Philips Performer FC9150 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 69 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9150 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Ine 02-02-2016

Volgens mij ben ik de enigste die tevreden is over deze stofzuiger. Ik heb hem gekocht in 2005 en hij zuigt nog steeds goed. Ook het snoer rolt goed op. 1 minpuntje, na. ca. 1 jr. in gebruik bleven de hulpstukken niet meer zitten, ze vielen er tijdens het stofzuigen af.

thamer71 29-04-2014

in oktober 2011 nieuwe Philips fc9150 gekocht via bob shop en wat een zuigkracht ,we waren zeer tevreden over en de eerste Phillips 20 jaar die werkt nog steeds uitstekend .
na een jaar de zuigkracht ging omlaag en dachten misschien aan filter en die zijn vervangen ,stofzuiger doet het niet meer goed, na een jaar en negen maanden ging naar reparaties i.v.m. zuigkracht ,printplat vervangen en is niet meer zelfde stofzuiger die in het begin was.
na twee jaar garantie is voorbij en stofzuiger doet niet meer, helemaal kapot na twee jaar en zeven maanden ,is niet te geloven ,dus duurzaamheid en betrouwbaarheid bij deze apparaat is niets ,kort om een waardeloos apparaat .

voor mij nooit meer Philips.

liesbeth vroegh 18-02-2014

heb de FC 9150 stofzuiger 5jaar.
op zich een goede stofzuiger voor 130 euro.
jammer dat het toerental mechanisme kapot is.
dat het snoer soms slecht oprolt, kan me niet zo schelen.
volgens scheer en foppen, aldaar gekocht, heb ik waar voor mijn geld gehad, want ze gaan gemiddeld 5 jaar mee.dit bestaat niet lijkt me!!!
en de mevrouw van philips servicecentrum zei, dat het een goedkope stofzuiger was.
ik vind 130 euro niet voor niks. sorry hoor.
kortom...weinig service, behalve als je 35 euro onderzoekskosten betaald en 22 euro verzendkosten. dit is al 55 euro en nog niet eens gemaakt. boven de 150 euro krijg je een melding/vraag of het apparaat gemaakt mag worden. pardon? hij was nieuw 130 euro.
jammer hoor, dat het zo moet.

Fam ten tije 15-09-2013

Fijn apparaat, alleen reparatie dienst is slecht. Tijdens het optillen van het apparaat, stond ik met de hendel in de hand en de stofzuiger stond nog op de grond. Nou opsturen dan maar, na 3 weken eindelijk retour, blijkt alleen de hendel vervangen. Echter was ook een gedeelte van de bevestiging afgebroken, hier was niets aan gedaan! Dus weer retour, weer 3 weken het apparaat kwijt.
Gisteren eindelijk het apparaat retour, maar nu zuigt hij slecht, zijn ze het afsluitrubber vergeten.
Super, morgen maar weer eens gaan bellen! (Trouwens op de vraag van de enquete, die door philips is verstuurt, reageren ze ook niet)

J. Scheffers 27-03-2013

In november 2012 heb ik deze stofzuiger gekocht bij de koopjeskampioen voor 140 euro. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het gebruik van de stofzuiger. Geen problemen met stofzuigen van laminaat en houten vloer,dit gaat prima en zonder rare geluiden. Hij zuigt prima het duurt heel lang voor dat de stofzak vol is, de zuigkracht neemt niet af naarmate de zak voller word. Het snoer is zo lang, dat ik de begane grond en 1e verdieping kan stofzuigen zonder de stekker los te maken!
Enige minimale minpuntje zou kunnen ziin, is dat de wielen nogal groot en breed zijn, maar daar leer je wel mee omgaan. Ik ben zeer tevreden!

nlamadu 30-01-2013

Eind December bij de mediamarkt deze stofzuiger gekocht. Bij eerste gebruik viel ons op dat bij de teruggaande slag van de stofzuigermond over ons laminaat er een irritant schrapend geluid te horen is. Dit hebben we ook even getest bij toen we de stofzuiger uit hadden gezet en dit geluid bleef. Onze beleving is dat de lange haren van de tri-active stofzuigermond als een slechte ruitenwisser over de vloer schraapt en het geluid maakt. Aangezien we het erg vervelend vinden hebben we een vraag naar de Philips klantenservice gestuurd. Na een paar vreemde vragen, of het probleem er nog inzat zonder stofzuigermond, maar gebeld met de klantenservice en het probleem uitgelegd. De volgende dag zijn we teruggebeld met de opmerking dat de stofzuiger volgens specificatie is en dat we een ander mondstuk konden kopen die dit probleem niet had?? Erg vreemde bedoeling bij Philips. Mijn advies dus geen stofzuiger met tri-active mondstuk kopen als je laminaat, parket of wat voor gladde vloer dan ook hebt, want daar is deze niet geschikt voor.

