Bosch BX12022 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BX12022 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paul77 26-07-2008
Geschreven voor: Bosch BX12022 rood

Stofzuiger die meer vragen en stof oproept, dan beantwoordt en opzuigt.

Ik wilde een stofzakloze stofzuiger, dit om dure stofzakken te ontlopen. Deze Bosch was een aanbieding.

In het begin deed ie het prima. Maar na enkele maanden neemt de zuigkracht enorm af. Het is de bedoeling dat je de stofbak elke keer na het stofzuigen (!) leegt. En heel regelmatig de drie (!) overige filters schoonklopt. En vooral dat laatste is een ramp. Bij het uitkloppen tegen de buitenmuur kwam het stof me tegemoet. En schoon kreeg ik ze niet. Gevolg: afnemende zuigkracht en de verhitte motor blaast hete, vieze stank uit.

Ik wil gewoon graag stofzuigen en als de stofzak vol is, de stofzak vervangen en ook af en toe een filter. Ik heb geen tijd om al die filters steeds uit te kloppen en te onderhouden. Dus deze ben ik nu helemaal zat. Dit is al de tweede Bosch stofzuiger die me niet bevalt. Niet meer dus.

Overigens maakte hij parket prima schoon en is hij goed wendbaar.

Hoekies 02-07-2008
Geschreven voor: Bosch BX12022 rood

Toevoeging op eerder beoordeling.
Deze stofzuiger moet je dus niet kopen!
De slang raakt steeds verstopt en het stof neemt steeds de verkeerde afslag. Waardoor de stofzuiger verstopt raakt. Wij hebben een aantal katten en deze stofzuiger kan dus absoluut niet tegen haren want raakt hier van verstopt. Hij zuigt dan voor geen meter meer. Al met al een miskoop en ondertussen een Electrolux stofzuiger gekocht met zak en deze doet het prima!

Internetshopper 01-07-2008
Geschreven voor: Bosch BX12022 rood

Gekocht als extra stofzuiger omdat de oude kuren vertoonde, mijn vorige was een Bosch activa Magic van 1500 W. De nieuwe bosch kan niet tippen aan de eerdere, zeker nadat bleek dat enkele wasknijpers de slang verstopten waar de zuigproblemen door ontstaan waren, zuigt íe de vloerbedekking van de vloer af. Een erg schril contrast met deze nieuwe, zakloze van 2000watt. Ik proberen om contact met Bosch te zoeken, want ik kan niet begrijpen dat een nieuwe stofzuiger van 2000 watt niet half zo goed zuigt als een van 1500 watt.

lk25lk 30-08-2007
Geschreven voor: Bosch BX12022 rood

Vandaag deze stofzuiger in de aanbieding gekocht.
Leuk design, goede zuigkracht, maar voor mij te veel lawaai, ook in de laagste stand. Morgen gaat hij wat mij betreft dan ook terug voor een stillere.
Mijn oude Bosch (15 jaar oud) is een stuk rustiger. (destijds ook al een criterium)

Ook klemt de telescoopstang niet goed in het stuk dat je vasthoudt. Valt er makkelijk uit.

Een stofzuiger zonder zak heeft voordelen zoals behoud van zuigkracht en nooit zakken kopen, maar het legen kan meer werk zijn. Stof dat rond vliegd en bak schoon maken anders sluit hij niet optimaal.