Asus Eee Pad Transformer Prime TF201 10,1 inch / grijs / 64 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Eee Pad Transformer Prime TF201 10,1 inch / grijs / 64 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

sander 30-04-2013
Ik heb sinds een maand of 4 de asus transformer prime tf701 (met dat losse toetsenbord) en ik moet zeggen dat het apparaat mij bijzonder tegenvalt. hij vreet op de raarste momenten ineens heel veel batterij (zelfs in slaapmodus) en dat terwijl de prestatiemodus op laag staat, het beeldscherm op 40% en alle apps zijn afgesloten door zowel taakbeheer als taskkiller. Hij valt regelmatig uit als hij er zin in heeft. Het touchscreen beeld werkt soms helemaal niet, soms werkt het middenblok niet. wat dan soms helpt is het toetsenbord loskoppelen en weer aankoppelen, soms werkt opnieuw opstarten. het toetsenbord werkt ook regelmatig niet. en het beeldscherm reageert soms alsof er al 1 vinger op wordt gedrukt dus dan kun je alleen maar vergroten of verkleinen. Kortom waardeloos ding. terugbrengen heeft geen nut want ze zijn momenteel bijna niet leverbaar. ik ben er klaar mee en ben weer over gestapt naar mijn kleine trage mini-laptopje die niet uitvalt. Dit berichtje plaatsen heb ik ook 3 x moeten proberen..

Mygyll 10-02-2013
Op het eerste gezicht een prima tablet. Zeker in combinatie met het toetsenbord met extra accu kan je lang werken/spelen. Android werkt fijn en heeft veel goeie gratis apps.
Het geluid uit slecht 1 speaker is erg goed.
Camera aan de voorzijde is goed genoeg om te skypen. Camera aan de achterkant is erg goed, maar ik zie het nut er niet direct van in. Het is niet echt handig om met je tablet te gaan fotograferen lijkt mij....

Het beeldscherm is echter zeer slecht. In het scherm is spontaan bij mijn tablet een scheur gekomen en bevat het een "lichtvlek". ASUS weigert om dit onder garantie te repareren, zelf betalen betekent 150 tot 200 euro aan kosten. Op diverse fora heb ik gelezen dat men problemen heeft met een scheur in het scherm. ASUS geeft nergens garantie. BOE! voor ASUS.

Daarnaast is de wifi ontvangst matig, ik heb diverse smartphones en laptops in huis gehad, maar de wifi ontvangst van deze tablet valt erg tegen. Op de eerste verdieping van mijn huis totaal geen ontvangst meer, behalve 1 streepje als ik recht boven mijn router sta.

Geen totale miskoop, maar zeker geen topper. Zeker niet voor die prijs.

Freekqwerty 05-01-2013
Briljante tablet die bij ons tevens dienst doet als design laptop. Scherp en helder scherm, en zeker met android jelly bean er op razend snel. De dock is naast toetsenbord tevens een extra batterij waarmee je de tablet zon 16 uur nonstop kunt gebruiken. Door de tegra 3 processor kun je ook alle android games op de hoogste kwaliteit draaien... Riptide GP (racen met jetski's) is erg verslaved. Wij zijn zeer tevreden, aanrader!

bruens 06-01-2013

Sinds wanneer zit jelly bean op de asus prime ?
Bij mijn weten zit dat er nu juist niet op.
De accu valt ook tegen,
Ben blij als 3 uur kan werken met de prime.
Bruens

Freekqwerty 07-01-2013

Ja zeker, de transformer Prime beschikt nu over Jelly Bean (android 4.1). Scheelt een stuk met het oudere android 4.0 ICS (sneller, mooier).

Als je maar 3 uur (??) met je tablet doet raad ik je ten zeerste aan om terug te gaan naar de winkel want dat is niet normaal. Zelfs chinese rommel haalt meer dan 3 uur dus het lijkt me dat er bij jouw tablet iets erg mis gaat.

Carloh1 10-12-2012
prima beeldscherm, kan beter. de accuduur ben ik zeer tevreden over. De opstart snelheid is sneller dan mijn computer en daarmee naar wens. Op het moment heb ik het product al een tijd in bezit en ik ben er nog steeds tevreden mee.

blacksmith31 19-07-2012
Lang gezocht welke tablet ik zou kiezen. Veel reviews bekeken en uiteindelijk voor de Asus Prime gekozen.Als notebook gebruiker moest ik eerst wel wennen bij het opzoeken, enz. Ik heb de tablet met nam voor mijn vrouw gekocht want ze wil graag foto's bekijken en dat kan ze moeilijk op mijn notebook (starten-zoeken naar map, enz.)Nu met de tablet is het zelfs voor haar een fluitje van een cent.

