Siemens TS20XTRM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 89 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TS20XTRM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Moh 17-06-2021

Slechte kwaliteit

Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Strijkt zeer fijn, voor zo lang het duurt.

Heb er niet veel plezier van gehad.
Ging al vrij snel kapot. Geeft geen stoom meer.

Pluspunten

• Strijkt fijn

Minpunten

• Snel kapot
  • Water krijg je er nooit meer helemaal uit
  • Je knoeit snel met het water vullen
  • Het is een lastig apparaat om op te bergen

Janine 20-06-2019

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Meestal schrijf ik geen review, maar lees ze alleen maar. Dit keer toch een review van iemand met veel ervaring. Ik heb dit strijkijzer al jaren en strijk behoorlijk wat in onze huishouding van zes personen. Goede stoomkracht! Heeft nog nooit iets gemankeerd. Regelmatig ontkalken en hij strijkt weer perfect!

Pluspunten

• Goede stoomkracht
  • Lange kabel

Minpunten

• Het reservoir is niet afneembaar

mirimuis 03-04-2015
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Het strijkijzer is al 2 keer ter reperatie geweest. Meestal na een half jaar. Godzijdank iedere keer nog garantie door de reparatie.

Beoordeling:

+ Krachtige stroom
+ Strijkt goed (ik krijg meer valse vouwen)

- Kleinere voet dan bv een tefal
- Geen beugel om strijkijzer vast te zetten met opbergen (ivm kinderen)
- Lange kabel zit vaak in de weg (haakt aan de strijkplank, is riskant met rond rennende kinderen)
- Temperatuurknop verdraait makkelijk
- Gaat vaak kapot zonder aanwijsbare reden.

axelex 24-05-2014
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Aanvankelijk leek het een fijn apparaat: strijken werd in vergelijking met een gewoon stoomstrijkijzer een fluitje van een cent. Een nadeel was wel dat de temperatuurknop op de strijkbout erg snel van positie veranderde tijdens het strijken: onbedoeld draaide de knop naar lagere stand tijdens het gebruik, waarschijnlijk omdat ik deze knop steeds aanraakte bij het oppakken van de bout.
Na een dik 1/2 jaar gebruik gaf de stoomgenerator de geest: Er kwam geen pufje stoom meer uit.
Terug ermee naar de winkel voor reparatie onder garantie. Na 6 (!) weken wachten kreeg ik het bericht, dat ik mijn aankoopbedrag terug zou krijgen, want mijn stoomgenerator kon niet meer gerepareerd worden. Hij was bij Siemens verloren geraakt!!

wnn312095 04-06-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Hij valt toch een beetje tegen zo na enkele maanden. Ik krijg nog steeds kramp als ik het stoomknopje lang ingedruk moet houden en sinds kort komt er ook soms nog bruin water uit. Dit waarschijnlijk toch van de kalkaanslag. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik moet ontkalken. Het is verder ook heel lastig om het reservoir weer leeg te maken. Een afneembaar reservoir was beter geweest.

vandersteege 21-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Het was even wennen maar dan strijkt het geweldig.
het is in het begin uit proberen hoeveel stoom je moet gebruiken voor optimaal strijk gemak.
ik strijk nu alles in een korter tijd en het is gladder en mooier gestreken

toenos 20-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Sinds enkele weken ben ik in bezit van deze geweldige strijkijzer!
Zelfs voor een man is het nu leuk om te strijken.
Voorheen altijd een "standaard" strijkmachine gehad, maar sinds de overstap op deze stroom-strijkijzer gaat het allemaal toch een stuk sneller!

pro's:
Goede verpakking.
Goede garantie.
Makkelijke handleiding.

cons:

paulineza 19-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Sinds een week in het bezit van deze Siemens Stoomstrijksysteem. Voorheen had ik een gewone strijkijzer en ik ben blij dat ik toch voor zo'n grote stoomsysteem ben gegaan! Scheelt enorm! Ik strijk inderdaad nu wel met wat meer plezier! Het nadeel vind ik het legen van de watertank, hiervoor moet je de hele bak op zijn kop zetten.
Mijn kleding is snel kreukvrij!!!

cathalina 19-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Voorheen stelde ik strijken zo lang mogelijk uit,maar met de Siemens TS20XTRM doe ik het fluitend.
Hij strijkt perfect, wordt snel heet en stoomt goed. Makkelijk in gebruik, lang snoer en licht gewicht.
Strijkt erg gekreukte was, makkelijk en snel glad.
Geen seconde spijt van deze aankoop.

