Toshiba FOLIO 100 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba FOLIO 100 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

rauzer4 20-07-2011

De folomod van dexter is door delaatste firmware een lastige klus. Ik ben er echt dagen mee bezig geweest. Uiteindelijk is het toch gelukt en dan heb je een apparaat wat redelijk werkt. Vooral hdmi,usb en sdslot zijn natuurlijk een grote pre tov apad. Zoek je een apparawt dat het altijd doet, kies dan niet voor de folio. Issue is vooral ook de slecht werkende draadloze verbinding die er voor zorgt dat je vaak een reboot uebt.

Marc van B 19-03-2011

Als je dit apparaat koopt is het verstandig de software die meegeleverd wordt gelijk te vervangen door de aangepaste versie van XDA developpers.
Het is in 20 minuutjes gedaan en bestaat uit 6 stappen.
Het is voor de gemiddelde gebruiker goed te doen.
Hierna heb je wel toegang tot de Google Market, en het apparaat werkt een stuk prettiger.

De kijkhoek is voor een tablet niet geweldig. Maar alle andere klachten die je op internet leest over dit apparaat zijn allemaal software gerelateerd.
Dit los je dus gewoon op met de firmware van XDA.

Het apparaat presteert goed, en een filmpje kijken gaat ook lekker.

Tot nu toe zeer tevreden.
Hier vind je de firmware die ik gebruik :

Hanspd5hj 25-01-2011

Sinds vrijdag 21-01-11 in mijn bezit. Erg tevreden over de kwaliteit. Scherm bediening werkt perfect.
Alleen het aanbod van software is beperkt. Veel zoeken en speuren. Verder een prima Tablet.
vr.gr. Hans.

Ron L 21-01-2011

Ik heb al anderhalf jaar een HTC Hero telefoon met Android (nu op 2.1) dus ik had al de nodige ervaring met dit OS.

Omdat ik goede ervaring had met Android besloot ik deze week ook deze Toshiba te kopen, voornamelijk als internet pc en documentreader. Eerste indrukken: niet echt licht, en net niet te zwaar, voelt wel degelijk aan. 2 USB poorten en een HDMI aansluiting zijn een pré, erg handig omdat daar ook een usb-stick ingestoken kan worden. De aansluitingen zitten wel heel onhandig midden onder achter een klepje dat er dan naast bungelt.

Het scherm is weinig indrukwekkend met een relatief lage resolutie en een ronduit slechte invalshoek. Daarbij heb ik geen mogelijkheid kunnen vinden om de touch te kalibereren, iets dat eigenlijk wel nodig bleek.

Het grootste nadeel kwam ik bij gebruik pas tegen: geen toegang tot de Adroid Market waar je duizenden apps -heel veel gratis- kunt downloaden. Dit is absoluut een ENORM nadeel! Een Android apparaat valt of staat met leuke en goede apps en als je die niet kan vinden/installeren dan heb je geen *&(*#& aan dit apparaat. Een gigantische blunder van Toshiba waarmee dit apparaat bijna waardeloos wordt. Omdat ik via mijn telefoon wel op Android Market kan kon ik via Usb stick wel een aantal apps installeren maar velen hebben deze optie niet en het is erg omslachtig. Ook werkt dit niet met een deel van de apps. Het alternatief voor Android Market dat Toshiba op de telefoon heeft geinstalleerd biedt erg weinig apps, is niet overzichtelijk en is dus eigenlijk waardeloos.

Het apparaat wordt zonder cradle, zonder afstandsbediening en zonder hoes geleverd. Voor die zaken kun je gerust nog eens 100 tot 150 euro erbij rekenen. Daarmee wordt hij net zo duur als de duurdere alternatieven (Samsung Galaxy, iPad etc)
De batterij doet het zeker wel een aantal uur maar toch wel een stuk korter dan je zou mogen verwachten. Met de eerste dag spelen moethet apparaat eigenlijk na een uurtje of 4 alweer aan de lader.

Voor mij is dit een absolute AFRADER. Koop je Android dan MOET je toegang tot Android Market hebben anders moet je het apparaat echt niet kopen! De mijne is teruggezet naar fabrieksinstellingen en gaat vandaag terug naar de winkel.

jack2001 24-12-2010

De officiele image van tosti-bah eraf gegooid. Draai nu de xda foliomod te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846199. Dan werkt in iedergeval flash en je beschikt over de free apps. Service van tosti-bah is mbt de folio zeker beneden peil. Je moet tijd te veel hebben wil je ondersteuning krijgen van de servicedesk. Het enige watje te horen krijgt is meld u aan en we houden u op de hoogte. De waardering welke ik gegeven heb is nadat de folio opengebroken is, anders zou de waardering aanzienlijk lager zijn.

Het is in iedergeval geen apparaat voor beginners!

Robemo 22-12-2010

Apparaat gekocht als experiment om uit te vinden of een tablet echt iets te bieden heeft. Bewust niet gekozen voor Apple vanwege het standaard ontbreken van aansluitmogelijkheden en de geslotenheid van het systeem (alles verplicht via Apple).

De Folio was maar matig beoordeeld in reviews op internet. Dat maakte de verrassing des te aangenamer. Veel van die kritiek lijkt afkomstig van Apple-fans, maar blijkt echt nergens op te slaan. Laat ik maar beginnen met het enige terechte kritiekpunt. Het scherm is van mindere kwaliteit dan dat van de Ipad, maar die is dan ook duurder. Op zich goed mee te leven, maar je moet het scherm niet onder een hoek willen bekijken.
Maar dan de positieve verrassingen. Standaard aansluitingen voor 2 x USB (in en uit), een SD-kaart en HDMI. Niks moeilijk gedoe via I-tunes. Gewoon kabeltje erin en aansluiten aan de PC. Filmpjes, foto's en muziekjes overslepen en alles speelt! Complete divx- films of zelfs HD films met losse ondertitelbestanden spelen zonder gedoen of omzetting.
Toshiba heeft de Folio geen toegang gegeven tot de Android market, maar alleen tot de eigen Market. Geen probleem. Gooi de Folio helemaal open door één kleine 'mod' te downloadenen en de Android Market is toegankelijk. De openheid en toegankelijkheid van het Android systeem is een verademing ten opzichte van Apple. Even mijn kleine 200 Gigabyte 1,8 inch mini portable harddisk aan de Folio en je hebt opslag in overvloed. Na één middagje gratis apps downloaden (en vele honderden via torrents)heb je alle opties op je Folio die je maar kunt bedenken. Google Earth, boek readers, tekstverwerking, verzin het maar ...

Zoals ik het zie is de Folio voor de wat avontuurlijke en onderzoekende gebruiker, die het leuk vindt om met het apparaat van alles uit te proberen. De Apple is het mooie luxe machine voor de mensen die niets anders willen dan wat Apple aanbiedt en voorschrijft.