Philips FC9171 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 44 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC9171 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

pipo50 04-12-2014
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

De eerder genoemde nadelen door andere gebruikers zeer herkenbaar. De zuigkracht gaat van hoog naar laag en de onderdelen gaan snel kapot. Advies is om deze stofzuiger niet aan te schaffen.

cintrick 22-11-2014
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Ik lees dat we allemaal de zelfde klachten krijgen. De zuigbuis schuift vanzelf in als je iets te veel kracht zet. De zuigmond springt vanzelf op parketstand (borstel in) en het toerental gaat vanzelf van hoog naar laag.
Van een Philips stofzuiger had ik gewoon meer kwaliteit verwacht en echt goedkoop was hij ook niet.
Philips je moet je schamen

jvdp 23-11-2014

Ik heb nu mijn derde en vreselijk maar ze hebben alle 3 dezelfde problemen. Echte rommel is het . Ik koop nooit nog een philips stofzuiger.

ejwerkhoven 12-03-2014
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Een stofzuiger is goed als hij:
1. goed zuigt
2. knap achter je aan rijdt
3. handig is in gebruik

De zuigkracht van de Philips is prima. Ik vraag me echter af of er nog stofzuigers te vinden zijn waarbij dat niet het geval is.... Toch: zuigkracht een dikke 8.

Het rijgedrag van de Philips is niet anders dan beroerd te noemen. Voornamelijk komt dat doordat de draaitop van de slang verkeerd wordt belast (schuin omhoog) en je dus altijd scheef aan de stofzuiger trekt. De stofzuiger rijdt hierdoor als een soort dronkaard achter je aan: naar links, naar rechts en weer terug. Hij blijft hierdoor achter elk obstakel hangen en dat is zeer irritant. Bovendien kan hij door het kleine neuswieltje nauwelijks over zijn eigen snoer heen rijden...
Rijgedrag dus echt niet meer dan een 3.

Handigheid: de in de steel opgeborgen hulpstukken vind ik handig. De gebogen voet vind ik onhandig aangezien je moeilijk in hoeken kunt komen. Het lange snoer is handig, maar ook onhandig omdat het vrij dun is en onder stoelpoten en deuren klem blijft zitten waardoor de stofzuiger niet meer achter je aan komt. Gebruiksgemak dus gemiddeld: een 6.

Duurzaamheid: ik ben blijkbaar behoorlijk zuinig op mijn spullen, want na 2 jaar gebruik is alles nog heel. Alleen het op- en af toeren heb ik ook ervaren (vuile potmeter waarschijnlijk, dus die is nog wel eens te vervangen).
Ik heb echter wel het idee dat allen behoorlijk gammel is en geen 10 jaar mee gaat zoals mijn vorige stofzuiger. Een 5 dus.

Mijn eindoordeel is niet meer dan een 4 omdat ik me behoorlijk erger aan een stofzuiger die niet normaal achter je aan rijdt. Is dat nou zo moeilijk, heren ingenieurs?!?!

Simsala 27-11-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Sinds begin 2009 in bezit van philips FC 9171. Ik ben zeer tevreden over deze stofzuiger.
Misschien heb ik erg geluk, want de reviews hier zijn over het algemeen negatief.
Alles werkt nog optimaal en er is (nog) niets kapot, terwijl ik toch geen voorzichtig persoontje bent. Gebruiken de stofzuiger dagelijks i.v.m. huisdieren. Snoer gaat nog steeds met een rotgang op z,n plek terug, slang en telescoop buizen werken nog steeds naar behoren.
Het enige wat weleens gebeurt is heel soms het veel genoemde motor dipje, dan zet ik hem even aan en uit en is het weer spontaan verdwenen. De zuigkracht verbaast mij nog steeds trekt nog steeds vacuum als hij op max vermogen staat en ik even de bank af wil doen en vergeet het vermogen op de helft te zetten of nog lager.

bikikip 28-10-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Oooh,wat herkenbaar die klachten.
Ik heb ze allemaal,zuigkracht gaat na 1 jaar van hoog naar laag.
De wielen zijn er inmiddels ook al af,de slang zit inmiddels vast met ducktape.
En nu is het snoer ook nog kapot.
En ik gebruikte hem de laatste tijd eigenlijk allen voor boven.
Maar het gekke is,dat ik een nieuwe stofzuiger zocht en deze voor vloerbedekking zuigen wel het beste getest is!

zilverster1 14-10-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

We hebben deze stofzuiger van Philips minder dan drie jaar gebruikt, en nu is hij al kapot.
Sinds kort varieert het toerental spontaan van laag tot hoog. Een probleem dat veel meer mensen hebben met dit apparaat.
Ik heb het gemeld bij de Philips klantenservice, en de klantenservice van Philips zegt dat ze vasthouden aan de garantietermijn van 2 jaar.

zilverster1 06-10-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

De toerentalregelaar is heel handig, maar zoals heel veel andere eigenaars van de Philips FC9171 is na drie jaar de stozuiger niet meer bruikbaar omdat het toerental varieert van nul tot maximaal.
De hulpstukken van de stozuiger zijn een beetje slapjes, van de zuigmond vliegen er regelmatig vanaf.

