Philips EasyLife FC8144 zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyLife FC8144 zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

M. Fransen 22-06-2012

Deze stofzuiger is ronduit slecht. Het reservoir en filter moet zo'n beetje na elk zuigbeurt schoon gemaakt worden. Een vies klusje trouwens. Hij maakt bovendien veel lawaai. Inmiddels na een half jaar gebruik is ie ermee gestopt. Weggegooid geld.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-06-2012

Geachte M. Fransen, hartelijk dank voor uw review! Goed dat u aangeeft dat het reservoir en filter na iedere beurt schoongemaakt moet worden, dit zou niet nodig hoeven te zijn!

U geeft aan dat de stofzuiger niet meer werkt op dit moment, vervelend!

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

Philips Webcare

roderickvd 17-03-2012

De stofzuiger ziet er leuk uit en heeft goede filters. Dat gezegd hebbende zit de stofbak ook vol halverwege het zuigen van een tussenwoning, maakt hij veel lawaai en is de stofbak niet eenvoudig te bedienen. De zuigkracht is matig. Leuk prijsje maar niet echt een aanrader.

Kritische_consument_2012 15-03-2012

Dit is absoluut geen aanrader. Ik heb een 2-kamer appartement, woon alleen, geen huisdieren en zuig 1 keer per week alles. Na die ene keer zuigen zit de stofbak voor +/- 20% vol. Je moet hem dan na die keer stofzuigen ook legen en de 2 filters schoonmaken (afspoelen, zoals in het boekje staat) anders gaat de volgende keer dat je hem aanzet het rode lampje branden. Dus ZOWEL de bak legen ALS de filters schoonmaken. Als je bijvoorbeeld haast hebt en de filters niet schoonmaakt gaat ook het rode lampje branden de volgende keer dat je hem weer wilt gebruiken. Mijn beoordelingen (cijfers) zijn gebaseerd op het gemiddelde van de stofzuiger (die op zich best aardig is) en het gebruik/ontwerp van de stofemmer (wat een slecht ontworpen systeem is bij dit apparaat)

- Als de stofbak leeg is zuigt hij goed.

- Ik vind hem op zich wel stil

- De stofbak legen is een heel vies en onhandig klusje. Je moet het al buiten doen omdat anders al het stof dat je net hebt opgezogen je huis weer in wolkt. De knop om de bak open te maken zit aan de onderkant. Als je hem wilt openen moet je die opendrukken en daarna de bak goed uitschudden, anders blijft de helft erin zitten. Ook moet je een "cone" uit de bak draaien, waardoor in ieder geval 1 hand onder het stof komt te zitten. Door dit alles komt ook de buitenkant van de stofbak onder het stof te zitten. Die mag niet in de vaatwasser en is niet met de handafwas schoon te maken, omdat er heel veel hoekjes en gaatjes in zitten die je gewoon niet goed kunt afwassen of afdrogen.

- Elke keer de filters schoonmaken is heel onhandig. Als je de filters schoonmaakt door ze af te spoelen moet je het HEPA filter daarna zeker dag of 5(!!!) laten drogen, anders gaat hij verschrikkelijk stinken (muf/schimmel) als je weer gaat stofzuigen en moet je het filter wel vervangen om van de lucht af te komen. Maar aangezien de stofzuiger niet dicht kan zonder de stofbak en de stofbak niet dicht kan zonder het filter zit je dus 5 dagen met een open stofzuiger en open losse stofbak. Handig is anders.

- Filters van de stofbak zijn snel aan vervanging toe. Omdat ze enorm gaan stinken of er gaten in vallen. Je hebt dus geen besparing ten opzichte van een stofzak-stofzuiger; Je hebt een aardig aantal stofzuigerzakken voor de prijs van 1 Hepa filter (20 euro!)

- Lengte van het snoer is wel goed.

