HTC Sensation XL 16 GB / wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Sensation XL 16 GB / wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

defred 13-05-2012

de XL vanaf november in gebruik ,het grote duidelijke scherm beviel mij wel.
Geluid vind ik niet belangrijk dus geen oordeel over.
bebruiksgemak is ok maar Iphone toch wat makkelijker.
snelheid op internet goed hoewel de Samsung van partner sneller is (S2).
en sommige apps werken niet lekker zoals Google map terwijl op hetzelfde moment op de S2 geen probleem heeft.
wel heel vervelend is dat de XL voor de 2e keer naar reparatie is gestuurt vanwege vastlopen , niet eens met internet gebruik maar bij scrollen in adressen bestand ,ook een vervelend iets is dat scherm een hardnekkige vlek krijgt die weg te poetsen is maar weer terug komt .
Vooral buiten in het licht zie je haast niets meer.
Daarvoor is de XL voor de 2e keer naar de reparatie dienst ,na de 1e keer wegsturen heb ik een nieuwe telefoon gekregen maar volgende dag hetzelfde euvel.
(volgens de winkel komt dit vaker voor)
ook vind ik het erg dat ik er achter kwam toen ik de telefoon had gekocht er geen geheugen uitbreiding in kan, terwijl ik in technische gegevens op verschillende sites gewoon staat dat er een SD kaart in kan en zelfs bij de aanschaf de verkoopster zij dat
er een ingang was ,wat ook niet zo gek is voor zo,n telefoon.
Voor mij was het ook een reden om geen Iphone meer te nemen (geen SD slot),dus daar goed spijt van .
ook mis ik reglmatig een gesprek omdat het Oog van opnemen niet omhoog schuift.
Ook sync met de PC lukt niet op 2 verschillende geprobeerd maar verbinding gaat aan uit .
nu als laatste bij mijn 2e XL was de aan uit knop boven op het toestel slecht te bedienen omdat hij te diep verzonken was en de knop zit al op zo,n lastige plek.

Airtje2611 10-05-2012

De htc sensation xl is echt de perfecte telefoon voor mensen die houden van hip hop en r&b muziek(tevens voor andere muziekstijlen) helemaal door de bijgeleverde beats audio, hierdoor klinkt het geluid nog voller. Prachtige telefoon en voor mijn doen heel snel internet , ondanks de geen dual quore processor. Het witte uiterlijk maakt deze telefoon af. Ik gebruik mijn mobiel intensief en moet hem wel iedere avond opladen( dat is tevens voortaan bij iedere telefoon). Android was onbekend terrein voor mij(apple fanaat) en eigenlijk ben ik er heel tevreden over, mooie vormgeving , etc. Mijn enige nadeel is dat mijn beats nu al kapot zijn gegaan en dat wel erg jammer vind, ondanks het fantastische geluidskwaliteit. Maar door de htc service zit deze in de garantie inbegrepen, hopen dat ze het kunnen maken! Kortom fantastische telefoon, zoals iedereen bijna allemaal beweert:)

Bjorn Bos 17-01-2012

Ik heb deze telefoon een aantal weken in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over.

Uiteraard is het een grote telefoon, 4.7 inch wel te verstaan. Dit is in het begin even wennen. Na een aantal dagen is de gewenning wel over en lijken andere telefoons juist enorm klein... Het formaat zorgt er ook voor dat de telefoon wat zwaarder is dan andere. Ik vind dit persoonlijk prettig, heb je tenminste het gevoel dat je iets vast houdt inplaats van sommige telefoons die zo'n beetje als een huls plastic aanvoelen.

Het design is naar mijn mening erg mooi. Je zou zeggen dat je snel vuil ziet op de witte case, maar als je je telefoon in een hoesje bewaard valt dit enorm tegen. Het glas is gemaakt van gorilla glas en er zullen dus niet snel krassen op komen. Ik kan bij die van mij, als ik héél goed kijk maar 2 krasjes zien zitten. Dit is echter bijna niet te zien.

De beats audio techniek maakt het gelijk naar mijn mening een stuk mooier. Toch zal een equalizer app het geluid veel meer verbeteren. In het begin lijkt de beats audio techniek heel wat, maar nadat je een equalizer hebt geïnstalleerd heb je er bijna niets meer aan.

