Miele S 5261 Cat & Dog 5000 oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 75 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 5261 Cat & Dog 5000 oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Dairy 19-01-2015

Wij hebben een Miele Parkett&co.5000 aangeschaft omdat de vorige Miele goed bevallen was.

Jammer genoeg is dit een miskoop gebleken. Na 3 jaar begint de motor nu het geluid te maken van een opstijgend vliegtuig ondanks dat de filter regelmatig vervangen is. Ook de zuigkracht is sterk afgenomen. De vloerborstel is tijdens het stofzuigen spontaan afgebroken, de stang laat voortdurend los van de zuigmond, de accessoireklep schiet telkens open en de borstelknop schiet telkens terug.

Wij hadden altijd alles van Miele, maar dit is me wel erg tegengevallen. Het lijkt erop dat de kwaliteit erg achteruit gegaan is sinds het vorige model. Dan is het erg veel geld voor de tijd dat hij goed werkt.

De slogan: Miele er is geen betere gaat voor de stofzuiger niet op.

slangerak 15-02-2014

Wij zijn totaal niet te spreken over onze eerste ervaring met een Miele product. Dit terwijl onze ouders er altijd lyrisch over waren.

Ik wil best iets extra's betalen voor kwaliteit, maar nu voelen wij ons bekocht.

- Luchtfilter knalt er naar van loop van tijd steeds uit waardoor stofzuiger niet meer werkt. Nieuwe luchtfilters zijn behoorlijk aan de prijs. Ik denk dat ik nu maar stop met nieuwe luchtfilters kopen. En voor een nieuwe stofzuiger ga die hopelijk wel aan onze duurzaamheidsverwachting voldoet.
- stukje kunststof is afgebroken
- Oprollen snoer werkt niet helemaal lekker.

Miele er is geen betere gaat er voor deze stofzuiger niet op!

pwendt 03-01-2014

Na een jaar of 3 ben ik er wel een beetje klaar mee. Om de haverklap schiet het filter uit zijn behuizing omdat er twee simpele plastic klemmetjes worden gebruikt die volstrekt ontoereikend zijn.
Jammer. heb al emt spanbanden ed geprobeerd maar dan ge je over de aan/uitknop heen met alle gevolgen van dien.
Balen !!

dmj3 07-12-2013

Deze stofzuiger heb ik nu een dikke 2 jaar in bezit en inderdaad verliest hij zijn zuigkracht, ik koop nu om de 4 maanden een nieuw filter van € 20 en vaak verwissel ik de zak en het andere filter achter de zak en nog zuigt hij slecht en wordt snel heet. Daarnaast gaat de hele tijd tijdens het zuigen het accessoireklepje open om gek van te worden, eigenlijk was de zuiger te duur maar deze gaat weg en geen Miele meer.

TinyvanD 08-11-2013

Al enkele jaren in bezit. Motor wordt erg heet en kan langdurig stofzuigen (10 min.) op volle kracht niet aan. De klep springt regelmatig open en het koolstoffilter wordt eruit gestuwd. Nieuw koolstoffilter gekocht en zakken noodgedwongen maar eerder vernieuwd. Blijft een probleem.

nanne30 13-06-2013

Na 3 1/2 jaar komt het oprolsnoer klem in het mechanisme, waardoor kortsluiting ontstaan. Via de fa. Block wordt deze ter reparatie aangeboden maar de procedure is dat de kosten van reparatie, in dit geval € 57,00 excl. btw bevestigd dient te worden. Door omstandigheden was ik 10 dagen niet bereikbaar en heeft Miele besloten de stofzuiger retour Fa. Block te sturen, dit terwijl op dat moment al bekend was dat de fa. Block failliet was. Status nu: geen gerepareerde stofzuiger en proberen via de curator deze uit het magazijn van de Fa. Block terug te krijgen. De slogan: Miele er is geen betere gaat v.w.b. stofzuigers en even logisch nadenken beslist niet op.

nanne30 18-07-2013

Via een omweg is de stogzuiger toch weer opnieuw aangeboden ter reperatie bij de Fa. Miele en alsnog tot volle tevredenheid gerepareerd. Dat hier geen kosten aan verbonden waren vindt ik absoluut grote klasse en de slogan: "Miele, er is geen betere", begint bij mij weer inhoud te krijgen. Wat zuigkracht betreft is deze stofzuiger een topper en heb ik er al weer met grote tevredenheid mee gewerkt. Miele, bedankt.