Kortom: een behoorlijke miskoop, en staat nu al op de nominatie voor vervanging/vuilnisbelt. Wat wel weer ironisch is omdat hij volgens de doos voor meer dan 90% uit gerecycled materiaal bestaat. Ik heb hem in totaal 10 tot 15 keer gebruikt, waren al met al heel dure stofzuigbeurten. Ik denk erover om hem te vervangen met de Philips FC8130, het 2000 watt model met stofzak. Deze is krachtiger, volgens de folder nog stiller en werkt met stofzakken wat, in vergelijking met deze machine, hygienischer, sneller en makkelijker is.

yvonne2012 03-03-2012

Deze stofzuiger is mooi van vorm, genoeg assesoires, stofbak is makkelijk te legen maar je moet hem wel goed schoonmaken anders geeft het apparaat aan dat de bak vol is terwijl het niet zo is. Sterke zuigkracht, makkelijk te hanteren. Door het Hepa-filter geen nare luchtjes meer in de kamer. Super merk.

D. van der Tuin 15-12-2011

Ideale stofzuiger voor mensen zonder stof in huis, zonder tapijt, zonder huisdieren en zonder hoofdhaar. Wat een waardeloos apparaat. Door de vormgeving blijft iedere pluis of haar al voor de opvangbak voor een kegel steken waardoor er meteen een rood licht gaat branden (opvangbak vol) en de zuigcapaciteit afneemt.
Een mankement van Philips om nergens te noemen dat dit apparaat niet geschikt is, met name voor huishoudens met huisdieren. Terwijl ik juist deze stofzuiger had aangeschaft voor de hygiëne van een opvangbak in plaats van een stofzuigzak. Na 3 maanden in conclaaf met Philips kreeg ik te horen, sorry, kunnen niets voor U betekenen..

Matthijs Jansen 30-10-2011

Deze stofzuiger ziet er mooi uit maar is echt een ramp. Het filter zit na 10 m2 vol. Hiernaast, duurzaam is hij ook niet. De stang bleef na 3 maanden hangen. Wat siliconen spray deed wonderen maar toch niet zo degelijk.

Annet van Houwelingen 20-10-2011

Ik heb de stofzuiger nu ruim een jaar. Mijn eerste stofzuiger maar had geen zin in een stofzuiger met zak. Deze vol lof gekocht, maar was er al snel klaar mee. Het rode lampje blijft maar branden. Wat blijkt, ik had de filters moeten schoonmaken. Dit doe ik nu regelmatig maar het droogt slecht. Inmiddels kan ik na elke zuigbeurt de bak legen, maar de zuigkracht blijft weg.
Niet echt ideaal met een verharende golden retriever in huis.
Geen aanrader dus, Doe mij maar weer een 'normale' stofzuiger!

ongelukkige koop 26-08-2011

Deze zakloze stofzuiger gekocht omdat dit weer geld scheelde met het kopen van zakken. Nou, ik ga binnenkort weer een stofzuiger met zak kopen want ik heb er genoeg van om iedere week het filter schoon te pulken met een sateprikker om de zuigkracht te behouden. Ook heb ik geen zin meer om haren en andere rommel uit het ronde filter te trekken! Het lijkt in de winkel heel eenvoudig om het opvangbakje te legen, 1 druk op de knop boven de vuilnisbak en klaar... denk je. De filters zijn uit te spoelen volgens de gebruiksaanwijzing, maar eigenlijk koekt het stof alleen aan. Nieuwe filters zijn te verkrijgen maar kosten 20 euro per stuk. Ik heb een gezin met twee kinderen, geen huisdieren, geen vloerbedekking enz. en nog neemt de zuigkracht na 2x stofzuigen zo af dat je het filter moet reinigen. Ik zou iedereen willen afraden deze stofzuiger te kopen. Er is ook zo'n model MET stofzuigerzak, als die verder hetzelfde is is het een prima stofzuiger.

