Panasonic TX-55JZW1004 - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 3 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

j***************@g******** 07-07-2022

Televisie met fantastisch beeld

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Ik mag de tv een maand testen via de Reviewclub. Direct na het opstarten van de tv, was ik onder de indruk van het haarscherpe beeld. Natuurlijk een groot verschil met de oude tv van bijna tien jaar oud. Prachtige kleuren met diepte-effect. Zwart is echt zwart, wit is echt wit. Veel contrast. Ook vanuit een hele schuine hoek blijft het beeld perfect en vervaagt niet. Fantastisch beeld. De aansluiting op de ontvanger ging wat moeizaam. Uiteindelijk is het me, als leek, toch gelukt om de tv te installeren. De bediening is voor de rest niet moeilijk. Je loopt gemakkelijk door het menu voor alle instellingen naar eigen wens. Makkelijke overschakeling naar internet en alle apps. Het geluid is wat minder, maar na een paar dagen ben je eraan gewend. Het beeldscherm is super dun. Mooie smalle zwarte omlijsting. Op het geluid na, heb ik tot nu toe, geen minpunten ontdekt. Het is gewoon een prachtige tv. Sommige mensen zullen ambilight missen.

Pluspunten

• Fantastisch beeld

Minpunten

• Geluid

rmar 06-07-2022

Prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

De Panasonic TV mogen testen via de reviewclub. De TV wordt geleverd in een mooie grote doos. TV is gemakkelijk uit de doos te halen en snel te installeren. Binnen 5 minuten na het openen van de doos ben je een programma aan het kijken.
De TV ziet aan de voorkant mooi strak uit. De achterkant is nog een beetje lobbig maar aangezien je niet naar de achterkant kijkt, is dit ook niet storend.
Het beeld is prachtig, mooi helder, vloeiend, super kleuren. Echt genieten om naar te kijken.
Het geluid is ook fenomenaal. Vooral als je naar een film kijkt, heb je vaak het gevoel alsof je in de bioscoop zit.
De TV heeft heel veel functies die jammer genoeg niet allemaal te gebruiken zijn.Bijvoorbeeld de spraakassistentie is niet bruikbaar in Nederland. Voor mij is dit niet echt een gemis, maar als de functie beschikbaar is, dan wil je ook dat het werkt.
Op de afstandsbediening staan een aantal vaste apps als knoppen. Er zijn zeker nog diverse apps aan de home knop van de TV toe te voegen. Mijn inziens zijn het aantal apps wat beperkt, maar ik heb geen vergelijk met andere TVs. De apps zijn snel te bereiken, worden ook snel opgestart en werken zonder haperingen.

Pluspunten

• geluid
  • beeld
  • gemakkelijk

Minpunten

• geen

Dominique138 03-07-2022

High end tv, erg goed beeld

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

De afgelopen dagen heb ik deze Panasonix tv mogen testen. Ik was zelf al langere tijd opzoek naar een high end tv waaronder 4k led of Oled (zoals deze Panasonic). Zoals bekend is zwart echt zwart, omdat de pixels dan ook echt uitstaan in plaats van zwart weergeven zoals bij de gewoonlijke led televisies.

Het was woensdag en de tv zou geleverd worden. Eenmaal aangekomen en ik was al verrast van de grootte van de doos. Uiteraard direct uitpakken, de tv installeren (dat ging trouwens erg gemakkelijk) en direct testen. De design uit erg luxe, de bovenkant oogt erg dun en vrijwel fragiel. Meer naar onderen gezien relatief dik. Uiteraard is het wel mogelijk om de tv op de muur te bevestigen. Verder is de afstandsbediening ook handig ingedeeld. Er zijn handige knoppen geïntrigeerd waaronder: Netflix, Prime Video, Youtube, Rakuten tv (voor mij onbekend) My app (een eigen app kan je hieraan koppelen, zoals Videoland) en Apps (je app bibliotheek). De afstandsbediening oogt erg luxe en is redelijk zwaar (goede bouwkwaliteit).

Maar goed waar de tv echt om draait is uiteraard het beeld en het geluid. Geluid vind ik zelf prima. Zoals je leest prima en niet perfect. Uiteraard kan dit wel gerealiseerd worden door een soundbar (set).

De tv beschikt de opties: Stadion surround (sport), Cinema sound, cinema surround pro en Dolby surround. Ik merk zelf niet erg veel verschil tussen de surround opties, daarom had ik het maar standaard op dolby surround gezet. Hierbij is bass boost ook automatisch aan. Wel moet ik zeggen dat de bass op sommige filmscenes goed hoorbaar is. Niet trillend goed, maar daarvoor heb je een subwoofer nodig (5.1 set).

Het beeld is echt ongelooflijk goed. Logisch de prijs is er ook naar. Beeld is zeer scherp, erg goede contract en zwart is ook echt zwart. Bij 4k films en zeker s' avonds komt het beeld echt tot zijn recht. Kleuren komen erg goed naar voren en in een donkere scene zijn lichten bijv. van een zaklamp erg goed.

