Philips Cordless phone answer machine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 81 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Cordless phone answer machine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Deborah34 25-07-2012

Echt een vreselijk slecht product.

Na een jaartje was de eerste handset op het basisstation al kapot, hij gaf al een tijdje een rare kortsluiting wanneer we hem op de lader zetten om uiteindelijk helemaal niet meer te werken en alleen maar een luid gezoem te geven wanneer we hem wilden opladen, leek wel alsof hij ieder moment kon ontploffen.

Toen hebben we de tweede handset maar naar beneden gehaald en die gaf na een half jaar dezelfde problemen als hieronder beschreven:

- batterij leeg als hij een half uur niet in de lader staat, waardoor je dus niet gebeld kunt worden.

- heel vaak verbinding kwijt en moeten zoeken naar het station.

- weer die gekke kortsluiting af en toe, dus we gaan nu heel snel een andere telefoon kopen.
En het wordt ABSOLUUT geen Philips meer!

steven 140 23-06-2011

Wat een belabberd toestel. Batterij snel leeg, 1 van de 4 is al stuk, je moet op alle telefoons apart de nummers invoeren (4x 100 is dan wel wel heel erg veel ipv 1 x 100), geen handsfree etc etc. Kost niet veel, maar dan heb je ook niks.

Daveypavey 26-04-2011

Dit is absoluut geen goede telefoon!

Batterij is enorm snel leeg. En nieuwe losse oplaadbare batterijen doen het ook maar een paar weken goed en dan heeft de telefoon en de Philips oplader de batterijen alweer leeg en stukgetrokken.

Nu al 2 toestellen gehad hiervan, beide zijn gewoon rot en ook rot te bedienen.

Ooit was Philips goed, wat je ook kocht. Tegenwoordig lijkt het wel of ze alleen maar troep maken, ook tv's gaan snel uit, stuk etc. En audio-appartuur ligt nu allemaal in de container.

Geachte Philips, hoe en waar haal je het lef vandaan, dit soort troep op de markt te brengen?

Lele17 12-02-2011

We hebben deze telefoon nu een maandje en zijn niet erg tevreden.De verbinding/bereik is slecht en de batterij is snel leeg.De nummerherkenning geeft regelmatig "nummer onbekend" aan terwijl het gaat om een bekend nummer. Ook oproep lijst is onhandig, voor alle oproepen (gemist maar ook beantwoord!) komt het symbooltje die je op elke telefoon apart moest wissen.
Telefoonnummers moeten in elke telefoon apart ingevoerd worden.

opa61 25-10-2010

Altijd een vast toestel gehad ,zie je bij je kinderen het gemak van bij hun een siemens toestel wat een ramp dit philips toestel,ben niet digibetisch maar echt handig is hij niet.heel irritant dat d batterij zo snel leeg is en dat bij het opnemen de verbinding steeds weg valt nee KOOP DIT TOESTEL NIET zonde van je geld .ik ga zoeken op deze site naar een vast toestel .

clix98765 29-05-2010

Ik vind het ook een slecht toestel eerlijk gezegd! Er staat op de specificaties dat hij 12 uur gesprekstijd aankan! Ik zou zeggen 12 minuten!
Onmogelijk bij ons om deze fatsoenlijk te gebruiken dat hij al uitvalt.
Daarnaast ook het probleem dat wanneer het antwoordapparaat aan staat, hoor je soms geen beltoon wanneer mensen jou bellen maar ze worden rechtstreeks naar het antwoordapparaat gestuurd! Nou ja, ik ga hier deze week een nieuwe kopen want deze is uit de garantie maar ik word er dood moe van!
Een advies...hij is heel mooi zo in het wit...maar VOORAL NIET KOPEN!!

