Philips FC8720 zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC8720 zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

tarquesh 20-04-2010
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart

Ja en Nee. Deze stofzuiger zuigt, maar wel erg zwak. Ik moet wel 3 keer steken voordat wat kruimels worden opgezogen. Heel frustrerend.

De zuigproblemen begonnen al vrij vroeg toen mijn vader gipsstof opzoog. De hele zuiger schoongemaakt, het filter grondig gereinigd maar niks hielp.

Dan de positieve punten. Voor lange mensen zoals ik is de zuigstang lang genoeg om niet gebukt te hoeven stofzuigen. De telescopische buis is veelzijdig instelbaar. De opzet stukken zijn prima van kwaliteit.

Als deze stofzuiger zijn zuigkracht niet zo vroeg verloren zou hebben dan had wellicht mijn beoordeling anders uitgezien.

Ik verwijt het zuigkracht probleem aan het ontbreken van een stofzak.
De volgende stofzuiger wordt er weer een met een robuuste normale papieren stofzak, en dan het liefste van een Duits merk. Bosch.

duukdeventer 16-03-2009

Geweldig slecht ding!!!
2 jaar in het bezit gehad en net als de garantie verlopen is komt er een breuk in de draad, dus nieuwe stekker eraan. Zuigkracht ging naar 0,
na de kerst het idee dat ik elke naald handmatig moest opzuigen. Verschrikkelijke herrie en als je hem zachter zette, deed hij bijna niets!!
Schoonmaken was ook een crime en elke keer nieuwe hepa filters kopen was ook zonde van het geld. Ik heb nu een dyson dc19 allergie parquet voor 100 euro meer, maar daar heb je 5 jaar all in garantie, het schoonmaken gaat veel makkelijker, er zit een levenslang hepa filter in en het belangrijkste hij zuigt geweldig!!!

electraglide 28-01-2009
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart

Nu 2 jaar in bezit, zuigt slecht, de kunstof wielen vallen steeds van de zuigmond af en de ( dit al vanaf het begin), filter moet vaak vervangen worden( 15 euro). de stofzuigers van Philips worden steeds slechter. Met de vorige 12 jaar zonder problemen gezogen. Deze nieuwe is al vanaf het begin vullis, ik heb mijn oude stofzuiger gelukkig niet weggegooid. Wat een chinese rommel maakt philips toch tegenwoordig. Maarja in verhouding zijn de stofzuigers wel een stuk goedkoper geworden dan 15 jaar geleden. ik betaalde toen nlg 330,00 voor een instapmodel van de philips en nu slechts 119,00 euro.

suzanne3 16-05-2008
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

slecht ding...al snel parketborstel (die vilten dingen) stuk. ze vlogen er steeds af. terug naar de winkel; je bekend probleem niks aan te doen, kan u wel een parketborstel geven,...paste niet. hij zuigt zich vaak vast. en ik vind m niet goed zuigen. ZOU HEM NIET MEER KOPEN ! lossen onderdelen vallen er steeds uit. ik gebruik hem (bijna) dagelijks

Chivas 03-11-2007
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart

Een maand in mijn bezit wat een miskoop, het leek mij wel wat een stofzuiger zonder stofzak.
Maar wat heb ik daar een spijt van, aangezien na één stofzuiger beurt het filter helemaal verstopt, iedere dag sta ik buiten het filter uit te slaan in mijn biobak.
En dan door de hepa filters prijzen ze het ding aan als anti allergies, je wil niet weten in wat voor bacterien ik iedere dag sta.
Voor mij geen stofzuiger meer zonder zak.

Xiem 29-08-2007
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

geweldige stofzuiger. Zowel de gewone borstel als de parketborstel komen in alle hoeken en langs de plinten, zonder dat je hoeft te bukken om de borstel eraf te halen.
De bak moet vaak geleegd worden maar ik stofzuig dan ook bijna elke dag en heb 2 honden. Maar dat gaat zo eenvoudig dat is geen moeite en je ziet meteen dat je een hoop hebt opgezogen!
Kortom, ik ben blij met dit ding!

obelix 20-06-2007
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart

hoi wij hebben deze stofzuiger nu een paar weken.
en ik vind het een fantastisch aparaat.
vooral op laminaat vliegt ie over de vloer en de zuigkracht is ook erg goed en kan hem gewoon zacht zetten voor gladde vloeren.
ik vind het zeker een goed aparaat en vooral het legen van de bak gaat ook erg makkelijk.

groeten obelix

Miss Ellen 24-04-2007
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart

Beste mensen, zelf heb ik een ongeveer half jaar geleden een Phillips stofzuiger gekocht FC 8720 super parquet.
Als ik eerlijk ben dan moet ik zeggen dat het een echte miskoop is. De eerste weken ging het goed en dan heb ik het over 2 á 3 weken. Toen begon het. Als ik aan het stofzuigen ben dan maakt dat ding een vreselijk lawaai. Zo erg dat mijn man me heeft verzocht niet meer te stofzuigen als hij thuis is. Filters schoongemaakt. Maar na een paar minuten en een beetje stof verder begint het weer. Ook de zuigkracht is dan nihil en moet ik het mondstuk verwijderen om nog iets op te kunne zuigen.

