Samsung UE40F6740SS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 119 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40F6740SS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

rien 01-07-2015

een mooie tv. maar:
Als je een favorietenlijst wilt maken met enkele tv zenders (kanalen genoemd) is dat bijna onmogelijk. Als je er al een hebt aangemaakt is het wijzigen ervan welhaast onmogelijk en absoluut gebruiksersonvriendelijk.

wagga1974 13-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Toch wel teleurgesteld. Veel positieve reviews maar vraag me af of ze onafhankelijk zijn. De TV software is niet uit-ontwikkeld. Weinige apps (alleen samsung store), niet gebruikersvriendelijk (facebook ziet er niet uit, browser is belachelijk, etc). Al met al toch een teleurstellende ervaring en zonde van het geld.

cirkel 14-05-2014

Ik heb deze TV inmiddels al bijna 1 jaar.
Wat de apps betreft, deze zijn in vergelijking met andere Smart TV's op gelijk niveau, ook andere merken bieden je weinig meer aan. Er zullen wellicht nog wel geregeld wat updates komen, maar je kunt het zeker niet gaan vergelijken met bv. een appstore van Apple. Facebook kun je beter niet via de app benaderen, wordt dan maar beperkt weergegeven. Als je Facebook via de webbrowser op de TV opent, is die gelijk aan de versie op je PC. Goedkoop draadloos toetsenbordje aanschaffen en je kunt Facebook goed gebruiken. Voor de rest heb ik niet zoveel met het hele Smartgebeuren van de TV, heb alles een paar keer uitgeprobeerd maar het heeft voor mij persoonlijk niet echt een toegevoegde waarde. De reden om een Smart TV aan te schaffen, was voor mij gewoon omdat er weinig andere TV's meer zijn. Maar ik denk dat je bij een aanschaf van een ander merk, precies dezelfde ervaring zult hebben als nu.
Mijn broer heeft een Panasonic, heeft wat Smart betreft, ook geen andere opties.

Kiesman 16-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Mooie zeer platte en fraaie afgewerkte TV. Ook erg licht qua gewicht. Installatie internet, WIFI en TV-zenders ging vrijwel vanzelf .
Na enkele voorbeeld foto's nu ook de juiste en scherpe kleurinstelling. Alleen nog op zoek naar een TV-provider met HD uitzendkwaliteit (geen TELE2 dus).

JeroenVFR80 16-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Fantastische televisie, wat een superbeeld en mogelijkheden via internet cq apps. Uitzendng gemist en RTL XL etc zo op je tv terugkijken via de afstandsbediening, ideaal. Wij maken gebruik van de schotel (Canal Digitaal) De CI+ module is ideaal, hierdoor geen aparte decoder meer nodig. Het inladen van het juiste zenderpakket lukte mij niet, bleek dat ik CD TVV ofzo moest selecteren en niet "satteliet". De Sony Playstation 3 kan ik bedienen via de afstandsbediening van deze Samsung TV, ideaal. Bij MM en BCC hadden ze mij hiervoor een Sony tv geadviseerd omdat dit met de Samsung niet zou kunnen, kun je nagaan wat een advies! Minpunt vinden wij dat als je het geluid via ext luidspreker (versterker) zet dat je dan de afstandsbediening van de tv niet meer kunt gebruiken voor harder/zachter. Naar mijn idee zou dit toch moeten kunnen omdat het signaal dan gewoon harder of zachter door wordt gestuurd naar de versterker??? Nu zit je alsnog met twee afstandsbedieningen...

femkehen 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Begin Januari heb ik deze TV gekocht. Een fantastisch toestel met ontelbaar mogelijkheden. Gelukkig leiden deze mogelijkheden niet tot een onbruikbaar apparaat. Sterker nog, het werkt super intiutief en iedereen in huis weet alle knoppen en functies te vinden. Er wordt veel gebruik gemaakt van het bekijken van Youtbe filmpjes. Deze worden dan op de laptop geopend en via het wifi op het scherm afgespeeld. 3D kijken werkt goed, het beeld is scherp en het geluid is prima.

MissNathalie 14-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Prachtig haarscherp beeld, zeer eenvoudige installatie. Wij zijn tot nu toe heel tevreden. De vormgeving is niet spectaculair, eerder degelijk. Maar dat is dan ook het enige minpuntje dat we kunnen bedenken.

HenkP67 12-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Prachtig vormgegeven toestel met veel mogelijkheden. Beeldkwaliteit is uitstekend. Uitgerust met 600 Hz. Haarscherp, ook bij beweging.

