Archos 80 G9 Turbo 8GB (501999) 8 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos 80 G9 Turbo 8GB (501999) 8 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

caveman122 08-04-2012

Superapparaat. Reageert soepel. Mooi helder scherm, is alleen buiten niet goed zichtbaar in zonlicht, maar dar geldt voor al dit soort apparaten.
Geen gezeur met ingewikkelde firmware upgrade zoals bij die goedkope chinese tablets. Simpel check voor updates en wordt automatisch geïnstalleerd.
Video en muziek lopen ook heel soepel. Wat heel fijn is is dat de muziek speler gapless afspeelt. Geen seconde stilte dus tussen verschillende nummers. Ondersteunt ook streaming vanaf een netwerk harde schijf. En omdat de tablet te bedienen is vanaf een android telefoon ga ik hem waarschijnlijk inzetten als alternatief voor mijn htpc. Een nadeeltje is dat als je specifieke media wilt afspelen, je een apart codec pack bij bij archos moet kopen. Ik had liever gezien dat dit bij de prijs was inbegrepen.
Wel opletten bij aankoop mbt het geheugen. Je geen apps naar de externe sd kaart verplaatsen. In de regel is dit geen probleem als je alleen de data op de externe sd kaart neerzet.
Al met al heel tevreden.

Diesel25 07-03-2012

Ik heb op 8 februari een tablet archos g9 8 inch gekocht. Een paar dagen mee gespeeld en de derde dag ging hij niet meer aan of uit. Het groene “stand-by lampje” brandde wel. Terug naar de Phone house en ik heb een nieuwe gekregen. Mijn vader heeft dezelfde maar dan 10 inch. Deze heb ik na 1 dag ook al terug gebracht omdat het ding een eigen leven leidde. Er werd van alles ingeduwd zonder dat ik ergens met mijn vingers aan kwam. Ook een nieuwe gekregen. Vorige week is de 10 inch helemaal vast gelopen. Je kunt dan niets anders dan de accu helemaal leeg laten gaan en dan opnieuw opladen. Op het moment dat mijn vader met dit euvel bij mij kwam, deed mijn 8 inch precies het zelfde. (tijdens het skype) Nadat hij weer opgeladen was deed hij het weer. Nu gaat de oplaadstekker er niet meer helemaal in en laadt hij niet meer op. Volgens Phone house heb ik iets verbogen, maar het is niet met het blote oog te zien. Naar mijn mening is er iets verschoven tijdens het er uit trekken van het van het kabeltje. Het is nu afwachten, maar waarschijnlijk valt het hardware niet onder de vergoeding. Persoonlijk heb ik spijt van de aankoop van deze Archos. Ik dacht de laatste versie van Android, dus goed. Helaas zijn er meer factoren die meespelen om zonder frustratie te kunnen “multimedia-en”. Ik vind de wifi ontvangst ook niet erg goed. Mijn telefoon komt veel verder in huis. Ook ziet hij het sd kaartje dan wel en dan weer niet.
Prijstechnisch zeer aantrekkelijk, maar als het niet werkt dan is goedkoop toch duurkoop.