Bennie81 25-08-2012

Ik heb deze stofzuiger gekocht in september 2009. Hiervoor had ik een stofzuiger uit het goedkope segement, maar wilde nu voor een stofzuiger gaan met wat meer kwaliteit en duurzaamheid. Bij de BCC destijds 230 euro betaald voor deze machine. In het begin was ik zeer tevreden over de kwaliteiten; de zuigkracht is geweldig en ook het geluidsniveau is meer dan acceptabel. Je kunt een normaal gesprek voeren met de stofzuiger op volle kracht. De kunststof wielen zorgen dat je laminaat mooi blijft.

Na een paar maanden kwam er echter een scheur in de kunststof aansluiting van de voetmond. Hierdoor schoot de zuigstang telkens uit de mond vandaan. Terug naar BCC, en ik kreeg keurig een nieuwe mee. Helaas na enige tijd weer hetzelfde probleem. Is dus een kwaal bij deze voetmonden. Heb er toen 2 tie-rips omgedaan en dat werkte. Het volgende probleem was echter dat de regelaar een eigen leven ging leiden. Het toerental van de stofzuiger varieert uit zichzelf, zonder aan de knop te zitten. Dit is zeer vervelend.

Maar vorige maand brak mijn klomp; mijn vriendin was de trap aan het stofzuigen met de stofzuiger in de hand en opeens een grote klap; het hengsel was spontaan van de machine afgebroken! De stofzuiger is toen van de trap op de grond gevallen. Dit heeft em geen goed gedaan, want sindsdien maakt de stofzuiger bijna geen toeren meer en is de lucht die uit de machine komt niet eens warm maar echt heet.

Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Maar zoek er nu wel eentje van rond de 100 euro. Want het blijkt dat een wat duurdere stofzuiger niet per se 6 of 7 jaar mee gaat.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-09-2012

Beste Bennie81, vervelend, het zou niet mogen dat uw Philips stofzuiger de problemen geeft die u aangeeft!

U geeft aan dat de stofzuiger uit 2009 is, dus buiten de 2 jaar volledige Philips garantie. Toch is het mogelijk om coulance te claimen bij BCC, waar u eventueel in combinatie een nieuwe stofzuiger kunt aanschaffen.

Indien u graag uw stofzuiger tegen kosten wenst te laten repareren kan dit via onze klantenservice!

Philips Webcare

mishendr2 13-10-2012

Ik heb ook deze stofzuiger, ongeveer zelfde tijdsperiode aangeschaft. Heb ook de hendel moeten vervangen (ook op de trap afgebroken, dikke butsen in treden! En gevaarlijk ook!), alleen bij mij werkte hij nog gewoon door. Nu de laatste tijd is de zuigkracht duidelijk minder (alle filters vervangen) en lijkt ook niet meer op volle kracht te draaien. Ook inderdaad spontane wisselingen gehad in zuigkracht. Ook slaat hij heel snel dicht en is dan alleen nog 'open' te krijgen door 'm even uit en weer aan te zetten. Een oude Siemens zuiger uit het jaar 0 werkt echter nog steeds goed... Tegenvaller.

Gon123 29-12-2011

Ik heb de stofzuiger meer dan drie jaar in bezit. De stofzuiger is krachtig genoeg, het heeft een handig lang snoer. Als snel (binnen een jaar) rolder het snoer niet meer goed in. Na ongeveer een half jaar deed de motor het niet meer, dit is goed en binnen de garantie verholpen.
De zuigmond (ik weet niet of dat het goede woord is) heeft een handige puntige vorm. Na 2,5 jaar kon ik hem niet meer goed verzetten tussen de gladde vloerstand en vloerbedekkingstand. Gelukkig heb je dan voor een paar euro een nieuwe bij de huishoudwinkel.
Al met al tevreden met mijn koop. De volgende keer zou ik hem zo weer kopen.

ton1947 14-07-2012

Heb hetzelfde probleem met de zuigmond. Waar heb je voor een paar euro een nieuwe gekocht?
Ben benieuwd, want Philips vraagt daar een boel geld voor.

vonk47 20-12-2011

Al snel na aanschaf een niet goede zuigkrachtregelaar.Gaat ineens uit zichzelf zachter of harder.
Plastickapje voor het verstellen van de harde naar zachte borstel brak al snel af.
Lipje dat de koffer van de stofzuigerzak moet vergrendelen schiet eruit en die krijg je er met geen mogelijkheid meer in met gevolg dat de stofzuiger niet meer sluit. Dus bij elke keer de zak vernieuwen een T-rip aanbrengen.
Kleine ergernissen en steeds zichzelf wisselende zuigkracht is echt heel vervelend.

