Tefal Pro Express Vision GV9821 Pro Express Vision GV9821 Stoomgenerator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Pro Express Vision GV9821 Pro Express Vision GV9821 Stoomgenerator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Utrecht1 15-07-2024

Goede stoomgenerator

Ik ben geen strijkwonder (doe het liever niet) en mijn oude stoomstrijkijzer lekte, waardoor ik deze eigenlijk niet meer gebruikte. Wel heb ik een kledingstomer maar dat vind ik niet voldoende om de echte kreukels uit kleding te halen. Daarom besloten voor een stoomgenerator te gaan.

De gebruiksaanwijzing bestaat uit slechts een paar plaatjes, heel onduidelijk. Dat vind ik echt een nadeel. Zeker omdat dit mijn eerste stoomgenerator is. Zo worstel ik nog met het snoer (dat zou je in de onderzijde moeten kunnen schuiven maar dat past niet) en werkt de 'boost' knop bij mij niet (krijg dan geen extra stroom).

Allereerst een bak theedoeken gestreken om het apparaat uit te testen. Alleen op de 'smart' functie creëert het apparaat stoom dus in deze stand gebruikt. In de andere standen moet je voor stoom een knop aan de onderzijde van het handvat indrukken, dat is wat onhandig tijdens het strijken dus de 'smart' stand blijft favoriet. Strijken gaat makkelijk, de kreukels zijn er snel uit. Ik ben dus zeer tevreden over het apparaat. Wel verbruikt het apparaat veel water, ik had het reservoir gevuld met 1 liter gedemineraliseerd water (er mag ook kraanwater in) en dat was op na een stapeltje theedoeken strijken.

Pluspunten:
- strijkt makkelijk
- smartfunctie
- zwart/zilver design
- lampje

Minpunten:
- gebruiksaanwijzing
- snoer is niet makkelijk op te bergen
- verbruikt veel water

Pluspunten

• lampje
  • strijkt makkelijk
  • design/kleur

Minpunten

• gebruiksaanwijzing
  • snoer opbergen
  • waterverbruik

Sandra 15-07-2024

Fijne krachtpatser

Onze oude stoomgenerator stopte er na jaren trouwe dienst mee. Maar terug naar een simpel modelletje lukt dan echt niet meer. Deze nieuwste versie van Tefal blijkt ook weer een fijne krachtpatser te zijn. Strijkt super en vrijwel alle kreukels er probleemloos uit, heeft drie standen en zelfs een mooi lampje om echt alle kreukels waar te nemen. Hij is wel groot, dus jouw strijkplank heeft wel een stevig plateau nodig. Wij hopen hier weer jaren plezier van te hebben!

Pluspunten

• Strijkt echt goed
  • drie stoomstanden
  • Lichtje voorop
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Hij is wat groot

Bofhase 14-07-2024

Prima stoomgenerator

Eerste indruk was goed met een mooie stoomgenerator en veel knoppen. Na 2 minuten opwarmen is hij klaar voor een krachtige strijkbeurt. Hij is gewoon krachtig en voor dikke stof zoals spijkerbroeken kun je nog meer stoom gebruiken. Hij glijdt lekker over alle soorten stoffen zoals katoen, synthetisch of wol. Met hulp van de ingebouwde verlichting kun je makkelijk alle soorten kreukels verwijderen. Alles gaat sneller en het is nu een plezier om een stapel kleding te strijken

Pluspunten

• Snel
  • Krachtig
  • Handig

Minpunten

• Geen systeem voor kabels
  • Zwaar

b********@g******** 13-07-2024
Ik mag de Tefal Pro Express Vision GV9821 testen. Ik was erg benieuwd naar dit apparaat. Ik heb op dit moment ook een Tefal stoomgenerator en die is aan vervanging toe. De stoomgenerator is (zonder water) licht van gewicht en niet te groot. De zwarte kleur vind ik erg chique. Aan de snoer zit klittenband zodat je deze makkelijk bij elkaar houdt en de slang waar de stoom doorheen gaat kun je in de generator schuiven. De stoomgenerstor warmt snel op en is dan ook meteen klaar voor gebruik. Er komt een krachtige stoomstoot uit en ook het lampje op de punt van het strijkijzer is heel erg fijn. Je ziet goed de kreukels in de kledingstukken. Wat ik iets minder fijn vind is de maat van het waterreservoir. Ik vind deze te klein. Ik strijk maar 1 x per week veel en moet dan tussendoor bijvullen. En bij het opbergen schuif je een klem over de punt van het strijkijzer. Bij mijn oude generator valt het strijkijzer al in een vorm en dan kun je met een hand de klem over het ijzer klikken. Bij deze generator staat het ijzer los op de ondergrond en verschuift dus als je de klem eroverheen wil schuiven.
Ook staat het ijzer wat achterover. Ik ben bang dat deze sneller zou vallen als je tegen de strijkplank zou stoten.

