Samsung UE46F7000SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 593 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE46F7000SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

arlymi 09-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

mooie tv met veel mogelijkheden, aansluiten en gaan, heeft een prachtig beeld en mooi design,het geluid is wat minder maar voor gewoon tv kijken geen probleem.met een 5.1 systeem prima voor film muziek enz.ben zeer tevreden en zeker geen miskoop

HMUDenBosch 07-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Eerst goed de markt verkent en vrienden gevraagd naar hun persoonlijke ervaringen. Deze Samsung sprong eruit, fantastische scores en bij aanschaf bevestigd in de gemaakte keuze. In 10 minuten geinstalleerd! En blijkbaar is het systeem zo slim dat 4 afstandbedieningen nu tot 1 zijn teruggebracht, ook dit scheelt geld! Voor de 250 euro promo nog wel in gesprek met Samsung omdat ik de streepjescode van de doos niet meer heb en ik deze korting niet wil mislopen. Samsung kennende komen we hier uit! Mijn schoonouders waren na het zien van deze TV overigens zo enthousiast dat ze gisteren bij de Expert dezelfde TV hebben aangeschat in Den Bosch (Rompert).

Miranda Mols 05-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Voordelen:
- Mooi vormgegeven
- Geluid is mooi, wil je meer dan moet je uiteraard een home cinema set
-Beeldkwaliteit is voor een LED absoluut geweldig. Maar kan toch nooit helemaal tippen aan die van een Plasma.
- verbruikt weinig stroom (tov plasma)
- Zeer goede inkijkhoek
- 2 afstandsbedieningen aanwezig, 1 moderne slimme (voor de vrouw) en 1 gewone ( voor de man) ;-P
- Internet
- kunt toetsenbord aanschaffen voor erbij
- snufjes als voicecontrol, leuk maar onnodig
- camera verstop je in de tv

Nadelen:
-De Voice besturing gaat continu aan, vanzelf. Zou met een update verholpen kunnen worden zo zeggen ze bij BCC, voorlopig uit dus.

Dat zijn tot nu toe de bevindingen aan de hand van ons gebruik, we hebben hem nu een maand.

mario1966146 06-02-2014

ik ben al 3 maanden aan het bellen over de voice besturing, maar 4 updates,3 remote sessies en 3 monteurs verder werkt het nog steeds niet, tv gaat zelf naar een ander kanaal, geluid harder, tv gaat vanzelf uit doet dingen die ik op dat moment niet wil.

Jan Kamp 31-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Als aanvulling op mijn eerdere review;
Ik lees vaak dat er moeilijkheden worden ondervonden met de twin-tuner-functie van de Samsung.
Op zich werkt deze functie prima met als beperking dat er slechts 1 signaal tegelijk kan worden opgenomen.
Dit signaal moet uiteraard 'onversleuteld' zijn mits er een CI+ kaart wordt gebruikt. De meeste providers versleutelen de uitzendingen en moet er dus eerst worden gedecodeerd door de TV. Bij Ziggo worden vrijwel alle zenders versleuteld maar bij Caiway juist niet.
Tijdens een opname kan er via de tweede tuner in de Samsung naar een andere (onversleutelde) uitzending worden gekeken.

Het valt me op dat de beoordeling van het geluid nogal uitéén loopt. Maar hoe je het ook bekijkt, er is een surround systeem nodig om ook het 5.1 signaal te kunnen weergeven.
Met een Soundbar kan de geluidskwaliteit een stuk verbeterd worden ten opzichte van het eigen geluid van de Samsung UE46F7000

Robmeijer1957 28-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Sinds kort deze TV in gebruik. Uitpakken, aansluiten en meteen beeld een verbinding met alle apparatuur. Ook internet werk prima. Setupbox van Cisco werkt nu op 1 afstandbediening. Alleen jammer dat niet geschakeld kan worden naar de radio functie op de setupbox. Zeer eenvoudig in gebruik en een super beeld. Ook het gebruik van de ingebouwde mediaplayer werkt voortreffelijk. Alle bestanden worden afgespeeld. Prima product. Zeker het kopen waard geweest

wado 24-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Erg mooi en strak design met een super beeld kwaliteit met goed geluid en samen met andere Samsung apparaten word het gebruiksgemak van de totaal pakket helemaal geweldig!

