Miele Blizzard CX1 Series 120 Parquet PowerLine - SKRF3 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Blizzard CX1 Series 120 Parquet PowerLine - SKRF3 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Evatestproducten 26-05-2019

Heerlijke, stevige stofzuiger met sterke zuigkracht.

De beste stofzuiger ooit! Ik ben zó ontzettend blij met dit apparaat. Toen de stofzuiger binnen kwam, was ik té enthousiast om te wachten en heb het apparaat meteen uitgepakt en de slang aangesloten. Wát een zuigkracht!
Stof, zandkorrels, snippers...alles wordt meteen aangetrokken. Ik hoef amper kracht te zetten en het snoer brengt de stofzuiger heel ver. Ik kan de stekker beneden in het stopcontact steken en vervolgens de hele benedenverdieping, de trap én het grootste gedeelte van de eerste verdieping stofzuigen. Het apparaat vind ik wel wat aan de zware kant, de trap op tillen is minder gemakkelijk. Maar verder ben ik echt heel tevreden. Zó tevreden dat ik het apparaat na de testperiode gekocht heb! Ik kan hem echt aan iedereen aanraden. De prijs is hij dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Lang snoer (11m)
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Zwaar apparaat

Diane 09-05-2019

Zeer fijne stofzuiger

Ik vind het een zeer fijne stofzuiger. De stofzuiger steel is moeiteloos in te stellen op lengte en makkelijk te gebruiken. Ook voor kleine mensen. Hij heeft een goede zuigkracht op een houtenvloer maar ook op het tapijt. Hij is zeer wendbaar en rolt erg soepel. De bediening is eenvoudig, en de vuilbak is makkelijk te legen.Geen gedoe meer met stofzuigerzakken die precies goed moeten zitten.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • bediening
  • instellen stang hoogte
  • zeer wendbaar
  • Zeer makkelijk te legen

Minpunten

• Snoer mag langer zijn
  • Oogt wat lomp

jo 06-05-2019

Geweldige stofzuiger

Ik heb eigenlijk altijd een Miele gebruikt, totdat ik een tijdje terug een stofzuiger van een ander merk cadeau kreeg. Ook een A-merk, maar wat een verschil (niet in goede zin). Uiteindelijk toch besloten naar een nieuwe te gaan kijken en deze leek het best bij ons te passen. Geschikt voor een parketvloer, zakloos en van het merk waar we altijd blij mee zijn geweest. Als je bijna dagelijks stofzuigt (kinderen/huisdieren), heb je een krachtige stofzuiger nodig waar je ook goed mee uit de weg kunt. We hebben hem nu ongeveer een maand in gebruik en zijn er erg blij mee. Miele stelt niet teleur, wat een geweldige stofzuiger! De speciale, zachtharige borstel maakt absoluut geen krassen op onze parketvloer en op onze andere vloeren presteert hij ook uitstekend (tapijt/laminaat etc.).

- Zuigkracht. Hier blinkt de stofzuiger toch wel in uit. Hij is enorm krachtig. Met name op het vloerkleed kun je het resultaat goed zijn. Na het stofzuigen toont deze een stuk schoner en witter, echt al het zand en vuil wordt eruit gezogen.

- Gebruiksvriendelijkheid. Dit is een ander aspect waar Miele veel beter op presteert dan andere merken (naar mijn mening). Het handvat ligt fijn in de hand en de stofzuiger is gemakkelijk door het huis te manoeuvreren. De wieltjes draaien in bochten goed mee en dankzij de lange snoer kun je een behoorlijk oppervlak in 1x doen. De zuigkracht is aan te passen middels een grote knop op de stofzuiger, maar kun je ook reguleren via het handvat. Er zit een aantal onmisbare hulpstukken bij, hier maak ik vaak gebruik van. Perfect om hoeken en kieren mee te stofzuigen. Het gewicht is ook geen obstakel, ik vind het geen probleem hem de trap op te dragen. Ik leeg de bak na een aantal keer stofzuigen en dat is in mum van tijd gebeurd. Je kunt de bak er gemakkelijk uithalen, legen en weer terugplaatsen. Top dat het stof in een apart vak terechtkomt, dan zit je niet met gestuif tijdens het legen.

- Design. Het is een opvallende stofzuiger. Meerdere bezoekers hebben al complimenten gegeven toen ze hem zagen staan. Het is een stoer ding, dat modern en luxe overkomt.

- Kritiekpunten: 0. Er is helemaal niets op aan te merken.