Manon 13-07-2024

Even wennen, maar doet wat het moet doen

Toen ik de doos ontving schrok ik aanvankelijk van het gewicht van dit apparaat, en eerlijk gezegd vroeg ik me af hoe ik hier ooit mee moest gaan strijken. Na het uitpakken besefte ik dat het natuurlijk de watertank is die hem zo zwaar maakt.
Bij het strijkijzer komt natuurlijk ook een boekje met veiligheids- en gebruiksaanwijzingen, maar dat had wat mij betreft wel wat uitgebreider gemogen. Er staan vooral veiligheidsaanwijzingen in en er is nog een uitklapfoldertje met pictogrammen, maar hert duurde wel even voor ik alles had uitgepuzzeld. Dat is uiteindelijk gelukt, maar wel nadat er een ongelukje plaatsvond: een bepaald onderdeel (een soort ‘schepje’) stond op elke afbeelding op een bepaalde manier gedraaid, dus ik dacht dat dat zo hoorde. Dat is dus niet zo: je moet het helemaal vast draaien, want anders is het resultaat een natte vloer…
Het apparaat doet verder gewoon wat het moet doen. De was wordt kreukvrij en na een tijdje heb je het wat meer onder de knie, maar na al die jaren 'traditioneel' strijken was het toch wel even wennen voor mij.

Pluspunten

• Was wordt absoluut kreukvrij

Minpunten

• Duur
  • Instructies niet helemaal duidelijk

n****************@o********** 12-07-2024

Een krachtpatser

Wat een fijne stoomgenerator. Heel fijn met die extra verlichting. Hij glijdt over de stof. Je hoeft de temperatuur niet zelf te regelen. Dat is fijn. De opwarmtijd is kort en het waterreservoir is groot genoeg! Ik gebruik de SMART stand, omdat dan automatisch de temperatuur en de stroomtoevoer geregeld wordt. Hij maakt niet teveel geluid en is zeer gebruiksvriendelijk! Een hele goede aankoop!

Pluspunten

• Krachtig
  • Automatische temperatuurregelaar

Minpunten

• Prijzig

EmCi 11-07-2024

Gebruiksvriendelijke stoomstrijkijzer

Mijn eerste ervaring met deze stoomstrijkijzer was verrassend positief. Vanaf het moment dat ik het apparaat uit de doos haalde, voelde het als een kwaliteitsproduct.

Het aansluiten en klaarzetten was eenvoudig dankzij de duidelijke handleiding. Binnen enkele minuten was het strijkijzer opgewarmd en klaar voor gebruik, wat handig is voor mensen die snel aan de slag willen. De stoomfunctie werkt goed en bespaart veel tijd doordat ik minder vaak over dezelfde plek hoefde te strijken. Het heeft ook een automatische stoomregeling welk zich aanpast op basis van de stof die ik strijk. Daarnaast heeft het ook een LED lampje aan de punt van het strijkijzer. Ik vond deze functie vooral handig bij het strijken van donkere kledingstukken in een minder goed verlichte ruimte. Het waterreservoir is groot genoeg om meerdere strijksessies aan te kunnen zonder bij te vullen, wat het gebruiksgemak vergroot. Deze functies hebben mijn strijkervaring aanzienlijk verbeterd door het strijken sneller en efficiënter te maken. Daarentegen is het apparaat wel iets zwaarder dan een standaard strijkijzer.

Al met al ben ik tevreden met deze stoomstrijkijzer. De krachtige stoom, slimme functies en het gebruiksvriendelijke ontwerp heeft het strijken voor mij niet alleen gemakkelijker gemaakt, maar ook sneller en efficiënter. Ik zou de strijkijzer aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een betrouwbaar en hoogwaardig strijkijzer.