Officiele reactie van Philips Nederland 28-12-2011

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op uw Philips stofzuiger heeft? Wij raden u aan om voor verdere vragen contact met de Philips klantenservice op te nemen op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Philips Webcare

ferry 23 09-12-2011

Wat een slechte stofzuiger 4 keer ter reparatie aangeboden bij philips toerental valt steeds terug, motor vervangen, printplaat vervangen etc. probleem nog steeds niet opgelost.

Dre420 01-09-2011

Aangezien mijn harige huisgenoten veel haren verliezen gebruik ik deze stofzuiger iedere dag. Het zuigvermogens is heel behoorlijk en dat is echt een pluspunt aan deze stofzuiger. Het voornaamste minpunt is de telescopische stang, deze begaf het al reeds na 2 weken. Ik had al mijn bedenkingen bij de mechanische degelijkheid van deze constructie en heb hem toen maar permanent vastgelijmd.
De continue variabele regeling voor het zuigvermogen is slechts beperkt regelbaar, beter was het geweest als er gewoon een standenschakelaar op had gezeten.
Als laatste puntje, vervang je HEPA filter en het filter dat voor de motor zit op tijd anders gaat de stofzuiger raar doen en verliest ze fors aan zuigkracht. Bij mij was dat noodzakelijk na 2 jaar intensief gebruik.

gonnnnny 06-08-2011

Ik heb de stofzuiger gekozen vanwege de zuigkracht. Deze stogzuiger heeft redelijk veel watt. Daarnaast vind ik de zuigmong erg praktisch. Hij heeft in het midden een hoek en dat zuigt erg gemakkelijk.
Na ongeveer 3 jaar ben ik er wel achter wat de mindere puntjes zijn:
Al vrij snel was de motor defect, dit viel binnen de garantie en is goed verholpen. Daarnaast rolde het snoer al snel niet meer goed op.
Na 2,5 jaar viel de zuigmond steeds weer in de 'vloerbedekkingstand', het mechanisme was versleten. Een plavuizenmond is dan een goede, goedkope oplossing. De verstelbare stang, die overigens erg handig en snel in gebruik is, klikt ook niet meer altijd goed in de vergrendeling.
Verder ben ik tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding. Elke stofzuiger heeft na 3 jaar z'n gebreken. De mankementen zijn goed te overzien en te verhelpen.

saddy 19-03-2011

Inderdaad.Wij hebben deze stofzuiger nu ook 1 1/2 jaar en het zuivermogen schiet ook steeds omhoog en omlaag.Daar ben ik niet blij mee.Dit gebeurt spontaan tijdens het zuigen.Ook hebben we al een nieuwe steel gehad.Deze schoof steeds spontaan in als we aan het zuigen waren.De nieuwe steel begint ook al weer kuren te krijgen.

Loppersum15 12-02-2011

Stofzuiger nu 1 1/2 jaar in gebruik, ongeveer 3 tot 4 keer per week in gebruik. Nooit geen problemen gehad tot voor kort, zuigkracht nam af en toerental geen spontaan omhoog en naar beneden. Nieuwe zak erin maar klacht bleef dus terug naar de winkel. Filters eruit en opgestuurd, na 1 1/2 week terug en geen probleem gevonden. Tip was controleer de filters. Nu vastgesteld dat het HEPA-filter het probleem geeft, de stofzuiger kan de lucht blijkbaar niet kwijt er wordt dus warm en gaat dan in toeren naar beneden. Wel snel na 1 1/2 jaar en best een prijzig onderdeel. Wel een super wendbare stofzuiger door de grote wielen aan de achter zijde.Geen oprol problemen met de kabel, maar deze moet je ook niet laten flippen. Inschuifsleufjes voor opbergen stang wel snel uitgesleten.

diggid 25-09-2010

Op zich een redelijke stofzuiger, maar Philips (research en development) heeft design te veel voor functie geplaatst, en bekijkt deze reviews volgens mij ook niet bij de doorontwikkeling van haar producten. Jammer.. ik zie bv de introductie van een FC9170, nog steeds loeizwaar en nog steeds met die totaal niet functionele tristar-zuigmond.