c_k_ 07-07-2012
Update:
Ik heb de Transformer Prime nu een paar maanden,
Nog steeds ben ik er zeer tevreden over. Wat me wel is opgevallen is dat de batterij zeer snel leeg is als je de tablet niet gebruikt en de wifi aan hebt laten staan (de volgende ochtend is er zomaar 30-40% batterij af). Dus zet altijd de Wifi uit! (als je de tablet niet gebruikt) Als je de tablet niet gebruikt en de wifi uit hebt staan is er maar een klein beetje van de battrij af.
Als het toetsenbord en de tablet allebei zijn opgeladen en je niet te zware apps aan hebt staan is de accu na ongeveer 12-15 uur leeg. Met de tablet alleen doe ik meestal 8 tot 10 uur.
De tablet start alleen niet zo snel op ( ong. 40 sec)
Het scherm kan echt heel fel. Als je de tablet goed voor je houdt (dus niet schuin) dan kan je zelfs bij zonnig
weer alles heel goed zien (als outdoor-mode aan staat)

Eerste review:
Vrijdag gekocht, echt een super tablet...
Ik denk dat de problemen met de eerst series verholpen zijn want ik heb geen wifi/gps problemen en ook geen lightbleeding. (C30K-serie). Ik vindt dit echt een super tablet, is lekker snel en android 4.0 is ook erg mooi!
De accu gaat (i.c.m. dock) heel lang mee!

rhooren 20-06-2012
Apparaat nu ca. 5 maanden in bezit. Werkt allemaal prima. Nu is echter 220V adapter defect. Werd ook heel warm tijdens gebruik. Vervanging is onduidelijk. Asus meldt dat ze deze komen ophalen??? ergens tussen 7-10 werkdagen. Stuur gewoon een nieuwe zou ik zeggen.
Is goedkoper en klant kan weer aan de slag.

blacksmith31 19-07-2012

Wat is heel warm voor het oplaadapparaat? Als iets 50 graden is kun je je vingers er niet meer aanhouden. Apparaten die stroom afnemen worden per definitie warm.

Jajodace 21-06-2012

ik heb mijn transformer ook ongeveer 5 maanden, adapter wordt ook heet tijdens opladen als opgeladen is koelt deze weer af. kan je de usb aansluiting niet in een andere stekker die usb heeft opladen. vindt trouwens dat de transforer best wel snel leeg is.

Eric van Beek 05-06-2012
Review Asus Transformer Prime TF201 Incl. Keyboard Dock.
Gekocht bij Dynabyte op 31 Mei 2012

LET OP !!! Gratis Gps Dongel van Asus voor geregistreerde gebruikers tot 31 Juli 2012. Zie Gps stukje.

Modelnummer : Transformer Prime TF201
Serie-nummer : C4OKAS107580 24
Kleur : Champagne
Android-versie : 4.0.3
Gps-versie : v6.9.16
Wi-Fi-versie : v6.1.1.22 ( 802.11 b/g/n )
Bluetooth-versie : v9.27 ( met Ad2p )
Cameraversie : TF201-ox9900 ( 8 Megapixel 3264x2448 )
Versie anraakscherm : MXT-2.0 build-170
Kernel-versie : 2.6.39.4-0003-g12de84f
: android@Mercury#1
Build-nummer : IML74K.WW_epad-9.4.2.21-20120323
Pad EC-versie : TF201-PAD-0215
MobileDock-versie : TF201-DOCK-0207
Intern-geheugen : 32 GB
Beeldscherm : 1280 x 800 Pixels - 10,1 Inch ( 25,6 Cm )

Uit de doos.

Alle onderdelen zaten netjes afzonderlijk in folie verpakt. De oplader is een Usb model, met los inplugbare oplaadkabel. De meegeleverde boekjes zijn erg summier, en men dient dan ook op internet even de volledige handleiding te downloaden. Er wordt verder geen Usb of Micro Hdmi kabel meegeleverd.

Aansluitingen.

Op het Tablet deel zit een Micro SdHd ( Max 32 GB ), een Micro Hdmi, en een voeding aansluiting op ( Welke ook gebruikt wordt voor de koppeling met het Keyboard Dock ). Op het Keyboard Dock deel zit een Sd ( Max 32 GB ), een Usb, en een aparte voeding aansluiting op. De koppeling met het Tablet deel wordt verzorgd door een draaibare aansluiting met 2 vergrendel nokken welke het scherm op zijn plaats houdt. De rubber dopjes die de aansluitingen afschermen zijn met een paperclip of klein schroevendraaiertje weg te halen.

Keyboard Dock.

