen of vastlopen. Wel is de accu ondanks de 1500 mAh batterij, erg snel leeg. Zeker bij gebruik van WiFi/Mobiel internet gaat de telefoon zo'n 2 dagen mee op een volle accu. Ook is het meegeleverde snoertje, dat mede te gebruiken is als USB kabel voor de pc, is wel erg kort, maar daardoor makkelijk mee te nemen voor bijvoorbeeld op reis. Ook neemt het weinig ruimte in beslag in de kast.

Conclusie: Een super toestel voor een leuke prijs. Ook al zou het niet je eerste smartphone zijn, doe je er zeker niet aan onder als je met dit toestel loopt.

sabrina de looper 08-04-2012

Koop geen Sony. Ik heb een Sony Ericsson Xperia Ray, direct vanaf de eerste week gaf dit toestel problemen, het bleef zichzelf maar uitschakelen.

Zelfs na 5 keer retour zenden voor reparatie blijft het toestel dezelfde problemen vertonen! Sony erkent nu zelf ook, na een half jaar heen en weer sturen, dat ze dit toestel niet kunnen repareren. Dit is op zich al een goede reden om geen Sony toestel te kopen vanwege de slechte reparatieservice, maar hier komt nog een reden: In plaats van een schadevergoeding omdat je al een half jaar niet van je data abonnement gebruik hebt kunnen maken en je ontelbare keren met helpdesk hebt moeten bellen, krijg je de DAGWAARDE van de telefoon vergoed omdat het een toestel is van een half jaar oud! Het argument dat het toestel dit halve jaar bij Sony in reparatie is geweest lijken ze daar maar niet te kunnen begrijpen….

Mijn advies is om geen enkel product van Sony te kopen, het product is slecht, de klantenservice weet niet wat service betekend en is onvriendelijk en slordig. Ze zijn technisch niet in staat om het toestel te repareren en durven vervolgens nog serieus een dagwaardevergoeding aan te bieden!

Chrissy2 17-04-2012

Dus omdat u toevallig een maandagochtend-toestel heeft, zijn alle ander toestellen ineens ook slecht?!
Dacht het dus niet, dit is pure stemmingmakerij geboren uit impulsiviteit.

wim23we 08-06-2012

sony is wel de beste mmobiel heb altijd een sony ericsson gehad maar nooit probleem mee gehad ik heb nu al 6 maanden een sony xperia ray en geupdate naar android 4 en loopt als een zonetje nu ook nog dan heb jij een fabrieks fout gehaddat heb ik wel bij de nokia gehad maar nooit bij de sony ericsson xperia ray mooie smart fone

anna24260 27-09-2012

Hoi,
Las je review. Ik zelf heb ook preblemen met die telefoon gehad. Zie mijn review (anna1960). Welke provider heb je?
Ik heb T-Mobile. Er zit nu een andere simkaart van Vodafone in en nu doet hij stukke beter. Heb je een rechtsbijstandsverz.?
IK heb met mijn rechtsbijst.verz, gebeld en na een week nog een keer, kreeg binnen een dag a twee dagen geld op mijn rekening gestort voor een nieuwe telefoon. Ik raad je aan om dat ook te doen. Ik heb T-Mobile een aangetekende brief gestuurd, mails gestuurd en diverse keren gebeld, maar krijg geen reactie. Mijn telefoon is ook 4 x weg geweest.
Heb nu de Arc S en dat gaat prima met een T-Mobile als provider. Succes! Annette

ronnneke 21-04-2012

Ook ik ben in het bezit denk ik van een maandagochtend xperia ray.... Mijne schakelt idd ook zomaar uit of opent tijdelijk apps niet. Ik zou op dit moment ook zeggen niet kopen een xperia daar het mijn 3e in de serie is en nog steeds kommer en kwel.... Ik bergrijp sabrina wel omdat je een telefoon koopt en denkt dat hij weldegelijk een langere tijd ermee kan doen en idd niet steeds retour moet zenden voor of een software update of andere reparaties. Hoop op goede xperias in de toekomst maar denk dat sony evenals nokia de plank mis slaat

Pien46 14-03-2012

Heb net als vele hiervoor een simpele nokia gehad, en om toch maar n beetje mee te gaan met de tijd, en lang nagedacht over een beetje leuke betaalde smartphone waar toch alles op zat en kan, kwam ik bij deze uit en ook mede dankzij alle goeie revieuws die ik hier heb gelezen.

Maar wat zal ik er van zeggen, het is echt een leuke platte, kleine mooie, simpele, smarthpone(heb handleiding niet eens gelezen alles gaat wel vanzelf)

hij maakt echt mooie foto's en films, en zit zelfs een knopje op om energieverbruik te verminderen!

't enige minpuntje is idd, de toetsen,, maarja het is ook wel stuk smaller, ik heb er geen problemen mee, als je t beeld gewoon draait kun je prima typen.

Ik beb er tot nu toe heel erg blij mee!!!