Electrolux Z8820P wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux Z8820P wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Alexander1969 23-07-2011

---------- update review 23-07-2011 ----------
In aanvulling op mijn eerdere review: de opdruk van de knoppen was binnen een maand al aan het slijten.
Het is dus de bedoeling dat de knoppen niet met de voet maar met de hand bediend worden. Jammer, de twee Mieles die ik hiervoor had kenden dit probleem niet.
Gemak dient de mens en ik ben benieuwd of ik de enige ben die de stofzuigerknoppen met de voet bedient.

Ik heb via de leverancier van Electrolux gratis nieuwe knoppen gekregen om zelf te monteren.

Verder nog steeds een prettige stofzuiger in het gebruik.

---------- oude review 03-01-2011 ----------
Hele fijne machine. Makkelijk in het gebruik: licht, wendbaar, lang en licht rollend snoer.

Één nadeel: de opdruk op de aan- en uitknop slijt nu al na een paar weken. Zal de leverancier (Onderdelenhuis) hierover benaderen.

Één mogelijk nadeel: de constructie van de kappen lijkt mij niet superdegelijk. De praktijk zal uitwijzen of deze lange tijd heel blijven.

alexander1969 03-11-2011

Op de "pistoolhandgreep" zit een rubberen strip. Deze begon los te laten. De winkel gaf aan deze rubberen strip niet te kunnen bestellen, en het viel ook niet onder de garantie.
Ik heb Electrolux gemaild en dezelfde dag kreeg ik te horen dat ik onder garantie een nieuwe "pistoolhandgreep" krijg.
Ik vind de slijtage een grijs gebied, wij gaan zorgvuldig met de stofzuiger om maar ik kan me ook indenken dat deze dingen slijten. Binnen één jaar is wat mij betreft wel vroeg.
Electrolux heeft het in ieder geval perfect opgelost!

Urquhart 01-03-2011
Geschreven voor: Electrolux Z8820P wit

Na jarenlang een Miele te hebben gebruikt, zochten we een stofzuiger met grote wielen en een lang snoer. En verder niet teveel toeters en bellen. Dit is het zusje van de Z8850, die bedieningsknoppen op het handvat van zuigstang heeft. Die bewust niet gekozen, kan in onze ogen alleen maar kapot gaan. Dus bij dit model moet je de zuigkracht op de stofzuiger zelf instellen. De stofzuiger begint iedere keer in de hoogste stand en aangezien dat heel hard is, moet je wel eerst even bukken om de juiste stand te kiezen (klein minpuntje, vandaar geen 10 voor gebruiksgemak). Hij zuigt krachtig, de zuigmond is goed vormgegeven zodat ook omliggend stof vanzelf wordt opgenomen. Stofzuiger is stil, licht, rolt makkelijk en is op de juiste plekken van zacht rubber voorzien, zodat hij niks beschadigt bij het onvermijdelijke stoten. Het handvat van de zuigstang ligt ook superlekker in de hand. Duurzaamheid is moeilijk te beoordelen na een paar dagen, maar uitvoering is degelijk, dus daar alle vertrouwen in. Kortom, een heel praktische stofzuiger van een niveau dat we eerder nog niet hebben ervaren.

ladykoko 21-02-2011
Geschreven voor: Electrolux Z8820P wit

Na heel veel ergenissen met 2 miele stofzuigers deze gekocht omdat ik gelezen had dat deze goed uit de testen kwam. De verkoper gaf ons ook eerlijke advies. Meteen bij thuiskomst de stofzuiger geprobeerd. Wauh wat een zuigkracht, wat een stille stofzuiger. Hij heeft een enorme lange snoer en hij zuigt echt goed. Iets wat de Miele niet kan waarmaken.Erg makkelijk die 3 in 1 borstel. Ik gebruik de borstel al vaak voor b.v mijn tafel van stof of hondenharen af te halen of voor het plafond. Echt een aanrader dus!

Frans1947 18-10-2010

---------Update review, 18-10-2010---------
Als aanvulling op mijn eerste Review kan ik nog opmerken dat ik vandaag via de elektronische snelweg de Nieuwsbrief heb ontvangen van de Consumentenbond. Ik weet niet of zij ook gebruik maken van Kieskeurig, maar onze Electrolux UltraOne komt als best geteste zuiger met het hoogste cijfer uit de test!
Daarnaast merk ik op dat het gebruik van de parketborstel een verademing is bij het zuigen van harde vloeren. Een engeltje dat over de vloer zweeft! Daardoor is het cijfer voor het gebruiksgemak gestegen naar een 10! Met de duurzaamheid zit het volgens de CB ook wel goed.

----------1e review, 12-10-2010----------
Wij hebben dit type stofzuiger Z8820P nu één maand in gebruik. Het enige verschil met het type Z8820 is de extra borstel. Deze Electrolux Ultraone wordt door de importeur 2 weken op proef gegeven. Niet tevreden, geld terug. Wij hebben deze stofzuiger gekocht bij EP:Beerepoot in Bovenkarspel. Deze firma verkoopt deze machine met 2 maanden op proef. Eigenlijk flauwekul, want als je eenmaal met deze stofzuiger gezogen hebt, wil je niet anders meer. Onze oude Dyson heeft het na 7 jaar begeven en deze Electrolux doet beslist niet onder voor dat Engelse merk, waarvan de onderdelen ook behoorlijk prijzig zijn.
De zuigkracht is fenomenaal en kan elektronisch geregeld worden evenals de zuigkracht op de metalen buis. Als je de zuigkracht laag instelt, zuigt de machine nog prima. Daarnaast is het 9 meter lange snoer en de 1,90 lange buis, bijna elf meter bij elkaar, voor ons lang genoeg om de hele verdieping te stofzuigen.
Wat ook heel plezierig is, zijn de 2 buishouders. Eén achterop de machine als de machine plat staat en één aan de zijkant voor als de machine rechtop wordt weggezet i.v.m. de ruimte. Ook de 5 liter stofzak achter het Hepafilter is best fijn.
Er zit bij een meubelborstel, een meubelmontstuk (2 borstels in één en tegelijk te gebruiken als kierenmondstuk)en een parketborstel.
Wat de duurzaamheid betreft, daarover is natuurlijk nog niet echt iets te zeggen, maar je krijgt 2 jaar garantie op deze in onze ogen zeer goede stofzuiger.
Wij kunnen deze stofzuiger in elk geval aanbevelen.