Miele S 5221 zwart, blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 5221 zwart, blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Mireille 69 05-06-2012

Ik heb deze stofzuiger één jaar maar na een half jaar begaven de plastic malletjes het waarin de speciale cassette om stofdeeltjes te vangen wordt geplaatst. Gevolg: Cassette schiet los, drukt deksel omhoog en veroorzaakt een hoog gierend geluid. Afschuwelijk. Ik raad deze stofzuiger niet aan. De zuigkracht is fantastisch, heb het idee dat de machine eromheen daar niet tegen bestand is.

Bakker112 17-05-2011

Deze Miele al naar 3 jaar en 3 maanden kapot..de motor doorgebrand!!!
Contact met Miele opgenomen maar nul op het rekest..verkeerde zakken gebruikt...jaja.
De zakken die we gebruikte waren speciaal voor dit type miele.
Voor ons geen Miele meer!!!

Martin de Muis 08-01-2011

Dit is onze eerste Miele en een opvolger van een heuse Quigg 2200w stofzuiger van de Aldi. Deze was standaard erg compleet met o.a. parketborstel en turboborstel voor de haren in tapijt. Die Quigg scheidde er na 2 jaar alweer bijna mee uit en viel van ellende bijna uit elkaar. Ook de motor had een nare brom en zuigkracht was niet optimaal meer. Tijd dus voor een nieuwe stofzuiger, en aangezien mijn ouders ook altijd een Miele hebben (gehad) heb ik de portemonnee maar getrokken en deze in de aanbieding bij de Harense Smid gekocht. Wat een fantastische stofzuiger. De zuigkracht is echt erg goed. Duidelijke omschrijving in de boekjes, zelfs hoe je bepaalde onderdelen zelf kunt demonteren om te reinigen/onderhouden. Hij is opzich robuust gebouwd, niet zwaar. Maar er zitten twee nadelen aan. De klep klikt erg licht vast waardoor hij soms niet goed vastklikt. Dit is een kwestie van gevoel want doordat hij zo licht vastklikt denk ik je dat hij dicht zit terwijl hij net niet ver genoeg vastgeklikt zit. Verder is de houder om de borstel in te parkeren niet sterk genoeg. Door het gewicht van de buis en de slang buigt de haak uit de houder van de stofzuiger en dondert de boel toch nog over de vloer. Ik heb er nog een turboborstel (ook een aanrader) bij gekocht, via de Miele shop. Dit ging allemaal erg makkelijk, goedkoop en snel. Binnen 2 dagen in huis! Vanaf 23 euro heb je ook geen verzendkosten dus ik denk dat ik de stofzuigerzakken en filters daar ook gewoon bestel. Hoef ik ook niet naar de winkel. Al met al merk je dat dit een Miele is, wel duur, maar wel erg goed.

+ Fantastische zuigkracht, hij hoeft zelfs niet eens op de hoogste stand om te zuigen (behalve als je de turboborstel gebruikt)
+ Goede ondersteuning vanaf Miele door hun website en webshop
+ Erg compleet met 3 kleine opzetstukjes onder de klep
+ Erg degelijke koppelingen, slang en buis.
+ Behuizing is ook in orde
+ Snoer rolt heel erg goed in
+ Rolt erg goed over de vloer
+ Stil

- Klep wipt snel los doordat hij te licht in klikt
- Houder niet sterk genoeg

Een aanrader deze stofzuiger!

Tonvocal 28-08-2009

Deze stofzuiger vind ik wel goed maar is niet te vergelijken met het oude materiaal. Wij hebben met de vorige Miele 20 jaar gedaan ik hoop dat deze ook lang mee gaat maar twintig jaar geef ik hem niet.

Marianne01 22-08-2009

Wij hebben voor een Miele gekozen vanwege goede ervaringen met de duurzaamheid van hun producten (daar staat Miele om bekend). Deze stofzuiger is dan ook stevig en daardoor wat zwaarder uitgevoerd. Hij is enorm wendbaar door de kleine wieltjes voor en achter. Er wordt, behalve de hulpstukken die gewoonlijk al bij een stofzuiger zitten, ook een zgn. parketborstel meegeleverd. De zuigkracht is zeer goed en gemakkelijk in te stellen. De steel kan een stuk langer gemaakt worden dan bij onze vorige stofzuiger: handig voor lange mensen. Het snoer had wel wat langer gemogen (is 15 meter). De stofzakken zijn lekker groot (4,5 liter) zodat ze minder vaak vervangen hoeven worden. Er zit een goede filter in deze stofzuiger, maar een HEPA-filter is evt. nog los aan te schaffen. De filter moet, zoals bij elke stofzuiger die een filter heeft, om het jaar vervangen worden, maar deze zijn niet duur.

ariepoot 31-12-2008

Prima stofzuiger, altijd al een Miele gehad, maar deze is de beste, de review bij de 5211 geldt zeker ook voor deze stofzuiger
vooral de regelbare zuigkracht is prima te regelen