De tristar-mondstuk is wat mij betreft een hele slechte uitvinding. Je kan er simpelweg geen rechte kant of hoek mee zuigen!! Zijdelings kost veel meer kracht en een trap zuigen, ook niet te doen.

Zuigkracht is goed (mijn vorige stofzuiger een Bosch nog beter zoog vloerbedekking omhoog), maar ik heb het idee dat de zuigkracht snel afneemt, en als de stofzak maar half volzit dan gaat ie snel op de tilt-mode, heel irritant, rode stofzakvol-indicatie (en of ie dan nog zuigt is mij niet helemaal duidelijk). Ik doe dan even de zuigkracht-regelknop iets lager en dan weer harder, ipv van uit en aan. Vervang je dan je stofzuigerzak als ie halfvol is??

Een andere ergenis is het moeilijk kunnen verwisselen van mondstukken. Je moet behoorlijk wat kracht hebben om een metalen pin in te drukken. Het gewicht en deze pinnen zijn niet geschikt voor oudere mensen.

Het snoer is een ideale lengte, de slang is wat aan de lange kant, zit soms in de weg. Net zoals de brede rubberen wielen bij manoevreren, en als je 'm achteruit duwt, haakt soms het snoer ook rubberachtig in de wielen. Net niet voldoende op onderzocht.

Conclusie: Mooi design, niet altijd functioneel, redelijk degelijk op de belangrijke onderdelen. Een krappe 7.

Hilde1975 17-09-2010

Ik heb hiervoor een Philips Oslo gehad, die WEL al 14 jaar meegaat, deze gebruik ik voor de zolder nu.

Maar ik kan ze beter omruilen want wat is dit een slecht ding:

- Hulpstukken op handvat vallen er steeds af (hulpstukken laat ik nu maar weg)
- Zwaar
- Zuigt snel vacuum
- Zuigkracht neemt snel af
- Grootste probleem: de verstelbare stang is lam, hij zakt steeds in!!

Echt een rotding, dit type.

edwin1973 10-05-2010

Philips performer nu bijna 5 jaar in bezit. We gebruiken hem DAGELIJKS. Op zich een prima stofzuiger met voor ons 2 minpunten.
1) Oprolsysteem snoer is te zwak, er rolt na 2 jaar niet meer volledig in.
2) In 5 jaar tijd 3x de draagbeugel gebroken, waarvan wij er via philips customer support er 2 keer 1 GRATIS opgestuurd hebben gekregen.
Helaas nu moet ik er ook 13 euro voor betalen ex. verzendkosten.
Die draagbeugel is constructief niet goed ontworpen, daar er teveel massa aan zo'n draagpunt hangt.Wel vervelend als ie breekt als je met de stofzuiger net op de trap loopt...

creanja 03-04-2012

hebben wij net ondervonden, stofzuiger kletterde met vaart de trap af! levensgevaarlijk!!!!

mr pietie 02-05-2010

Enkele jaren geleden hebben wij deze stofzuiger gekocht. Hij wordt een aantal keren per week gebruikt. Hij zuigt prima. Het snoer gaat er redelijk weer in als je op de knop drukt.

Nadelen:
-De houder met hulpmiddelen viel, zoals wel meer opgemerkt, vrij snel van de stang, deze zit er nu niet meer op (en dan gebruik je ze natuurlijk ook minder).
-Als de luchtstroom wat minder wordt, bijvoorbeeld als je een stoel zuigt zonder hulpstuk, dan vliegt er een indicatie (of hoe heet zoiets) op rood. De enige manier om dat dan weer goed te krijgen is de stofzuiger uit en weer aan zetten. Ik heb overigens de indruk dat de stofzuiger met die rode indicatie aan wel net zo hard blijft zuigen.
-Hij rolt redelijk mee, maar ik weet dat er ook stofzuigers zijn met zwenkwieltjes die nog veel beter mee bewegen.

Al met al redelijk, maar als ik er nu een zou kopen zou ik toch nog even verder kijken.