indy83 11-08-2011

Dit is een 'stofzakloos' model, maar het stofvang principe is erg primitief vergeleken met bijv. een Dyson. Er zitten wel wat interessant uitziende kanalen in de stofbak, maar feitelijk wordt het stof aleen maar in de stofbak gehouden door een vierkant plaatje schuim, dat als 1e filter dient. Op dit filter hoopt veel stof op en je moet ook minstens dit filter schoonmaken bij het legen, anders wordt de zuigkracht snel minder en blijft ook het rode lampje aan.
In ons gezin, 3 mensen en 2 katten, voldoet hij eigenlijk niet. Het schuimfilter koekt vol met lastig te verwijderen kattehaar. Er fijn stof van bijv. een gaatje boren in de muur, dringt helemaal in het schuimfilter en is moeilijk uit te spoelen. Dan zijn er de hepa-filters voor en na de motor. Zeker het hepa-filter diret achter het schuimfilter wordt ook snel vuil en moet ook vaak uitgespoeld worden. Het grote probleem met de hepa-filters: ze drogen super langzaam. En als je denk, nu is het wel droog genoeg, dan gaan ze schuimen als je de stofzuiger aan zet ...
Reken bij slecht weer (als je ze niet in de zon kan leggen) op een droogtijd van dagen! We hebben zelfs geprobeerd ze sneller te drogen in de magnetron, omdat je toch weer een keer wilt stofzuigen. Dat werkt wel maar de magnetron moet laag, andes gaat het plastic vervormen. Niet zo handig natuurlijk en indirect verhoogt dit het energiegeberuik van je stofzuiger fors.
Overigens moet je ook de stofbak leegpeuteren, anders blijven er plukken stof zitten en zuigt'ie niet goed. Uitspoelen van de stofbak moet ook regelmatig en is ook onhandig, vooral als je hem dan open te drogen wilt zetten. En de zwarte deksel van de stofbak kan makkelijk afbreken als je niet voorzichtig bent.

Voor een klein gezin zonder huisdieren misschien best een leuke stofzuiger. Advies aan alle anderen: niet doen!

dj14 06-06-2011

ben erg tevreden over deze stofzuigen de zuigkracht is super en hij is makkelijk in gebruik. ook het legen gaat heel makkelijk en soepel en het snoer is lekker lang ik kan mijn hele hius doen met 1 stopcontact (appartementje) al met al super stofzuiger

producten123 05-04-2011

Een hele fijne stofzuiger met enorm veel kracht! Zo fijn hoe makkelijk je tussen allerlei kieren, hoeken en gaten komt.
Ook een hele mooie stofzuiger om te zien met de gifgroene wielen en knoppen.

Enige minpuntje is dat het schoonmaken nog best een klusje is. De stofopvangbak heeft nogal wat kleine hoekjes, waardoor het schoonmaken lastiger wordt. Wel staat er duidelijk op de stofopvangbak hoe je deze schoon moet maken. Dat is wel weer fijn.

Qonstrukt 16-03-2011

Deze gekocht nadat onze Samsung SC8480 (zelfde als VCC8480) bijna van ellende uit elkaar viel. (Uiteraard net na de garantieperiode.)

Wat meteen al opvalt is dat deze veel degelijker over komt. De opvangbak zit netjes onder een klepje verstopt. Alles gaat makkelijk, en zonder kracht te hoeven zetten, open. Er zitten geen overbodige features zoals een afstandsbediening op die de kostprijs alleen maar weer drukken. (En bij Samsung de bouwkwaliteit in het gedrang brengen.)

Daarnaast is de zuigkracht werkelijk fenomenaal voor een 1400W stofzuiger! Hij zuigt veel harder dan een 2000W Samsung nieuw uit de doos.
En dan lees ik hier 'klachten' over dat de stofbak snel vol zit, maar dat vind ik niet zo vreemd. Met de Samsung hadden we altijd moeite om onze bank kattenhaar-vrij te krijgen, maar deze zuigt alles er zonder moeite vanaf. De stofbak zit dan binnen no-time vol met haren, maar aangezien de bak maar net iets kleiner lijkt dan die van Samsung is dat alleen maar een goed teken lijkt me!

Qua duurzaamheid en betrouwbaarheid is het even afwachten, maar vooralsnog heb ik er wel een goed gevoel over. Hopelijk hoeven de filters ook niet zo snel schoon gemaakt te worden, maar dat blijft toch een nadeel van een stofzakloze stofzuiger, en een nadeel waar je dus voor kiest.

peter12370 23-01-2011

Sinds 1 week in het bezit van de stofzuiger en kan alleen maar zeggen,een prima apparaat!!!. Heb nog even getwijfeld tussen een Dyson en deze Philips. Toch voor deze gekozen omdat familie van mij ook een Dyson hebben en die hebben erg moet wennen aan de stofzuiger, bovendien maakt de Dyson ook flink wat kabaal. Het legen van de van de opvangbak is heel eenvoudig. Verder stofzuig ik op half vermogen hij heeft zoveel zuigkracht dat je hem niet helemaal open hoeft te zetten. De stofzuiger maakt ook niet zoveel lawaai als mijn oude stofzuiger. Een topapparaat voor dat geld!!!!!!!!!!!!!!!!

