Electrolux Z 8220 - Twinclean Magnet rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux Z 8220 - Twinclean Magnet rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

BakkertjeJ 04-01-2011

Nu 3 jaar in bezit. Zuig op zich best goed, al neemt de zuigkracht naar verloop van tijd wel wat af.

Alleen de slang en stang zijn echt slecht. De stang schiet steeds los, na 1 jaar hebben we een nieuwe gehad. Maar nu 2 jaar later is de garantie voorbij en is de stang weer stuk.
Ook de stekker van het snoer is al een keer vervangen.

Dus een leuke stofzuiger, maar je hebt er maar 3 jaar plezier aan ;-(

arcolux 13-05-2014

Ik heb hetzelfde probleem, slang is goed maar het buissysteum
en mondstuk is waardeloos, is ook het 2e mondstuk, kosten 56,93
euro. De behuizing is in goede staat, dus zonde om hem weg te
doen. Wat kost een nieuw buissysteum?

joey2003 09-10-2010

Ik heb de stofzuiger 3 jaar gehad en nadat alle losse onderdelen zoals slang, stang enz. gratis vervangen zijn is die nu helemaal kapot.
Er was een mogelijkheid om hem na te laten kijken maar ik kan niet 2 weken zonder stofzuiger.
De service van electrolux om gratis nieuwe onderdelen te sturen is geweldig, maar dat zeg ook wel iets over de kwaliteit van de stofzuiger.
Dus voor mij geen electrolux meer.

ikke11 09-06-2009

de klacht van de stofzuigerslang en borstel heb ik ook.ik heb de stofzuiger nu net drie jaar ,super stofzuiger,maar de slang was al na een jaar kapot,heb ik gelijmd en later ingekort,en nu is de borstel stuk.mijn zus heeft dezelfde stofzuiger en ook de zelfde problemen dus het ligt niet aan mij.zij heeft de borstel al vervangen maar dit kostte 60 euro,haar slang is ook al gerepareerd.ik heb een ander merk stofzuiger(dyson) gekocht die helaas niet zo practisch is.zij twijfelt nog.

kloosje 01-02-2009

Ik heb de stofzuiger nu 2 jaar in mijn bezit. Qua zuigkracht nog geen betere ontdekt. We hebben een hond, dus minstens 1 x per dag wordt de stofzuiger gebruikt. Vorig jaar is de slang gratis vervangen. Ongeveer elk jaar gaat de stofzuigerslang kapot. Ik heb een mail gestuurd om na te vragen of zij ook vinden dat je van deze onderdelen mag verwachten dat ze een langere levensduur hebben dan 1 a 2 jaar.
Afwachten maar.....

vanadiniet 10-12-2008

Ik ben na een jaar nog steeds dolgelukkig met deze aankoop.
Onze grote langharige hond laat het hele jaar behoorlijk wat haar vallen en dan is zo'n reservoir even leegkloppen ideaal. De filter even ontdoen van omwonden haar is ook zo gebeurd. Ik wacht niet tot het lichtje van de stofzuiger gaat knipperen en klop de achterste twee filters zo nu en dan uit bij de vuilnisbak, wauw, wat komt er dan een hoop uit. En zuigen wat ie dan weer doet!!!!
Voor mij echt nooit meer een ander.
Als je de stroomdraad volledig uittrekt zal hij onderweg niet terugschieten. En ja, als je hem achter je aantrekt kan hij wat log zijn maar voor zo'n zuigkrachtbezittende geweldige stofzuiger moet je iets overhebben.

stanislava 23-11-2008

Wat een vreselijke stofzuiger. Als je rugklachten hebt, moet je hem zeker niet kopen. Hij is niet soepel. De stofzuiger heeft 3 wielen, 1 ruk om de stofzuiger een andere kant op te sturen, gaat de snoer terug. Waar ik geen eens om vroeg. Wie bouwt zo iets in elkaar. Nope.

KKK 09-06-2008

Een hele goeie zuigkracht enz. Helemaal eens met de meeste reacties. Echter binnen drie maanden moest ik er al mee terug want er zat stof in de motor. Nu, een jaar later, weer hetzelfde euvel, maar geen garantie meer. Dat gaat een lieve duit kosten, elk jaar de stofzuiger laten repareren.

De zelfreiniging van de filters werkt inderdaad van geen meter. Zelf peuteren en kloppen is nodig en veel vaker dan eens in de paar maanden.

Hij maakt een gigantisch lawaai.

En als er draden of andere lange dingetjes op de vloer liggen dan draait het rollende staafje in de mond zich vast. Hij kan absoluut niet overweg met grotere stukjes en aangezien ik druk knutselende kinderen heb meot ik altijd eerst de grote stukken met de hand opruimen.

