De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Triflex HX2 Racer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Samantha S. 18-10-2022

Topmodel onder de stofzuigers

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

Mijn vorige stofzuiger was eenzelfde model, ook draadloos, dus het gemak van op deze manier stofzuigen is mij niet onbekend. Ik wil dan ook niet anders meer. De vrijheid om het gehele te stofzuigen zonder steeds van stopcontact te wisselen en in de knoop te raken met een snoer is echt ideaal. De meegeleverde batterij geeft mij voldoende tijd om de hele verdieping en de trap te doen, en daarnaast ook een deel van de bovenverdieping mee te pakken. Voor het hele huis (daar hoort nog een trap en een zolder bij) red ik het net niet op 1 batterij, maar met de inbegrepen 2e batterij zou ik zelfs nog de auto mee kunnen nemen. Hier ligt het grootste verschil met mijn oude model, daarbij had ik 3 batterijen nodig voor alleen de trap, dus ik ga er met dit topmodel echt enorm op vooruit.
Over topmodel gesproken, het is ook nog een mooi ding om naar te kijken, al vind ik dat absoluut niet het belangrijkste. Hij staat hier in de voorraadkast, maar zou niet misstaan in bijvoorbeeld de keuken.
De zuigkracht is ook top, hij pakt moeiteloos alles op van de tegelvloer, maar ook bijvoorbeeld de droogloopmat wordt moeiteloos schoon. Er zitten 3 standen op, min-eco-max, en ik heb de max eigenlijk nog niet nodig gehad, wat ook weer scheelt op de batterijduur.
Met een hond en drie katten in huis is er altijd wel ergens haar of viezigheid te vinden, maar met deze stofzuiger en de bijgeleverde opzetstukken krijg ik ook de bank weer haarvrij. Daarnaast is een van de hulpstukken ideaal voor hoeken en kieren, wat ook perfect voor de trap is. Ik wil niet meer anders!

Pluspunten

• Lange batterijduur en extra batterij meegeleverd
  • Veel opzetstukken

Minpunten

• Redelijk zwaar

FayBou 18-10-2022

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

De Miele Triflex Racer doet wat het moet doen. De motor is krachtig zonder al te veel lawaai te maken. De ideale steelstofzuiger die het stofzuigen makkelijker maakt, waardoor ik deze ook sneller erbij pak. Sinds ik de stofzuiger heb stofzuig ik met 2 kleintjes veel vaker. Toen ik de steelstofzuiger kocht had ik nooit verwacht dat ik mijn geliefde traditionele stofzuiger zo snel zou verruilen. Het design is niet alleen mooi, maar ook handig. De motor kan aan de onderkant worden geplaatst. Dit maakt het minder belastend voor mijn zwakke polsen. Al met al zou ik deze steelstofzuiger 100 % aanraden.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Weinig geluid

Minpunten

• Prijzig

Yvette P. 17-10-2022

Top steelstofzuiger voor een schoon huis!

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

Een volwaardige stofzuiger met veel extra's. Zo zit er bijvoorbeeld een kleiner opzetstuk voor kruimelzuiger, plintzuigmond en extra borstel voor kwetsbare vloerbedekking bij.

Uiteraard ging ik gelijk enthousiast aan de slag om de stofzuiger in elkaar te zetten. Dit moest ook omdat de accu de eerste keer 4 uur moet opladen terwijl deze aan de motor vast zit. De accu geeft door middel van streepjes (max. 3) aan hoe vol deze is.
Je kunt zelf kiezen om de motor bovenin of onderin te bevestigen. Ik heb wel gemerkt dat je goed moet kijken hoe je de zuiger in elkaar zet, want als er iets verkeerd zit dan werkt de stofzuiger niet. De stofzuiger heeft 3 standen; min./eco/max, waarmee je zelf de zuigkracht kunt bepalen en dus ook de accuduur. De eerste keer iets te voorbarig op stand max. gezogen, dus de accu was snel leeg. Daarna geprobeerd op stand min., nog steeds een goede zuigkracht en dan is 1 accu voldoende.