Stofzuigen blijft een moetje, maar het wordt wel een stuk leuker als je een goede stofzuiger hebt. Met deze ben ik snel klaar en zijn de vloeren/meubels grondig gereinigd. Het is een krachtige, opvallende en gebruiksvriendelijke stofzuiger met de kwaliteit die ik van Miele gewend ben.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Goede kwaliteit (duurzaam)
  • Uitstekende zuigkracht
  • Hulpstukken zijn handig
  • Geen zakken nodig

Markie123 04-05-2019

Top machine

Er zijn eigenlijk weinig minpunten. Het is gewoon een heel goede stofzuiger! De zuigkracht is in te stellen op de stofzuiger in 4 standen. Hij is ook erg zuinig met zijn 850 watt en zo een zuigkracht! Ook heel erg handig is de stofbak achterop het apparaat. In plaats van al die zakken! Even legen, afspoelen onder de kraan en je kan weer! Wua vormgeving is hij ook erg mooi. Mooi stukje designwerk van Miele. Wat ook erg handig is zijn de vier zwenkwieltjes onder de machine. Zo is hij erg wendbaar en zal hij nooit en te nimmer op zijn rug gaan liggen. Het geluidsniveau is wel wat aan de hoge kant vind ik.

Pluspunten

• Zwenkwielen
  • Stofbak
  • Lengte snoer

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Lengte slang
  • Gewicht

Wendy193 02-05-2019

Miele.. er is inderdaad geen betere!

Van Miele kun je goede kwaliteit verwachten, maar ik ben alsnog positief verrast. Ik heb deze stofzuiger een aantal weken bijna dagelijks gebruikt en vind het zonder overdrijven de beste die ik heb gehad. Na de eerste keer was ik eigenlijk al overtuigd. Grootste pluspunten zijn de geweldige zuigkracht en de gebruiksvriendelijkheid. Extra fijn is dat deze een speciale borstel met extra zachte haren heeft, een must als je zuinig bent op je parketvloer.

Daarnaast ben ik een groot voorstander van zakloze stofzuigers. Zo handig! Geen gedoe meer met uitzoeken van het type zakken dat je nodig hebt, de kosten en het scheelt kastruimte. Bovendien is het legen van de opvangbak een fluitje van een cent. Gaat heel eenvoudig en van opvliegend stof heb ik geen last gehad. Ook kun je iets dat je per ongeluk hebt opgezogen weer heel makkelijk uit de bak vissen.

Ik heb al verscheidene merken gebruikt, maar Miele vind ik wat betreft zuigkracht en gebruiksvriendelijkheid de allerbeste. Het apparaat heeft een groot bereik en draait goed mee. Andere stofzuigers wilden nog wel eens kantelen in een bocht, maar deze houdt zich keurig staande. Het is geen klein formaat, maar over het gewicht mag ik niet klagen. Ik kan hem zonder veel moeite naar een hogere verdieping dragen. Ook de bediening van het apparaat spreekt voor zich. Bovenop zitten twee knoppen naast elkaar. Met de ene zet je de stofzuiger aan en uit, en met de andere berg je de snoer op. De grote, ronde knop bovenop is voor het regelen van de zuigkracht, al kun je dit tijdens het stofzuigen ook doen met het handeltje op het handvat. Handig! Het geluidsniveau is prima, hij lijkt zelfs wat stiller dan mijn vorige stofzuiger. Door de lange snoer/slang hoef je niet continue heen en weer te lopen tussen stopcontacten. Je moet wel oppassen dat je niet op de slang stapt of de stofzuiger hierin vasttrekt. Is echter niet vaak gebeurd en dat zal een kwestie van wennen zijn. Ditzelfde geldt voor het voorttrekken van de stofzuiger aan de slang, omdat deze door zijn lengte wat slapper is dan ik gewend ben.

Bijgeleverd zijn diverse handige opzetstukken, waarmee je alle lastig bereikbare plekjes en de meubels grondig kunt stofzuigen. Bij mijn vorige stofzuiger moest ik flink trekken om deze los te krijgen, maar deze van Miele zijn heel gemakkelijk om te wisselen.

Dan nog het design: ook hier is goed over nagedacht. Het is een best wel flitsende stofzuiger. Modern vormgegeven en de glanzend zwarte bovenkant geeft hem een luxe uitstraling. Een blikvanger die door zijn ‘parkeerstand’ ook nog eens eenvoudig op te bergen is.

Conclusie: ben je op zoek naar een kwalitatief goede, gebruiksvriendelijk stofzuiger met een modern design, en heb je mooie vloeren die je krasvrij wilt houden? Dan zit je met deze Miele Blizzard CX1 Powerline Parquet goed!

