Samsung SC8480 grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 83 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SC8480 grijs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

selma06 10-03-2013
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Voordelen van deze Samsung zijn de compactheid, het lage gewicht, de geweldige zuigkracht (het eerste jaar), het grote gemak waarmee het stofreservoir geleegd en het stoffilter verschoond wordt. Het apparaat is moeiteloos de trap op te dragen, neemt weinig ruimte in, is wendbaar. De bedieningsknopjes op de stang zijn geweldig handig (het eerste jaar)!
Een groot nadeel is dat de degelijkheid slecht is. In het tweede jaar gingen stap voor stap de stang en de slang stuk en nam de zuigkracht af. Het bedieningspaneeltje op de stang begaf het, de slang scheurde bij de ingang in de stofzuiger en in de stang. Met plakband hangt het geheel nu aan elkaar en wordt de Samsung als tweede stofzuiger op de bovenverdieping gebruikt. Als het apparaat stukken degelijker was en de zuigkracht zo geweldig bleef als in de eerste maanden, dan zou hij zeer aan te bevelen zijn. Maar helaas.......
Overgestapt op Philips FC 9205 (superdegelijk, maar zwaar, groot en minder makkelijk te legen dan de Samsung).

RealR 19-07-2012
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

De stofzuiger heeft het na iets meer dan 2 jaar begeven. Na pakweg een jaar in bezit was het goed merkbaar dat de zuigkracht afnam, desondanks de periodieke reiniging van de filters. Ook was het goed merkbaar dat de stofzuiger steeds warmer werd. De laatste keer dat de stofzuiger gebruikt kon worden werd deze na 5 minuten gebruik gloeiend heet waarna het apparaat er mee stopte en nu helemaal niets meer doet. Er staat wel spanning op de stofzuiger maar de motor reageert niet op aan- uitschakeling. Erg jammer want je mag verwachten dat een stofzuiger op z'n minst enkele jaren mee mag gaan. Mijn ouders hebben onlangs een nieuwe stofzuiger aangeschaft nadat hun Philips stofzuiger meer dan 10 jaar trouwe dienst heeft geleverd. Dat noem ik een goed product.

andre tamara 19-05-2012
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

word iedere dag gebruikt ,stofzuiger is op zich handig ,knopjes bediening bij de stang ,maar inderdaad het handsvat is erg gevoelig ,bij ons nu ook al stuk.das het enige voor de rest wel goede stofzuiger.

Bertje1970 26-04-2012
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

In alle opzichten een fijne en krachtige stofzuiger. Met 1 grote maar ... De handgreep en de stofzuigerbuis zijn heel erg zwak. Die gaan binnen een jaar kapot. Schijnt een bekend euvel te zijn, maar dit valt volgens de winkelier en Samsung, niet binnen de garantie. Op de stofzuiger zelf krijg je volledige garantie, maar niet op de onderdelen. Die mag je gewoon weer nieuw gaan bestellen bij Samsung. Er valt bij Samsung geen coulance te verwachten.

ventheman 15-04-2012
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Wat klaagt iedereen hier over de filters en de zuigcapaciteit. We hebben hem nou bijna 3 jaar. 1x nieuwe filters gekocht, omdat het HEPA filter kapot was.
Alle verhalen ovr zuigkracht e.d. komen neer op goed schoonmaken van de filters, het goed plaatsen van de opvangbak en geen papier opzuigen. Dat blijft hangen bovenop het grove filter van het reservoir.
Wel is de zuigvoet niet handig geconstrueerd. Verstopt snel en als er iets in zit, kan het er bijna niet meer uit.
Verder een geweldig apparaat. Grote zuigkracht en reservoir makkelijk leeg te maken. Grof vuil kan ook gewoon opgezogen worden. Ideaal dat er geen zakken in hoeven.

LindaRF 20-11-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Deze stofzuiger een half jaar in bezit en heb echt spijt dat ik 'm gekocht heb. Na een paar weken werdt de zuigkracht al stukken minder en sinds een maand blijft constant die irritante piep klinken dat het reservoir vol is terwijl dit niet zo is. Filters wassen enz. maar het helpt allemaal niet.. weet iemand een oplossing voor dit probleem want die piep werkt echt op m'n zenuwen grrr!

bazza1974 26-02-2012

Heb het witte filter er gewoon tussenuit gehaald en hij zuigt weer prima.