Een nadeel is wel dat zodra je de motor bovenaan bevestigd, de zuiger zwaarder is dan andere stofzuigers. Ook kun je hem dan niet gemakkelijk ergens 'parkeren' omdat deze niet kan blijven staan. Deze plek is wel de beste keus om je zuiger snel aan te passen naar een kruimelzuiger.
Als de motor onderin is bevestigd is het lichter om te hanteren maar is het moeilijker om onder bijvoorbeeld het bed of de bank te zuigen.

Handig is het meegeleverde oplaadstation waardoor je de zuiger gemakkelijk (hangend of staand) kunt opbergen.

Het reservoir is gemakkelijk te legen maar de methode waarop moet even in verdiept worden, maar wordt goed uitgelegd in de gebruiksaanwijzing.

Voordelen:
- Uitstekende zuigkracht;
- Draadloos, dus geen gedoe met een kabel;
- Zakloos, dus geen extra kosten voor nieuwe zakken en bewuster van wat je opzuigt;
- Wendbaar, door de flexibele kop kun je gemakkelijk bochten maken;
- Altijd bij de hand dus je pakt deze sneller dan een normale stofzuiger.

Nadelen:
- Duur waardoor niet iedereen deze kan permitteren;
- Zwaarder dan een gewone stofzuiger, zeker als de motor bovenin bevestigd is;
- Te groot om gemakkelijk onder bed of bank te zuigen.

Na lang getwijfeld te hebben over de keuze normale stofzuiger of steelstofzuiger ben ik overtuigd en is dit een blijvertje. Ik ga alleen nog op zoek naar de juiste methode voor onder de bank en bed.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Draadloos

Minpunten

• Gewicht als de motor bovenin wordt gevestigd
  • Prijzig

renszo 15-10-2022

Net zo goed als een gewone stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

Hele mooi seelstofzuiger die doet wat hij moet doen. Verwijderd veel stof en is makkelijk te reinigen. Zuigen onder lage kasten is wel een uitdaging, gezien de steelstofzuiger relatief hoog is. Het dire in een systeem werkt goed, het fijnste vind ik met de unit onderaan. In het kort is dit de beste steelstofzuiger die ik gebruikt heb.

Pluspunten

• zuigtstof uitmuntend
  • lange accuduur
  • lange accuduur

Minpunten

• Relatief zwaar
  • Past niet onder alle kasten

Daan87 14-10-2022

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

Ik ben erg tevreden met de Miele. Het ideale is dat de stofzuiger geen snoer en stofzuiger zak heeft. Hierdoor pak ik de stofzuiger sneller.
Ook ben ik tevreden over de zuigkracht, stand 1 is al voldoende om een houten of betonnen vloer te stofzuigen. Wanneer ik de bank of een vloerkleed stofzuig dan zet ik de Miele naar stand 2. Van stand 3 heb ik tot nu toe nog niet of nauwelijks gebruik van gemaakt. De stofzuiger is verder makkelijk te bedienen en de verschillende bijgeleverde zuigmonden zijn makkelijk te hanteren. Ook het legen van het reservoir werkt prima. Dit doe ik na elke stofzuigbeurt.
De vele extra accessoires zijn makkelijk te verwisselen.
Verder vind ik het erg fijn dat de Miele makkelijk tegen een muur aangezet kan worden, zonder dat deze wegschuift. De motor kun je aan de onderkant plaatse waardoor hij zelf recht op kan blijven staan.

Pluspunten

• Wijnig lawaai
  • Handig

Minpunten

• Zwaar

Digitime 13-10-2022

Krachtige snoerloze steelstofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

Deze Miele is ideaal om te stofzuigen zonder snoer en stofzuiger karretje dat altijd in de weg zit zoals bij een traditionele stofzuiger. Daarbij is hij erg krachtig voor een steelstofzuiger en is het grote voordeel van dit model dat er een extra accu bij ziet. Als je op de hoogste stand stofzuigt is de accu duur wat beperkt, dus dan is een extra accu erg fijn om door te kunnen gaan.

