Olympus E-620 + HLD-5 + M.ZUIKO ED 14‑42mm + M.ZUIKO ED 40-150mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus E-620 + HLD-5 + M.ZUIKO ED 14‑42mm + M.ZUIKO ED 40-150mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

BertSchipper 20-02-2012
Nooit weer een Olympus. Ik gebruik deze camera alweer zo'n anderhalf jaar, maar ben met de service van Olympus zeer ontevreden.
Verder zit er een ontwerpfout aan deze camera. Bracketing in combinatie met afstandsbediening of met onsluitervertraging is niet mogelijk. Alleen met een kabelontsluiter.

Al na relatief korte tijd kreeg ik de eerste problemen: de draaiknop voor de belichtingsinstelling deed het gewoon niet meer.
Binnen de garantietermijn werd daarom de autofocus hersteld. Kennelijk lag het daar aan.

Na een jaar kreeg ik exact dezelfde problemen. Na bijna 2 maanden in reparatie geweest te zijn, kreeg ik bericht dat ik € 250 moest betalen omdat dit buiten de garantie viel. Reparaties hebben nl een garantie van een half jaar.

Op zich is dat logisch, maar niet als het een defect betreft dat zich in de garantietijd voordoet, waarna een reparatie kennelijk niet voldoende is om het probleem voorgoed te verhelpen.

PMH Strik 10-12-2010
Camera bijna een jaar in mijn bezit. Vele foto's gemaakten ben zeer tevreden met het resultaat. Klein min puntje zijn de soms binnenhuis genomen foto's. Ga nu een externe flitser er bij kopen wat de kwaliteit zeker ten goede komt (bv indirect flitsen)Kan de externe flitser ook als slave gebruiken. Fijne handige camera die niet onderdoet voor (duurdere) concurente. Een echte aanrader.

gesto 22-11-2012

Wat is een goede externe flitser voor dit toestel? Kan iemand me daar een advies over geven?
Graag een goed advies met prijs indicatie

knappeman59 17-09-2010
wereldtoestel met ongekende mogelijkheden.
Bij de goede instellingen maakt hij mooiere foto's dan menig concurent.
Snelle livevieuw, makkelijk te bedienen, handzaam,lichtgewicht, degelijk, kortom een fantastisch toestel. Echte aanrader.

Hans4791 25-04-2010
Sinds een paar weken in het bezit van deze mooie Olympus.
Ik heb deze na zorgvuldig overwegen gekozen door mijn eerdere ervaring met de OM serie.
Daar toen ik mijn eerste digitale camera ging aanschaffen de prijzen voor spiegelreflex ver boven mijn budget lagen, ben ik een klein uitstapje naar de powershot g3 van canon gaan maken.
Altijd eigenlijk spijt gehad dat ik toen niet door wilde sparen voor een spiegelreflex.
Nu eindelijk de prijzen op een leuk niveau zijn, toch de overstap weer gemaakt en terug op het oude en vertrouwde Olympus.
Wat een Fijne camera, en wat een mogelijkheden.
Hij heeft zoveel leuke mogelijkheden van zijn grote broertjes (e-30, E-3), en voelt heel degelijk aan.
Hiermee goede en mooie foto's maken is voor een ieder weggelegd, en voor de gevorderede fotograaf blijft er dan nog genoeg uitdagingen en mogelijkheden over.
Ik kan niet anders dan een ieder deze camera aanbevelen en zeggen dat hij zijn prijs meer dan waard is.

ariedenhartog 11-04-2010
ik heb de camare nu ca. 6 maanden in bezit, en al enkele duizenden foto's mee gemaakt.

De kwaliteit is uitermate goed! zeker de auto stand, is geweldig. Onderlaast een reportage van 680 foto's gemaakt van 3 monumenten. er zaten 2 foto's tussen die niet helemaal scherp waren.
En dit alles op 1 batterij.

Ik heb wel een zuiko lens 14-54. Je kan beter wat meer geld uitgeven aan lenzen.

RafM 25-03-2010
Ik zocht een lichte digitale reflex met een beeldstalisator op de sensor en een uitklapbaar LCD scherm.
Na wat zoekwerk en foto's kijken op het internet koos ik voor deze Olympus E-620 met twee kitlenzen.
Ik fotografeer al jaren vrij intens in RAW met diverse Canons. Wat meteen opvalt is het verschil in kleurenweergave tussen Canon en Olympus. Mijn Canon 350D en 40D produceren warme wat rozige tinten. Deze Olympus houdt het bij koelere wat blauwige tinten. Mits aangepaste nabewerking zijn met beide merken uitstekende resultaten te behalen.
De beeldstabilisatie, het uitklapbaar scherm en het lichte gewicht geven een toegevoegde waarde aan deze Olympus. Beeldruis begint al lichtjes bij 800ISO. Niet belangrijk als je bij voldoende licht fotografeert, maar daarin is Canon beter.
De twee kitlenzen zijn goed. De kwaliteiten van dit toestel verdienen echter uitstekende (en duurdere) lenzen. De ergonomie kan nog wat verbeterd worden.
Je krijgt veel fotokwaliteit voor een gunstige prijs.

h-h 03-06-2009
Heb deze camera nu ruim een maand in mijn bezit. Ben zeer tevreden over de resultaten. Uitstekende kleurweergave en zeer veel mogelijkheden die niet altijd even nuttig lijken maar in de praktijk toch goed van pas kunnen komen. Het is soms handig om direct te kunnen zien wat anders naderhand met photoshopbewerkingen wordt bereikt. De live view zoeker via het uitklapbare en verstelbare zeer heldere scherm bevalt heel goed behalve bij snel bewegende onderwerpen. Kortom een echte alleskunner deze camera, waarvoor je om alle functies te doorgronden en je eigen te maken, wel goed de prima gebruiksaanwezig moet doornemen. Overigens maakt de camera ook op de automaat uitstekende opnamen.