Nog nooit zo'n goeie zuigkracht gehad. Dat wel. Maar nu is 'ie dus weer dood. In stofzuigerzaken vertellen ze soms dat dat stof in de motor bij dit model een veelvoorkomend probleem is en dat ze 'm daarom niet verkopen. Overweeg een andere aan te schaffen.

Zucht.

Jammer. Dat lange snoer is ook gigahandig.

Nog een nadeel: hij is erg zwaar.

Taco en Simone 28-01-2008

We hebben m nu 2 weken in huis en welgeteld drie mee gezuigd, na de derde keer is ie er na 10 minuten mee opgehouden. Reden: oververhit. Mogelijke oorzaak; het zuigen van een vloerkleed. Zoals ook bij andere reviews vermeld is dit blijkbaar een vaak voorkomend probleem bij dit apparaat. Helaas heb ik niet goed gelezen en ben alleen uitgegaan van de positieve verhalen. Het is gewoonweg een ontzettend slecht apparaat en mijn advies; Niet kopen! Waarschijnlijk gaan wij nu een traject in van terugsturen en laten maken etc (nogmaals we hebben m pas 2 weken!) Waardeloos!

wadje 23-10-2007

In het begin veel problemen. Twee keer teruggestuurd. Problemen met steel, rubbertjes kapot en problemen met de filters. De stofzuiger stopte er steeds mee en zei dat de filters gereinigd moesten worden, terwijl dat helemaal niet nodig was. Nu een jaar in bezit. Zuigt veel minder goed als in het begin. Rommel in het trechtertje slecht te verwijderen. Ook het reinigen van de filters gebeurt maar matig. De mond is een stukje zachte stof kwijt en de wieltjes zitten verstopt met rommel, waardoor ze slecht draaien, waardoor hij zich makkelijk vacuum zuigt aan de grond. Al met al veel problemen mee gehad en teleurstellende prestaties.

klaas33 23-10-2007

Dit is een heerlijke stofzuiger. Het reservoir is in een handomdraai te ledigen. Deze stofzuiger reinigt zelf zijn eigen filter. Daarnaast lekkere lange snoer en stootbumpers. Hier is goed over nagedacht.

drs8 18-08-2007

2 maanden in bezit.
positief: zuigt krachtig, makkelijk te legen, geen zak, lange snoer, klein formaat stofzuiger.
Negatief: smalle zuigmond, zuigslang-bevestiging op stofzuiger is snel stuk, na leegmaken vuil opvangreservoir blijft veel vuil achter wat niet weg te zuigen is moet met doek schoongemaakt worden, 1 stand voor steen en vloerbedekking kan soms schuren op stenen vloer.
conclusie: krachtig, flexibel, ondanks zakloos wel enig onderhoud nodig.

marten2007 10-08-2007

vandaag gekocht en teruggebracht.
Zuigt goed en soepel. reservoir ook makkelijk te reinigen. ideaal lange draad en lange zuigbuis .
Alleen de buis viel steeds van het handvat( mischien toevallig alleen een fout bij deze)maar verder doet de telescoopbuis ook niet degelijk aan. Dus toen wat meer betaalt en een dyson gekocht en die bevalt tot nu toe wel.

sanderuutgrunn 15-06-2007

Wij hebben de stofzuiger nu een jaar in ons bezit. Zie ook de eerdere review. Tijd voor een update:
Hij zuigt nog steeds prima, ondanks zeer intensief gebruik. Wel wat mankementen gehad:
Oprolmechanisme defect
Klemmetje aan zuigmond om de slang op te bergen afgebroken
Stekker van het snoer gebroken (als gevolg van het automatische oprolmechanisme. geregeld rolt het snoer onverwacht op, met als gevolg een ruk aan de stekker/stopcontact. En de telescopische buis werkte ook niet meer helemaal soepel.
Alle mankementen zijn onder garantie verholpen, maar dan ben je het apparaat wel een paar week kwijt. Lastig.

Miss Lilian 14-06-2007

Supertevreden! Ik heb al vele stofzuigers versleten en deze stofzuigzakloze is de beste tot nu toe in zijn catogorie. Ben erg tevreden over het bedieninsgemak en zijn zuigkracht.

Vooral de lengte (actieradius) van het snoer is geweldig. Voorheen moest ik van stopcontact naar stopcontact zoeken en bij deze kan ik bijna het het hele huis doen vanaf 1 stopcontact in het midden.
Ook het opbergen van het snoer gaat vanzelf met een rukje aan het snoer terug in de machine. Dus zelfs tijdens het zuigen gaat het snoer meestal vanzelf terug, zodat je niet in de knoop hoeft te komen.

