Dyson DC33 Allergy blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC33 Allergy blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

dendeut 19-07-2015

over de zuigkracht ben ik tevreden, maar een zuigkrachtregelaar zou perfect zijn.
nu zuig ik de deurmat elke keer van zijn plaats, ondanks de trekker om lucht te laten ontsnappen.
de filter doet zijn werk goed, daar ben ik zeer tevreden over.
het schoonmaken en legen van een dyson reservoir blijft hetzelfde, een stofwolk.... niks aan te doen.
de slang krult veel te veel waardoor hij overal achter blijft hangen.
de stang met hulpstukken erop is een onhandig ellendig ding.
elke keer irriteer ik me aan dat onding.
de handvat is ook erg vervelend, bij bijvoorbeelt de trap of de bank of voor de raam.
geef mij maar de ouderwetse stang en slang dan zou hij perfect zijn.
nu zit ik er aan te denken om hem te verkopen en een ander merk aan te schaffen.

Poca 07-06-2015

Een krachtige, wendbare stofzuiger met handig handvat. De wieltjes onder het brede mondstuk maken het stofzuigen een stuk soepeler. De vormgeving is lekker eigenwijs en de extra mondstukken zitten handig bevestigd. De stofcontainer is snel geleegd. Het enige minpuntje is misschien dat deze Dyson best veel lawaai maakt. Maar dat ben je snel vergeten wanneer de boel in no time aan kant is!

Frankaderooij 03-06-2015

Het is een fijne stofzuiger, zeer goede zuigkracht. Alleen is dat ook zijn enige nadeel, jammer dat je de zuigkracht niet lager kan zetten. Op vinyl zuigt de stofzuiger zo hard dat hij 'vastzuigt' het vinyl komt mee ophoog. Ook als je de deurmat wil schoonmaken moet je de opening bij het handvat open zetten zodat de mat niet vast blijft hangen. Verder is hij echt goed, de fijnste stof zuigt hij op.

markie01 03-06-2015

mooi design en goede zuigkracht, je hoort hem wel goed moet ik zeggen , aanschafwaarde is wel prijzig maarja, gemak is dan wel weer dat je je stofzakken niet hoeft te zoeken/kopen, is dan ook wel weer handig dus........, ik zou hem zo weer kopen.

rrademakers 02-06-2015

De stofzuiger die je moet hebben.Ben erg tevreden het is echt een gemak en wat een zuigkracht.Ook de kruimeldief heb ik van dit merk en ook hier ben ik zeer tevreden over

Peter Foppen 01-06-2015

Zeker 10 jaar geleden heb ik voor het eerst voor Dyson gekozen. En daar heb ik nooit spijt van gehad. Weliswaar kost een Dyson stofzuiger wat meer dan een ander merk, maar daar krijg je wel een kwaliteitsproduct voor terug. De Dyson zuigt altijd goed en je hebt geen gedoe meer met stofzakken. Als het stof-compartiment vol is, maak je hem heel gemakkelijk leeg boven de prullenbak.
Erg tevreden ben ik over mijn nieuwste Dyson DC33 Allergy stofzuiger. De zuigcapaciteit is zoals gewoonlijk goed en het allergie-filter zorgt ervoor dat mijn medebewoners minder last van stof hebben. Ik raad iedereen aan om een Dyson stofzuiger te kopen!

mmvl 31-05-2015

Zuigt goed krachtig, is goed wendbaar. Op en afklikken van hulpstukken gaat makkelijk. Maakt wel veel lawaai en is zwaar en breed op de trap. Het openmaken van de vuilcontainer is eenvoudig maar als en stofresten tussen het filter en de buitenzijde zitten krijg je die er lastig tussenuit.

henrybo59 31-05-2015

Dit is een geweldige stofzuiger, licht gewicht, wendbaar,erg makkelijk schoon te maken, erg krachtig, absoluut geen last van nare geurtjes. Ik wil zeker nooit geen andere meer

ekoni1973 30-05-2015

Naar veel stofzuigers geprobeerd te hebben is dit toch wel de beste van alles. vooral dat er ook geen zak in zit. Mijn vrouw is kapster en met het opzuigen van al het natte haar scheurde de zakken vaak. Hier nu totaal geen last meer van. Ook de zuigkracht is perfect. Enige nadeel vind ik het korte snoer.