Officiele reactie van Miele 19-06-2013

Graag willen wij in contact met u komen, wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres en telefoonnummer te mailen naar webcare@miele.nl Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Wasdro 01-06-2013

We hebben deze stofzuiger nu bina 4 jaar en wordt 2 x per week gebruikt. Motor wordt heet, snoer rolt niet meer op , het klepje van de opbergstukken laat steeds los en zuigkracht wordt ook minder. Al met al veel klachten voor zo'n dure stofzuiger waarvan wij dachten heel wat meer dan 4 jaar plezier te hebben We gaan maar op zoek naar een andere maar of dat een phillips wordt betwijfel ik.

geraldakraal 05-08-2013

Ook al!! Bij mij precies hetzelfde.
De motor is erg snel heet (eng gewoon), het klepje bovenop vloog er in de eerste maand al eens af (maar ik las al dat dat vaker gebeuren kon) , het snoer rolt niet of nauwelijks meer op.
Bah! Ik had van mijn man hiervoor een dyson gekregen, maar die beviel me bijzonder slecht, dus koos ik voor Miele (er is geen betere....)
Helaas, nu na 2,5 jaar en een gebruik van zo.n 5x p.wk. moet ik ws toch mijn man eropuit gaan sturen voor een nieuwe, want ik ben bijna in staat om de 'zwarte parel' door het raam te gooien!

Wasdro 01-06-2013

ik bedoel natuurlijk miele

JoepJos 04-04-2013

Dit is mijn tweede Miele Parket & Go met hetzelfde probleem. Na ongeveer 1 jaar gebruik sluit de klep (om te openen voor het vervangen van de stofzuigerzak) niet meer waardoor het apparaat een vreselijk kabaal maakt en minder goed zuigt. Ben enorm teleurgesteld en wil nooit meer een Miele.

Stuver 17-03-2013

Na veel reviews van allerlei stofzuigers te hebben gelezen ging ik voor 4 jr geleden voor deze stofzuiger. Voor mij de eerste keer dat ik zoveel geld uitgaf voor een stofzuiger.
Viel me gelijk al tegen, moest heel erg wennen. Na een poosje de parketborstel erop gezet (wij hebben tegelvloer) en dat was al een verademing.
Maar al gauw kwamen de mankementen; de stang bleef niet meer hangen bij het opbergen, hij verloor zuigkracht omdat het luchtfilter steeds los schoot (vervangen, maar na een poosje weer), de stang schoof tijdens het stofzuigen ineens in, en laatst is de parketborstel gesneuveld. Onderdelen bestellen is me te duur, ik kies dan liever voor een nieuwe, betere stofzuiger. Ik heb er meer ergenis dan vreugde van gehad.

Ik moet veel zuigen, soms wel 3x daags, maar doe er niet lomp mee. Helaas kon hij het hier niet waar maken...

Ik kocht altijd originele zakken, maar vanwege veel gebruik, tikten die kosten ook flink door.

Ik zeg niet "nooit meer een Miele" maar mijn verwachtingen waren hoger!

Rinneh 22-02-2013

Een dikke pluim voor Miele.
N.a.v. mijn vorige review van problemen met de aan en uitknop, van onze 3 jaar oude stofzuiger, heeft Miele contact met ons gezocht.
We hebben de stofzuiger zonder kosten mogen versturen en hebben we een paar dagen later gerepareerd terug ontvangen.
Top service! Miele bedankt.

ilse03 23-01-2013

Ook ik moet helaas een zeer slechte duurzaamheid vermelden. Mijn tweede MIele Parkett & Co heeft 2 1/2 jaar gewerkt. In het begin doet hij het prima. Maar na een jaar springen ook bij mij de kleppen van deze stofzuiger ongewild open welke steeds moeilijker gaan sluiten. Hij maakt steeds meer lawaai, de zuigkracht neemt steeds meer af als de stofzuigerzak pas voor een kwart vol zit. De moter werd steeds warmer en deze is van het weekend doorgebrand. In overleg met webcare Miele de stofzuiger aangeboden (ik had 10 jaar aanvullende service garantie bij Miele gekocht) maar deze service vond dat ik de kosten toch maar zelf moest betalen met als smoes dat ik waarschijnlijk geen stofzakken erin geplaatst had (altijd wel gedaan). Miele verkoopt prima wasmachines, maar hun stofzuigers zijn helaas absoluut niet best in duurzaamheid wat je vaker op deze reviews leest.

Rinneh 21-01-2013

Een geweldige stofzuiger tot vandaag, helaas werkt nu de aan/uit knop niet meer.

Het klepje waar de acc. onder zitten gaat inderdaad regelmatig zelf open en wil soms slecht dicht. Af en toe vervelend, maar daar wen je aan.