Keer op keer verbaast het me na iedere stofzuigactie hoeveel er weer de gemakkelijk te reinigen opvangbak zit.
Ook de twee zelfreinigende filters zijn gemakkelijk in het onderhoud. Even aan de knop draaien na het stofzuigen en de stofzuiger begint automatisch de filters te reinigen met zijn zuigkracht. Geen gedoe met borsteltjes en stoffige troep.

Met deze zuigmachine hoef je niet te klunsen.

Als enig minpuntje vind ik persoonlijk dat de stofzuiger in rechtopstaande opbergstand geen draaggreep heeft.
Maar een kniesoor die daar dit zuigwonder op wieltjes voor in de winkel laat staan!!!

rhe 16-05-2007

De Electrolux Z8220 Twinclean Magnet is 1 van de beste stofzakloze stofzuigers van dit moment.
De zuigkracht is uitstekend. De blote zuigmond tilt via het deksel een potje met een totaal gewicht van 2 kilo moeiteloos op.Voor het zuigen van mijn linoleum is de minimale zuigkracht voldoende, bij maximale zuigkracht wordt het linoleum van de grond getild. Door de toegepaste techniek blijft de maximale zuigkracht ook bij een volle stofcontainer even sterk.
Voorheen gebruikte ik een Bestron stofzakloze stofzuiger en stond versteld van hoeveel stof van waarschijnlijk jaren, nog opgezogen werd door de Electrolux.
De zich aan de ondergrond aanpassende parketborstel is heel handig, geen gedoe meer met het steeds met de voet omzetten van de stand bij overgang van harde naar zachte ondergrond.
Doordat de zuigbuis helemaal vlak kan komen te liggen is stofzuigen onder meubels vanaf 7 cm hoogte geen probleem. Nadeel vind ik de vorm van de zuigbuis die niet rond is maar ovaal, waardoor er slechts hulpstukken van Electrolux erop passen. Volgens een in mijn ogen deskundige verkoper, komt deze vorm de zuigkracht wel ten goede. De lengte van de zuigbuis is aanpasbaar tussen de 90 en 130 cm dus ook geschikt voor lange mensen.
In tegenstelling tot de productspecificaties is de Twinclean Magnet voorzien van een mechanische zuigkrachtregeling in plaats van een elektronische. Maar daarmee is de zuigkracht voldoende te regelen hoewel de schuif wat mij betreft iets stroever mocht schuiven.
Het snoer is 10 meter lang. Stofzuiger en zuigbuis zijn samen ongeveer 3 meter lang zodat het maximale bereik ongeveer 13 meter is; voor mij ruim voldoende om vanuit een centraal punt mijn hele flat te bereiken.
Handig zijn de zelfreinigende filters waarvan een lampje aangeeft wanneer die omgedraaid moeten worden en de afwasbare Hepa-filter die jaren te gebruiken is. Dus materiaalverbruik is vrijwel nihil.
De stofcontainer is gemakkelijk te legen hoewel er altijd enige stof in de lucht vrijkomt naargelang de hoeveelheid wind die er waait, maar de stofcontainer die zondermeer volkomen stofvrij is te legen moet volgens mij nog worden uitgevonden. Reinigen van de stofcontainer is heel eenvoudig te doen onder de kraan of douche omdat er geen filters in zitten. Tip: om de stofvorming te voorkomen, open de stofcontainer op een kiertje en laat er dan langzaam water in lopen tot alle vuil onder water zit. Vervolgens stofcontainer dichtdoen, goed schudden en even laten staan. De drab kan dan stofvrij bijv. in de WC worden gedumpt.
Het lawaai is van een gemiddeld niveau wat ik persoonlijk nog veel lawaai vind (79 db volgens. fabrikant).
NB.
Bij een eigen test met het opzuigen van een mengsel van lange papiersnippers, zaagsel, dennenappels, zand, steentjes e.d., bleek dat zelfs bij verstopping, de zuigkracht hoog bleef totdat de machine stopte en het lampje van de zelf clean filters ging branden. In eerste instantie kreeg ik de machine niet meer aan de praat nadat ik de zichtbare verstopping had verwijderd. Het lampje voor de filters ging branden telkens wanneer ik de machine probeerde aan te zetten. Uiteindelijk bleek dat de verstopping ook in het onzichtbare gedeelte van inlaat, waar je niet met de hand bijkan, zat. Na verwijdering van deze inwendige verstopping, doormiddel van een flexibel staafje, deed de stofzuiger het weer prima. Dit was wel een extreme test. Bij normaal gebruik zal een dergelijke verstopping niet gauw plaatsvinden.
Uiteraard gaat het hier niet om een puinzuiger daarom ben ik tot nu toe heel tevreden over mijn stofzakloze Electrolux stofzuiger.
pluspunten:
- Constante grote zuigkracht ook als stofcontainer vol zit
- Gemakkelijk te legen en te reinigen ruime stofcontainer
- Zelfreinigende filters
- Geen stinkende lucht, mede omdat de stofcontainer naar wens kan worden geleegd
- Gemakkelijke bediening, hulpstukken dicht bij de hand
- Bereik van 13 meter en zuigbuis ook voor lange mensen
- Stofzuiger moet altijd via aan/uit-knop worden aangezet en gaat dus niet onverwacht aan
- Materiaal verbruik vrijwel nihil
minpuntjes:
- Ovale zuigbuis waarmee geen hulpstukken van andere fabrikanten kunnen worden gebruikt
- Geen elektronische zuigkrachtregeling, schuif van de mechanische regeling schuift heel licht
- Inwendige verstopping moeilijk te verwijderen
Bij de waarderingscriteria mis ik de beoordeling van de functionaliteit. Deze stofzuiger krijgt van mij voor functionaliteit een 10+