Ik heb gisteren bij Philips een klacht ingediend over het feit dat de stofzuiger nu al stuk is, en dat het waarschijnlijk een productiefout is.

Ik ben heel benieuwd hoe Philips hierop zal reageren. Als ze het erbij laten was dit mijn allerlaatste Philips.

Ik raad alle mensen met dezelfde klacht aan om dit kenbaar te maken bij Philips, ook al is de garantie verlopen.

zilverster1 11-10-2013

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Philips en zij meldden helaas dat zij niets voor mij willen doen, omdat de garantietermijn is verlopen. Zij boden wel een kortingscoupon aan voor hun eigen webshop.

Maar ja, ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met Philips.

xzaazx 06-08-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

knopje wat de steel met mond verbind na een paar weken afgebroken
nu 4 jaar in bezit - traploze verstelling kapot - doet maar iets = zuigkracht gaat op en neer - nu koolborstels kapot
waardeloos product
ga weer voor een aanbieding bij blokker

zilverster1 06-10-2013

Ik raad je aan deze klacht bij de klantenservice van Philips te melden, ook al is de garantie verlopen.

jvdp 16-02-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

goede zuigkracht maar duurzaamheid is beneden alle peil.
Na 1 jaar oprolmechanisme van het sneoer stuk en regeling zuigkracht schommelt van min naar max geheel automatisch. Erg vervelend. Hersteld onder garantie maar na 6 maanden precies het zelfde probleem. Ook het pijltje dat aangeeft dat de stofzeak moet vervangen worden werkt niet naar behoren. Ik heb 2,5 later een tweede gekocht 9710 en die lijkt toch wel wat beter. Goede stofzuiger, met grote zuigkracht maar niet duurzaam.

Tom Hartog 04-02-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Ik heb het eerdere model nog in bezit 9162.
Lijkt dezelfde rommel. Zie ervaringsrecencies.
Bij ons niet lang buiten de twee jaar kapot:
Slang (gescheurd), koppelpunt slang/telescoop, wiel eraf, rem oprolmechanisme (brandgevaar), stofverplaatser (niet zuiger).
Contact gehad met Philips, buiten garantie, deden mij een bod om met 20% korting in de webshop te kopen, alleen lagen de prijzen 30% hoger dan bij de betere zaken. Belediging!
Denk er goed over na voordat je deze koopt, op de lange termijn wellicht een rotding en heeeeeeel weinig coulance van een merk wat eens zo groot was.

michielstam 03-02-2013
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Erg fijne stofzuiger door de compacte vorm, enorme zuigkracht, lange snoer en soepele wielen. De stang en zuigmond zijn duidelijk van goedkoper plastic dan die van een Miele die ik hiervoor had. Van de Miele ging na vier jaar de motor al kapot, van deze valt dan natuurlijk nog helemaal te bezien. Daarom geen cijfer voor duurzaamheid. Miele blijft qua design en compactheid nu duidelijk achter bij Philips.

Anoniem 28-12-2012
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Terwijl mijn vrouw de stofzuiger aan het handvat de trap op draagt breekt dit volledig af. Twee kleine kinderen (3 en 2 jaar), die achter haar aan, (en voor mij uit) de trap op gaan, worden op een haar na gemist. Philips gebeld, maar die willen niets voor mij doen!!!! Garantie is voorbij en ik mag op eigen kosten een nieuw handvat bestellen. Dit vind ik onacceptabel. Zo'n handvat mag nooit afbreken. Bovendien is dit een veiligheidsprobleem wat Philips had moeten voorkomen. Bij zoeken op internet blijkt dit probleem vaker voor te komen. Conclusie: Zeer ontevreden!!!

maria2208 31-08-2012
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

- zoog in het begin prima, maar al snel niet minder.
- kiept snel om.
- blijft achter deuren hangen en rijdt niet soepel achter je aan.
- snoer soms te kort.
- zekeringspalletje waar de slang mee aan de stang vastzit zomaar zonder aanwijsbare oorzaak afgebroken.
- bij inschuiven van de stang al een keer mijn vel ertussen gehad.
- zwaar.
- veel geluid.
kortom: niet tevreden.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-09-2012

Beste Mario2208, vervelend dat u niet tevreden bent over de FC9171 stofzuiger.

U geeft een aantal zaken aan die onderdeel zijn van de manier van omgaan met de stofzuiger. Hierdoor kunnen wij geen verbetering aangeven, zoals bijvoorbeeld het snoer wat te kort is. Dit is een producteigenschap.