Hierbij heb je ook verschillende beeldstanden: Sport (merkbaar is dat de beelden vloeiender gaan), Professioneel 1 & 2 (wat warmere tinten), custom (naar gebruiker in te stellen), True cinema & Filmmaker (ik merk hierin geen verschil, is uiteraard meer voor films), Cinema (zoals in de bioscoop, iets lichter qua contrast), normaal, Auto AI (om de gezichten scherper te maken, meer voor tv programma's) en als laatste Dynamisch (contract en helderheid erg hoog, kleuren komen hierbij ook meer tot zijn recht). Ik zelf heb hem voor tv programma's vrijwel altijd op normaal en dynamisch gebruikt. Een leuke optie is dat er ook speciaal een Netflix beeld modus beschikbaar is (indien Netflix geopend wordt springt hij automatisch op deze beeld/geluid modus, zoals Netflix voor ons bedoeld heeft).

Veel informatie, maar deze tv zit zeker in zijn high end klasse. Een echte aanrader.

Pro: Beeld (scherpte), veel opties, contrast, kleuren, zwart is echt zwart, knoppen op afstandsbediening
Con: Erg duur, geen automatische beeldinstelling beschikbaar (behalve Netflix)

Pluspunten

• Zie review

Minpunten

• Zie review

ricka81 29-06-2022

Mooi beeld, maar beperkte Smart TV functionaliteit

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Het design van de TV is simpel en straks, mooie smalle randen. Een TV zonder poespas.
De TV oogt aan de wand (TV beugel) vrij diep, mijn oude Philips TV van 10 jaar oud is minder diep.
Een tegenvaller is echt de lompe ouderwets ogende afstandsbediening. Alle Smart TV en Voice functionaliteiten zitten er wel op, maar modern oogt het allemaal niet.

Tijdens de setup valt op dat Panasonic nog steeds een TV box setup verwacht.
Ik gebruik alleen Smart TV, maar je moet eerst verplicht de TV box setup doorlopen.
Vreemd is dat er niet duidelijk een volgende knop in de setup staat, erg onhandig na het ingeven van de Wifi gegevens. Na opvallend veel gepruts kom je dan uiteindelijk doorheen.

Het beeld is, na aanpassing van de APPS in hoge resolutie, erg mooi.
Zwart is echt zwart en beeld is haarscherp, zowel van dichtbij als veraf.
Snelle en sportbeelden worden goed weergegeven.
Over het beeld dan ook geen enkele opmerking!

De Smart TV is wel een enorme tegenvaller.
Het opstarten en doorlopen van het menu is goed, maar de beperkte APPS in de store en de functionaliteit in de APPS vallen tegen. Aan mijn oude TV hangt een Android TV box, deze APPS zijn veel intuïtiever, sneller en hebben veel meer functionaliteit.

Ik test de TV nu 2,5 week en in deze periode is de TV al minstens 5X uitgevallen.

Al met al valt deze TV, voor het geld dat je ervoor moet betalen, tegen.

Pluspunten

• Beeld

Minpunten

• Smart TV
  • Diepte TV
  • afstandsbediening
  • Uitval

Linda 26-06-2022

bijzonder scherp beeld met veel contrast

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Het beeld van deze tv is super scherp, het contrast tussen licht en donker is fantastisch.
Het licht van de zon in een film is werkelijk oogverblindend en de kleur zwart is ook echt zwart.
Het is handig dat de tv de mogelijkheid heeft om via HDMI de tv aan en uit te schakelen met een andere afstandsbediening.
De tv er vanuit dat je een antenne hebt terwijl we tv kijken via KPN box of Apple TV, wij gebruiken geen tv functies. Het installeren duurde hierdoor iets langer omdat wij geen antenne hebben.
Wij gebruiken de apps van de tv zelf niet dit doen wij met de Apple TV.
Wij gebruiken de tv dan eigenlijk alleen als beeldscherm.
Het is aan te raden om naar het geluid van de tv ook speakers aan te sluiten wil je perfect geluid hebben.
Anders is het geluid prima maar niet perfect, wel fijn bij mooi beeld om heel goed geluid te hebben.
Tijdens het kijken heeft het beeld heel soms een beetje vertraging, wanneer er in een shot de camera naar boven beweegt of naar de zijkant zoals bij natuurfilms. Het valt niet heel erg op, maar wanneer je het weet zie je het soms.
Het frame van de tv is dun maar de gehele tv zelf is best diep.

Pluspunten

• scherp beeld
  • veel contrast met licht en donker
  • niet te groot

Minpunten

• audio mag wat beter
  • tv is vrij diep

n**********@h********** 25-06-2022

Prachtige TV!

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Wat een prachtig beeld en geluid! Deze tv staat nu iets meer dan een week in onze woonkamer en we zijn meer dan tevreden. Het beeld is heel mooi, vooral Netflix is super en het geluid is ook zoveel beter dan onze oude tv. De apps werken fijn, ik mis er nog wel een paar, jammer dat niet alle apps beschikbaar zijn (Spotify, hbo max). Maar met de cast functie is dit wel op te lossen. Wij zijn echte filmliefhebbers, en de kinderen kijken graag animatiefilms, de kleuren zijn heel mooi! Alleen met felle zon in de woonkamer iets lastiger te zien.