R2D2 04-04-2007

De stofzuiger na ontvangst direct gebruikt. Tja, dat is inderdaad even schrikken als je ziet wat er van je vloer komt en wat het vorige 'oude' beestje dus allemaal liet liggen. Ik vind het een superapparaat en lekker eenvoudig te reinigen. Duurzaamheid kan ik nu natuurlijk nog niet helemaal beoordelen, maar voelt allemaal goed aan. Ik las echter wel een review over de ophanging van de telescoopbuis (in de opbergstand) en dat deze makkelijk afbreekt. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Op dat punt voelt en ziet het er niet echt solide uit. Enige puntje dat ik nu kan verzinnen om aan te voeren als verbetering richting elektrolux.

clooska 16-03-2007

Zeer degelijke stofzuiger. Krachtige borstel, leuke vormgeving.
Beetje zwaar om op de trap, vind ik.
De hulpstukken kan je vastmaken aan de steel, heel handig, behalve 1 onderdeel, zit er los bij !Beetje dom eigenlijk !
Er zitten 2 filters in, 1 wordt gebruikt, de andere is reserve. Het toestel kan zelf de filters reiningen.

Knik 03-03-2007

Vanochtend ontvangen, heb er de hele dag mee gewerkt! Wat een superapparaat, goede zuigkracht en heel ergonomisch design. Had een AEG Vampyr, maar liefst 16 jaar gehad en nog steeds deed de motor het, maar helaas brak de slang en liepen de wielen er steeds af. Wat een vooruitgang met deze stofzuiger! Ik zocht eigenlijk naar een apparaat speciaal voor parket, of met een parketborstel. Bij het lezen van de reviews kreeg ik het idee dat dit alleen een extra verkooppraatje is (ik ben ook niet zo goed met het bewaren van aparte borstels) en heb voor deze gekozen omdat hij zowel op het karpet als parket en laminaat met dezelfde borstel goed blijft zuigen. Hij maakt geen krassen op het parket. Aan de slang zitten twee extra opzetstukken (een borsteltje en een kierenzuiger), altijd bij de hand. Het enorm lange snoer is ook een heel groot pluspunt, bovendien rolt hij af terwijl je verder weg loopt dus je hoeft hem niet helemaal uit te trekken. Hij rolt ook automatisch op als je hem een rukje geeft. Jammer dat hij veel boller is dan mijn oude, nu past hij niet meer in de meterkast.. Het legen van het reservoir (zit na het hele huis gezogen te hebben best vol) is een fluitje van een cent. Qua degelijkheid moet hij zich nog bewijzen, maar ik heb het idee dat hij tegen een stootje kan. Succes met het maken van je keuze!