LindaRF 09-12-2011

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden voor de slechte zuigkracht en het irritante piepje dat het reservoir vol zit.
Ik heb namelijk nooit het platte/dunne witte filter wat onder het blauwe filter zit uitgeklopt.
Omdat ik ten einde raad was heb ik echt alle filters uitgeklopt en pas toen ik die witte schoongemaakt had was het irritantie piepje weg en stofzuiger zuigt weer als nieuw! :D

Fabio74 28-11-2011

Hi LindaRF, I had the same problem. It turned out to be something stuck in the tube, which I took out by disconnecting it and putting the end that was connected to the handle in the hole of the engine. Although it wouldn't click (it's the wrong end), the sucking power freed the tube of the obstructing object...

A. Faust 29-10-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Wij hebben deze stofzuiger nu een kleine 2 jaar. De bedieningsknop op het handvat werkt niet meer naar behoren, dat is al ruim een half jaar zo.
Het handvat is afgebroken, toen ik op het vloerkleed ging stofzuigen. Verder moet je zeer regelmatig het filter en de stofbak legen, anders zuigt hij een stuk minder.
Was in het begin zeer tevreden, maar de duurzaamheid laat echt te wensen over. Jammer, moet nu al op zoek naar een nieuwe stofzuiger.

cenm 24-07-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Na enige jaren in gebruik merk ik dat de filters erg vaak moeten worden schoongemaakt. Hij is makkelijk vast te pakken voor bijv. stofzuigen van de trap, maar draait niet altijd lekker, waardoor je vaak een ruk aan de slang moet geven. Verder is hij inmiddels heel erg veel herrie gaan maken, terwijl hij in het begin zo stil was... Geen aanrader.

rolandmh 14-07-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Wij hebben de stofzuiger iets meer dan 2 jaar gebruikt.
Zuigen dat doet ie erg goed mits je het filter regelmatig reinigt.
Op het punt duurzaamheid is er nogal wat te verbeteren.
Het handvat: is gebroken, het oprolmechanisme blokkeert niet meer, de aan en uit knop doet het niet meer goed.
Als ik iets koop verwacht ik dat het langer werkt dus geen goede prijs-kwaliteit verhouding

Jody1971 05-07-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

We hebben deze stofzuiger al ruim 2 jaar in bezit en heeft nog nooit een mankement vertoond. Ook de zuigkracht is nog goed. Wordt zeer intensief gebruikt (dagelijks) in ons gezin. 2 kinderen een langharige hond en kat. Het goed onderhouden van de filters is wel een voorwaarde om de stofzuiger in goede conditie te houden, maar is slechts een kwestie van goed uitspoelen. Ook de ingang van de emmer af en toe schoonmaken. Prima apparaat.

Guy de Lange 19-06-2011

---------Update review, 19-6-2011----------
Na een jaar heeft bijna alles het opgegeven...Al snel brak het handvat af, dit zelf gerepareerd met wat tape. Erger is dat de zuigkracht zodanig verminderd is, ondanks regelmatig reinigen, dat zuigen zelfs in de hoogste stand weinig zinvol meer is. We gaan snel op zoek naar een echte stofzuiger, beroerdste apparaat dat we ooit hebben aangeschaft, met recht goedkoop is duurkoop.

---------1e review, 7-10-2010----------
Was in het begin enthousiast over deze stofzuiger vanwege goed zuigvermogen, geen stofzuigerstangen en elektronische bediening. Na ongeveer een jaar blijkt hij toch wat kuren te hebben. De stofzuiger verspringt nu soms vanzelf naar verschillende snelheden en de zuigkracht is niet meer wat hij in het begin was. Nu ook de stang bij het elektronische gedeelte afgebroken, gelukkig werkt hij ook handmatig. Vind de stofzuiger dus vooral qua duurzaamheid niet erg best

lady100 19-05-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

wat zuurt iedereen ik heb hem al meer dan een jaar en werkt nog steeds perfect wel goed onderhouden de filters optijd schoonmaken even onder de kraan en klaar.vooral voor hondenharen topding

M.Schalkwijk 13-04-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

In beginsel prima stofzuiger, maar na verloop van circa 8 maanden tijd vermindert de zuigkracht vele malen.
Hierdoor niet efficient in gebruik en uiteindelijk ben je nog langer aan het stofzuigen om de kruimels van de grond te krijgen.
Mijn advies: koop een stofzuiger van een echte stofzuiger fabrikant, want dit is wel goedkoop, maar
uiteindelijk duurkoop.