jan1819 12-05-2010

Apparaat nu een 3-tal jaren in huis. Batterijen (ook nieuwe) soms in half uur leeg, waardoor de functionaliteit "mobiel" kan worden verwaarloosd: het apparaat moet dus constant op de oplader. Bij opnemen valt zeer regelmatig de verbinding weg (bij zowel KPN als -later - Tele2. Momenteel geeft de telefoon aan dat er een niet opgenomen gesprek is; dit is echter niet het geval, doch het knipperen en het bericht is niet te vrwijderen, ook niet met algehele reset van het systeem.
Echt een waardeloos toestel, ook voor mij de zoveelste nare ervaring met Philips, dus: "koopt geen nederlandsche waar!"

rondez 21-04-2010

Ook wij vinden deze telefoon slecht! Batterijen lopen snel leeg. Al een keer de batterijen vernieuwd, maar dit mocht niet baten. Dit is Philips onwaardig!
Je kunt beter een flutmerk kopen voor een paar tientjes!
Nee, wij hoeven geen Philips telefoon meer!

basov1 24-02-2010

Dit is werkelijk een heel slecht product. De geluiskwaliteit is slecht (dof). Het apparaat piept wanneer het op zoek gaat naar het basisisstation (meerdere malen per dag), waardoor je 's nachts wakkeer wordt. De telefoons resetten zichzelf naar de engelse taal. Na een nieuw gesprek worden de gegevens op het scherm bewaard, deze zijn heel lastig te verwijderen en deze instelling kan niet worden aangepast. Het scherm licht op wanneer dat niet nodig is en blijft donker wanneer het juist moet oplichten. Ik denk niet dat de ontwerper van dit produkt nog bij Philips in dienst is .... Vandaag koop ik iets waarover wel goed is nagedacht.

Aad122 20-01-2010

De beste telefoon set die bestaat uit 4 handsets, ziet er mooi uit, de batterij gaat lang mee en de intercom functie is zeer handig, het bespaart iedereen een hoop geschreeuw, top set en dat voor 85 euro.

TommyC 01-01-2010

Ik heb deze set nu meer dan een jaar.

Dit apparaat verminderd automatisch het volume als er te veel geluid is ... ook als er in jouw omgeving te veel geluid is. Bijzonder onhandig. Een schreeuwend klein kind of vuurwerk kunnen er voor zorgen dat de andere kant in zijn geheel niet meer te horen is.

vdejonge 13-11-2009

Telefoon nu circa 1,5 jaar in bezit. Ben al 2x terug geweest omdat het basisstation kapot was. Twee keer een vervangende telefoon meegekregen. Helaas laad de telefoon nu niet meer op via het basisstation.
Ik ben met deze telefoon en Philips helemaal klaar. Ben zelf overgegaan naar de Panasonic KX-TG6423 welke van vele male betere kwaliteit is.

februari3 05-11-2009

Ook ik vind dit een waardeloos toestel! Batterijen lopen snel leeg.
Al een keer de batterijen vernieuwd, maar dit mocht niet baten. Ik zou dit toestel zeker geen 8 geven!

albersyl 30-10-2009

De toestellen ruim een jaar in bezit en eigelijk al direct spijt van mijn aankoop.
Een heel irritante piep op elk toestel als er gebeld is en dan moet je op IEDER toestel de melding verwijderen.
De acuu is na 3/4 dag stand-by al leeg.
en programeren moet per toestel.

Hij ziet er mooi uit, maar dat is dan ook het enige pluspunt.

Maayke 03-08-2009

Ik ben echt helemaal niet tevreden over deze telefoon set. Heb de zelfde problemen zoals eerder genoemd met de accu. Soms pak ik de telefoon na een nacht uit de lader en dan is hij gelijk leeg! Zojuist nog 5 minuten gebeld en nu alweer leeg. Ik heb meestal 2 huis telefoons naast me liggen, zodat als de een het weer eens begeeft ik de ander nog heb. En dat is volgens mij niet normaal. Ik heb verder geen problemen met het geluid enzovoort.

jeroen ter Wal 23-07-2009

paar dagen deze telefoon in bezit gehad en heb hem weer terug gedaan naar de winkel.
Toestel omgeruild.
Vond het geen gebruiksvriendelijk toestel.