Dit doet wat van een Keyboard met Touchpad verwacht mag worden, en typt erg lekker. Het Keyboard heeft echter geen apart Numeriek deel er op. De bovenste rij toetsen zijn bedoeld voor oa. de besturing van de hardware. Het touchpad is ook te deactiveren.

Tabletscherm.

Dit is een Ips en Ips+Outdoor GorillaGlass scherm met een resolutie van 1280 x 800 Pixels, en is dus zeer kras bestendig. De Outdoor functie levert een beter beeld op buitenshuis, zodat ook daar prettig werken is. De lichtopbrengst is handmatig en automatisch instelbaar. De kleuren zijn mooi helder en de tekst is scherp. Het scherm heeft ook een speciale anti vette vinger coating ( Hydro-Oleofobische ) maar ik merk er niet veel van, dat dit de vinger vlekken verminderd. Het meegeleverde doekje doet daarintegen wel wonderen met schoonmaken.
De instellingen van het scherm laat zich ook goed regelen met de toetsen op het Keyboard Dock.

Accu.

Zowel het Tablet, als het Keyboard Dock beschikken beide over een eigen accu. De gebruiksduur kan ik niet aangeven daar ik dit nog niet heb uitgetest. Tot op heden heb ik nog niet zonder spanning gezeten na 1 dag gemiddeld gebruik. Als het Tablet los wordt gebruikt, en de accu spanning is gezakt, wordt deze als het Keyboard Dock wordt aangekoppeld daarvandaan ook deels bijgeladen. Als allebei gekoppeld zijn, dan wordt de voeding aangesloten op het Keyboard Dock, en van daaruit beide accu’s opgeladen. Heb je het Tablet deel los, dan wordt de voeding op de koppeling connector aangesloten, en wordt dus alleen het Tablet opgeladen.
Het accu verbruik kan aangepast worden met drie verschillende energie verbruik standen vanuit het scherm.

Wi-Fi.

Hier heb ik nog geen problemen mee ondervonden. Het signaal varieert wel redelijk, Maar ik had nog werkbaar ontvangst in de tuin op zo’n 15 meter afstand van onze FritzBox met dubbele ingebouwde antenne. Het signaal moest ook nog eens door een zonwerende schuifpui, wat ook nog eens signaal verlies oplevert. Op de 1e etage was het ook nog goed werken waarbij het signaal dan door een Betonnen vloer en Gipsblok muren moest. Ik maakte gebruik van de App ( Wifi Analyzer ). https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&feature=search_result

Bluetooth.

De koppeling liet zich na het zichtbaar zetten van mijn Samsung Galaxy S-II probleemloos maken. De overdracht ging soepel, en werd opgeslagen in de Bluetooth map van de Prime.

Gps.

Dit zou een moeilijk punt zijn. Direct achter het raam ( Dubbel glas ) van mijn kantoor, vind de Prime soms niets, en soms 1 satelliet met 14% signaal. Mijn Samsung Galaxy S-II direct naast de Prime vind er soms 2 dan 4 met signalen tussen de 12 % en 29 %. Buiten heb ik het nog niet getest. Deze test is gedaan met de App ( GPS test v1.2.7 ). https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&feature=search_result
Deze test geeft dus inderdaad aan dat de Gps Functie niet echt lekker is zoals ook door andere opgemerkt is. Zelf zal ik hier niet veel gebruik van maken. Asus biedt tot 31 juli 2012 voor de Prime gebruikers een gratis dongel aan die u na registratie kunt verkrijgen. Inmiddels heb ik deze ook hier besteld. https://vip.asus.com/login.aspx

Geluid.

Het geluid is helder en goed op de Mono Tablet speaker. Met hoofdtelefoon, heeft u Stereo geluid, wat nog stukken beter klinkt. Het laat zich goed regelen met de volume knoppen aan de zijkant van scherm of met de toetsen op het Keyboard Dock.

Camera.

Met een 8 Mp camera, zou je goede foto’s en films verwachten. Echter hier laat de camera het toch wat afweten in de vorm van wat vaal / flets beeld. Mogelijk dat dit nog met een update verholpen kan worden. De 2e camera voor bijvoorbeeld video gesprekken, is ook van gemiddelde kwaliteit, maar doet waarvoor het eigenlijk bedoeld is, Simpel video streamen.

Plaatsings Stabiliteit.

Als het Tabletscherm in het Keyboard Dock is geplaatst, en deze helemaal open wordt gezet, dan kan deze combinatie bij het aan de bovenkant van het scherm drukken redelijk makkelijk kantelen.

Cpu en Grafische prossescor.