Pluspunten

• Flinke zuigkracht
  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Geen zakken nodig / eenvoudig te legen
  • Ideaal voor 'mooie' vloeren

Richard 30-04-2019

Grootte stofzuiger met genoeg zuigkracht

Omdat ik gevraagd ben om dit product te testen, heb ik hem enkele weken
mogen proberen om mijn ervaring met jullie te delen. Allereerst wil ik beginnen
met onze gezinssamenstelling. Deze bestaat uit mijnvrouw, 2 jongens van 14
en 17. Daarnaast hebben we twee teckels. Dus voldoende vuilmakers om
deze stofzuiger te testen. Om te beginnen valt mij op hoe groot de stofzuiger
is, maar niet al te zwaar is. Dit vind ik prettig als ik de trappen in ons huis
schoon maak. Omdat hij zo groot is, betekent dit, dat ook dat het reservoir
waar het vuil in opgevangen wordt, ook behoorlijk is. Bovendien kun je
dit reservoir gemakkelijk uit de stofzuiger halen en legen in de prullenbak
door middel van een klep die aan de onderkant zit. Je kunt hierdoor ook voor-
werpen die eigenlijk niet opgezogen moeten worden gemakkelijk verwijderen.
Dus je hoeft ook geen zak open te knippen. Om maar gelijk door te gaan op
deze dakloze stofzuiger. Het scheelt je dus ook geld voor zakken. Omdat de
vloer in ons huis bestaat uit laminaat, is de zuigkracht best belangrijk. Samen
met de verschillende hulpstukken. Waaronder grote eindstukken speciaal
voor laminaat en parket is dit een gemakkelijk karwei. Op de stofzuiger zelf
zitten bovendien twee kleine hulpstukken gemonteerd om tussen kleine
kieren of om stoffige planken schoon te maken. Deze hoef je dus niet los mee
te nemen. De knoppen op de stofzuiger zijn handig geplaatst. De aan/uit
schakelaar en de knop om het snoer in te halen zijn links en rechts van de
draaiknop geplaatst waarmee je het toerental en dus de zuigkracht mee kunt
regelen. Het snoer is 7,5 meter lang en ruim voldoende voor onze huiskamer
van 9x4. Voor de slaapkamers geldt het zelfde. Het snoer rolt gemakkelijk in
en raakt niet snel in de knoop. Je kunt de stofzuiger gemakkelijk opbergen en
de verstelbare stofzuigerstang met slang gemakkelijk aan het stofzuiger mon-
teren. Al met al is dit een goede stofzuiger met behoorlijk wat zuigkracht.
Onze ervaring is in ieder geval positief.

Pluspunten

• Grootte
  • Lang snoer
  • Zuigkracht
  • Genoeg hulpstukken
  • Zakloos

Dagobert 28-04-2019

super stofzuiger met een fenominale zuigkracht

De Miele Blizzard CX1 Parquet Powerline slede stofzuiger heeft een mooi design, kan ook staand gebruikt worden op bijvoorbeeld trappen en blaast de lucht via de zijkant uit. De stofzuiger is heel praktisch ontworpen, de hulpstukken zoals de kierenzuiger en het kleine meubel zuigmondje zitten achter op de stofzuiger in uitsparingen geklemd en heel prettig is dat er geen afdekklepjes voor zitten die alleen maar kwetsbaar zijn, de degelijke telescoopbuis is goed in te stellen zowel voor kleine als lange mensen. Een automatische snoer haspel en elektronische en mechanische instelbare zuigkracht regelaar. De sleestofzuiger volgt je moeiteloos door het huis dankzij de vier soepele zwenkwieltjes. Dat de stofzuiger geen stofzuigerzakken nodig heeft is ideaal, het stofreservoir is makkelijk te legen. Er zitten drie stoffilters in , die makkelijk te reinigen zijn. Zo ruikt je stofzuiger nooit meer muf, geen stofdeeltjes in de lucht, zeker voor de stof allergie gevoelige mensen onder ons een letterlijke verademing. Het geluidsniveau op de hoogste zuig stand is fors, vergelijkbaar met onze oude model van Miele. De stofzuiger heeft werkelijk een fenomenale zuigkracht.
Als hondenbezitter is het stofzuigen van de beklede trappen in ons huis een klusje geworden welke nu voldoening geeft, geen haartje blijft achter, dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Een klein nadeeltje dan, is het gewicht van de stofzuiger, deze is best wel zwaar, maar dat is ze vergeven.
Deze Miele is een mooi ontworpen, degelijke en praktische krachtpatser die onze verwachtingen heeft overtroffen en zeker aan te bevelen is.

Pluspunten

• De zuigkracht
  • Geen stofzakken
  • Makkelijk te reinigen filters
  • Soepel volgend
  • Degelijk

Minpunten

• Het gewicht

Dennis van Scherpenzeel 27-04-2019

Ideale stofzuiger voor een druk en actief gezin

Ik mocht dit product testen, en dat is me niet tegengevallen. Ik was al langer op zoek naar eem krachtige stofzuiger met groot bereik en zonder stofzak. De stofzuiger voldoet aan al deze voorwaarden en maakt zijn beloftes waar.
Het is een genot om al het stof en haar als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen. Het is een echte aanrader en overweeg dan ook sterk om het product alsnog aan te schaffen.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Krachtig
  • Ideale parketborstel