Uniek aan het concept van Miele is dat je zelf kan bepalen waar je de motor plaats, onderin of bovenin. Onderin heeft het gemakt dat de stofzuiger veel minder zwaar en belastend voor de polsen voelt. Bovenin is ideaal als je onder dingen door moet zuigen.

De stofzuiger ziet er mooi uit en komt samen met verschillende hulpstukken. Het enige nadeel vind ik dat hij als kruimeldief relatief zwaar is.

Al met al vind ik deze stofzuiger een echte aanrader.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Extra accu
  • Motor naar keuze verplaatsbaar
  • Diverse hulpstukken

Minpunten

• Relatief zwaar als kruimeldief

Marcel 12-10-2022

We zuigen nu vaker

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

We hebben deze Miele HX2 Racer gekocht voor het gemak en de vrijheid die een accu stofzuiger heeft. Niet meer werken van stopcontact naar stopcontact. En dat is wat de Miele meer dan waar maakt. Dagelijks maakt onze Miele een rondje door de woonkamer.

Deze HX2 Racer kan je op 2 manieren in elkaar zetten, de accu/motorgedeelte bovenin bij het handvat of deze onderaan. Met de accu/ motorgedeelte bovenin kan je de stofzuiger bijna plat neerleggen om zo onder kasten of onder het bed te zuigen, maar hierdoor is de stofzuiger relatief zwaar voor de pols om het hele huis te zuigen. Ook blijft de stofzuiger niet overeind staan. Met de accu/motor onderin is deze lichter en makkelijker te gebruiken, blijft rechtop staan maar kan niet zo plat om nog onder het bed te komen.

Zuigkracht is meer dan prima. Er zitten 3 standen op, eco/normaal/sterk. Voor ons is de stand eco vaak al meer dan voldoende. Gelukkig zit er een 2e accu bij want het lukt niet om op 1 accu onze beneden en bovenverdieping te zuigen. De opvangbak is niet heel groot en zal regelmatig geleegd moeten worden.

Deze Miele zal onze 'normale' stofzuiger niet volledig vervangen. Een steelstofzuiger is niet flexibel en in sommige situaties heb je gewoon nog de flexibiliteit van een stofzuiger slang nodig om ergens achter, tussen of onder te komen.

Zou je hem moeten aanschaffen? Mijn mening is dat de prijs te hoog is voor een 3 in 1 stofzuiger! Accu duur mocht langer. Maar aan de andere kant het maakt stofzuigen wel leuker. Het gemak en de vrijheid van snoerloos zuigen, snel wisselen van stofzuiger naar kruimeldief en het design mag gezien worden.

Pluspunten

• design
  • Snoerloos
  • Zuigkracht

Minpunten

• Accu
  • Prijs

Wendy 12-10-2022

Mooie krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX2 Racer

Als eerste is het een mooi design. Hij ziet er strak uit en je kan kiezen of je de accu bovenaan of onderaan wil hebben.
Ik heb gekozen voor bovenaan omdat dit de makkelijkste plek is als ik hem om wil zetten naar handstofzuiger.
Nadeel daarvan is dat hij vrij zwaar is.
De zuigkracht is echt top! Waar mijn vorige stofzuiger de matten waar de konijnenkooi opstaat niet goed schoon kreeg, krijgt deze stofzuiger dat wel. Hij gaat ook zelf over van stand als je van vloer naar mat gaat.
Er zit een extra accu bij maar die heb ik nog niet nodig gehad.
Er zit ook een mooi ophangsysteem bij alleen daar is geen plek voor de extra accu en de hand stofzuiger.

Pluspunten

• Krachtig
  • Extra accu

Minpunten

• Prijs
  • Redelijk zwaar