Robbie44 28-03-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Wat een flutstofzuiger. Onze eerste miskoop van een apparaat ooit. Via kieskeurig een stofzuiger zonder zak gezocht. Deze zuigt naarmate hij ouder wordt, ondaks het veelvuldig schoonmaken van de filters, steeds slechter!! Hij maakt steeds meer herrie en gaat snel piepen. Enz. enz.

jo1971 15-02-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

stofzuiger valt bij intensief gebruik behoorlijk tegen (gezin met 3 kinderen zie ik als intensief, lees elke dag gebruiken). Al vrij snel zakt de zuigkracht in en als er bijvoorbeeld papiertjes oid inschieten raakt hij al verstopt. snoer en slang zijn veel te kort (wij waren een elektrolux met snoer van 13m gewend). Er zitten 2 filters in die vrij snel dicht gaan zitten. Al met al te vlug gekocht bij mediamarkt, waar service niet in het woordenboek staat. dag na aankoop al teruggeweest, kreeg als antwoord: "is al uit de doos geweest, je kunt in de winkel alles uitproberen. dus niet meer terug!"

Fernanda78 14-02-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Ik heb de Samsung ruim een jaar. Motor kapot viel nog wel binnen de garantie. Dat is prima. De zuigkracht is waardeloos! Het zuigt amper kruimels ed op. Sinds een ruime tijd begint de stofzuiger ook te piepen. Ik ben er helemaal klaar mee!

Werner de walvis 05-02-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Na ruim anderhalf jaar was het handvat helemaal kapot en dan werkt hij niet meer. Gelukkig viel dit nog onder de garantie. Hopelijk gaat het nieuwe handvat langer meer, maar dat betwijfel ik. Verder is het model wel handig en ziet er prima uit. De mogelijkheden zijn gewoon. Het gebruiksgemak is op zich prima, alleen is het filter redelijk snel vuil, wat dan weer regelmatig schoon gemaakt moet worden.

astrid77 02-02-2011
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Tot nu toe heel tevreden. Het legen van de stofbak gaat heel makkelijk. Stofzuiger maakt wel herrie (welke niet zou ik zeggen) maar de zuigkracht is heel goed. Ook het aan-, uit-, harder- en zachterknopje op het handvat van de stofzuigerstang is erg fijn. Geen spijt van mijn aankoop!

Mellomike 25-01-2011

---------- update review 25-01-2011----------
Na een jaar kwamen de eerste mankementen. De irritante piep welke aangeeft dat het reservoire vol is gaat niet meer uit.
Er zijn inmiddels diverse onderdelen gebroken.
B.v. het handvat hangt met tape en ty-rap aan elkaar en de bediening op de slang doet het niet meer.
De zuigkrcht is afgenomen etc.ect.ect.
Weg met dat ding. Zolang die het doet die het maar we kijken uit naar een betrouwbare hulp.

---------- oude review 04-04-2009 ----------
2 maanden in bezig. Redelijk positief. Prijs kwaliteit is zeer goed. Voor net €100,- een prima zuiger. Zuigt hard, goede platte parket zuigmond, komt bijna overal onder. Makkelijk te legen en schoon te maken, handige bediening, al druk je soms onbedoelt op de bediening (die overigens erg handig op de stang is geplaatst). Min punten:
Adaptor van de zuigborstel(om de meubels te zuigen) erg onhandig. Tijdens het zuigen van de bank valt deze er steeds af.
Slang draait stroef mee waardoor deze oprolt.
Het lipje aan de stang om deze aan de stofzuiger te hangen om alles op te bergen is afgebroken. (Is verder niet echt belangrijk maar is wel gebroken)

Plus punten:
Zuigkracht
Bediening
Schoonmaken
Snoer lengte
Zuiger volgt prima
Prijs/Kwaliteit

Kortom erg tevreden, al zijn er wat min putjes. Maar voor iemand die een handige en hard zuigende zuiger zoekt voor een vriendelijke prijs, kan ik deze zeker aanbevelen !!

icemen 04-01-2011

---------Update review, 4-1-2010--------
Na iets meer dan twee jaar, functioneert de bediening op het handvat niet meer. Er zit een breuk in het plastic. De koppeling tussen de slang en stang laat te wensen over. Telefonisch contact met Samsung en Selectro wees uit dat ik niet op coulance hoefde te rekenen. De reparatie bleek snel duurder dan een nieuwe stofzuiger. Geen Samsung stofzuiger meer voor mij.