Sylvia02 21-03-2010

Helaas geen goed product. Met mijn vorige Philips stofzuiger heb ik bijna 10 jaar gedaan, maar dat gaat deze niet redden.... Ik heb hem via de Rentepunten van de ING-Bank gekocht (scheelde veel met de winkel!) zo'n 1,5 jaar geleden. Binnen een maand brak de knop van de zuigmond, waar je de borstel mee uit/in doet, af; het is een slecht stuk plastic. De kracht van deze stofzuiger was wel super, maar ondertussen heb ik hetzelfde probleem als een andere schrijver: als ik over een (soms onzichtbare!) drempel ga houdt 'ie op met zuigen en moet ik hem aan-en-uit zetten om weer te laten zuigen. Het lange snoer is zeker een pré. De vorm van de zuigmond is even wennen, maar eigenlijk best handig. Hij is wel erg zwaar. Het in/uitschuifmechanisme van de stang is ook al lang stuk; als ik gewoon sta te zuigen, schiet de stang in en dat kost je je rug (tenzij je een kabouter bent)en het velletje van je vingers. Ik ben echt teleurgesteld in deze stofzuiger, want hij vertoont toch wel erg veel gebreken voor zo'n jonkie, die 2x per week het hele moet schoonmaken. Ik denk niet dat mijn volgende stofzuiger weer een Philips wordt....

Mariekewel 17-03-2010

Ik wou even mijn review achterlaten. Wij hebben deze stofzuiger al 5 jaar en gebruiken hem bijna elke dag (3 katten). Hij zuigt supergoed en maakt geen helskabaal. Ik vind de hulpstukken aan het handvat super, en als hij in de weg zit, klik je hem er even af. Het enige wat nu na 5 jaar begint, is dat het snoer minder goed oprolt.komt omdat het snoer gedraaid raakt.
Ik vond de zuigmond in het begin wel vervelend, en zie ook nog steeds de toegevoegde waarde er niet van in, maar ben er wel aan gewend geraakt

sorcees 24-01-2010

Prima stofzuiger, ondanks zijn zwaarte ligt hij goed in de hand, zuigt nog steeds prima en heeft een lekker lang snoer dat wat minder goed oprolt.
Hulpstukken in de ronding van de handgreep is leuk bedacht maar onpraktisch.
Maar nu is de beugel afgebroken maar ik wil geen nieuwe stofzuiger kopen, de rest is goed.
Zijn deze los verkrijgbaar / garantie?
Geen bon meer en hij is ook al meer dan 4 jaar oud, toch mag dan zo'n beugel niet gewoon afbreken.

danielle30 19-01-2010

IK heb de stofzuiger als "teststofzuiger"gekregen van Philips.Na een aantal jaar is nu de zuigkrachtregelaar stuk gegaan.
Ik heb nu dus een nieuwe besteld via modern.nl omdat ik nog nooit zo'n prettige stofzuiger heb gehad.

l.s 19-01-2010

wat een miskoop!!!
binnen een maand deed ie niks meer, laten repareren en weer in gebruik.
snoer rolt slecht en is op twee plaatsen bijna door.
heb hem nu bijna twee jaar en de zuigkracht is echt afgenomen. werkt alleen nog maar op halve kracht.
ben mijn bon kwijt anders bracht ik hem weer terug.
voor ons nooit geen philips meer

ejkanis 20-12-2009

volgens mij hebben de mensen hier het niet over dezelfde stofzuiger want de problemen die ik hier hoor ben ik niet tegen gekomen behalve dat het snoer wat slecht oprolt maar ik vindt dat niet erg.
hij zuigt goed tot zeer goed het laminaat trekt hij omhoog halve kracht.

CHR1973NL 24-11-2009

Op eerste gezicht (06-2008) leek dit een prima stofzuiger. Zuigkracht top, zuigmond top en maakt een robuuste indruk.

Na 1,5 jaar zijn we toch wat teleurgesteld; de stofzuiger valt af en toe uit/terug tot heel weinig zuigkracht (dan wat met de schakelaar heen en weer gaan en dan komt de motot weer op, zuigkracht neemt erg snel af als de zak wat voller raakt en inderdaad hij rijdt voor geen meter.

Overigens is de opbergplaats van de hulpstukken (aan de slang) echt waardeloos en is de stofzuiger lastig te vervoeren, ondanks dat het handvat handig lijkt.

Wij stappen weg van Philips, want na een stofzuiger 10 jaar egbruikt te hebben is dit de tweede op rij die snel na de garantietermijn afgeschreven is.