Wel is het zo dat het afbreken van het zekeringspalletje niet zou mogen! Indien uw stofzuiger binnen de 2 jaar volledige Philips garantie valt op basis van het serienummer of aankoopbon, verzoek ik u vriendelijk contact met de Philips klanten service op te nemen!

Philips Webcare

Wim Uniek 13-07-2012
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Apparaat doet het tot nu toe gewoon goed! Voordelen:prima regelbare zuigkracht,prima zuigmond en een handig lang snoer. Nadeel: de slang is zeer stug! Als ik de laatste reviews lees van 2011 dan staat mij nog wat te wachten wat betreft duurzaamheid. De oudste reviews lijken het gunstigst.

BenjiPancho 03-05-2012
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Zeer slechte stofzuiger. In het begin waren we erg tevreden maar binnen een jaar is hij al 2 keer terug geweest naar de maker omdat de moter stuk was, Uiteindelijk heeft ie het een jaar goed gedaan en nu begint de zuigkracht terug te nemen. Soms gaat ie in 1x harder en dan weer zachter, de stang doet het niet goed meer klapt de hele tijd in en de mond springt steeds op de verkeerde stand. Ondertussen zijn wij er wel klaar mee en ik raad hem ook niet aan ,

eef732 22-12-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Ik heb deze stofzuiger aangeschaft na veel uitzoekerij. oude philips die het al 22 jr doet boven, en deze voor beneden. Maar door Zuigkracht toch maar slepen naar boven, want hij deed het goed. Tot enkele weken gelden, ik hebben hem volgens mij nog geen 2 jaar.. hapert het vermogen lijkt net of een contact los zit. Heb ik wel eens gehad bij de oude stofzuiger in de stekker. Maar opeens stop de stofzuiger er helemaal mee. uit is hij en gaat niet meer aan. Gekeken maar tja alles via printplaat en het zit niet in de stekker of bij contact oprolsnoer. Dus philips gebeld en ze kijken of ons serienummer nog garantie heeft omdat ik de bon niet kan vinden. Gekocht bij de philips shop die ook niet meer bestaat. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt, dat de stofzuigers waar ik eerst tevreden mee was er binnen 2 jaar mee ophoudt. Maar ik lees het nou overal. denk nu over de fc9310 want ik moet toch wat... maar een geen merk van blokker doen het waarschijnlijk langer..

raoul1960 01-01-2012

Mijn stofzuiger hield er ook ineens mee op nadat er een haperend geluid en een verbrande geur optrad. Nu heb ik vrij veel verstand van elektromotoren. En constateerde ik eigenlijk al snel dat de koolborstels die op de collector drukken versleten zijn. Doordat ze slijten (normaal bij gebruik) treed er op een gegeven moment vonkvorming op (stank) en houdt de motor ermee op als de koolborstels geen contact meer maken met collector. Bij sommige motoren kan je de koolborstels individueel vervangen. Bij deze niet maar je kan wel een nieuwe motor bestellen bij Europarts.

Rianne v.d.B. 30-09-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Vooral het zuigvermogen is slecht en hapert de stofzuiger ook nog wel eens alsof er een waggelcontact in zit. Ik had een miele en daarmee is deze niet te vergelijken. Die heb ik boven staan, is al erg oud, maar het zuigvermogen van de miele is onverminderd goed gebleven, dat mis ik echt aan de philips FC9171. Ik had er al me tergu willen gaan naar de mediamarkt, maar ben dan weer bang dat zopals zo vaak gebeurt het vooral aan de gebruiker ligt en niet aan de machine. Ook is de indicator die aangeeft hoe vol de zak is al bijna vanf het begin kapot

Guido-2 29-11-2012

Als ik jou was zou ik bij afnemende zuigkracht eens een andere helpafilter erinstoppen. Waarschijnlijk zit die van jou ernstig verstopt. Tevens kan het zo zijn dat de motor versleten is. Google even op stofzuigermotor of onderdelen oid, geloof niet dat ik hier mag linken namelijk, maar je koopt voor een paar tientjes een nieuwe motor met garantie. En als je iemand kent die niet helemaal 2 linkerhanden heeft dan is het vervangen ervan een koud kunstje.

superiver 08-09-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Inmiddels deze stofzuiger 3 jaar in het bezit,maar nu begint hij het te begeven,het zuigvermogen zakt regelmatig terug naar 25% zuigkracht en dit is supervervelend,is geen aanradar als je een stofzuiger zoekt die lang mee moet gaan want na 3 jaartjes is hij echt op...erg jammer want verder is het een top stofzuiger