W.J. Heijster 29-05-2015

Geweldige stofzuiger! Wel duurder in aanschaf maar zeker zijn geld waard! Altijd goede zuigkracht, stabiel, makkelijk schoon te maken en te legen. Voor ons geen andere meer!

joslotte 29-05-2015

Ik ben gematigd enthousiast over deze stofzuiger. We hebben de stofzuiger nu 3/4 jaar, maar de stofzuigervoet piept enorm tijdens het stofzuigen. Daarnaast sluiten de delen niet naadloos op elkaar aan, waardoor er lucht ontsnapt en dus niet de optimale zuigkracht wordt benut. Het leeggooien van het stofreservoir zorgt voor een stofwolk en je krijgt het reservoir niet goed schoon. Het filter moet je ieder maand reinigen met water, maar ook dat is niet goed schoon te krijgen en het duurt lang voordat het droog is. Dat is niet handig met kleine kinderen en een hond in huis waardoor ik 2-maal daags moet stofzuigen. Een 2e filter is dus wel handig.
Ook het handvat is niet altijd makkelijk. Bijvoorbeeld bij het stofzuigen van de trap of het uitzuigen van de bank.
Qua vormgeving en wendbaarheid is het wel een een goede stofzuiger. Ook de zuigkracht is voldoende (ondanks het ontsnappen van de lucht op de naden van de buizen).

Helma Peeters 29-05-2015

Het is een geweldige aanschaf we zijn uiterst tevreden het schoonmaken is zeer eenvoudig en 1 per week blazen we hem helemaal schoon met hogedruk lucht.
Door ons enthousiastme heeft onze zoon zich dezelfde aangeschaft

BindelsbastiaenS2015 29-05-2015

heb de zelfde maar hij is maar een 6 waard tegen over de goedkopere serie die gemakkelijker schoon te maken en heeft een dunnere zuigmond wat handiger is om ergens onder te komen die geef ik een 9

wendy 76 29-05-2015

na heel wat stofzuigers te hebben versleten toch maar gekozen voor dit product.
ik maak er immers iedere dag gebruik van in een gezin met twee kinderen en een hond.
dat laatste is ook de reden dat ik koos voor een stofzuiger zonder zak ...hondenhaar gaat ruiken als het even in de zak zit.
even de pluspunten op een rij

* makkelijk te reinigen.
* zuigt nog steeds krachtig na ruim anderhalf jaar.
* erg wendbaar (ook slag en koppelsysteem)
* ligt van gewicht
* koppelsysteem werkt snel en makkelijk

minpuntjes

* prijzig in aanschaf
* losse onderdelen zoals parketborstel heel duur.
* houdertje om de stang in te zetten niet handig

obsfrank 29-05-2015

Ik heb een jaar geleden dit produkt aangeschaft, omdat deze er in de testen het beste uitkwam en ik altijd al nieuwsgierig was hoe de Dyson het doet. Waarvoor ik hem heb gekocht, werkt hij heel goed. Het enige is het schoonmaken van de Dyson. Je moet er wel een stofmasker bij opdoen om niet te veel stof op te snuiven. Volgens de handleiding moet je het filter met water reinigen maar het duurt wel lang voordat het filter opgedroogd is. Je moet een speciale borstel hebben om al het stof en vuil eruit te krijgen. Aan de hoge zuigkracht zit ook wel wat lawaai verbonden, helaas.
Al met al toch een fijne stofzuiger.

BindelsbastiaenS2015 29-05-2015

ben het met u eens het schoonmaken is niet gemakkelijk de goedkopere is gemakkelijker schoon te maken en de stofzuiger mond had wel wat dunner kunnen zijn om onder de kasten te komen dus als ik een punt moet geven voor deze serie DC33 kom ik op een 6. geef mij de goedkopere maar die zuigt net zo goed en gemakkelijker schoon te maken die krijgt een 9 zuigen doet hij en lawaai maken ook dus voor mij een miskoop.

Madilideja 29-05-2015

In het begin vond ik deze stofzuiger echt super: goede zuigkracht. Na anderhalf jaar valt de kwaliteit me erg tegen. Bepaalde onderdelen sluiten minder goed op elkaar aan, waardoor de zuigkracht afneemt en de stofzuiger soms gammel aanvoelt.
Tevens vind ik het lastig om de stofzuiger schoon te maken. Er blijft veel stof in het apparaat zitten. Het filter moet maandelijks schoongemaakt worden. Dit moet echt goed gepland worden, want eer het filter droog is... (duurt twee a drie dagen).