Floris Slotemaker 18-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Ook ik heb 't produkt nu enkele weken in bezit. Ik heb een goed beeld van het apparaat gekregen.

Pluspunten:
- Lange snoer (apparaat staat op de grond);
- Snelle opwarmtijd, na enkele minuten;
- Fijn strijkijzer, glijdt enorm in verhouding tot onze vorige regulier strijkijzer (niet te vergelijken eigenlijk);
- Vermogen instelbaar zodat er geen stoppen uitvliegen (3000Watt is bijna de normale grens van 1 groep in je stoppenkast)

ddegussem 18-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Product nu enkele weken in bezit. Enkele keren langdurig gebruikt, zodat ik een goed beeld van het apparaat heb gekregen.

Pluspunten:
- Lange snoer, zodat apparaat ook op de grond kan staan.
- Snelle opwarmtijd, na enkele minuten is het klaar voor gebruik.
- Strijkbout is erg licht, makkelijk te hanteren en blijft goed in de hand liggen
- Watertank is niet snel leeg. Heb ruim 1 uur kunnen strijken met een gevulde kan.

Nadelen:
- Watertank is niet leeg te gooien na gebruik. Water blijft er in als deze uit staat, met mogelijkheid tot kalkvorming

Al met al een geweldig apparaat

bakbent 17-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Apparaat is snel klaar voor gebruik, strijken gaat heel snel,
stijkijzer is lekker licht, goed wendbaar, alleen het legen van het reservoir gaat nog wat lastig, het omkeren vergt wat handigheid.

Ralph 16-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Het strijkijzer hebben we gekocht bij iBood. We hebben het nu één week in ons bezit en de eerste indruk is goed.
Het strijkijzer is klein en daardoor handzaam en de stoomproductie is erg goed. kortom, zeer tevreden.

CChrist... 16-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Enige tijd geleden voor mijn moeder dit apparaat gekocht. Ze was hiervoor Tefal en Philips apparaten gewend. (Gewoon de normale strijkijzers). Strijken was de klus in het huishouden waar ze het meeste hekel aan had. Inmiddels doet ze nog net niet fluitend de strijk. HET grote voordeel vindt ze dat het zo ligt strijkt, je hoeft geen kracht te zetten.

Onlangs hetzelfde apparaat voor mijn vriendin gekocht. Ik vindt het belangrijk dat ik goed gereedschap in huis heb. Datzelfde geld voor huishoudelijke apparatuur. Door de positieve beoordeling van mijn moeder en degelijke uitstraling heb ik deze ook voor haar aangeschaft. Ook zij is er erg tevreden mee! Vooral het lichte strijken is voor haar een pluspunt. Erg ergonomisch!

Nadeel van het apparaat is wel dat relatief veel gewicht heeft (niet de bout maar de tank). Hierdoor is het aan te bevelen hem op een vaste plaats neer te zetten en niet telkens op te ruimen.

Aanrader voor iedereen die op een ergonomische manier wil strijken. Als je liever veel druk uitoefen tijdens het strijken moet je hem niet kopen, m'n schoonmoeder vindt het namelijk niets omdat het 'zo ligt gaat'...

tonnyvanlierop 16-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Dit strijkijzer strijkt en stoomt goed. Minpuntje vind ik het losse plaatje waar ik het strijkijzer op moet zetten.

mdisveld 15-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Zeer veelzijdige machine ziet er degelijk uit maar levensduur en storings vrij gebruik nog niet bekend i.v.m. korte bezit hiervoor 6 jaar lang een tefal machine gehad overigens zonder storingen,gekozen voor deze machine en niet voor tefal vanwege de moderne techniek en krachtige stoomdruk en goede reviews

Vincenthagen78 15-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Super generator. Werkt heel handig en veel sneller dan een reguliere bout. Aanrader zeker omdat ik hem gekocht heb op Ibood.nl. Goede aanbieding en erg tevreden.

ash2609 15-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

I already have a tefal with the same specification as TS20XTRM and I bought this as I will be leaving my friends to my own house.

