Yarvik GoTab Slimline 10 10,0 inch / zwart / 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik GoTab Slimline 10 10,0 inch / zwart / 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Anouk162 21-02-2012

ik heb ook een yarvik tab411 in mijn bezit gekregen voor mijn verjaardag! Had geen idee wat ik moest verwachten maar ben er DOL gelukkig mee! Hij doet alles laad snel en start goed op! Diverse apps toegevoegd van getjar en andere markets geen enkel probleem! Wifi contact is optimaal webpagina's laden snel. Totaal geen problemen. Enige min puntje is dat het scherm snel vol vingers zit maar daar is het pennetje weer handig voor! Kalibratie van het scherm helpt met het niet goed kunnen raken van de toetsen! Echt een aanrader.....en dat voor 150 euro!

TKM 16-02-2012

Ook ik sluit me aan bij de onderstaande reviews. Heb in december een Yarvik gekocht als instapmodel. Wil in de toekomst nl ooit eens een Windows Tablet maar dan wel met Wiondows 8 die nu nog in de testfase zit.
het de Yarvik tablet binnen 2 weken terug gebracht omdat hij totaal niet goed werkte. Ik kreeg een nieuw exemplaar. Deze werkte wel iets beter maar gaf nog veel irritatie. Heb constant ergernis met het apparaat gehad. De touchscreen en het on-screen toetsenbord die niet goed reageerden, de apps die blokkeren of spontaan afsluiten al dan niet met een melding, de Getjarapp die meer niet dan wel werkte, updates van apps die niet gedownload konden worden omdat die steeds van de Androidmarket komen. Getjar heeft nl veel verouderde apps. Het apparaat is geblokkeerd voor Androidmarket. Ik denk omdat Yarvik alleen met hun eigen apps-site wil werken.
Ik heb al eens een mailtje gestuurd naar Yarvik maar daarop heb ik alleen de melding gekregen dat ze het mailtje hadden ontvangen. Ik vind dit een kwalijke zaak. Je hebt zo het gevoel dat je als klant niet serieus genomen wordt.
Ik had de tablet bij Kijkshop gekocht. Ondanks dat het 2e exemplaar buiten de 16 dagen viel heb ik toch mijn geld terug gekregen. Ik wil Kijkshop hiervoor hartelijk danken. Een dikke pluim voor de klantvriendelijkheid. Je hoort tegenwoordig zo veel negatieve verhalen over service en klantvriendelijkheid dus dit was een ware verademing.
Ik ga nu dus maar weer op zoek naar een ander tablet. Zal bij mijn zoektocht beslist gebruik maken van de reviews van Kieskeurig want daar vind je toch de ervarings-deskundigen. Jammer dat ik niet zo verstandig ben geweest bij het uitzoeken van de Yarvik want dan had ik hem dus nooit gekocht.

valentijn38 12-01-2012

Vormgeving is prima.Echter SD card is niet te lezen. Het is niet mogelijk foto's of films te laden vanaf de computer daar de Yarvik wel is aan te sluiten maar geen contact krijgt met de computer. Scherm reageert zichtbaar op plaatsen daar waar je hem niet aanraakt. YOUTUBE werkt niet. Accu gaat zeer snel leeg ( nog geen 2 uur). Pagina's blijven hangen. GetJar werkt niet voldoende. Inmiddels heb ik de tablet weer ingeleverd en ga ik nu kijken voor de ASUS Eee Pad Transformer of de Sony S tablet. Het kost meer maar dan heb je ook wat.

WillemJF 08-01-2012

Deze tablet even in bezit om hem in te stellen voor mijn schoonvader. Wat een ellendig apparaat is dit. Vindt geen enkele Wi-Fi en handmatig invoeren werkt ook niet. Kan er dus niets extra's op zetten. Heb al geprobeerd om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen maar ook dat heeft het probleem niet verholpen. Het aanraakscherm werkt het beste met de meegeleverde pen. Maar ook dan toets je snel de verkeerde letter in. Over de accuduur kan ik niets zeggen want ik heb hem na een dag weer in de doos gedaan. Heb zelf de Sony Tablet S. Deze is in vergelijking vele malen beter op elk gebied. Advies: Wil je een goede tablet koop dan één van een betrouwbaar merk die dan wel wat duurder is maar je een hoop ellende bespaart.

Stelvio 03-01-2012

Zoals al eerdere reviews gezegd mag je voor het aankoopbedrag (€ 139,00) geen wonderen verwachten. Dus doe dat ook niet.
Wij hebben hem gekocht om lekker in je luie stoel je mail op te halen, je social media te gebruiken, te chatten en een enkel simpel spelletje te spelen. Alles via wifi. Gaat perfect. De meegeleverde app's en de te verkrijgen app's zijn voor ons meer als voldoende. Het enige dat ik nog geïnstalleerd heb is een soort open officeprogramma. Geen enkel probleem mee ondervonden en op een zeer grote uitzondering na kunnen we ook alle attachments bij berichten openen.
Het enige wat een beetje tegenvalt is met name de daglichtreflectie op het scherm. Dat is wennen.
Dus voor het bedrag dat wij uitgegeven hebben voor het veronderstelde doel zijn wij ruimschoots tevreden.

