Panasonic TX-L42E5E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic TX-L42E5E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Ferrum 20-09-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42E5E

We hebben deze TV nu een week in bezit ter vervanging van een 37" Philips TV. De ervaringen zijn positief.

Na installatie de beeldinstelling op "True Cinema" gezet. De kleuren zijn dan mooi natuurlijk en er zijn geen vreemde dynamische contrast trucjes. Daarna middels de AVS HD 709 DVD (http://www.avsforum.com/t/948496/avs-hd-709-blu-ray-mp4-calibration) gekalibreerd, maar dit was nauwelijks nodig. Helderheid, contrast en kleur zijn met de True Cinema instelling al direct vrijwel op referentie niveau.

Dit is een egde-lit TV, maar backlight uniformiteit is prima en backlight bleeding is niet noemenswaardig. Prima voor een TV in deze prijsklasse.

Het geluid is matig, maar dit is geen verassing bij een dergelijke dunne TV. Nieuws, sport, documentaires, etc kijken is geen probleem met dit geluid, maar voor films, series en muziek zijn externe speakers een aanrader. Geluid kan via het HDMI Audio Return Channel of via een optische uitgang uitgestuurd worden.

DVB-C integratie werkt perfect. Via een CI+ module en een Ziggo smartcard worden alle zenders probleemloos gevonden. Zappen gaat zeer snel in vergelijking met Samsung en Humax kabelontvangers. Het definiëren van favorieten gaat moeiteloos.

De energiemeter geeft aan dat de TV 45 Watt verbruikt, wat natuurlijk uitstekend is voor een 42" TV. Onze vorige 37" CFL back-lit TV verbruikte 2 x zo veel. Het standby vermogen is te laag voor mijn meter.

Kortom: een absolute aanrader in deze prijsklasse!

otteed 04-08-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42E5E

Ik wil toch nog terugkomen op mijn eerdere review. Het beeld is toch na even wennen best wel goed. Het geluid is gewoon slecht, maar normaal tb kijken qua spraak heb ik no toch nog acceptabel gekregen.

otteed 29-07-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42E5E

het geluid van deze tv is echt vreselijk slecht. Ik heb ook een panasonic plasma tv en dat klinkt echt veel beter. Nu hoor je alleen wat blikkerige hoge tonen. Ik dacht nog dat het aan de instelling lag, maar het ie helaas gewoon erg slecht (ook voor gewoon spraak dus).
Verder zie je bij de ticker van RTL7 dat de teksten door de beweging vaag worden.
Ook de kleuren zijn niet moot. Rood, groen en geel zijn grauw van kleur.
Verder mooie kast, maar wat heb je daar dan aan. Een echte tegenvaller en de eerste keer dat ik iets slechts van Panasonic in handen heb gekregen.

karasoylu 31-07-2012

ik denk toch dat het aan instelling licht ik heb er geen problemen mee onze buren zijn bij ons geweest ze wouden een nieuw tv kopen toen ze ons tv zagen hebben ze t zelfde tv gekocht hun hebben ook geen problemen met geluid en kleur m.v.g mehmet

karasoylu 16-06-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42E5E

bij platte tv is geluid altijd minder,pracht vorm ,en voor dat prijs heb je een prachtig tv (mogelijkheden bv sd,sdxc kaarte,enz)weinig bekende merken kunnen voor zo een prijs een tv leveren met zelfde mogelijkheden,is een aanrader wie 42 inch wil kopen en niet zo veel wil betalen