Gert-Jan1976 10-08-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

In eerste instantie erg tevreden over deze stofzuiger, maar in tweede instantie geen aanrader. Het apparaat zuigt goed, is compleet uitgerust en ziet er leuk uit. Echter laat de duurzaamheid (na een kleine 3 jaar in gebruik) te wensen over. Een opsomming van de defecten die wij meegemaakt hebben:
- uitklapbaar handvat tot 3 keer toe gebroken (1e keer onder granatie vervangen, 2e keer zelf nieuwe gekocht, 3e keer niet meer vervangen)
- telescoopbuis (vervangen onder garantie)
- zuigmond (vervangen op eigen kosten, begint nu echter weer kapot te gaan)
Sinds een aantal maanden heeft ook onze stofzuiger last van het inhouden van de motor wat ik ook in andere beoordelingen tegen kom. Maar na het verwijderen van het HEPA filter is dit opgelost. Ik denk dat dit 'euvel' dus veroorzaakt wordt door een verzadigd HEPA filter. Voor andere mensen die dit probleem ondervinden dus de tip om ook eens dat filter te verwijderen (of te vervangen voor een nieuwe uiteraard).
We gaan nu uitkijken naar een andere stofzuiger (en deze gaat de garage in voor 'vies' zuigwerk). Er zullen vast stofzuigers zijn die net zo goed zuigen en makkelijk in het gebruik zijn, maar minder vaak kapot gaan.

eva63 07-08-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Ik heb deze stofzuiger ongeveer 3 jaar en ben er echt zooo zat van. De zuigkracht is volgens mij nog niet de helft van wat het was en nee, de stofzak is nog lang niet vol. De telescoopbuis was al redelijk snel niet meer goed (eerste gedeelte bleef niet zitten) en moest met tape vastgezet worden. Tja hij ziet er mooi uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Voor mij nooit meer een Philips stofzuiger!!!!!!!

truus2011 29-06-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Ik heb deze Philips nu 1,5 jaar in bezit en heeft het naar mijn idee te snel begeven.
De pluspunten zijn de vormgeving, flexibiliteit, zuigkracht(2200) en lange snoer (9 m).
De minpunten: de stang sluit niet meer goed aan de zuigmond (doordat het pinnetje kapot is). De zijborstel vallen voordurend van de borstel en de snoer die makkelijk ergens achter blijft hangen, waardoor je een breuk oploopt in de kabel.
Voor mij geen Philips meer...toch weer naar een Miele die ik hiervoor zeker 5 jaar heb gehad.

R.v.d.P 12-06-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Wat een slecht apparaat. Ik gebruik al lang weer mijn oude miele die ik boven had neergezet en bedacht me vandaag dat ik er misschien nog garantie op heb. Dit ga ik volgende week maar eens proberen. De buis is niet meer goed, de indicator blijft steken, hij zuigt niet goed etc. Ik heb continu het idee dat ik de zak moet vervangen maar ben nu al ik weet niet hoeveel pakken verder en er verbeterd helemaal niets, dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb nog zelden zo'n nare stofzuiger meegemaakt.
Ik heb ook al pech met een duur scheerapparaat van Philips, daar waar ik vroeger toch altijd erg tevreden was over philips producten Jammer, ik hoop dat ik vanwege de garantie de reparatie in ieder geval vergoed krijg.

Andre 06-03-2011
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

na de garantie periode bogon het gezodemieter, motorvermogen daalt naar minimaal en blijft varieren.
Een bekent probleem als ik naar de andere reviews kijk.
Wij gebruiken de stofzuiger alleen op de benedenverdieping,boven hebben we een nilfisk.
De philips zou dus qua draaiuren nog lang niet stuk mogen gaan.
Eigenlijk zou philips deze machines terug moeten roepen want dit lijkt mij een productie/ontwerpfout.
Ik beoordeel dit dan ook als zeer slecht.

amanda333 13-11-2010
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Ik heb 3 van deze stofzuigers gekocht,2 voor mijzelf en 1 cadeau gegeven aan onze dochter,maar nu komt het na 1,5 tot 2 jaar alle 3 de stofzuigers exakt het zelfde probleem ,motorvermogen zakt telkens weg naar hooguit nog maar zo'n 20%,even later weer naar vol vermogen en dan weer minder blijft maar doorgaan.
1 stofzuiger is inmiddels ter reparatie aangeboden,dus afwachten maar,andere 2 stofzuigers garantie inmiddels verlopen.Dit zijn wel de allerslechste stofzuigers die gekocht hebben.

Ron4kieskeurig 30-09-2010
Geschreven voor: Philips FC9171 rood

Geweldige machine. Ideaal voor ons gezin.
100m2 vloerbedekking daarnaast 2 beklede trappenhuizen en 40m2 parket. Een makkie.
Met de slang kom je ook goed aan plafonds.
Zuigkracht Subliem! Geluid Subliem! ontwerp 9,5
Mijn vrouw noemt het de mercedes onder de stofzuigers.
Chique lak trouwens. een Dikke Tien voor onze Philips