There are big differences between the two apart from the ironing comfort.

Tefal (GV8431)

+ Water container in tefal has an inlet where it's easy to pour and less chances of you spilling the water.

+ Feel of the iron box in your hand is heavy.

- Noise is loud.

- Color of tefal is very bad and get's dirty if not maintained well.

- Expensive

Siemens(TS45XTRM)

+ Looks stunning.

+ Heat's up quickly.

- Pouring water is not really comfortable, Siemens should have designed it better.

- The ironbox is very light and the noise is high too so when you hold it your hand it vibrates. Not really comfortable.

Both do a good job in ironing hence if you were to buy that should not a reason. I am a bit dissapointed with Siemens and might consider a return due to the negatives I mentioned above. This is a honest review!

por23214 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Ontwerp, gewicht en gebruikersgemak dik in orde. Maakt van strijken een makkie. M'n eerste stoomgenerator. Blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Prijs-kwaliteit = optimaal.
Gevaarlijke concurrent voor elk ander soortgelijk systeem.

thuistester 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Dit is onze tweede stoomstrijkijzersysteem. Deze strijkt lekker pittig en heeft genoeg watervoorraad om een aardig eindje verder te kunnen. De Siemens TS20XTRM heeft wel iets een kleinere strijkzool (dan onze vorige), maar dat kan in het geval van overhemden wel handig zijn.

Ons vorige stoomstrijkijzersysteem had een afneembaar waterreservoir. De TS20XTRM heeft dit niet, maar dit is in gebruik net zo praktisch.

Om het stroom- en waterverbruik laag te houden hebben we meestal de Eco stand aan staan. Op het moment dat er veel kreukels in het wasgoed zit of de stof erg dik is gaat de Eco stand er even vanaf.
Het enige nadeel is dat het stoomstrijkijzersysteem niet past in de, daarvoor bedoelde, insparing op de strijkplank. Dus de TS20XTRM staat scheef bij ons. :-)

irroc 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Dit is mijn eerste stoomstrijksysteem. Hiervoor altijd een gewoon strijkijzer gebruikt. Wat een geweldige ervaring: een nieuwe (strijk)wereld gaat voor mij open!
De bediening is heel gemakkelijk en wordt duidelijk uitgelegd in de bijgeleverde handleiding.
Bij gebruik van de stoomknop was het even schrikken: het maakt beduidend meer lawaai dan dat ik gewend ben met een gewoon stoomstrijkijzer. Maar het resultaat mag er zijn: het gaat razendsnel en is mooi glad.
Over ontkalking van het apparaat en de duurzaamheid kan ik nog geen oordeel geven.
Wat mij betreft is de Siemens TS20XTRM Extreme Power een topapparaat.

wnn312095 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Als ik lang strijk krijg ik kramp dit komt voornamelijk dat ik het stoom knopje vast moet blijven houden. Dit was bij m'n vorige strijkijzer niet het geval. Daar kon ik het knopje vast zetten. Dat was erg handig, vooral bij grote lakens enzo. Verder voelt hij wel degelijk aan.

KuKo1 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Gewoon een geweldig apparaat. Goeie stoomopbrengst. Perfect glad strijkresultaat. Ik heb verschillende strijkijzers gehad, maar deze aankoop had ik jaren eerder moeten doen.

Frans van Kesteren 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

hij doet precies wat goed is voor het strijkgoed...!
super handig en gebruiksvriendelijk !
ik ben er erg blij mee !

margayz 14-02-2013
Geschreven voor: Siemens TS20XTRM

Ik heb wat andere stoomgstrijkijzers gehad. Maar deze spant de kroon. Ik wil nooit meer een ander merk. Dit is hem ! Strijkt snel, ook de moeilijke blouzen waar ik normaal behoorlijk lang over doe, zijn nu met een beweging glad. Ik ben een blije vrouw.