Samsung UE48H6400AW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE48H6400AW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eddy 11-03-2016

Mooie tv, maar beeldscherm wordt snel slecht

Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Op het eerste gezicht een mooie tv waarbij voor mij 2 dingen belangrijk zijn; een mooi strak beeld en je moet toch zeker een jaar of 5 van moet kunnen genieten. Geluid vind ik minder belangrijk, dit is makkelijk te verbeteren met een soundbar. Voor normale tv uitzendingen vind het het geluid alleszins acceptabel. Van zo'n platte tv mag je niet meer dan dit verwachten.

De afstandsbediening is redelijk makkelijk te gebruiken. Ook heeft de tv vele apps die ik zelf echter nooit gebruik. Grappig is wel om met de iPhone bijvoorbeeld Youtube te streamen naar de tv maar ook dat gebruik ik niet heel vaak.

Wat erg jammer is, is dat ik can het mooie strakke beeld niet lang heb kunnen genieten. Na anderhalf jaar een mooi beeld gehad te hebben zit er nu grijze horizontale veeg op het scherm wat volgens Samsung "binnen de specificaties valt". Erg jammer want ik vind het zeer storend, maar blijkbaar is dit normaal bij een Samsung. Voor mensen die niet al te kritisch zijn op de beeldkwaliteit en een vlek in je beeld niet heel storend vindt is dit een prima tv. Ik zou zelf echter niet snel meer voor een TV van Samsung gaan.

josvliet 28-02-2015
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Mooie tv met, en dat is voor mij wel het aller belangrijkste, een prima beeld. Het bekijken van HD tv, 1080p films en 3D films is een geweldige ervaring. Vooral het 3D gedeelte vind ik erg mooi(nieuw voor mij). Op de tv kan je vaenw instellen. Ik heb zoveel mogelijk opties uitgezet en de kleur/contrast e.d. naar mijn smaak aangepast. Standaard heeft de tv naar mijn smaak veel te schreeuwerige kleuren (maar dat hebben alle tv's standaard). Alles ziet er nu mooi en naturel uit. Het beeld is heel sprankelend en levendig zonder te overdrijven. Het is echt genieten; zeker voor deze prijsklasse.
Ik heb de tv via mij mede8er aangesloten waardoor ik geen gebruik maak van de tv speakers maar alles via mijn stereo met sub-woofer afspeel. Een ongelooflijke ervaring (ik weet niet of mijn buren daar ook zo over denken). Wel even zitten rommelen met de audio delay op tv en Mede8er, maar uiteindelijk kreeg ik dat ook voorelkaar.
De speakers in de tv vind ik niet echt geweldig; maar ja, het is maar wat je wilt/gewent bent.
Ik maak ook gebruik van een digitale ontvanger voor de tv zenders. Daardoor gebruik ik niet de in de tv aanwezige mogelijkheden voor tv-ontvangst e.d.
Ook functies als PIP gebruik ik niet. 1 Beeld tegelijkertijd vind ik al spannend genoeg.
Wat ik wel vind tegenvallen is het smart gedeelte van deze "smart" tv.
Je kan alleen wat wazige apps uit de Samsung store downloaden. Helaas niets uit de Google app store. Dit is m.i. een gemiste kans want de keuze is zeer beperkt. Hoofdzakelijk betaal services en nutteloze apps. Maar goed, dat "smart" gedeelte gebruik ik toch niet zo. Internetten doe ik veel liever op mijn pc.
Voor mij is een Tv iets om hoofdzakelijk films te kijken en af en toe tv.
Daar ben ik dan ook zeer tevreden over bij deze Samsung.

Martin 28-07-2015

Beste aapieser en josvliet,

Deze tv kan ik gewoon draaien als deze op de standaard staat.
Ongeveer 30 graden naar links en rechts.

Martin 12-03-2016

Ja Rianne, dat werkte bij mij in één keer zonder iets te hoeven te installeren.

Vraagje aan josvliet. Hoe verbind jij je tv met je geluidsversterker? Want op mijn toestel zit namelijk geen (Tulip) audio uitgang ;-(

tvernee 01-03-2015

Goedendag, duidelijke review bedankt hiervoor ik overweeg namelijk om deze tv aan te schaffen maar ik heb wel een vraag: is de standaard glimmend of mat? Op de afbeeldingen lijkt deze mat te zijn, terwijl de H6200 variant overduidelijk glimmend is op de afbeeldingen. Ik hoor graag van u, alvast bedankt!

josvliet 24-07-2015

De TV kan niet draaien op de voet.

aapieser 23-07-2015

Beste josvliet,

Ik heb een vraag over de voet/standaard. Kan de tv draaien indien deze op de standaard staat?