Martijn19790 12-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Mooie tv, goede opties om te koppelen en vooral makkelijk in de bediening. Over de duurzaamheid kan ik helaas nog oordeel geven. De eerste indruk ben ik erg bij met de tv

Musiq 12-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Tijdens de actiedagen van Mediamarkt heb ik de 6510 besteld bij Plattetv.nl, omdat zij meegingen met de MM-prijs. Helaas raakte de tv tegen hun verwachting in uitverkocht. Ter compensatie bood Plattetv.nl mij deze tv aan voor slechts een paar tientjes meer. Ik ben niet akkoord gegaan waarna ze me deze televisie toestuurden voor de prijs van de 6510. Heel netjes van Platetv.nl. Dit in tegenstelling tt de service bij MM, de reden dat ik uberhaupt online ben gaan bestellen.

Nu pas een paar dagen in bezit, maar een veelbelovend begin. Mooi vormgegeven en het gebruiksgemak is prima. Maar waar het om gaat is het beeld. En dat beeld is prachtig. Als je naar een film kijkt ga je er helemaal mee op. En toch, als je de TV uitschakelt is deze bescheiden genoeg om niet je hele huiskamer over te nemen. En dat is fijn.

Het geluid op dit soort tv's is nooit geweldig, maar gezien de platheid van het toestel geef ik het toch nog een dikke voldoende.

Kortom, voorlopig erg tevreden met zowel het product van Samsung als de service van de aanbieder. Beide aanraders.

addees 11-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

nog niet lang in bezit maar wat een goede aankoop. installeren ging zonder problemen mbv de tv zelf. het beeld is prachtig en ook het geluid valt absoluut niet tegen, zeker na alle mindere berichten hierover betreffende platte tv's. We hebben nog lang niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd maar dat gaan we zeker doen gezien het gemak ervan en zullen ze dan ook gaan gebruiken in de toekomst.

strijb65 11-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Mooi strak toestel. Prima geluid, maar in combinatie met HT-FS9200 werkelijk fantastisch!
Zeer tevreden over mogelijkheden (nog niet alles ontdekt).

Robin_G 11-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Zeer mooi vormgegeven tv. Het beeld is haarscherp en snel en de tv is zeer eenvoudig in gebruik (stekkers op de juiste plaats en alles werkte direct). Het geluid valt wel iets tegen.
Het smart-gedeelte van de tv is eenvoudig en helder vormgegeven en nodigt uit tot gebruik. De extra afstandsbediening maakt internetgebruik eenvoudiger, het bedienen met bijv. je tablet is nog beter (ivm het typen).
Al met al een echte aanrader

Na het uitpakken hoefde ik enkel de voet te bevestigen. Daarna nog de stekkers op de juiste plaats en alles werkte direct.
Ik maak gebruik van digitale TV van KPN. De tv pikt direct de content op van de andere zenders en je sluit de KPN afstandsbediening in 1 handeling aan op de TV.
Het beeld is haarscherp en ook de kijkhoek is ruim voldoende. Zeker met content van hogere kwaliteit (Blue-Rays bijv.) is het beeld erg mooi en trillingsarm (600 Hz). Het 3D kijken werkt goed, maar valt mij qua beleving wat tegen. Het is zeker even wennen.
Het geluid valt wel iets tegen. Maar dat is te verhelpen door het aansluiten van, in ons geval, een home-cinema-set.
Het smart-gedeelte van de tv is eenvoudig en helder vormgegeven en nodigt uit tot gebruik. De ingebouwde wifi sluit je snel en eenvoudig aan bij het voor de eerste keer opstarten van de tv. Wel is het lastig te ontdekken hoe je extra app's kunt downloaden (uiteindelijk via een link in de handleiding gelukt). Het aanbod van app's is ruim voldoende. Je gebruikt toch niet heel veel. De extra afstandsbediening maakt internetgebruik eenvoudiger, het bedienen met bijv. je tablet is nog beter (ivm het typen, wat lastig blijft met de afstandsbediening). Vanaf een gekoppelde smartphone (samsung galaxy S2) kun je direct content (youtube) afspelen op de tv door aansluiting op hetzelfde draadloze netwerk (wifi).
Positief (+): Beeldkwaliteit, gebruiksgemak, vormgeving,
Negatief (-): Geluid
Mijn conclusie: een echte aanrader

Peter2304 10-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Een mooi toestel met een scherp beeld.
Vreemd dat er 2 afstandsbedieningen bij zitten. Wij gebruiken tot nu toe alleen de "klassieke".