T.J. van der Bij 20-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Nadat de 16 jaar oude, grote en dure Loewe (bakbeest) TV van mijn ouders met een explosie is verhuist naar het hiernamaals heb ik de Samsung 46F7000 voor hen gekocht. Veel snufjes en gadgets die niet belangrijk zijn voor de oudere medemens maar na installatie en „fine tuning” van het apparaat ook geschikt voor deze mensen als een eenvoudig „klik en kijk” apparaat met een heel mooi beeld. De installatie en „fine tuning” zal dan wel even moeten worden gedaan door een persoon met wat meer technische kennis want dat is helaas niet 1,2,3 klaar. Ben zelf een paar dagen bezig geweest om het beste resultaat uit de TV te krijgen.

Het geluid valt wel tegen. Ze waren dan ook de Loewe gewend met een prachtig mooi geluid. Daar is een oplossing voor gevonden door de aanschaf van de Samsung HW-F551 soundbar die perfect bij de TV past.

Kort door de bocht, mooie oogende LED TV met een mooi beeld, met heel veel mogelijkheden maar ook te gebruiken als een „klik en kijk” apparaat voor de niet zo technische mensen onder ons.

hobmeier 18-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Duurzaamheid kan ik na 3 maanden nog niet beoordelen!
Ik ben zeer tevreden mit dit toestel en heb geen spijt het gekocht te hebben. Bijzonder samen met de soundbar is het een genoegen om films te bekijken. Het enige minpunt is dat ik met de afstandsbediening niet ook de mediabox van upc kan inschakelen.In het begin lukte het wel, maar de laatste tijd helaas niet meer! Uitschakelen lukt wel!

jj34 17-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Een prima tv met alles erop en eraan. De 3d weergave is uitstekend. Ook de spraakherkenning werkt uitstekend. Met andere woorden geen spijt van de aanschaf

vanbleek 14-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Toestel een maand in bezit. Erg blij nog steeds met onze aankoop. Wat een prachtig beeld en vele mogelijkheden. Het achtje voor gebruikersgemak hebben we gegeven omdat het scherm niet draaibaar is op deze voet. Hadden we wel bij ons andere Samsung toestel. Is soms handig. Maar dat is natuurlijk niet van belang als je de tv vast hebt staan of aan de wand.
Kortom: zeer aan te bevelen.

lechef63 13-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Paar dagen in bezit van deze samsung led tv waarom tot dusverre doet hij aan alle verwachtingen simpele bediening mooi beeld duurzaamheid is moeilijk te zeggen maar heb nog diverse samsung producten waar ik zeer tevreden over ben waaronder nog 1 lcd tv en een led tv een tablet en een smartphone volgens mij een echte aanrader.

mvgr Jan

Martijn Doll 08-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Een prachtige TV, in combinatie met een aantal leuke gadgets. 46inch beeld en 800 Herz leveren mooie plaatjes op. Gebruiksgemak is even stoeien, maar uiteindelijk lukt ook dat.
Zeker aanrader!

fientwan 07-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Uitstekende tv, prachtig beeld... Mooie scherpte, en duidelijke zwart tinten, die daadwerkelijk ZWART zijn. Het geluid is bij het kijken van concerten of films wat minder, maar voor gewoon tv kijken voldoet het prima. Makkelijk in gebruik, mooie vormgeving en ongekende mogelijkheden met Samsung Smart Hub.
Sinds een aantal dagen in bezit maar de tv bevalt tot nu toe prima.

fientwan 07-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Prachtige tv, beeldkwaliteit en vormgeving zijn super! De audio-kwaliteit is wat minder bij het kijken van concerten of films, maar voor gewoon tv kijken voldoet het prima. De mogelijkheden van de Samsung Smart Hub zijn zeer uitgebreid. Slechts een aantal dagen in bezit maar enorm tevreden over deze uitstekende tv.