Deze zijn naar mijn gevoel dik in orde. Ik heb nog geen haperingen kunnen ontdekken. De opstart tijd van volledig uit naar aan, duurt wel wat lang ( Bijna 55 seconden ) maar is niet onoverkomelijk. Vanuit standby, ben je er binnen 1 seconde weer in.

Software.

Er wordt wel extra wat meegeleverd ( Amazon, Kindle, App Backup, App Locker, Glowball, MyCloud, MyLibrary, MyNet, Polaris Office, Press Reader, SuperNote, TegraZone Games, WebStorage en Zinio ). Ik heb echter alleen heel even met Polaris Office een Excel bestand geprobeerd te openen welke met een password binnen MsOffice was beveiligd. Deze wilde Polaris helaas niet openen. Onbeveiligd lukte het wel. Verder heb ik dus nog niets met de extra software gedaan. Niet alle App’s vanuit de Play Store werken goed op de Prime, maar dat geldt ook voor andere Tablets en Phones.
Conclusie.
Tot op heden een goed en degelijk apperaat met als negatief punt dat de Gps functie niet optimaal is. Hier kan je weliswaar een dongel voor krijgen, maar dan kan het Keyboard Dock er niet op. En de hoofdcamera die helaas een wat vaal / flets beeld oplevert.

Eric van Beek 11-06-2012

Nog iets vergeten.

Op de link : TF201 GPS Extensie Kit aanmelden & bestellen
Kun je de bestel status zien.

Eric van Beek 11-06-2012

Goedendag,

Na registratie van de tablet op de Asus site, met de door mij geplaatste link, had ik de dongel in 3 dagen in huis.

hansw49 09-06-2012

Beste Eric,

Ik heb op de website van ASUS de tablet geregistreerd
en kreeg een melding dat ASUS een gratis dongle levert.

Wordt deze nu automatisch opgezonden na registratie
of moet je dit nog apart kenbaar maken.

mb63 19-05-2012
Tablet werkt prima, uitgezonderd de gps. Deze werkt gewoon niet en ook het wifi signaal is vrij zwak. Als ik naast mijn wifipoint sta, dan haal ik niet eens de maximale sterkte en als ik de tuin in loop, dan is het snel einde wifi. Asus neemt mij niet serieus. Voor mij nooit meer een asus

Zeeuw32 07-05-2012
Sinds januari in bezit, eerst alleen de tablet en sinds enkele weken ook het keyboard erbij.
Tablet voldoet uitstekend, zéér helder scherm en tegenstelling van andere fruitige tablets ook tijdens zonnig weer buiten te gebruiken (af te lezen).

BonPar1 06-05-2012
Deze tablet heb ik nu sinds half januari. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de mogelijkheden en de kwaliteit, op een punt na.
Ik laat de tablet altijd aan staan. Vaak als ik een dag (of twee dagen) de tablet niet gebruik en ik hem dan weer wil gebruiken, heeft hij zichzelf uitgeschakeld omdat de accu leeg is. Ik krijg hem dan niet meer aan de praat en moet eerst de lader eraan zetten. Wanneer deze er een tijdje aan heeft gestaan kan ik hem weer opstarten door heel lang de powerknop in te drukken. Het is mij een raadsel hoe het kan dat de accu zo snel leeg loopt als je de tablet enige dagen niet gebruikt.

Jan Maastricht 01-04-2012
Het is een geweldig apparaat. Het opstarten is niet echt snel. Binnenshuis werkt WiFi perfect, maar daarbuiten, op een camping bijvoorbeeld, valt het tegen en ben ik blij dat ik mijn LT mee heb genomen. Op mijn LT gebruik ik soms een extra antenne van Alfa Network. Zou zo iets ook te krijgen zijn voor Android?
mvg Jan Jansen

hansw49 03-04-2012

Beste Jan ,

Ik lees dat je Wifi ontvangst niet altijd goed is ;
heb je de 2e levering van ASUS serienr is C30.
Laat dit even weten want ik twijfel nog een beetje
om hem te kopen.

Rickyuu 29-03-2012
Ik heb na lang wachten en zoeken eindelijk via Kieskeurig de Prime gevonden bij Redcoon!
Apparaat is de laatste versie, met meteen ICS geïnstalleerd. Bij mij werkt de GPS en Wireless helemaal prima.
Het is een perfect apparaat. Mooi, snel, fijn in de hand, goed beeld scherm en met toetsenbord natuurlijk de perfecte combo tussen tablet en "laptop".
Het werkt heerlijk snel met het toetsenbord, echt een goede zet van Asus om deze meteen mee te verkopen.
Ik kan de Prime echt aanraden.