Thijz 18-08-2010

---------- update review 18-08-2010 ----------
Toch een heel klein, bijna te verwaarlozen minpuntje: het ontgrendelslotje waar je de stang mee uitschuift moet je naar beneden schuiven. Het had handiger geweest als je hem naar boven had moeten schuiven...

---------- oude review 17-08-2010 ----------
In vergelijking met mijn vorige Philips een erg stille stofzuiger, motor maakt een degelijk geluid.
Als je hem op de laagste stand zet hoor je hem amper, heeft dan uiteraard minder zuigkracht maar nog steeds genoeg om gladde oppervlakten als laminaat oid schoon te maken. De motor is 1400W maar presteert als een 1800W. Lijkt mij genoeg, anders gaat hij wel erg stroef zuigen denk ik. Philips claimt een energiebesparing van 20% in vergelijking met een stofzuiger van 2000 W, dat is voor mij niet te testen dus moeten we er maar vanuit gaan dat dat zo is.
Hij is erg wendbaar en volgt makkelijk zonder te kantelen. Wat handig is, is dat de aansluiting van de slang OP de stofzuiger zit ipv aan de voorkant. Tevens makkelijk is het feit dat hij naar boven blaast in plaats vanuit de achterkant. Hierdoor wordt er geen stof weggeblazen als je hem aanzet. Nadeel kan dan weer zijn dat hij in je gezicht blaast maar dat is alleen als je er boven hangt. En wees nou eerlijk, wie doet dat nou? Wel lekker warm voor in de winter trouwens :)
Actieradius is genoeg voor een gemiddelde woonkamer. Uitschuifbare telescoopstang is ideaal, neemt hierdoor minder ruimte in beslag als je hem opbergt. De stang is erg licht maar misschien wel wat aan de korte kant voor de langere mensen onder ons, voor mijzelf (1,79 m) is hij perfect.
Blijft goed staan als je hem rechtop zet en heeft een handige greep om op te tillen.
Er worden 3 hulpstukken bijgeleverd; eentje voor spleten, eentje voor de bank en nog een rond borsteltje voor...? Aan de stang zit een accessoireclip waaraan 2 van de bovengenoemde hulpstukken vastgemaakt kunnen worden. Handig want dit soort dingen raak je op de een of andere manier altijd kwijt.
Verder heeft ie een strak en gestroomlijnd design maar dat heeft bij mij niet meegewogen bij de aanschaf.
Wat eigenlijk het belangrijkste argument was voor de aanschaf was het feit dat je geen stofzuigerzakken meer hoeft te kopen. De stofbak is wellicht wat aan de kleine kant maar genoeg voor 3 beurten denk ik. Wel wordt aangeraden na elke beurt de bak te legen. Dit gaat erg makkelijk; kap open, stofbak eruit halen, onderkant openmaken en leegschudden. Op de een of andere manier zit het stof 'compact' in de bak, net zoals bij de filter van een wasdroger. Dit vergemakkelijkt het ledigen ervan.
Al met al een prima stofzuiger. Ik kan tot op heden geen nadelen bedenken maar ik heb m ook pas 1 dag. De duurzaamheid moet zich uiteraard nog bewijzen.

Stef1483 25-07-2010

Deze stofzuiger heeft dus 1800 watt maar hij verbruikt stroom als een vergelijkbare stofzuiger met 1400 watt. Hij wordt daarom ook verkocht als een milieu vriendelijke stofzuiger.

En inderdaad om de zuigkracht hoef je deze niet te laten staan. Het verbruik kan ik niet controleren maar ik neem aan dat onze vriende van Philips hier niet over liegen.

Hij is voorzien van een goede verstelbare telescoopbuis en diverse hulpstukken. De opvangbak lijkt snel vol te zitten dus na 1 keer zuigen direkt legen, want een 2e keer is niet haalbaar.

Heel gunstig geprijsd en als deze ook nog minder stroom verbruikt, heb je een prima koop.