Iris14 09-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Ik ben erg blij met mijn TV. De installatie verliep zeer gemakkelijk en de bijbehorende afstandsbedieningen zijn zeer gebruiksvriendelijk. Het geluid was direct erg helder zonder dat ik gebruik maak van boxen. Ik ben alle mogelijkheden nog aan het ontdekken maar ben zeer blij met mijn aankoop!

Rachel3 09-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Na eindelijk afscheid te hebben genomen van mijn vooroorlogse tv met 'bak erachter', is dit werkelijk een totale ommeslag, want een prachtig beeld en prachtig design! Installeren was super eenvoudig, je loopt het menu zo door.
Hele mooie tv!

Musiq 09-02-2014

elbee72 07-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Televisie net aangeschaft, maar tot nog toe onder de indruk van de mogelijkheden. Aangesloten op mijn Media Center, prachtig beeld, natuurgetrouwe kleuren. Geluid gaat via de home cinema set, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Het design van de tv is strak en past prima in ons moderne interieur. Het bedieningsgemak is groot, er is geen dikke papieren handleiding meegeleverd, maar dat is ook niet nodig. De menu's spreken voor zich. En mocht je toch iets willen nazoeken, dan kun je deze via de televisie zelf bekijken.

SaskiaHH 07-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Mooie tv, scherp beeld. Inregelen is even wat uitzoeken met de beperkte bijgeleverde handleiding. Je moet wel eerst alles hebben aangesloten, voordat je de E- handleiding op de tv zelf kan lezen.

C. Zebra 06-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Eerst een Philips TV aangeschaft maar was niet tevreden. Deze omgewisseld voor deze Samsung en erg tevreden. Met name de Smart TV functie werkt super met gebruik van de tweede afstandsbediening. Beeld kwaliteit is zeer goed zeker de HD zenders. Gewoon een goede prijs kwaliteitsverhouding

ac26576 05-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Zelden zo makkelijk een elektrisch apparaat in gebruik genomen. Ook het aansluiten van externe apparaten is eenvoudig. Tv herkent direct externe bronnen. We hadden al heel lang digitale ontvangst maar met deze tv lijkt het opnieuw uitgevonden. Bijzonder gebruiksvriendelijke schermen waarmee je makkelijk door de tv optie's bladert. De 3D optie is eenvoudig in te schakelen. Deze tv maakt tv kijken tot een waar genot. Je hebt 2 afstandsbedieningen maar volgens mij hoef je er maar 1 te gebruiken. Het is wel makkelijk als je een toetsenbord aansluit wanneer je veel van de webbrowser gebruik maakt, je moet anders scrollen naar letters om zoekopdrachten in te geven. Over de duurzaamheid kunnen we na een paar dagen nog niets zeggen. Materiaal oogt degelijk. Hoop dat we hier jarenlang plezier van mogen hebben.

dick-5 04-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

deze tv met vele mogelijkheden makkelijk bedieningsgemak mooie vormgeving is voor iedere tv kijker een genot om naar te kijken

S Rozema 04-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Mooie tv strak vormgegeven. Dun niet opvallende rand om tv. Veel mogelijkheden met smart tv, 3D, internet.

Rob_2014 04-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Geweldig apparaat, prachtig beeld, TV met ongekende mogelijkheden. Geluidsinstelling icm de UPC module communiceren slecht met elkaar. Het gebruik van twee afstandsbedieningen voor de TV en smart hub kan nog wat innovatiever worden opgepakt. De tweede meegeleverde afstandsbediening voor o.a. het gebruik van internet met de TV is niet echt gebruiksvriendelijk en lastig te bedienen. Hier is nog wat te winnen door bv één afstandbediening te ontwerpen die je voor alle bedieningen kunt gebruiken die tevens praktisch en gebruiksvriendelijker is! Voor de rest een goed toestel waar we hopen nog lang plezier van te hebben.

hanhub1 03-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Prima toestel met een prachtig beeld. Veel waar voor je geld. 600 Hz zie je niet veel voor deze prijs. De software van Samsung is onovertroffen.
Standaard beeldinstellingen zijn niet mooi. Na een uurtje proberen hebben we nu een heel mooi beeld, vinden we. Blijft een kwestie van smaak. Als je van een plasma komt, zijn de standaard instelligen van Samsung LED veel te heftig en onnatuurlijk.

Johan101833 02-02-2014
Geschreven voor: Samsung UE40F6740SS

Prima TV, installeren gaat vlotjes. Menu's zijn duidelijk en switchen gaat sneller dan bij andere merken.