Lady 2009 19-04-2012

Rickyuu, waar moet ik kijken of ICS erop zit? vast bedankt

RickyUU 24-04-2012

Lady2009

Instellingen: Over Tablet kiezen en daar staan een aantal gegevens waaronder de software. Hier moet minimaal 4.0 bij android versie staan. succes

MvM1 21-03-2012
Het was even zoeken naar een winkel die de Transformer Prime incl. het toetsenbord op voorraad had, maar begin januari had ik hem dan in huis.
Had al goede ervaringen met de eerste Transformer en had al besloten om de Prime te kopen zodra die uitkwam.

Nu, bijna drie maanden later, is het de Prime die ik dagelijks meeneem naar m'n werk en de laptop blijft gewoon thuis.

JUIST het toetsenbord maakt dat een tablet ook prima inzetbaar is voor Serieuze toepassingen. Zonder keyboard is naar mijn mening een tablet meer een gadget dan een series stuk gereedschap. Samen met het toetsenbord is de Prime een kleine netbook waarmee makkelijk een werkdag gewerkt kan worden.
Ik gebruik de Prime vooral voor internetten, email, trading, office werk, lezen, naslag (PDF's), RDP, muziek spelen en af en toe een spelletje of een film kijken.
Ik gebruik de ATP zo'n 85% MET de dock gebruik, en de rest als losse tablet.
Het toetsenbord is zéér goed om te typen. De touchpad is (gelukkig) uitschakelbaar (je doet als met het tuochscreen). Het scherm is zeer scherp en helder.
Als OS is ook Android 4.0 nog wel voor verbetering vatbaar en wat ik nog mis zijn goede tablet georienterde Apps. Met de laatste versie van Kingsoft Office (4.4) is de Prima prima compatibel met Office.

Problemen heb ik niet gehad. WiFi verbinding werkt, de tablet is erg stevig (metalen behuizing). Ook is Asus erg snel met updates. GPS werkt echter nauwelijks maar dat is iets wat ik ook eigenlijk nooit gebruik. Dat komt overigens ook weer door de aluminium kast. De meeste tablets zijn van plastic. Beter voor de GPS werking, maar ik die zijn daardoor denk ik ook kwetsbaarder.

De Prime neem ik inmiddels bijna overal mee naartoe en ben er vooralsnog zeer tevreden over.
Let wel, het is géén 100% vervanging van een laptop (uiteraard). Maar, anderszijds, ik gebruik de Prima ook voor dingen waar ik een laptop NOOIT voor gebruikt heb.

c_k_ 19-03-2012
Vrijdag gekocht, echt een super tablet...
De accu gaat (i.c.m. dock) heel lang mee!

hansw49 20-03-2012

Beste c-k-,

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt , dit om
te voorkomen dat ik een oud exemplaar krijg met
de Wifi etc problemen.

ik heb 'm bij Saturn in Heerhugowaard gekocht

Sander uit zutphen 18-03-2012
Gisteren m'n prime ontvangen via BCC.nl. Gelijk de hele avond mee gespeeld en moet zeggen dat ik het een geweldig apparaat vind. Heb er wel 2 weken op moeten wachten, maar dat was de moeite mee dan waard. Ook de update naar 4.0 was al geinstalleerd op de tablet, dus dat zal vanaf nu wel standaard zijn als ze geleverd worden. Het beeld scherm is echt prachtig en het dock is ook super om mee te werken. Van de trage reactie etc wat ik elders las merk ik zelf helemaal niks. Met andere woorden : een toppertje

hansw49 19-03-2012

Beste Sander,

Het verbaast mij te lezen dat de ASUS PRIME weer
leverbaar is ; mij werd gezegd dat dit pas eind
maart zou zijn .

Hoe zijn je ervaringen met WIFI ;ik zie namelijk
nogal negatieve ervaringen van gebruikers .

Mvg Hansvw

Dakkie68 16-03-2012
Ik de Prime gekozen op basis van de goede beoordelingen. Bij mij liep het apparaat elke dag een keer of 5 vast. Ik moest vervolgens met een paperclip op de bank gaan zitten om de tablet te resetten. De eerste paar keer startte hij gelijk weer op. Daarna was er geen houden meer aan. Soms moest ik vier keer achter elkaar resetten voordat ik weer gebruik kon maken van het apparaat. Telkens kwamen weer die irritante tandwielen met een uitroepteken op het scherm. Ik heb het apparaat teruggebracht naar paradigit (na zeven dagen) en moest 10% van het aankoop bedrag betalen om mijn geld terug te krijgen! En dat voor een apparaat van 600 Euro! Ik koop wel een I-pad.

wimka2 19-03-2012

Jammer dat je niet op internet gekocht hebt, want dan heb je bescherming volgens de wet "kopen op afstand" en mag je binnen een week het apparaat gewoon terug geven, zonder kosten.