ryger 06-01-2014

Waarschuwing!!!
Het is inderdaad een prachtige TV, mooie vormgeving, zeer veel scherpte, helderheid en contrast in het beeld en uitgebreide (Smart)mogelijkheden.
De beeldkwaliteit van bijv. de youtube app is boven verwachting, zeer goed.
Helaas heeft de TV ook een aantal nadelen!!!
Een van de belangrijkste is de functie van de Twintuner.
In misleidende informatie en reclame wordt gezegd dat er naar één Tv-programma gekeken kan worden, terwijl u een andere opneemt.
Hoewel het menu daar ook volledig op is afgestemd, werkt dit niet!!!
U kunt alleen maar opnemen als er niet naar een andere zender wordt gekeken. U dient er dan een extern geheugen aan te hangen die de 2 USB poorten in beslag neemt.
Er zit ook maar één CI kaartingang op, een 2e zender kan dus onmogelijk gedecodeerd worden.
Zelfs als de 2e zender een analoge is, werkt het nog niet.
Hierover heb ik contact gehad met Samsung, maar deze stuurt je na veel gezeur en beloftes uiteindelijk met een kluitje in het riet. Wees dus gewaarschuwd.
U dient voor opnemen altijd een externe (decoder)recorder te hebben zoals een Humax!!!
Als u gebruik wilt maken van een TwinTuner en geen gedoe wilt met een externe recorder, kijk dan maar eens naar het equivalent van Panasonic.
Ook een zeer mooie (smart)TV met prachtig beeld, maar ook met een dubbele tuner en
dubbele CI-kaartingangen. Dat werkt wel!!!

Jan Kamp 07-01-2014

Beste lezers,

Ik heb de UE46F7000 sinds kort in mijn bezit en heb bovenstaande klacht eens onderworpen aan een test.
De opnamefunctie werkt hier wél prima maar er moet wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan.
Als opname device heb ik een USB HDD van Samsung toegepast en op de USB aansluiting nr3 gehangen.(HDD)
Omdat het format anders is moet de schijf eerst worden geformatteerd. Dit gaat vooraf aan een test voor de lees- en schrijfsnelheid. Nadat dit is gebeurd is de HDD klaar voor gebruik. Ik heb een proefopname gestart vanuit de ingebouwde digitale ontvanger van de TV. Tegelijkertijd heb ik de tv omgeschakeld naar een ander kanaal waar ik normaal tv kon kijken. Ondertussen liep de opname gewoon door op de HDD. Na de ingestelde tijd stopte de opname en kon ik terug naar de opname. Via Source kun je snel naar de HDD.
De opname was gewoon prima af te spelen.
De ontvangst was in dit geval niet versleuteld waardoor het boven vernoemde gebruik van de CI+ kaart niet nodig was.
Uiteraard kan met een enkele decoder kaart ook maar één gedecodeerde opname worden gemaakt. In mijn geval zijn een groot aantal zenders niet gecodeerd met het z.g IRDETO systeem en heb je dat probleem ook niet.
Uiteraard kun je met een tweede decoder (bijvoorbeeld Humax of Samsung) wel eenvoudig twee dingen tegelijk opnemen/ bekijken.
Daarna ben ik nog verder gegaan met deze test door nu een opname te maken en op een tweede kanaal weer te gaan kijken.
Maar nu ook tijdens deze opname de TSR functie aangesproken.
M.a.w ik pauzeerde de uitzending en spoelde ook stukje terug in de live uitzending. Dit had geen effect op de opname naar de HDD. In dit geval worden dus eigenlijk twee opnames tegelijk gemaakt. Werkte prima!
Ook het uitschakelen van het TV toestel had geen gevolgen voor de opname. Deze liep gewoon door ondanks dat het toestel uitgeschakeld was!.
Een echte PVR* dus. (Personal Video Recorder)
Hiermee heb ik dus bewezen dat de waarschuwing over het niet goed functioneren van de twintuner "een storm in een glas water" blijkt te zijn.

ryger 08-01-2014

Beste Jan Kamp (zie onderstaande reactie),

Zonder met u in discussie te willen gaan, moet ik hier wel even op reageren.
Het installeren van een externe schijf is inderdaa eenvoudig en na formatteren direct goed bruikbaar.
Ook de menustructuur maakt alles zeer eenvoudig en de kwaliteit van de opnames zijn uitstekend.
Zolang er niet naar een 2e zender wordt gekeken werkt eea. prima en duidelijk.
Echter, wanneer een opname éénmaal loopt, is het niet mogelijk om over te schakelen naar een andere zender, dat is dan geblokkeerd!
Verder gaat u er aan voorbij de gemiddelde consument een dergelijk kostbare LED-HD Smart TV aanschaft vanwege zijn uitstekende beeldkwaliteit, die pas ontstaan na het decoderen het HD-signaal, welke door diverse providers wordt aangeboden.
Het is derhalve volstrekt onlogisch om vooral gebruik te maken van analoge signalen.
Bij mij ontstaat enigszins de vraag wiens belang u in dit geval wilt dienen ……