Baal nu wel van de aan/uit knop, erg jammer, verder ontzettend veel plezier van gehad en hebben we er nog van.

Rinneh 25-01-2013

Miele heeft contact met ons gezocht.
We mogen de stofzuiger kosteloos opsturen voor reparatie.
Helemaal top!

Officiele reactie van Miele 23-01-2013

Graag zouden wij in contact met u komen, wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens, telefoonnummer en kopie van de aankoopnota te mailen naar webcare@miele.nl , dan nemen wij contact met u op.

wendt 18-12-2012

Deze stofzuiger is 4 jaar in gebruik, maar gaat naar de stort!
Zuigkracht nam in de loop van de tijd af: zuigt nu nog geen snipper papier meer op.
De motor wordt na 5 minuten gloeiend heet. Ook sluit het accessoireklepje niet meer.

Altijd goede ervaringen met Miele producten (wasmachine, vaatwasser, droger, vorige stofzuiger), nu dus niet.
Al wel een nieuwe Miele gekocht (Cats en Dogs), maar staat nog ongeopend in de doos omdat we twijfelen of deze forse prijs wel opweegt tegen de duurzaamheid. Mogelijk dat we deze alsnog ruilen voor een Philips.

Om die reden op Kieskeurig gekeken en zagen dat meer mensen vergelijkbare klachten hebben over deze zuiger. Ook de officiële reacties van Miele gelezen, en gezien dat 'zij het betreuren' en ' dat het beter was geweest om Miele op de hoogte te stellen via webcare@miele.nl'.
Dat advies ter harte genomen en een mail gestuurd op maandagochtend 17 december. Maar op dit moment nog steeds geen reactie van Miele, helaas, helaas...

Morgen toch nog maar de Cats en Dogs ruilen voor een Philips (scheelt bijna € 100).

Officiele reactie van Miele 20-12-2012

Mustang302

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met Miele heeft gehad en willen daarom graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Mustang302 24-12-2012

Bericht van Mielewebcare terug gehad,

Ik heb mij idd een jaar vergist.
In december 2004 is de vaatwasser geplaatst, in een nieuwbouwwoning, ben er pas in januari 2005 gaan wonen.
De klacht heb ik gedaan in maart 2011.
Ach, de volgende gaat geen Miele meer worden.

Met vriendelijke groet Mustang302.

Mustang302 19-12-2012

Ik heb hem nu bijna 3 jaar in gebruik en ondervind nog geen problemen behalve dat klepje dat steeds open gaat.
Maar ik herken wel degelijk problemen wat Miele betreft qua service.
Ik heb een vaatwasser van 1400 Euro die net geen 5 jaar was en het viel mij op dat er elke keer wat roest op het bestek achterbleef.
Het bleek dat aan de onderkant van het middelste rek het metaal niet goed was afgeseald.
Het is gaan roesten aan die uiteinden, kleine stukjes, maar toch.
Er komt niets tegenaan, dus dat kan het niet zijn ( het waren juist de stukjes die wat meer naar binnen zaten, er waren andere stukje die 1cm meer uitstaken )
Ik ben alleen en gebruik de vaatwasser 1 keer in de week.
Na contact te hebben gezocht met Miele, moest ik het rek opsturen ( eigen kosten,begrijpelijk )
Dit gedaan en kreeg een mail dat ik 40% korting kon krijgen op een nieuw rek ( a 100 Euro )
Het was volgens hun gebruikers slijtage???? hoe dan????
En om hem te krijgen moest ik ook weer de verzendkosten betalen.
Ik heb wel een klacht ingedient, maar kreeg als antwoord take it or leave it.
Dus toch maar bijna 70 Euro overgemaakt, anders had ik niets meer aan mijn vaatwasser.

Met vriendelijke groet Mustang302

jacq078 06-12-2012

Vanmorgen de Miele naar de afvalverwerking gebracht. (na 4,5 jaar gebruik). Waarschijnlijk motor stuk of zo, maakte een enorme herrie.
Problemen zijn begonnen met het filter, wat zo raar gemonteerd zit en ieder keer los schiet. Iedere keer als je een zak verwisselde was het weer hommeles. Dan ging het filter los en kreeg je de klep niet meer goed dicht.

Eigenlijk is dit al een jaar of 2 aan de gang denk ik. Maar het werd steeds erger. Filter (origineel Miele) regelmatig vervangen maar iedere keer weer hetzelfde. Tot gisteren dus, toen de motor het begaf.

Dus voor mij nooit meer Miele.