Kiwi33 16-03-2012
Afgelopen zaterdag een exemplaar kunnen bemachtigen.
Geweldig mooi apparaat (had hiervoor nog een iPad 1)!
Thuis direct uitpakken en aan de lader.
De eerste teleurstelling kwam bij het inschakelen, dit scherm vertoont aardig wat "light bleeding" (achtergrond licht dat langs de randen te zien is, met name in het donker).

Hierna de update van Asus geïnstalleerd, ben dus helemaal up to date maar het WiFi is ook een drama.
Zelfs als ik op de bank zit (8 meter van mijn router met één gipswand er tussen) heb ik maar 1 signaal balkje. Op de slaapkamer is het helemaal niet te doen!

GPS zit officieel niet in de spec's maar werkt buitenshuis toch redelijk... mitst het toestel vlak word gehouden.

Nu maar eens een spel downloaden... heb NFS Hot Pursuit gekocht en ook dit blijkt de snelle Asus niet geheel aan te kunnen. Het spel "bevriest" enkele malen kort tijdens het racen (erg vervelend).

Intussen is de accu ook al leeg geraakt... matig!

Kortom, in vind het toestel geen €600,- waard.
Voor deze prijs verwacht ik een perfect apparaat zonder concessies te hoeven doen.

Jammer!

hansw49 18-03-2012

Beste Kiwi33,

Is dit misschien nog een oud exemplaar wat je hebt
kunnen bemachtigen : want mij is verteld dat de
nieuwe zendingen pas eind maart worden verwacht en
dat deze verbeterd zijn .

Mvg Hansvw

c_k_ 24-03-2012

misschien helpt dit tegen de wifi problemen:

zelf heb ik geen wifi-problemen of light bleeding
( C30KAS-serie )

drinktfristi 11-03-2012
Lekkere tablet,
tijdens gebruik langdurige accu maar op stand by erg snel leeg. Om hem aan te zetten moet je geduld hebben, daar zijn heel wat concurrenten sneller, misschien lijkt ie dan toch teveel op een laptop. Helaas heeft de oplader het al begeven en hij is niet aan de computer op te laden. Een universele lader doet het ook niet en zowel de service van de winkel waar die is gekocht als de service van Asus is niet snel (ze sturen het op naar Tsjechie en dat duurt even!) dus hij is nu al enige weken uit gebruik. En ik kom er nu achter dat ik hem enorm mis, dus zo fijnis hij dan ook weer wel.
Een reserve lader is alleen in wereldstekker combinatie te koop wat weer onnodige kosten oplevert.
Ja jammer van het beperkte android aanbod.

c_k_ 24-03-2012

mijn op lader heeft het helaas ook begeven en is ook opgestuurd (duurt 4 weken zeiden ze), via de computer is ie wel op te laden maar dat gaat heel traag (25 uur van 0 naar 100% ) helaas moet de computer dan wel aan staan want in standby enz. werkt het niet

EBliekendaal 09-03-2012
Ik heb de prime ook gehad, maar moest deze ivm wifi problemen inleveren en ze hadden er geen voorradig. Wachten op een nieuwe dus. Maar ondanks matige netwerkperformance (gipsen wanden en max tot 1e verdieping en dan nog amper) is het apparaat te gek en is als er eenmaal netwerkverbinding is, niets van netwerk traagheid te merken. Het aantal android tablet apps vind ik overigens matig. Maar ondanks dat vind ik android erg fijn.

rhooren100 03-03-2012
Super apparaat. Weinig problemen met Wifi.
Buitenkant is mooi maar heel glad dus opletten met pakken en loskoppelen van toetsenbord.
Upgrades gingen erg soepel en zonder problemen.
Beeld is werkelijk prachtig en er zit zogenoemde IPS+ outdoor mode op met een enorme helderheid.
Als scherm in toetsenbord zit wordt automatisch accu opgeladen vanuit toetsenbord.
Zeker goede concurrent voor i-pad en andere tablets.

Zeedijk 09-02-2012
Zonder enige ervaring met tablets deze tablet gekocht, omdat hij een hele goede batterijduur had gekoppeld aan een goed scherm en voldoende geheugen. Ook het toetsenbord sprak mij aan.

Voor zover ik al twijfels had zijn die geheel weg. Android werkt heel simpel. Het toetsenbord is prettig, maar eigenlijk gebruik ik dat nog te weinig. Enkele apps gedownload, dat gaat heel gemakkelijk. Enige nadeel, er zijn heel veel instellingen als je iets wilt aanpassen is het soms wel een beetje zoeken (heeft niets met het tablet te maken maar met Android).