Alleen al het telefoonboek, iedere telefoon moet apart worden ingeprogrameerd.

Als je gebeld bent staat er op alle toestellen nw gesprek , als je dit dan op 1 toestel uitleest moet je dit ook op de andere toestellen uitlezen, erg irittant.

De telefoons staan dus niet onderling met mekaar in verbininding.

Heb spijt van deze aanchaf.

Ga nu voor de Panasonic KXTG 7323

Hans uit IJsselstein 24-04-2009

Deze telefoonset gekocht omdat onze Zenia200 (ook van Philips) kapot is gegaan.
Helaas vergeten eerst op Kieskeurig te kijken.
De eerste domme eigenschap die opviel is dat als je gebeld wordt, dat alle vier de toestellen gemist gesprek iod weergeven. Dit moet je op elk toestel verwijderen. Erg verwarrend en onhandig.
Het volgende was dat ik een telefoonnummer in het telefoonboek had gezet in tst1 en dat NIET op de andere toestellen zichtbaar is. Nu blijkt dus, nu ik de reviews hier lees, dat het telefoonboek niet centraal wordt opgeslagen/gesynchroniseerd. Dat deed de Zenia WEL!
Deze set is dus waardeloos. Ik heb geen trek om onze 100 nrs 4 keer in te voeren, en elke toevoeging/wijziging op alle toestellen te moeten doen. Het display is overigens ook primitief zelfs vergeleken met de Zenia van 5 jaar terug.
Morgen gaat de set terug naar MediaMarkt. Les geleerd. Eerst op Kieskeurig kijken.... :(

HEJOBO 06-04-2009

Helaas heeft ons basisstation het ook begeven na een klein jaar amper gebruik. Het lijkt erop dat dit een probleem is dat bekend is bij Philips.
Helaas is het woord service onbekend bij Philips en worden we terug verwezen naar de leverancier. Ze melden er nog wel na dringende navraag bij dat de kosten voor ons zijn. Met andere woorden: na ongeveer alle gegevens (naam, adres, serienummer) verstrekt te hebben aan de Philips Consumenten Service en daarbij alle klachten op de diverse internetfora te hebben gespeld, wordt verteld: koop maar een nieuwe!
Conclusie: nooit meer iets van Philips en voortaan maar weer echte A-merken (Apple, Sony, Siemens) kopen die wel begrijpen wat het woord service betekent.

richardc79 16-03-2009

---------- oude review 11-03-2009 ----------
Beetje vreemd, heb veel van deze problemen helemaal niet.

-Ik las iemand hieronder die zegt dat je geen eigen boodschap op het antwoordapparaat kan zetten...
Dat slaat nergens op, lees het boekje eens zou ik zeggen.

-Geluid is bij mij perfect. De handfree functie vind ik heel erg goed, zeker qua geluid.

-Telefoonboek is inderdaad nadeel dat je die op alle toestellen moet invoeren.

-Mijn toestellen raken niet het basisstation kwijt. (heb 2 van de 3 in gebruik)

Ik vind het toestel best praktisch. Hij ligt goed in de hand, de munusturctuur is echt supersimpel. Zonder het boekje te lezen kun je eigenlijk direct alles wel.

Hoop niet al de onderstaande problemen te krijgen, want ben tot op heden best tevreden over dit product.

----------update review 16-03-2009 ----------
Herziening van mijn eerder gegeven review. Sinds 2 dagen ook het bekende probleem gekregen dat de handsets de verbinding naar het basisstation zomaar even kwijtraken. Het is maar heel even, maar het gevolg bij mij is dat het antwoordapparaat dan aan gaat...

Goed, ik heb hem dus vandaag maar teruggebracht en een Siemens gekocht. Deze doet het prima zoals verwacht, echter vind ik het toch jammer omdat ik de hands-free functie van de philips en de geluidskwaliteit echt beter vind dan de Siemens.

Tevens vond ik het design en de kwaliteit van het materiaal (het plastic en de knoppen) ook erg goed.

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om de basisfunctie: Bellen en verbinding hebben.