Ryger

Joshua1409 30-01-2014

Beste Jan Kamp, beste Ryger,

Het verschil van jullie ervaring wordt mogelijk veroorzaakt door het verschil in providers. Volgens mij is het zo dat UPC inmiddels een groot aantal digitale zenders uit het basispakket ongecodeerd beschikbaar stelt. Hierdoor is het wel mogelijk om naar een zender te kijken en een ander op te nemen. De CI+ hoeft dan namelijk niet te decoderen. Uiteraard kan ook een ongecodeerde zender bekeken worden en een gecodeerde opgenomen. Of andersom. De beperking van de CI+ doet zich alleen voor als gelijktijdig een gecodeerde zender bekeken en opgenomen wordt. Dat gaat namelijk niet.

Ziggo daarentegen geeft helaas alleen Ned 1 ongecodeerd door. Daarom is het gebruik van de PVR-functie van deze TV bij provider Ziggo erg beperkt. Dit valt te testen door een gecodeerde zender te bekijken en Ned 1 op te nemen. Of andersom natuurlijk.

Het zou goed zijn als alle klanten Ziggo zouden vragen om het basispakket ook gewoon ongecodeerd door te geven zoals UPC dat doet. TV is dan in ieder geval breder inzetbaar.

Technico 30-01-2014

Ook ik was een beetje teleurgesteld nadat ik een externe schijf had aangesloten en een programma op één zender ging opnemen en tegelijk een programma op een andere zender wilde gaan bekijken.
Dat ging dus niet.
Er wordt geopperd dat doordat er maar één CI kaartingang aanwezig is een 2e zender onmogelijk gedecodeerd kan worden.
Dat vind ik dus vreemd, want in mijn PVR, ook toevallig van Samsung, is ook maar één smartcard aanwezig en kun je wél een programma op één zender opnemen en een programma op een andere zender vanaf de PVR gelijktijdig bekijken.
Hier worden dan dus wél gelijktijdig twee zenders gedecodeerd.
Dat zou toch ook mogelijk moeten zijn op deze TV, ik heb namelijk het idee dat het iets is dat softwarematig opgelost kan/moet worden.

Caroll 02-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Het installeren is kinderspel, zeker als Samsung bezitter van andere produkten. Alles wordt zelf gedaan, alleen even je smartcard goed erin doen. Het beeld is schitterend, heerlijk rustig en de twee afstandsbedieningen zijn prima: voor elk wat wils, niet te geavanceerd, alles wordt uitgelegd.

Bjorn Ummels 02-01-2014
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

De vormgeving van de T.V. is prachtig. De mogelijkheden zijn enorm en het beeld is ronduit schitterend. Je bent even bezig om alle mogelijkheden van de T.V. te bestuderen en te proberen maar het is zeker de moeite waard. Het geluid valt me ook niet tegen.
Het is wel raadzaam om goed te controleren of de CI+ module die je eventueel al hebt, geschikt is voor deze T.V. Modellen van vóór 2012 zijn al verouderd en functioneren niet naar behoren of helemaal niet. Helaas staat hier nergens iets van vermeld (niet in de Samsung e-manual of de site en ook niet van de provider zoals bijvoorbeeld Ziggo). Je moet echt zoeken om te achterhalen wat het probleem is. Zelfs bij aanschaf van een nieuwe module kan het voorkomen dat deze niet werkt. Er is dan een software update van de module nodig en dan werkt het uiteindelijk wel.
Voor de rest niets dan lof over deze T.V.

Jan Kamp 28-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Dit paradepaardje geeft buiten alle gadgets een perfect beeld
De scherpte en het contrast zijn geweldig mooi.
Met de ingebouwde camera en de browser is het een super de luxe beeldtelefoon met Skype.
De prijs is wat aan de hoge kant maar dat is het wel waard.
Zoals bij alle flat sreens is het geluid wat magertjes.
Maar bij een dergelijke SmartTv hoort ook een 3d geluidsinstallatie.