De batterijduur is ook in de praktijk voldoende. Ik kan de tablet mee de trein in nemen, en heb dan 's avonds voldoende batterijduur over. 's Nachts gaat ie dan weer aan de stroom.

KOrtom, ik ben zeer tevreden.

Zeedijk 29-05-2012

Ik heb de tablet nu ruim 3 maanden in bezit en ben nog steeds zeer tevreden.

Ik gebruik de tablet vooral voor internet en mailen, zoals de meeste gebruikers denk ik. Het lichte schermpje is ideaal voor op de bank of elders. De kinderen misbruiken het tablet vooral om te gamen of youtube te kijken.

Het toetsenbord is erg prettig om te gebruiken voor het invoeren van tekst bij mailen. Daar vind ik zo'n scherm niet fijn genoeg voor.

GPS gebruik ik niet, Wifi heeft verder van de router minder bereik, maar dat ligt misschien ook wel aan mijn antieke router (+/-10 jaar inmiddels). Mijn laptop heeft daar ook last van.

hansw49 03-03-2012

Beste zeedijk,

Ik heb gelezen dat de WIFI-problemen nog steeds
voorkomen ivm de metalen behuizing .
Hoe is jouw ervaring .
Sommige gebruikers beweren dat na een upgrade dit
probleem zou zijn opgelost; maar in een recente test
lees ik weer dat de WIFI ontvangst nog steeds
slecht is.

roger jongen 28-01-2012
Prachtig tablet, de nieuwe update van Android 4.0.3 icecream sandwich ging perfect! Binnen 10 min. Kon het Android avintuur beginnen!! Verder is er niks op dit ding aan te merken, camera is scherp, uitgebreid applicatie keuze, krasbestendig, en vooral 'gemaakt voor skype en social media.

Perfect apparaat, en ook nog eens een prachtig design!
Aanrader voor iedereen die een tablet overweegt en voor jong en oud.

Mvg. Roger Jongen

Tonio 2002 04-03-2012

Hoe ging het updaten in zijn werk? ASutomatisch of handmatig?

mike-mike2012 28-01-2012
Twee dagen geleden heb ik de Asus Transformer Prime gekocht. Aanvankelijk had ik een paar maanden geleden gekeken naar de vorige versie (de gewone Transformer), maar omdat er toen verteld werd dat er een nieuwe versie zou komen, heb ik netjes gewacht. In het voortraject is er al veel verteld over de plussen en mogelijke minnen van de Prime, maar veel van deze zaken zijn voor een gebruiker als ik, geen bezwaar. Echter waren er twee zaken die mij opgevallen waren. Eén was dat... De GPS misschien niet goed zou werken. En twee... Dat er eerst wat Wi-Fi problemen zouden zijn. Nu is die eerste voor mij geen probleem (doe ik niets mee), maar de Wi-Fi is toch wel erg belangrijk. Immers wil ik lekker in het zonnetje (als die weer gaan komen:-) op mijn vlonder kunnen werken of gebruik willen maken van internet (zoals de meeste willen toch?).

Uit de reviews waren de meningen zeer uiteenlopend en kon ik geen duidelijkheid krijgen over de Wi-Fi en wilde ik gaan kopen bij een winkel die niet moeilijk doet over retourneren. Sowieso wilde ik de twee verschillende kleuren nog zien en gezien ik de vorige kleur totaal niet mooi vond (het oog wil ook wat), kon ik niet een goed beeld krijgen bij de Gold versie. Twee dagen geleden was de prime te koop bij BCC en heb deze daar gelijk gekocht. De kleur Gold is (vind ik) zilverachtig aluminium en ziet er helemaal top uit. De grijze versie heeft een soort paarsachtig gloed en die ie het net niet.

Thuis gekomen natuurlijk gelijk aan de gang en ik werd er helemaal blij van. De vele mogelijkheden (toetsenbord en de aansluitingen), hoe het apparaat er uit ziet en hoe dit apparaat gebouwd is, is helemaal de nieuwe standaard (zou ik zeggen). Dan opstarten... Jawel... SUPER!!! Alles werkt mooi en snel en de installatie is (volgens mij) voor en door elke leek te doen!!! Ja hoor dit is de goede keuze (of toch niet??).

Mijn modem staat op de 1e en ik zit op de BGG. De zender en ontvangen moeten door één dikke betonnen vloer met elkaar kunnen communiceren en... Jawel... De ontvangst is helemaal oké!!! Internetten gaat snel en gezien ik geen problemen voorzie, ga ik lopen door mijn huis. Nu heb ik een redelijk groot huis, maar 3 stappen van de bank vandaan (waar ik dus eerst zat) en de ontvanst is één streepje minder. Mmmm... Na nog een paar meter is de ontvangst bijna weg en eenmaal in de keuken (zo'n 8 meter van mijn eerste positie) is het signaal weg. Nope... Internetten gaat niet meer. Oké denk ik... Mijn modem staat aan de andere kant van het huis en ga dus achter naar buiten en één stap buiten de deur is wederom het signaal bijna weg. Nog twee meter en het is over???