Ik snap werkelijk niet dat Philips in zo'n product dergelijke technische fouten maakt. (en niet corrigeerd!)

Dus duurzaamheid is puur om die reden een dikke onvoldoende.

rcjjutte 15-03-2009

Telefoon voldoet niet aan de eisen. Vind de telefoon redelijk. Had een redelijke verstaanbaarheid als ik iemand aan de telefoon had. Telefoon is wel gebruiksvriendelijk. Duurzaamheid heeft de telefoon niet. Accu is na 12 uur opladen binnen 5 minuten leeg. Belachelijk.

miau101 24-02-2009

Ook bij ons bleef op een gegeven moment in het display het woord zoeken staan.
Na enig speurwerk ben ik er achter gekomen dat in dit geval het basisstation is doorgebrand. Het probleem is bij Philips bekend en het toestel wordt alleen binnen de garantie termijn vervangen. Ik vind dit wel een dubieuze maatregel van Philips omdat ons toetel net 1,5 jaar oud is.
Nieuwe modellen van dit type worden overigens met een nieuwe adapter geleverd.

JasperW 22-02-2009

Een jaar geleden hebben we alle 4 telefoons in huis vervangen door deze. Het leek een goede keus, maar nu ergeren we ons er groen en geel aan.
Wat gepresenteerd wordt als een geweldige verbetering van de spraakverstaanbaarheid blijkt een aanslag te zijn op de normale communicatie.
De ander moet namelijk eerst een stilte laten vallen voor jij iets mag zeggen. Een soort walky-talky-effect.
Het gebeurt dus regelmatig dat je zit te schreeuwen om even de ander te onderbreken. Dat is heel vermoeiend en frustrerend.
Ondanks de andere pluspunten daarom toch het oordeel: MISKOOP!
En Philips, schaam je voor zo'n 'gadget'!

Mariemarie 20-02-2009

Prima telefoon, mooi en helder geluid! Design is top en erg gebruikers vriendelijk.
Enige minpuntje wat ik kan noemen is het display, is wel erg blauw en verlicht halve kamer als de telefoon gaat.

splendiddg 17-02-2009

Het toestel heeft een goede geluidskwaliteit. Maar
Slechte kwaliteit display, grof en slechte kijkhoek.
Te weinig karakters in het tel.boek om een naam in te voeren. Dus kromme namen in je adresboek.
Display licht zonder reden op. Zeer vervelend. Een van de toestellen staat op mijn slaapkamer. Het lijkt wel een wake-up-light
Opgegeven standby-tijd en gesprekstijd wordt door 2 van de 4 in mijn bezit zijnde toestellen bij lange na niet gehaald. De verbinding wordt hierdoor tijdens een gesprek plotseling verbroken.
Bij een gemiste oproep blijft een rood lampje knipperen. De kreet gemiste oproep komt niet voor in de handleiding. De afd. “consumer care” had hier geen oplossing voor. Na veel zoeken en experimenteren, blijkt dit onder de noemer bellijst in de handleiding terug te vinden. Via een omslachtige manier is het rode knipperende lampje uit te zetten
De afdeling “consumer care” gaf voor de andere problemen als oplossing, batterijen verwijderen en toestellen resetten. Vervolgens diende de hele aanmeldprocedure van alle 4 de toestellen opnieuw te worden uitgevoerd.
Dit geven ze blijkbaar standaard als oplossing voor problemen met telefoontoestellen.
Want toen ik meldde dat dit de problemen niet verholpen had, gaven ze aan dat dit helaas bij deze toestellen hoorde. Ofwel bekijk het maar.
Ik heb de 4 toestellen na een half jaar corresponderen met Philips consumer care teruggebracht naar de winkel en met bijbetaling kunnen omruilen voor de duurdere Philips SE7452B/22
Philips holt achteruit met zijn consumentenproducten

dink 15-02-2009

Na 13 maanden is het basisstation doorgebrand en het toestel onbruikbaar. Lijkt van dubieuse kwaliteit