Electrolux UltraOne 8820 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux UltraOne 8820 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

tabak2 14-01-2014

2 jaar geleden gekocht; aanvankelijk zeer blij mee; stil en zuigt krachtig. echter in de afgelopen 2 jaar heb ik (echt niet overdreven!) 8 keer contact gehad met Electrolux om onderdelen te laten vervangen!!! 3-in-1 zuigmond tot 3x afgebroken, 3x handvat afgebroken en 2x de grote zuigmond afgebroken... de service is fantastisch; alles wordt keurig gratis vervangen en opgestuurd. maar ik heb er helemaal klaar mee. vandaag koop ik een nieuwe stofzuiger.

gerbertjachi 20-11-2013

de stofzuiger zuigt prima en erg stil echter handvat al afgebroken een nieuwe ontvangen garantie nu is de zuigmond volledig afgebroken hoop dat dit ook onder garantie valt lijkt mij wel jammer dus van de duurzaamheid service is tot nu toe wel goed

Ennairam 14-03-2013

Superstille stofzuiger, maar waardeloze duurzaamheid. Het drie-in-een zuigmondje breekt al snel af en nu ook nog het handvat afgebroken. Kosten (bij BCC): € 63,-- voor een nieuwe!!! Was in het begin zeer enthousiast, maar NOOIT MEER!!

HeesJohn 11-11-2012

In 2 jaar tijd eenmaal defecte motor, 3 x handvat aan slang afgebroken. Alles keurig onder garantie vervangen, althans voor een 3e handvat moet ik ,buiten garantie, nog wel contact opnemen.
Duurzaamheid dus slecht, service goed. In gebruik een heerlijke stofzuiger.

HeesJohn 24-12-2012

Inmiddels onder coulance een nieuwe gekregen!
Geweldige service dus van Electrolux.
Jammer van de slechte duurzaamheid maar ja op deze manier valt er mee te leven.

Henry Schipper 16-07-2012

Afrader !!!!!

De duurzaamheid is waardeloos:

(1) 2 palletjes van het uitklapbare 3-in-1 zuigmondje zijn vrij snel achter elkaar afgebroken na 6 resp. 10 maanden; zelf hersteld met behulp van 2 parkerschroeven omdat een vervangend exemplaar waarschijnlijk ook weer stuk zou gaan.
(2) Nu is na 19 maanden ook de buis van het handvat afgebroken.

Dit zijn typische ontwerpfouten waarbij te licht en/of verkeerd materiaal is gebruikt, want uit reviews op de site van de Consumentenbond blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem dat binnen 2 jaar optreedt.

Ik heb in de loop van ruim 40 jaar 3 Miele' s versleten met een gemiddelde levensduur van meer dan 13 jaar. de laatste gebruik ik overigens nog steeds voor vieze klusjes.
Ik heb er dikke spijt van dat ik nav de Consumentenbondtest over ben gegaan op deze Electrolux.

Ik heb wel keurig kosteloos vervangende onderdelen van Electrolux gehad. Helaas zijn ze identiek aan de originele en dus niet verbeterd nav de gebleken kwetsbaarheid. Ik ga er dus van uit dat het een tijdelijke oplossing is. Ik heb aan Electrolux gevraagd hoe dit probleem voor de verwachte levensduur (wat mij betreft min. 10 jaar) opgelost gaat worden.
Het antwoord was teleurstellend:
"Electrolux geeft standaard 12 maanden garantie op de reparatie dan wel onderdelen die zijn vervangen"

Als het probleem na 12 maanden opnieuw optreedt moet je dus zelf gaan betalen voor de vervanging van onderdelen, die niet deugen.

Uit het antwoord leid ik af dat er geen structurele oplossing via verbeterde onderdelen komt, dus je kan wachten op de terugkeer van deze problemen:
een keer of 5 tijdens een normale minimale levensduur van 10 jaar.
Het wordt dus een heel dure stofzuiger met een hoop ergernis.

dc mek 15-04-2012

Gekocht ivm beste test consumentenbond. Nu 3 weken in bezit.Prima apparaat tot dusver.
Handige besturing dmv makkelijk handvat.
Geinig 3 in 1 opzetstuk. Je hoeft hierdoor niet met verschillende opzetstukjes te zeulen. Er zit 1 opzetstuk achter de deksel verwerkt welke makkelijk te transformeren is in 3 verschillende opzetmogelijkheden.
Lekker lang snoer
Krachtige zuig.
Maakt geen herrie.
Duurzaamheid: nog geen idee.

ol-4 14-10-2011

Zuigt geweldig, rolt makkelijk achter je aan, voelt (op het klepje na) degelijk aan en maakt erg weinig lawaai.
Er zijn maar een paar (ondergeschikte) nadelen:
- het gewicht is fors
- het klepje waaronder de kleine borstels zijn opgeborgen is van dun plastic en voelt heel wiebelig aan. Vreemd, want de rest van de stofzuiger is juist erg robuust.

LJ50 03-08-2011

Nog steeds erg enthousiast over deze stofzuiger. Het is de beste stofzuiger die we tot nu toe hebben gehad. Hadden hiervoor eeb philips zonder stofzak maar dat nooit weer. Wat een gedoe met het schoonmaken. Nee deze stofzuiger is het helemaal. Geen negatieve punten.

LJ50 14-04-2011

---------- update review 14-04-2011 ----------
Hebben nu de stofzuiger een aantal maanden in bezit en zijn nog steeds enthousiast. Een geweldige stofzuiger die het wat ons betreft helemaal maakt. Nog geen negatieve punten kunnen ontdekken wel een positief punt; de stofzuigerzak gaat wel erg lang mee.

---------- oude review 29-01-2011 ----------
Uitstekende, handige en mooie (qua vormgeving) stofzuiger. Hebben we via Pixmania (snelle en correcte levering)in de uitverkoop gekocht vooog niet ingevuld.r een goede prijs. Kwam als beste uit de consumententest en dat kunnen we onderschrijven. Stofzuiger oogt niet alleen mooi maar alles ziet er ook solide uit en boven alles zuigt fantastich. Hopelijk hebben we er lang plezier van.

rieke33 17-01-2011

Deze stofzuiger is als beste getest door de consumentenbond en dat merk je:
een enorme zuigkracht (makkelijk te verstellen), zelfs op tapijt of langs de plinten.
zit stevig en degelijk in elkaar
heeft een handig handvat en een extra 3 in 1 mondstuk
rijdt zeer wendbaar en soepel
een lang snoer
Kortom, een genot om mee te zuigen!

Willem Verwijs 01-07-2010

Wat een superding. Zuigkracht is prima! Het tapijt kwam zelfs omhoog en ook zeil wat niet vastgeplakt is, komt los van de vloer. Eerst even testen dus, voordat je de hele vloer op full power gaat zuigen. Ondanks de goede zuigkracht is ie best stil. Snoer is lekker lang en de slang is soepel. Volgens de consumentenbond was dit de beste ... ik ben het met hen eens!