Als test heb ik de laptop gepakt en ben het zelfde traject gaan lopen. Overal in huis zeer goede tot uitstekende ontvangst en ook zo'n 10 meter in de tuin (begin van de vlonder), is de ontvangst redelijk. Op het einde van de vlonder (zo'n 15 meter buiten in de tuin), heb ik nog één streepje ontvangst op de laptop en kon ik nog internetten.

Hoewel dit mijn eerste Tablet is, wist ik niet of andere uitvoeringen en/of merken beter presteren, maar de keuze om de Asus terug te brengen was duidelijk (hoewel met een beetje pijn in mijn hart). Terug bij BCC (deze mensen doen zeker niet moeilijk!!!) heb ik gekozen om de om de Samsung Galaxy mee te nemen. Deze heeft optioneel ook een toetsenbord (heb ik nog niet geprobeerd) en is dan wel langzamer (weet niet of ik het zal merken), maar doet alle taken goed. Ontvangst van de Tablet is helemaal TOP!!! Zowel achter in mijn tuin (door de hele tuin) heb ik ontvangst en hoewel op het einde deze minimaal is, kan ik nog wel internetten. Ook in mijn voortuin geeft de ontvangst geen probleem!

Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind om dit deel van de Prime slecht te beoordelen en had de Prime graag gehouden. De mogelijkheden van de Prime, waren eigenlijk allemaal zaken die ik wilde hebben, maar ik ga toch liever voor een apparaat dat alles kan dat tie moet doen )ook al zal dat misschien iets minder zijn'. Het lijkt nu dat ze bij Asus de productie toch te snel hebben doorgedrukt om snel genoeg terug op de markt te komen of zo. Ik begreep uit diverse nieuwsbrieven dat er al veel twijfel over de werking van bepaalde onderdelen en dat ze ook de specs hebben aangepast omdat ze de werking niet goed genoeg vonden. Allemaal mogelijk, maar misschien... Misschien had ik wel een slechte versie en zou dat er een zijn waar je normaal mee terug was gegaan. Zou deze opgestuurd worden en zou die helemaal goed gerepareerd worden. Ik heb daar toch maar niet op willen wachten!

Dus als jouw Wi-Fi communicatie goed loopt, denk ik dat je de beste Tablet hebt gekocht aan de Prime, maar als jij ook na aanschaf zo'n minimale ontvangst hebt, kan je misschien toch beter voor een ander merk gaan!!

cire 28-01-2012

Voordat ik de nieuwe update had ontvangen was ook mijn Wifi verbinding slecht. Na de update is de Wifi verbinding goed. Op 'n afstand van 25 meter heb ik nog verbinding. Gelijk de update installeren en dan zou alles goed moeten werken.

Eric

Matthijsfcu 29-01-2012

Mooie, review Mike-mike2012,

Was voor mij doorslaggevend om toch te wachten op de i pad 3 en de prime nu niet te kopen bij de MM met 19 procent korting.

Ilse91 08-03-2012

Hoi Mike,

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de samsung en de Prime. Wat ik nergens duidelijk zie aangegeven is de mogelijkheid voor een USB aansliting. Jij weet dit waarschijnlijk wel door de ervaring die je hebt. Dus: Kan je op een van de tabletten een usb aansluiten??
Dit is voor mij namelijk erg belangrijk!

Groetjes Ilse

cire 24-01-2012
Ik heb nu een week deze tablet (mijn eerste) en ben er zeer van onder de indruk. De accu van de tablet ging de eerste keer 8,5 uur mee; de accuduur van tablet en dockingstation ga ik nog proberen! Tijdens deze 8,5 uur heb ik de tablet steeds helemaal uitgezet als ik stopte met werken (ook spelletjes).
Het scherm is zeer scherp en helder en als je de tablet vanuit de uit-stand opstart, dan kan je binnen 45 seconden aan het werk; Staat die in de stand-by modus dan werkt die gelijk.
Er wordt vrijwel gelijk een update aangeboden naar Android 4 en in de kamer, de tuin en ook op zolder heb ik een goede wifi verbinding. Het dockingstation is gemakkelijk te koppelen en te ontkoppelen en werkt zeer prettig. Ik heb nu een 8gb sd-kaart in gebruik en dit gaat goed; misschien in de toekomst 32 of 64gb!
Al met al ben ik ZEER tevreden.

Eric