Pluspunten

• Beeld
  • Geluid
  • Gebruiksgemak
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Niet alle apps beschikbaar
  • Bij fel licht wat lastiger te zien

Ebbel64 25-06-2022

Prachtig beeldkwaliteit.

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Na het uitpakken door de bezorgdienst konden wij het toestel in gebruik nemen. Wij waren bij het opstarten gelijk verrast met het beeldkwaliteit, die is echt subliem. Het geluid en andere instellingen zijn goed en uitgebreid. Je kan verschillende soorten geluidsinstellingen kiezen die het luistergemak kunnen verbeteren. Het enige waar wij nog mee zitten te worstelen zijn de instellingen in combinatie met een KPN modem en afstandbediening, maar dat zal ons ook nog wel lukken als wij er even goed voor gaan zitten. Dat is ook zo met de mogelijkheid om het toestel te kunnen bedienen via een spraakmodule. Die moeten wij nog zien te koppelen met andere toestellen. Ook het geluid willen wij testen met een soundbar om te horen of daar nog verschil in zit. Al met al een prachtig toestel, nog wel een beetje dik aan de achterkant, maar prachtig beeld en prima geluid. In ieder geval ook nog voldoende om nog uit te zoeken en verder te testen zoals de vooraf geïnstalleerde apps die wij nog niet allemaal getest hebben.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Standaard installatie
  • Uiterlijk

Minpunten

• Dikte
  • Logge afstandsbediening

J.uit W. 24-06-2022

Prachtige televisie

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Deze tv is een echte aanrader. Direct na het opstarten was ik verbaast over het haarscherpe beeld.
Wat een verschil met onze oude tv van bijna 10 jaar oud. De aansluiting met de ontvanger verliep eerst wat moeizaam, maar als leek is het me toch gelukt. Verder is de bediening duidelijk en vrij eenvoudig.

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• net iets te klein voor onze kamer

jasper21 23-06-2022

prachtig beeld en geluid

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Het uitpakken van deze televisie was al een feestje. Alles zit super mooi en stevig verpakt. De televisie wordt geleverd met een standaard zodat je de televisie op een tafel kunt zetten. Ik heb er voor gekozen om de tv op te hangen aan een muurbeugel van vogel. Het instellen van de tv was eigenlijk zo gebeurd. Even de wifi invoeren en de rest volgt nagenoeg vanzelf. Installeren is dan ook een klusje van niks.
De televisie heeft ontzettend veel instel mogelijkheden waardoor je geheel gepersonaliseerd je beeld en geluid af kunt stellen. Het beeld is werkelijk prachtig! Klein minpuntje; je raakt er heel snel aan gewend dat je zo'n scherp beeld hebt waardoor iedere andere televisie bijna pijn aan je ogen doet.
Het bedieningsgemak is van een zeer hoog niveau. Het enige is dat ik er eigenlijk een ce module aan zou willen koppelen, daarvoor moet ik bij ziggo zijn. Daardoor ben je ook weer extra snoertjes kwijt namelijk. Het geluid is ook erg goed, je hebt steeds de beleving alsof je in de bioscoop zit. Er zou nog een extra bass module aan gekoppeld kunnen worden maar het geluid is zonder ook al mooi en vol dat dit bijna overbodig lijkt om te doen.

Pluspunten

• zeer helder beeld
  • prachtig vol geluid
  • vlotte installatie

e*********@y********** 22-06-2022

Getest voor reviewclub

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Mooi product, beeldkwaliteit erg goed en omdat wij zelf geen smart tv hebben is dit wel echt heel handig. Met installeren moet je even opletten dat je, wanneer je bijv een kpn-kastje hebt, de keuze van ontvanger DEselecteert. De poten van de tv zijn niet erg stijlvol.

Pluspunten

• Mooie beeldkwaliteit
  • Goed geluid
  • Smart TV

Minpunten

• Lelijke pootjes
  • Even opletten met installeren van ontvanger
  • Prijs is behoorlijk

Marjo 22-06-2022

Goede tv, levensecht beeld!

Geschreven voor: Panasonic TX-48JZW1004

Mooie tv met veel mogelijkheden! Uiterlijk eenvoudig maar dat is juist prettig vanwege het formaat. Eenvoudig zwart zonder grote randen. Hij is wel echt groot! Het voordeel is dat je mede daardoor een prachtig beeld hebt. Zeker de eerste weken kreeg je bijna het bioscoopgevoel. Het beeld komt duidelijk naar voren.
De tv heeft enorm veel functies. Wij gebruiken ze nog niet eens allemaal, al zijn onze pubers daar wel druk mee. Fijn dat o.a. netflix en youtube rechtstreeks via de tv gekozen kunnen worden. Alle functies zijn eenvoudig te vinden door handige afstandsbediening.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Erg groot