Officiele reactie van Miele 07-12-2012

Het is vervelend om te vernemen dat uw stofzuiger het na 4,5 jaar niet meer deed. Een Miele stofzuiger hoort langer mee te gaan en wij betreuren het dan ook dat dit bij u niet het geval is geweest. Als er in de toekomst iets met uw Miele apparaten niet goed is, wilt u dan zo vriendelijk zijn om contact op te nemen met Miele. Wij zijn altijd bereid om samen met u te kijken of wij tot een oplossing kunnen komen.

harm023 01-09-2012

Weer een Miele machine aangeschaft (tot nu toe 7, 2 wasmachines, 2 drogers en de derde stofzuiger.
Over de zes voorgaande apparaten niets dan lof.
Maar de Miele Parkett & Co 5000 valt ons zwaar tegen.
Verliest heel snel zuigkracht na het vervangen van de stofzakken. Of het nu de originele Miele zakken zijn, of van een B-merk.
De slang buigt om de haverklap dubbel, na de eerste keer dat dat gebeurde zat er meteen een knik in de slang en dat blijft dus een zwakke plek.
De klep, waarachter de extra hulpstukken zitten, gaat regelmatig spontaan open. Het voelt ook allemaal niet zo solide aan als de vorige stofzuigers, maar dat zal te maken hebben om hem meer draagbaar te maken(?)
Als klap op de vuurpijl klapt het koolstoffilter er nu spontaan uit, waardoor er het apparaat zodanig vervormt wordt dat hij alleen maar valse lucht aanzuigt, en geen stof meer....en daar hadden we hem nou juist voor gekocht!!!
Nu al tijd voor een nieuwe dus met zoveel mankementen/ergernissen.
Maar of het een Miele gaat worden is nog maar de vraag.

Fam Warnaar 04-08-2012

Vertrouwend op de naam van Miele heb ik enkele jaren geleden de Parkett 5000 aangeschaft. Deze is mij erg tegengevallen. Niet in zuigkracht, dat zit ok. Maar in afwerking van de kast. Het onderdelenklepje sluit niet of nauwelijks (heb ik dichtgetapet daarom), de grote klep sluit slecht, kennelijk omdat het (juiste) koolstoffilter binnenin niet goed op zijn plaats blijft zitten, en dan verliest de stofzuiger zijn zuigkracht. Zojuist is ook de aan/uit knop ermee gstopt. Balen dus. Miele, wat maak je me nou?

Officiele reactie van Miele 06-08-2012

Miele Nederland betreurt het dat uw Miele stofzuiger, Parkett 5000 niet goed functioneert.

pell26 02-08-2012

na anderhalf jaar is de aan uit knop defect geraakt.
Dit zijn we niet gewend van miele. Nooit hadden we een probleem, nu wel. Wat ik lees over de garantievoorwaarden is dat het apparaat op mijn kosten naar miele, vianen gestuurd moet worden voor reparatie, terwijl hier om de hoek een monteur miele werkt bij ep beerepoot.

Officiele reactie van Miele 06-08-2012

Graag willen wij in contact met u komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl

Vucht 29-06-2012

Pffff dit is onze tweede miele in 6 jaar tijd, de kwaliteit van de zuiger zelf is goed maar telescoop stangen zijn een drama, nu weer een telescoopstang die vanzelf inschuift.
Nieuwe stang kost 53 euro!

Zijn teleurgesteld in de duurzaamheid van de miele...

Officiele reactie van Miele 02-07-2012

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat de telescopische zuigbuis inschuift. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens via een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl dan nemen wij contact met u op.

Julia43 11-06-2012

Ik heb deze stofzuiger al meer dan 2 jaar. Wat een slecht ding! Hiervoor had ik een miele Cat & dog. Die beviel prima maar dezes zo slecht. Klep regelmatig eraf. Zuigkracht loopt terug.
De stofzuiger is zwaar. Niet ideaal als je er meerdere verdiepingen mee moet doen.
De parket borstel ging na 1 jaar stuk en je kunt los geen nieuwe bestellen.
Geen aanrader.