AntWoman 23-01-2007

Een tweede review van mij, nadat ik de stofzuiger terug van reparatie heb: geweldig apparaat!
Ja, je moet soms even de haren en stofjes van de zgn trechtertjes plukken en inderdaad komt er rondom de wieltjes van de zuigmond ook haren en stof te zitten, maar de wieltjes zijn demontabel dus dat probleem is snel verholpen! Wat ook erg prettig is, is het laaaaaaange snoer! Je kunt goed overal onder komen en hij heeft een enorme zuigkracht, ik ben er zeer tevreden over en ik hoop dat ik nog lang plezier mag hebben in het stofzuigen!

pino01 22-01-2007

Waardeloos, we hebben hem nu meer dan een jaar en het is echt helemaal niks. Haar gaat tussen de wieltjes zitten van de zuigmond en die draaien daardoor niet meer. Deze wieltjes zijn ook niet te demonteren dus alles zit muurvast. De stofzuiger oververhit HEEL snel met tapijt en stopt er dan gewoon mee. De zelfreiniging van de filters werkt voor geen meter, je moet de stof er nog steeds met de hand uitpulken. Het snoer beschadigd binnenin de stifzuiger, waarschijnlijk loopt de kabel intern bij het oprollen tussen het oprolmechanisme, want de stroomkabel is over de hele lengte zwaar beschadigd. Het cycloon gedeelte is hopeloos omdat haar van dieren allemaal blijft hangen op het kleine trechtertje.
Zuigkracht is ook al niet in te stellen en dat is eigenlijk voor deze prijs belachelijk.
Nee, wij kopen niet nog eens een Electrolux.

marc-o_nl 10-01-2007

stofzuiger 3 maanden in bezit en hij bevalt uitstekend.
Met twee kinderen en een kat heeft hij het zwaar te verduren maar hij geeft
geen krimp. Het stofreservoir is heel makkelijk te verwijderen en je draagt het
gesloten naar de vuilnisbak dus geen geknoei. Nu een maal de filters moeten
reinigen en dat gaat ook heel mooi zonder geknoei. volg de gebruiks aanwijzing
en in 30 sec klaar. Hij is wel iets zwaarder als de miele die we eerst hadden
maar hij zuigt veel beter en evenveel geluid en rijden doet ie veel beter.

Ton Huijsman 25-11-2006

Alweer bijna een jaar in bezit, en nog steeds laaiend enthousiast. Het enige
nadeel is dat als je een steentje, kogeltje of iets anders kleins en hard hebt
opgezogen blijft dat doorrammelen in het reservoir. Da's écht een nadeel...
Verder een uitstekend apparaat!!

conny poppelier 22-11-2006

Deze stofzuiger is werkelijk fantstisch. Ik ben heel kritisch namelijk op
stofzuigers en heb 3 katten en een hond. Ik heb ook een philips jewel maar werd
gek van de stofuigerzakken omdat ik er elke week een nieuwe in moest doen en
die was vervelend en niet wendbaar en deze twin clean is stevig , en super
licht stofzuigend, valt niet om als je even snel draait en heeft een prachtige
stang waar alles keurig in en uitschuift zonder soesa. Na een dag heb ik al een
half reservoir volgezogen, leuk om te zien. Het lange snoer is ook geweldig,
maar sinds vandaag is er iets raars met het rubberen verloopstuk tussen de
zuigmond en de stang want hij zuigt het rubber vacuum ( van de voet naar de
stang) ,zodat hij niet meer zuigt. Lijkt wel of de ijzeren veer eruit is die
hem tegen houdt. Ik hoop dat hij snel te repareren is want ik wil hem niet meer
kwijt.

silvester123 29-10-2006

Ik heb deze zuiger nu een half jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Hij ziet er niet alleen goed uit, hij zuigt ook goed op alle oppervlakken. De
borstel aan de steel vind ik erg handig omdat ik die veel gebruik. Het
filtersysteem is gemakkelijk zelf te reinigen en je hoeft dus geen extra geld
uit te geven voor een nieuw duur filter. De afvalbak is door een eenvoudig
kliksysteem los te halen en vervolgens kan je het afval zonder rotzooi kwijt in
de vuilnisemmer.
Door het lange snoer kan je alles in 1 keer afmaken in tegenstelling tot mijn
vorige zuiger, was ook van Eletrolux en was al 17 jaar! oud (bij een gebruik
van 1x per week) voordat hij stuk ging dus ik denk dat het met de duurzaamheid
van deze ook wel goed zit.

Robert H_nl 01-10-2006

Gekocht via internet - veel voordeliger. Wilde eigenlijk een Dyson, maar
vanwege de slechte recenties op internet niet gedaan. Deze is perfect. De
stofbak kun je eenvoudig losmaken, zonder ingewikkelde vergrendelingen, slappe
klepjes o.i.d. Hij zuigt super en de zuigmond op wieltjes werkt perfect - zo
van het parket op het kleed, zonder iets om te hoeven stellen. Bovendien geen
borstels die vol stof gaan zitten. Ook het lange snoer is heel handig - zonder
om te prikken het hele huis door. De stofzuiger volgt soepel en heeft mooie
zachte wielen dit geen krassen maken. Ook de slang houdt zich goed: geen
knikken of krullen.