Dyson DC29 Allergy Parquet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC29 Allergy Parquet op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

VeraSita 26-11-2012
Geschreven voor: Dyson DC29 Allergy Parquet

Eerder een Dyson gehad, nu deze aangeschaft. De slang is te kort en veel te stug. Je krijgt pijn in de armen en rug omdat je steeds de stofzuiger op moet tillen wil je kastjes, plafonds, bedhoofdeinde e.d. moet stofzuigen. Bij de kierenzuiger zuigen de haren naar binnen van het borsteltje.
Volgende stofzuiger is zeker geen Dyson meer.

AntWoman 07-03-2011
Geschreven voor: Dyson DC29 Allergy Parquet

Ik heb al een nieuw wieltje gekregen en de stofzuigermond is ook al vervangen in de korte tijd dat ik hem heb. Dat is wel netjes van Dyson, is er iets stuk dan wordt het zonder kosten vervangen.
Maar... Ik irriteer me mateloos aan de stugge, korte stofzuigerslang! Hij is zo stug, dat ik al twee keer iets van de salontafel heb gestoten, omdat de slang in een knik zat, en er zelf niet meer uit ging. Ook als ik ergens onder moet stofzuigen, een kast ofzo, en de slang zit gedraaid, dan draait hij zelf niet uit de knik, ik moet hem dan handmatig omdraaien voordat ik verder kan met stofzuigen.
Het is zelf zo erg dat ik hem sinds een paar dagen niet gebruik. Ik gebruik mijn oude Electrolux Z8210 cyclone weer...

Jani1971 06-03-2011
Geschreven voor: Dyson DC29 Allergy Parquet

Had eerder een hele fijne, zwenkbare, redelijk lichte Dyson. Moest na zo'n zeven jaar vervangen worden, dus koos voor eenzelfde model, de DC29 Allergy Parquet (de roze). Heb er spijt van, want ondanks goede zuigkracht is het een behoorlijk onhandige, zware, en vooral logge stofzuiger. Niets gaat eenvoudig, alles vergt wel een extra handeling. Wil ik naast de bank zuigen, dan moet ik de slang losmaken, anders komt hij er niet. Heb ik de slang losgemaakt, dan is hij niet meer wendbaar. Wil ik een klein stukje tapijt stofzuigen, moet ik er een andere kop op zetten. Ik kan de stang nooit even snel vastzetten aan de zuiger, want daarvoor moet je hem in elkaar schuiven en vervolgens moet je erg goed mikken, want de ruimte om hem vast te zetten is klein. En hij is zwaar... Even optillen is er niet bij. Kortom, zou hem niet nogmaals kopen.

Prikneus 25-07-2010
Geschreven voor: Dyson DC29 Allergy Parquet

Al eerder in een review bij een Dyson gezien: blij dat de oude stofzuiger kapot ging. Dat geldt ook voor ons, al heeft onze Miele het wel zo'n 15 jaar uitgehouden.

Ondanks dat we veel huisdieren hebben, hebben we besloten een een Dyson DC29 Allergy Parquet te kopen, omdat we gladde vloeren hebben. Een mini turboborstel hebben we er daarna bijgekocht.

Stofzuigen wordt weer leuk. Een wendbare stofzuiger, goede en constante zuigkracht, een makkelijk te legen reservoir en geen gedoe met dure zakken meer. Het geluid ten opzichte van onze oude stofzuiger, valt 100% mee.

Ook het resultaat is prima te noemen. We zuigen veel meer op met deze stofzuiger dan met de oude.

De service bij Dyson was ook prima. It's kon ons het turboborsteltje niet leveren vanwege allerlei "smoezen", maar één telefoontje naar Dyson en de miniturboborstel was besteld, zonder gedoe, zonder gedraai. Direct online geld overgemaakt, en zaterdagochtend werd hij afgeleverd.

In een week tijd al diverse keren mee gestofzuigd naar volle tevredenheid.