Electrolux Vacuum Cleaner paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux Vacuum Cleaner paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

sandra41 10-04-2010

Ik heb deze stofzuiger nu bijna 2 jaar en ondanks dat het apparaat zelf super goed is zijn de onderdelen daar in tegen echt een ramp. Binnen een half jaar brak het tussenstuk voor het mondstuk af na email contact met electrolux kreeg ik een nieuwe. Maar omdat het zo een raar systeem is breekt dat tussenstuk heel snel. Inmiddels zijn wij 4 tussenstukken verder a 7.95!!p/st. In middels tussenstuk nummer 5 en wat breek nu iets in het schuif systeem van de stang. Dus stuk. Kosten ongeveer voor een nieuwe stang 30 euro plus mondstuk is inmiddels ook niet meer wat het is, doet mij nu besluiten om een andere stofzuiger te kopen helaas want de motor is geweldig. Het vuil reservoir is easy te ledigen maar ja door het buizen syteem betaal je het dubbele, erg jammer.

RRRobert 31-07-2008

De Electrolux Z 8223 is door ons aangeschaft om een aantal criteria: zakloos reservoir, makkelijk reinigbaar, krachtig, goede luchtfiltering (HEPA) en geschikt voor laminaat- en zeilvloeren. Tot op heden zijn dit allen eigenschappen waaraan deze stofzuiger zich uitstekend aan kan meten.

Een paar opmerkingen toch nog:
- de stofzuigermond kan zowel op tapijt als harde vloeren worden gebruikt. Door het daarin aanwezige rolwiel rolt deze heel soepel, maar je moet dan wel echt in rechte lijn bewegen. In de praktijk valt dat toch nog tegen. De losse stofzuigermond speciaal voor alleen harde vloeren bevalt dan toch beter.
- Het gewicht is wat aan de hoge kant. Met 7.3 Kg is dit geen stofzuiger die sommigen heel snel en makkelijk mee de trap op zullen nemen.
- Het geluid is met 79 db niet echt stil, maar doordat het meer een 'zoem'geluid is dan een 'huil' geluid, is dit toch goed te verteren. Het is in ieder geval beter dan m'n oude AEG. Andere stofzuigers maken vaak net zo veel herrie, overigens.
- Het uiterlijk is toch wel controversieel te noemen. de kleurencombi (wit/magenta) zal niet iedereen bekoren. Plat gezegd ziet deze stofzuiger eruit als een omgebouwde iMac van de eerste generatie. Ik heb zelf even moeten 'wennen', maar kan het nu zeker wel waarderen.
- Het gemak van het legen van het stofreservoir en de wijze waarop de filters zelfreinigend zijn is domweg geweldig. Het transparante van het stofreservoir stimuleert trouwens enorm. Je ziet namelijk hoe ongelofelijk veel vuil je tijdens één stofzuigbeurt 'ophaalt'.
- Enige puntje van zorg: Het stroomsnoer is erg lang, maar ook erg dun en het wordt wel volebaar warm tijdens het gebruik. Ik heb er dan maar de gewoonte van gemaakt het helemaal af te rollen voor gebruik.
- Minpuntje verder voor de handleiding. Waarom de nederlandse uitleg samen met drie andere talen over acht pagina's uitsmeren, als je het ook op twee of drie zou kunnen passen. Niet praktisch, maar gelukkig heb je dit maar één keer nodig.

joep 68 24-06-2008

De stofzuiger gekocht op advies van de verkoper (alle reviews van andere apparaten ten spijt). Wat het meeste opvalt is je bij het legen van de stofbak geen stofwolken krijgt wat ik in recensies en testen bij andere merken wel veel tegenkwam.

Met 1 klik is de bak los van de stofzuiger, er zit een deksel op die je pas bij de prullenbak opent (met je duim) dan leegkiepen en weer terugplaatsen. Geen gehannes!

Het reinigen van de filters hebben we nog niet hoeven doen, maar dat gebeurt in de stofzuiger zelf dus ook daarbij krijg je geen vieze handen.

O ja, en hij zuigt prima (op harde vloeren)
Echt klein is hij niet maar de degelijkheid lijkt dik in orde, kan ik verder nog niets over zeggen.