----------2e review 09-10-2010 ----------
Heb deze stofzuiger nu 2 jaar in bezit en bij mij liep ook de zuigkracht achteruit, ook na het schoonmaken van de filters. Echter een tip op de site van samsung vertelde mij de filters met een beetje wasmiddel schoon te maken en dat bleek behoorlijk te werken. Met name het witten gedeelte van het filter zat verstopt. Hij loopt nu weer als een zonnetje.

----------1e review 05-01-2009 ----------
We hebben deze stofzuiger een aantal maanden in ons bezit en hij voldoet uitstekend. Ik heb slechts eenmaal het filter schoongemaakt wat een eenvoudig werkje is. De zuigkracht is een stuk beter dan de duurdere miele die we hiervoor hadden. Kortom een aanrader.

sophie1966 19-11-2010
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

De stofzuiger gekocht in april 2009 en nu al maakt ie een enorm lawaai bij het zuigen. De zuigkracht is minimaal. De reviews lezende, eerst het filter maar een schoonmaken....

Voor mij nooit weer een Samsung

bertito 24-10-2010
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Ik heb deze stofzuiger ongeveer 1 jaar in gebruik en ik moet zeggen dat hij zwaar tegenvalt. Ik viel voor het mooie design en het makkelijk legen van het stofreservoir. Dat laatst is nu juist zijn zwaktepunt. Onder het doorzichtige stofreservoir zit een filter dat veel te snel verstopt raakt. Daardoor moet je telkens dat vieze filter met de hand wassen, echt smerig, en na een paar keer stofzuigen zit het weer verstopt. Ook mag het filter niet nat teruggezet worden, dus ff snel de stofzuiger leegmaken is er niet bij. Ondanks de 2000 watt motor is de zuigkracht gemiddeld niet meer dan 500 watt. Ik wil nooit geen stofzuiger meer met vast filter zoals bij dit model.

ledebo 09-08-2010
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

zoals bij anderre reviews: zuigkracht verdwijnt naarmate de stofzuiger ouder wordt ondanks alle opgevilgde schoonmaakinstructies.
Klantenservice is meer een afscheepservice. Klant wordt geen service geboden maar afgescheept!!

rube6 03-08-2010
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

Mooie stofzuiger en hij deed het in het begin ook zeker goed (aangeschaft april 2009).

Zoals zo velen hier echter binnen een jaar problemen met de zuigkracht.
Selectro en de webwinkel proberen de schuld hiervan echter bij mij neer te leggen: de filter zouden niet regelmatig en goed schoongemaakt zijn.

Zeer zwak van de webwinkel en Selectro. Gezien de vele slechte ervaringen hier weer men ondertussen echt wel dat deze stofzuiger gewoon niet deugd.
Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering inmiddels ook ingeschakeld.

Inmiddels maar een Philips gekocht.

Gert-Jan2008 03-08-2010
Geschreven voor: Samsung SC8480 grijs, zilver

We hebben deze stofzuiger nu 4 maanden in bezit. Na ongeveer twee weken brak het handvat af. Echter is dit met een telefoontje keurig opgelost. We hadden binnen 2 dagen een compleet nieuw handvat.

Ik ben nog steeds zeer tevreden met deze stofzuiger. Hij zuigt goed. De afstandbediening is erg handig, soms gaat deze wel spontaan aan omdat je er tegemakelijk tegenaan komt. Het stofresevoir is makkelijk schoon te maken. Het snoer is lang genoeg. Wat erg handig is, is de telescopische buis die je kleiner kunt maken. Hierdoor past de stofzuiger gemakkelijk in ons kleine kast. Mijn schoonmoeder heeft deze stofzuiger ook en is ook erg tevreden.
Een aanrader!