Een echte afrader. We denken er dan ook over maar een nieuwe stofzuiger te gaan kopen want dit is niet meer leuk!!

sander24 18-03-2007
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

ik heb deze stofzuiger nu zo`n kwartjaar en vanaf dat moment heb ik geen spijt van dat ik hem gekocht heb.
ik gebruik hem dagelijks en nu ik hem een tijdje heb kan ik pas zeggen dat ie deugt.
zijn zuigkracht is gewoon geweldig op plavuizen en laminaat zuigt ie al goed op minimum stand.en op tapijt zet ik hem 3 standjes hoger en dan zuigt ie zelfs de losse haren der uit. en hij is ook nog eens hardstikke stil zelfs als ie iets hards opgezogen heb willen ze nog wel eens lawaai maken maar deze niet ik ken gewoon naar me muziek luisteren als ik aan het zuigen ben.
de telescoopbuis ken je op elke gewenste hoogte stellen. (der zit nog steeds geen speling in)en de zuigborstel heeft aan de zijkanten borsteltjes zitten zodat je ook vuil langs de plinten mee kunt nemen zonder dat ze beschadigen.en ja die parket borstel werkt ook gewoon geweldig.
zoals ik al zei ik heb er geen spijt van hij is echt het geld waard, top machinetje

vd Dolder 21-12-2006
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

Nog steeds veel plezier met dit apparaat.
We hebben twee jonge katten in huis die constand aan het verharen en aan het
donderjagen zijn moet er dagelijks gezogen worden. We hebben ook een kleine in
huis die alles in het mondje stopt dus de vloer moet gewoon schoon zijn.

Mijn mening tot nu toe
Een top apparaat

Mitch2006 18-12-2006
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

Zuigt prima, veel kracht. Wel regelmatig het reservoir leegmaken en het filter
even schoonborstelen met het bijgeleverde borsteltje. Maar dit is echt een
handeling van een halve minuut. Het design van de stofzuiger is mooi, er zitten
handige hulpstukken bij en de parkeerstand is ook handig. Het snoer is lang
genoeg. Ik gebruik hem op vloerbedekking en vinyl bij mij thuis, en dit gaat
perfect!
Hij is wel wat aan de luidruchtige kant, maar ja, daar heb je zelf geen last
van, alleen de buren ;)
Als je op wat lager vermogen werkt neemt het geluid aanzienlijk af.
Ik vind deze stofzuiger een aanrader, nu nog hopen dat ie lang meegaat en zijn
kwaliteit blijft behouden.

sanders22 02-12-2006
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

ik heb de stofzuiger nu een aantal weken in mijn bezit
en ik moet zeggen zeer tevreden !!
erg makkelijk in het gebruik weinig lawaai
makkelijk te zien of de afval emmer vol zit
fijne parket voet
niks te klagen zou ik zeggen over de
duurzaamheid kan ik na een paar weken natuurlijk nog niks zeggen maar het
apparaat doet zeer degelijk aan

Yobos 27-05-2006
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

Wat een slechte stofzuiger. Maakt ontzettend veel lawaai en elke twee a drie
dagen moet ik de stofzuigerbak en filter schoonmaken. De filter raakt vol en
daardoor gaat hij brommen zo hard dat het buiten goed hoorbaar is. Wanneer hij
zich vast zuigt aan bv de mat bromt hij ook zo hard dat je niet weet hoe gauw
je de stofzuiger van de mat af moet halen. De enige oplossing is de stofzuiger
op een hele lage zuigkracht zetten met het gevolg dat hij niet goed kan zuigen.
De handgreep is onhandig aangezien je bv de auto er niet mee kan stofzuigen
want de beugel is zo groot dat je nergens tussen kan. De onderdelen vallen er
ook steeds uit.
Het verwisselen van de borstels gaat ook niet eenvoudig waardoor je het wel
laat om steeds de borstels om te wisselen.
Ik heb de stofzuiger juist terug gebracht naar de winkel en deze wordt met
klacht teruggestuurd naar de fabriek.
Wacht nog op reactie

Naadje76 17-04-2006
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

Erg tevreden. Zuigkracht is prima.
Fijne hulpstukken.

Makkelijk te legen reservoir.

Robert8881 02-04-2006
Geschreven voor: Philips FC8720 zwart, groen

Tot nog toe heeft ie ons niet teleurgesteld. Veel zuigkracht en een fijne
telescopische buis

2 minpuntjes. Het korte zuigstukje kan je niet op de stofzuiger kwijt. Deze zit
ook los bij in de doos.
Ik twijfel of de wijze waarop de slang aan de stofzuiger zit wel duurzaam is.
Je trekt tijdens het zuigen aan de slang en omdat de slang eerst uit de
stofzuiger omlaag gaat trek je hem eigenlijk continu omhoog. Ik weet niet of
dit op de lange termijn goed blijft gaan, of dat de slang scheurt.

Daarom ook nog geen duurzaamheid kunnen beoordelen.