TechWilly 27-12-2011

Ik heb dit apparaat enkele dagen in mijn bezit gehad omdat een familielid er een had gekocht. Voor de prijs kun je niet veel verwachten, maar dat het zo slecht zou zijn heeft me echt verbaasd!

Om te beginnen het scherm. Het is een touchscreen, dat klopt maar bedienen met je vingers is een lastige opgave. Met de bijgeleverde stylus gaat het wat beter. Multitouch en snel wat typen is er dus niet bij.

Even door de instellingen en WiFi ingeschakeld. De browser opgestart en het valt gelijk op dat het laden van internetpaginas erg traag verloopt. Na enkele crashes van de browser heb ik getracht een andere browser te installeren, maar alle downloads breken af zonder zichtbare melding. Voor je applicaties uit de Getjar market kan installeren dien je het downloaden van onbekende bronnen in te schakelen, dit doe je in de instellingen. Ook met andere browsers blijft het laden van internetpaginas traag.

Het apparaat zou ook flash ondersteunen, omdat dit slechts werkt met enkele websites heb ik Adobe Flash Player for Android geinstalleerd, hierna blijkt het nog niet mogelijk om flash toepassingen te gebruiken. Facebook of Hyves spelletje kun er (bijna) niet mee spelen. Enkele voorbeelden: Landleven, een relatief eenvoudige game, alles wat groen hoort te zijn is blauw en het is zo traag dat spelen praktisch niet mogelijk is. Complexere games als Cityville laden niet goed, alleen een leeg scherm, wel hoor je de game muziek op de achtergrond, ook dit is onwerkbaar.

Tijdens het gebruik is het mij opgevallen hoe vaak er processen worden afgesloten door 'een onbekende fout'. Op de website van Yarvik gekeken, maar er is geen enkele download of update beschikbaar voor deze Tab411

Ook even naar de Getjar store gegaan om Angry BIrds te downloaden. Tot mijn verbazing werkte deze nog redelijk. Af en toe hapert de muziek, maar het is speelbaar.

De afwerking van het apparaat is ook niet de geweldig. Het plastic scherm lijkt erop geplakt te zijn. Er is speelgoed verkrijgbaar voor minder geld dat er beter afgewerkt uitziet.

De accu is snel opgeladen en bijna net zo snel weer leeg. Volgens de gebruiksaanwijzing moet de de Android instellingen zo configureren dat het scherm nooit automatisch uitschalkelt, en dien je steeds de aan/uit knop te gebruiken om het apparaat in stand-by te zetten.

Conclusie: Zelfs als je niet veel verwacht voor dit geld dan verwacht je dag de eenvoudige taken als browser op internet wel goed werken. Als je verwacht dat je sites met Flash wilt bekijken, dan kom je eveneens bedrogen uit.
In het promo filmpje van deze tablet vallen enkele zaken op die niet overeenkomen met de werkelijkheid:

1. Het filmpje toont moeiteloze bediening met een vinger
2. Het apparaat in het filmpje heeft een ander interface met mooie 3D overgangen
3. Het scherm in het filmpje lijkt onder iedere kijkhoek goed zichtbaar.
4. Het filmpje toont flash video van hulu.com die werkt inderdaad, filmpjes met YouTube lopen vaak vast.

Gezien de prijs mag je niet veel verwachten, maar dit apparaat zit op de grens van een kat in de zak en oplichting. Mijn advies: Niet kopen, en als je heb wel hebt gekocht of gekregen, snel terugbrengen!

Henk van de ven 26-12-2011

Heb tablet onder kerstboom ekregen maar wat een waardeloos ding.
en daar 169 euro voor betaald als je op een letter drukt komt er een andere letter te staan nee echt waardeloos geen waar voor je geld.

Hammar 11-12-2011

Alle waarde naar zijn geld zijn mijn opoe ooit.
Dus ik verwacht geen wonderen van dit apparaat, maar een paar simpele spelletjes uit de market zou toch zomaar moeten kunnen. Ten eerste werkt dit niet met de populaire Androidmarket maar met de Getjar market.
Een app is een app zou je zeggen, maakt niet uit waar je 'm vandaan haalt, toch? Veel door mij geprobeerde apps uit de Getjar market kunnen niet gedownload worden, de downloadbalk verschijnt wel, maar er komt niet binnen. Een simpele app als Wordfeud komt gewoon niet binnen, heb er een uur op zitten wachten! Niets, nada, noppes. Andere spellen als Angrybirds wel.
Ik probeerde de androidmarket erop te installeren maar ook die crashed steeds. Het scherm is niet bijster snel helaas, werk beter met de stylus en de nagel dan met de vinger. Ondanks de scherm-calibratie te hebben uitgevoerd blijft het zeer lastig woorden typen op deze tab. Vaak verschijnen er letters die niet eens in de buurt staan van de gevraagde letter! Teleurstellend wel!!

Henk van de ven 26-12-2011

klopt helemaal hammar ik heb hem uit gepakt maar er zat nog geen uur tussen of hij was al weer ingepakt om terug te brengen naar kijkshop.
snap nu waarom je daar niet mag kijken wat hij doet .
echt een waardeloos ding.
ik weet het is geen samsung of i-phone maar had toch wel meer verwacht

TechWilly 23-12-2011

Voor het downloaden van apps dien je in de Android instellingen 'download from untrusted sources' 'downloaden van onbekende bronnen' in te schakelen. Hierna is het mogelijk om apps te downloaden.