Cor 29-05-2015

Nou ik kan deze stofzuiger iedereen aanraden !
In de eerste plaats zuigt hij geweldig, daarbij is hij super gemakkelijk in het gebruik, geen zakken meer, filter af en toe reinigen met de luchtspuit en een lang snoer.
Tevens blijft de zuigkracht altijd hetzelfde !
Kortom een aanrader !

GerNel 29-05-2015

Wendbaar, licht en blijft goed zuigen. Alle aansluitingen zijn eenvoudig te bedienen en blijven tot nu toe prima werken.

sg81 29-05-2015

Ik vind het een geweldige stofzuiger. Hij zuigt veel stof op. Is makkelijk in gebruik en niet te zwaar om te tillen. Een echte aanrader. Helemaal super met een huishouden met kleine kinderen.

wouter ten Brummelhuis 29-05-2015

Het is een top product. mocht je opzoek zijn naar een nwe stofzuiger koop dan deze. Prijs kwaliteit is super.

Tinkp 29-05-2015

Ik vind het een fijne stofzuiger, je schrikt ervan hoeveel hij op zuigt. Ik heb zelf alleen moeite met het schoonmaken van het apparaat ik spoel het filter om en heb een compressor waarmee ik de opvangbak schoon blaas, dan verbaast het me hoeveel stof daar weer uitkomt. Ik mis in het informatieboekje de uitleg hoe je alles schoon kan maken. Verder vind ik het een super stofzuiger!

a kamp 05-10-2014

Misschien gek maar wij hebben deze Dyson terug gebracht naar de winkel. Hoofdzakelijk om de zuigstang en de optionele parketborstel.
De stang heeft geen fijne handgreep waardoor van links en naar rechts schuiven zwaar wordt. Ook sturen, door de handgreep te draaien, gaat niet fijn. Je moet overdreven veel uitslag geven voor een klein beetje naar rechts of naar links.
De handgreep (zonder stang en zonder hulpstukken) is zeer onpraktisch. De zuigmond is dan veel te kort. Even langs een plintje halen gaat bijna niet. Zo blijf je hulpstukken wisselen.
De parketborstel van €39,- werkt best goed op parket, maar de kop klapt direct dubbel als je even een deurmatje wilt zuigen.
Zuigkracht is goed, maar is niet regelbaar, halve kracht zit er niet op, altijd vrij veel geluid dus.
De machine heeft een mooi design, maar op de trap is het onpraktisch en zwaar.
Schone lucht en geen zakken is natuurlijk wel helemaal top.

Jeroen Reuvers 01-03-2014

We hebben de Dyson DC 33 gekocht omdat we het idee hadden dat onze vorige stofzuiger niet meer goed zoog. Zelfs na het wisselen van zak en filter bleef hij slecht zuigen.

Daarna deze Dyson DC33 allergy gekocht wat een verlossing. Ik hem hem inmiddels bijna een half jaar in gebruik en de zuig kracht is echt stukken beter dan de andere stofzuigers. Daarnaast vind ik het ontwerp ook mooi om te zien. Enige nadeel is dat opzetstukken voor bijvoorbeeld het matras aardig aan de prijs zijn. Maar goed je krijg wel een stukje kwaliteit. Heb inmiddels een extra dunne zuigmond en een matras zuiger gekocht. Echt het geld waard.

Daarnaast denk ik dat de duurzaamheid van dyson goed is mijn ouders hebben er al 1 die het al meer als 10 jaar volhoud. Dat kunnen de meeste stofzuigers niet zeggen. En was het commentaar bij het vorige model dat hij slecht achter je aanliep. Daar heeft deze geen last meer van. Met het nieuwe ontwerp rolt hij prima achter je aan.

De snoer is gemiddeld wat je bij een normale stofzuiger ook krijgt. En de stang is voor mij prima. Kan me voorstellen dat mensen die wat groter zijn hem aan de kleine kant vinden.

al met al... Je betaald wel wat voor deze machine maar hij is het geld echt waard.

turna 02-12-2013

Deze Dyson stofzuiger is mooi vormgegeven en ook nog eens erg wendbaar en compact, daardoor zeer functioneel. De zuigkracht is een verademing in vergelijking tot ons vorige stofzuiger die we al snel bij de vuilnis hebben gezet. De borstelkop vind is in ons geval net te hoog waardoor ik niet onder tv kast en salon tafel kan zuigen. Het spoelen van de filter is snel en makkelijk echter een reserve zou handig zijn omdat het nog wel moet drogen. Het legen van het apparaat is met een druk op de knop gedaan, geweldig!