Erwin_f 26-02-2014

Het feit dat een PVR 2 dingen tegelijk kan opnemen en deze TV niet, heeft te maken met het feit dat er beperkingen zijn in de CI+ 1.3 technologie.
Het ligt dus niet aan de TV, maar de techniek is niet zo ver.

In een PVR zitten 2 aparte decoders.

Vanaf CI+ 1.4 zou het mogelijk moeten zijn om wel een (gecodeerd) programma op te nemen, en tegelijkertijd een gecodeerd programma te kijken.
Dat is pas in 2015 of zo, dus tot nu toe moet je het hier mee doen, of apart nog een pvr gebruiken voor opnames.

Technico 01-02-2014

Reeds eerder gereageerd op het vraagstuk "twin-tuner".
Aanvulling:
Ik blijf het vreemd vinden dat mijn PVR (digitale decoder + opnamemogelijkheid) wél 2 signalen/zenders tegelijk kan decoderen en de Samsung UE46F7000 TV niet.
Ook de PVR heeft 2 tuners, dus het principe is/lijkt hetzelfde.

ingeba 28-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Een geweldige tv. Groter hoeft echt niet.
Mooi design en een geweldig beeld.
Leuke opties, zoals een camera waarmee je de tv kunt bedienen.

booge007 22-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Wij hadden al een Samsung 40" toestel. Nu een maatje groter gekocht en die bevalt (ook) uitstekend. Installeren was zeer eenvoudig en in no time verschijnt een scherp beeld met prachtige kleuren. Ook zonder beeld is de TV een sierraad aan de wand met een mooie strakke vormgeving. Het geluid van de TV is goed, maar ik heb de TV verbonden met een surround set en dat maakt het nog beter! Ik moet nog wel wennen aan de drie afstandsbedieningen: een gewone, een smart touch control en die van de kpn glasvezel. Daar ga ik mij in de kerstvakantie maar eens goed in verdiepen! Al met al: deze TV is een aanrader!

willie 123 19-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Geweldige TV met zeer goed beeld.
Installeren is zo gebeurt.
Tevens zeer veel mogelijkheden.
De vormgeving is geweldig om te zien en een sieraad in huis.

Fan1947 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

We hebben de tv nu 1 dag in ons bezit en hadden door de vele positieve revieuws die we gelezen hadden, en de ervaring van onze schoondochter, hoge verwachtingen van de tv. Ik ben een treinfreak en heb net van Rail Away genoten: Helemaal Super.Het geluid is ook prima.

Het is de kers op de taart van ons opnieuw ingerichte woonkamer.

De monteurs van Van Gent hebben hem keurig voor ons opgehangen en de winkel op Walburg heeft hem voor zeer een concurrerende prijs geleverd.

Matthijs Aveskamp 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Al lang op zoek geweest naar een goede tv, zelf eerst een phillips gekocht maar helaas viel deze super tegen!
Mijn collega had de 7000serie van samsung en beviel mij eigenlijk ook heel erg goed. Toen zelf ook maar over gegaan op de 7000serie.
Zeker geen spijt van gehad! super beeld, super geluid.
Vooral de mediahub is erg indrukwekkend.
Vooral het aanwezig zijn van Plex en Netflix is perfect!!!!!! Dikke 10!

1587 18-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Een geweldig toestel, in combinatie met de mogelijkheden, 1.07 diameter beeld en 800 Herz. Heerlijk t.v. kijken en op een relaxstoel zo van je bereikte pensioen genieten.
De aansluiting en gebruik leverde, gezien mijn leeftijd even strubbelingen op, maar als alles werkt: perfect
En wat een prijs met korting bij de filiaal. Klasse hoor.
Romano uit Brabant

peersch 22-12-2013

Een 46 inch beeldformaat is geen 1.07 meter. 46x2.54cm=116.84. Het formaat meet dus ruim 1.16 meter

Anton1969 17-12-2013
Geschreven voor: Samsung UE46F7000SL

Mooie tv voor een goede prijs. Perfect beeld en veel mogelijkheden. Zelfs met een analoge aansluiting een goed beeld.