Het geheugen is NIET uit te breiden. Je hebt ongeveer 10Gb aan geheugen, naar mijn mening meer dan genoeg. Ik heb heel wat albums muziek, foto's en filmpjes op mijn telefoon staan en zit nog lang niet aan mijn limit. Mocht dit wel gebeuren dan is het gewoon een kwestie van foto's op de computer zetten en klaar.

De snelheid is goed, je hebt voldoende werkgeheugen om te multitasken. Ondanks dat deze telefoon geen dualcore maar een singlecore processor heeft is deze echt snel genoeg. Ontloop deze telefoon dan ook niet om de processor, want het verschil tussen een single en dual core ga je pas merken wanneer je 10 apps tegelijk aan hebt staan. Zelfs dan is hij nog zeker snel genoeg.

De batterij gaat, net als bijna alle andere smartphones, precies een dag mee. Zolang je bluetooth en wifi uit hebt staan en je schermhelderheid niet op maximaal, kun je er goed een dag mee doen. En daaronder versta ik +/- 4 uur muziek luisteren, af en toe op het internet, regelmatig spelletjes spelen, bellen en smssen. Houd er rekening mee dat het uitschakelen van apps die je niet gebruikt erg veel scheelt in je energieverbruik. Éen ding is wel zeker: Elke nacht opladen.

Foto's en video's zijn erg mooi. Je hebt veel effecten die je kunt gebruiken met het maken van een foto. Achteraf kun je ze ook bewerken. Video's kun je knippen, ook handig als je een filmpje hebt van een kwartier waarbij eigenlijk maar 5 minuten de moeite waard is.

Ik heb eigenlijk niet echt minpunten bij deze telefoon. Hij is bij mij nog niet vastgelopen. Ik heb hem een stuk of 4 keer laten vallen vanaf een hoogte van 50cm (op een houten vloer) en dat had geen gevolgen. Hij kan dus redelijk veel hebben.

Het enige nadeel is dat de volumeknop op mijn headset niet werkt bij deze telefoon. Waarom weet ik niet, maar het werkt in ieder geval niet. Ik gebruik een solo HD headset van beats by dre. LET OP: Bij de normale solo werkt dit wél, bij de solo HD niet. De headset die je eventueel meegeleverd krijgt werkt dus wel.

Voice control is waardeloos, maar dat is het eigenlijk altijd wel... Dit neem ik dus ook niet op in de recensie, heb ook niet echt het gevoel dat mensen deze optie gebruiken.

Al met al een goeie telefoon, erg mooi uiterlijk, degelijk en snel. Een aanrader.

wendyvp 11-02-2012

Super review! Dit heeft mij ontzettend geholpen met een keuze te maken tussen de Htc sensation XE en de sensation XL. Bedankt!

Charsa 27-11-2011

Sinds 4 weken in mijn bezit.
Formaat is even wennen en de Wildfire lijkt er een kleuter bij :-)
Maar....de video's die ik opneem worden afgespeeld als ruis en er lopen rode strepen door mijn camera beeld als ik foto's wil maken.
Morgen terug naar de winkel en ik laat jullie weten hoe het afloopt.

Edkaboci 26-11-2011

Een paar dagen in bezit, werkt soepel, snel en beeld is erg mooi. Bij geleverde koptelefoon geeft zeeeeer mooi geluid met de beats van dr Dre.
Batterij gaat langer mee dan ik had verwacht, langer ieder geval dan mijn Iphone 3gs!
Ik was altijd grote fan van Iphone, maar moet zeggen dat deze er erg dichtbij komt! De grote is even wennen, maar is goed zo.
Camera werkt naar behoren, is prima met zijn 8 megapix en tal van opties.
Muziek is te koppelen met Itunes, ook makkelijk dus, eigen muziek erop zetten is ook fluitje van een eurocent.
Kortom, een tevreden gebruiker, tot nu toe wel te verstaan!

Kevin89 08-11-2011

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen en hij bevalt echt ontzettend goed, ik had hem voor het eerst vast in de winkel en vond hem toen wel erg groot,, Uiteindelijk toch besteld via internet en ben je al gewend aan het enorme scherm. sterker nog, het is juist heel erg fijn.

De scherpte van het beeld is ongekend en hetzelfde geldt voor zowel de snelheid van het toestel, de 8 MP camera en het geluid.

Ik ben er erg blij mee !

twijfelaar2011 25-11-2011

ik heb een vraagje
er staat bij de specificaties dat de camera geen zoom heeft is dat zo?

groetjes

Edkaboci 26-11-2011

Je kan wel degelijk inzoomen!