Samsung VCC 8462 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung VCC 8462 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Emiledj 20-03-2007
Geschreven voor: Samsung VCC 8462 blauw

Erg grappig: de stofzuiger 2 dagen geleden besteld vanwege de hele goede review en de prijs :-). Ik kijk nu en de winkel biedt het niet meer aan.
Echte prijspakker en absoluut veel voor weinig geld. Twee grote mondstukken + een kledingstuk, op de handgreep (via 2 batterijen) is de stofzuiger te bedienen qua zuigkracht en powerknop en tevens is het kliksysteem voor de buizen/stukken absoluut een verademing. Ik hoef nu niet meer die irritante zilveren pinnetjes in te drukken om mijn stang te bevestigen.
Duurzaamheid weet ik nog niet, aangezien net 1 dag in het bezit. Wel ziet het er allemaal erg degelijk uit.
Voor beneden hadden wij vorig jaar de Philips gekocht. Had ik dit geweten, dan hadden we twee Samsungs aangeschaft.

JdO 08-03-2007
Geschreven voor: Samsung VCC 8462 blauw

Eerste indruk is inderdaad zoals JoDa66 bij de review van de Samsung VCC 8470 al zegt: zeer goed over nagedacht. Daarmee wil ik ook meteen duidelijk maken dat alle Samsung stofzuigers met type-aanduiding VCC 84xx, dezelfde stofzuigers zijn, echter met verschillende accessoires (de 8462 heeft b.v. een Wet Brush, de 8470 een partketborstel).
De stofzuiger heeft een stofreservoir van 1,5 liter. Dit lijkt weinig, maar ik heb nu toch al ruim 180 m2 gestofzuigd (vloerbedekking overigens) en het reservoir is nog niet vol (wel bijna...). Het zogenaamde Twin Chamber principe werkt goed, waarbij stof e.d. via de eerste kamer naar een tweede kamer wordt geleid en daar achterblijft, zodat de eerste kamer leeg blijft en dus altijd zuigkracht voorhanden is. Hierbij moet gezegd worden dat ik al wel 2 keer handmatig even wat rotzooi (zoals haar) voor de aanzuigopening in de eerste kamer heb moeten verwijderen, om die zuigkracht te kunnen blijven garanderen. Dit ging daarentegen wel erg gemakkelijk en de zuigkracht blijft constant, ook nu het reservoir bijna vol is.
Het reservoir zit als een soort koffiepot in de zuiger; je haalt het reservoir er aan de voorkant uit, deksel eraf en je kunt het legen. Voor mensen met een allergie, is het wel aan te raden om eerst een plastic zak om het reservoir te doen, alvorens het deksel eraf te halen. Er kan nl. nogal wat stof rond gaan vliegen (ligt er ook aan natuurlijk hoe hard je het deksel eraf trekt, maar dat terzijde). Vervolgens is het reservoir gewoon af te spoelen (als je dat nodig vindt...).
De zuigkracht is in te stellen op 3 niveaus. Waarbij het hoogste niveau overigens niet echt 'stil' meer is, maar wel acceptabel. Het instellen ervan gebeurt allemaal met een in de handgreep van de zuigbuis ingebouwde afstandsbediening (wel 2 AA-batterijen voor nodig, maar deze zijn meegeleverd) of op de stofzuiger zelf (elektronisch dus). De zuigbuis bestaat voor de rest uit metaal met een gemakkelijk in te stellen lengte (afstand grond-handgreep is ongeveer 90-120 cm) d.m.v. een telescoopsysteem. Lengte van het snoer is net geen 7m i.t.t. de 7.1 m die wordt aangegeven, maar is wel voldoende om een kamer van ruim 30 m2 in één keer te doen. De filters zijn allemaal met de hand schoon te maken en omdat er dus ook geen stofzakken nodig zijn, is deze zuiger dus een eenmalige investering.
De stofzuiger is gemaakt van een hoogwaardige kwaliteit kunstof en is erg wendbaar door de grote wielen. Het voelt allemaal erg degelijk aan. Al met al is het mij heel erg meegevallen voor een merk wat je niet direct met stofzuigers associeert. Deze stofzuiger kan zich zeker meten met een merk als Philips, wat betreft kwaliteit van het materiaal.
Als laatste nog een opmerking over de bij dit model geleverde Wet Brush: het gaat hier om een mondstuk met twee ronddraaiende microvezel 'pads' die bevestigd zijn met klitteband. Door de zuigkracht van de stofzuiger wordt een kleine turbine in deze Wet Brush rondgedraaid, wat ervoor zorgt dat de pads ronddraaien. Het is een klein beetje zoals van die proffesionele vloerpolijst-apparatuur. Let wel, je moet de pads net als bij gewoon dweilen wel elke keer opnieuw schoonmaken en uitwringen, voordat je ze weer onder de Wet Brush kop hangt. De stofzuiger zelf is nl. GEEN waterzuiger en dus mogen de pads niet doordrenkt zijn. Ik heb het een keer geprobeerd en het werkt over het algemeen wel goed en redelijk makkelijk.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze aankoop en vooral voor de prijs hoef je het niet te laten. Voor dit geld, kun je niet veel stofzakloze stofzuigers vinden met dezelfde specificaties en accessoires. De duurzaamheid kan ik nog niet echt iets van zeggen (maand in bezit), maar gezien de gebruikte materialen en mijn ervaringen ermee tot nu toe, ga ik ervan uit dat dit wel goed zit!

fam 10-02-2007
Geschreven voor: Samsung VCC 8462 blauw

geweldige stofzuiger voor dat geld, stofbak erg makkelijk te legen, goeie zuigkracht te regelen op handvat van stang, 1 week in bezit tot nu toe erg tevreden