Kortom een goed en degelijk product van Dyson die ik iedereen kan aanraden.

xama 20-10-2013

Na knap twintig jaar huwelijk en 10 stofzuigers verder hebben we besloten om te investeren in een degelijk merkproduct, zonder stofzakken en met veel power en geschikt voor ons nieuwe uitdaging, een stofallergie . Het cadeau aan ons was een zilvergrijs, blauwe, splinternieuwe Dyson Ball DC 33C allergy. Heel veel hoop is nu gericht op dit kunstwerkje van een stofzuiger. Nu dus aan de slag en uitpakken. De instructies voor het samenvoegen zijn duidelijk. Snel is dit cycloonapparaat in staat van paraatheid gebracht met niet meer te verwisselende schakelaren. Wit voor het snoer en rood is voor het aanzetten . Stekker in het stopcontact en aanzetten. Dat betekent Code rood voor alle stof en vuildeeltjes zittend in onze grintvloer, zo blijkt achteraf. Wij maar denken dat onze vloer schoon en stofvrij was. Niets is minder waar. De Dyson heeft het aangetoond, wat een hoop zand en stof in het opvangbak naar enkele banen glijdend over de vloer. Makkelijker, krachtiger en stiller dan alle eerdere apparaten. Wij zijn perplex. Voorzichtig hebben we verder banen getrokken. Wij waren bang voor de wiebelige verbinding van het “om aan te wennen” handvat aan de telescoopstang, dat moet echter beter al is het maar voor de gemoedsrust. Hij is wendbaar en volgt je zonder veel trek en duw werk. Het is tevens ook onze eerste stofzuiger waar wij in een keer de hele verdieping 66 m2 kunnen zuigen zonder ook maar een keer stopcontact te moeten verwisselen. Nu nog de plinten afzuigen met het bijbehorende mondstuk. Gaat geweldig, was het niet zo dat binnen de kortste tijd de borstelharen hun vorm verliezen. Jammer. Wat opvalt is dat wij niet meer het gevoel hebben dat de stof die er voor ingaat aan de achterkant weer uitgeblazen wordt. Verder gaat onze grote stofzuigschoonmaak met deze Dyson naar de zitbanken. Iedereen zou het herkennen dat je bij een stoffen bank maar met de platte hand erop hoeft te slaan en een kleine stofwolk schiet de lucht in. Dus Dyson: laat zien wat je kunt. Mondstuk voor textiel aanvallen maar, maar dat mondstuk gaat er ook meteen weer eraf. Dat werkt niet. Met de vloerborstel gaat dat ook prima. Het vuil is uit de bank, jawel meer dan je ooit zou verwachten, wij staan alweer verstelt van verbazing.
Na zoveel stof, zand en vuil hebben we vaker het opvangbak moeten legen. Dat gaat makkelijk . Ook het schoonmaken van de enige extra filter is een makkie. Wel hebben we weer iets van voorzichtigheid betreffende het rode plasticschuifmechanisme voor het openen van de klep van het opvangbak. Het lijkt niet stabiel genoeg om jaren mee te gaan. Maar ja, een beetje vertrouwen moet je hebben. Uiteindelijk hebben we ook nog 5 jaar garantie en de telefonische servicenummer staat gewoon op het handvat. Voor het zuigen van de trap is onze Dyson echter te zwaar om hem te blijven tillen en te groot om hem op een trede te kunnen zetten. Maar hier zijn we al op zoek naar een goede alternatief. Uiteindelijk hebben we extra ruimte moeten maken voor het opbergen. Ondanks de stang die je in kunt schuiven heb je geen verdere mogelijkheden om de stofzuiger compact te kunnen maken voor het verder opbergen. Er is geen beschrijving bij hoe je de slang eromheen kan leggen zoals bij andere Dyson apparaten.
Onze Dyson wordt een blijvertje. We willen hem echter niet meer missen. En laat het duidelijk zijn ook de alternatief voor de trappen gaat een Dyson worden, dan wel het kleine broertje.