Officiele reactie van Miele 12-06-2012

Wij betreuren het dat u zoveel problemen heeft met uw Miele stofzuiger. Wij komen dan ook graag met u in contact om te kijken of wij de problemen kunnen oplossen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens te sturen naar webcare@miele.nl
De Parketborstel kunt u los bestellen via de MieleShop. U komt op onze MieleShop via de website www.miele.nl

Jacquelien 2012 11-06-2012

Heb 2 weken geleden ook een parket en co gekocht , mijn vorige Miele hield ermee op , na 8 jaar intensief zuigen , elke dag zuigen ivm huisdieren, verder nooit geen problemen mee gehad , nu dus de parket en co , heb hem 2 weken in bezit , hij zuigt prima niks mis mee , de voet is ook fijn , alleen bij het klepje open doen omdat ik er een hulpstuk moest uithalen sprong het klepje er af , uiteindelijk er weer opgekregen hij zit met een of andere veer vast,de hulpstukken er uitgehaald en durf hem niet meer open te doen, want net als bij andere ervaringen hier, dat klepje is waardeloos, ik ben dit echt niet gewend van Miele, de vorige Miele had hier geen last van en zat ook niet met een veer vast.Jammer dat de Miele hier op bezuinigd, ben verder echt een Miele fan, dus Miele doe er wat aan.

Officiele reactie van Miele 12-06-2012

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u de accessoire deksel niet meer duft te openen, omdat deze er vanaf gaat. Wij willen daarom graag samen met u tot een oplossing komen. Als u zo vriendelijk wilt zijn om uw adres gegevens te sturen naar webcare@miele.nl dan nemen wij contact met u op.

Marc T. 04-06-2012

Ik heb hem al meer dan 2 jaar en ik zal even wat plussen en minne opsommen
+ zuigkracht is goed.
+ hulpstukken zijn echt Miele (degelijke kwaliteit).
+ zeer wendbaar.

- klepje hulpstukken sluit matig.
- kabel aan de korte kant (persoonlijk).
- materiaalgebruik van klepjes op buis e.d. lijkt
minder als voorheen.
- knoppen aan/uit en snoer voelen een beetje fragiel.
(werken nog wel na behoren)

Al met al denkt ik dat u beter af bent met een ouder type Miele stofzuiger die zijn nog van de caterogie onverslijtbaar zijn, ik denk dat deze niet kapot zal gaan maar dat er te veel kleine ongemakken aan komen dat hij daardoor vervangen word.
Conclusie: volgende wel Miele maar niet deze meer.

meulmani 10-05-2012

Verliest snel zuigkracht na een paar keer zuigen (we hebben wel twee honden).
Na een paar jaar doe ik hem al weg; zuigkracht is minder geworden, ook bij een nieuwe stofzuigerzak en filter. Onderste stofzuigerbuis klapt regelmatig zomaar in.
Wel wendbaar, zeker met de parkett-zuigmond.
Onze oudere Miele die boven staat (dus reserve-stofzuiger) deed en doet het beter.
Heb nu een Harry gekocht die tot nu toe goed bevalt, al mis ik alleen de wendbaarheid van de Miele.

Raph 28-04-2012

Tevreden met zuigkracht, accessoires etc. maar...

-Geen stootrand
Een echte misser van Miele die ik pas doorhad toen ik het apparaat gebruikte, is de afwezigheid van een stootrand langs de zijkant van het apparaat. Volgens mij standaard op alle oudere Miele modellen, ook de "goedkoopste". Alles waar je tegenaan rijdt maakt krassen op de stofzuiger. Wat een ontwerpfout Miele!

- schuine drukknoppen
De aan-/uitknop en de knop voor het oprollen van het snoer kabel zijn afgerond gemaakt en lopen naar de zijkant van de stofzuiger. Dit zorgt ervoor dat als je met je voet op de knoppen drukt,je het apparaat wegduwt. Ontwerpfout die gemakkelijk had kunnen worden voorkomen.

Tja, nog geen last van openspringende klepjes dus verder tevreden.

1968arno 17-04-2012

Klep van hulpstukken sluit slecht,hepafilter los gebroken,snoer voor ons huis te kort.zuigkracht dik in orde maar in de loop van de 2 jaar is dezuigkracht minder geworden ook bij regelmatig stofzak vernieuwen

Eugenie 22-04-2012

Dat van die klep ben ik met je eens, het snoer is bij mij ook te kort (met mijn Nilfisk kon ik met 1 stopcontact de hele benedenverdieping doen).

Mustang302 21-04-2012

Hoe groot is je huis dan wel niet?
Mijn woonkamer is 60 vierkante meter met keuken inbegrepen, en ik bereik alles met 1 stopcontact.
Het snoer is bij mij 8 meter lang.
Maar idd de klep gaat regelmatig open als je er even tegenaan stoot.

Met vriendelijke groet Mustang302.

hopza 01-04-2012

Deze stofzuiger is een geweldige zuiger. We waren teleurgesteld in het vele lawaai dat hij maakt en tot onze ergernis zien we dat de klep bovenop steeds open schiet. Hij zit nu met tape vast.