Ik hoor graag van u, want op geen enkele site vind ik hier informatie over!

Alvast bedankt.

Rianne 24-10-2015

Beste Jos Vliet,

Heeft de tv toegang tot de app van Netflix?

groet,
Rianne

josvliet 18-06-2015

Sorry vor de late reactie.
De voet is glanzend chroom. Maar aan de muur ziet ie er nog veel beter uit!

josvliet 18-06-2015

Ik heb de TV nu inmiddels ongeveer 4 maanden en hij bevalt nog steeds prima.
Inmiddels zijn er ongeveer 4 firmware updates geweest en deze worden automatisch (als je dat hebt ingesteld) via WiFi netjes geïnstalleerd. Je kan dan zelfs gewoon tv blijven kijken als dat gebeurd!
In het begin vond ik de afmeting van het beeld nogal groot maar daar zijn we helemaal aan gewend.
Ik vind het gewoon een ongelofelijk mooi beeld en met het geluid over mijn stereo klink alles super.

dvdtinus 02-07-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

geweldige tv met alles erop en eraan. hij staat nu nog op dressoir maar gaat zeker hangen tegen de muur.
mooi design mooie afwerking.

josvliet 18-06-2015

Inderdaad een geweldige TV.
Ik heb m mbv een vogel muurplaat (extra dun) bevestigd en de kabels middels een alu-goojte weggewerkt. Ziet er echt heel strak uit.
Je ziet geen kabeltje lopen en de TV lijkt wel plat op de muur geplakt. Dan ziet ie er nog mooier uit.

Roenie101 01-07-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Geluidskwaliteit is super. Niet zo veel bass, daar zal je externe speaker voor moeten kopen.
Beeldkwaliteit is geweldig. Genoeg opties om aan je wensen te voldoen. De voetbalmodus is een lust voor elke voetbalfan. Alsof je in het stadion zit!
De mogelijkheden zijn enorm. Voor iemand die niet veel verstand heeft van technologie, heb je genoeg aan de basis opties. Maar het is het ontdekken waard!
Over het gebruiksgemak geen slecht woord. Iedere leek kan deze tv bedienen. Kom je er toch niet uit, dan kan je de overzichtelijke handleiding erbij pakken. Het mooie van deze tv is: 'hoe meer je hem gebruikt, hoe smarter hij wordt!'
De vormgeving is simpel, maar stijlvol. Een aanwinst voor de huiskamer.

Chan1508 30-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

We zijn heel tevreden over onze aankoop, het is wel even zoeken voor alles te installeren.
Maar alles is prima gegaan de kwaliteit van het scherm en het geluid zijn super.
Het is eigenlijk een grote computer met al die mogelijkheden op een scherm.
Dus onze aankoop is voor ons zeker een verbetering.
Wij komen uit België en zijn zeer tevreden over prijs kwaliteit.

Mr. Orange 23-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Super toestel, nu al heel veel plezier van. Films kijken is een ware belevenis. Ook het gebruiksgemak van de internetmogelijkheden zijn zeer goed.

Marie1946 19-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Multifunctionaliteit ten top, had hem al veel eerder aan moeten schaffen.
Mooi vormgegeven en met recht een smart tv genoemd.
Het lijkt of je er zelf bij bent, zo realistisch is het beeld. Ook de diverse mogelijkheden zijn ongekend goed.
Je kunt er echt alle kanten mee op.
Kortom ik heb geen spijt van deze aankoop, kan het iedereen aanraden die meer wil als alleen maar tv kijken.

Mevr Broeders Hendrix 11-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Deze Samsung tv is geweldig prachtig beeld en geluid prijs kwaliteit verhouding prima in orde

Met vriendelijke groet
Mevr Broeders Hendrix

KleintjeP 01-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Dit is een fantastische tv. Mooi beeld die redelijk naar eigen smaak in te stellen is. 3D wordt ook prima weergegeven met de meegeleverde brillen. Ik heb er een CI+module ingestoken en kon eigenlijk direct genieten vam HD kwaliteit.

Voor normale TV uitzendungen is het geluid prima. Alleen voor films en concerten missen de speakers diepgang. Aansluiten op mijn bestaande receiver was geen probleem, ondanks dat de receiver geen hdmi kent. Probleem is echter dat de beeldverwerking tijd kost. Voor het eigen geluid houd Samsung daar meestal goed rekening mee, maar niet voor het geluid naar de receiver. Deze loopt hierdoor helaas iets voor op die van de tv. Ik krijg dit niet geregeld moet de vertragingsfuntie.
Hierom geen 10 voor geluid en gebruiksgemaak. Maar misschien is dit scherm daarom wel zo betaalbaar!

rovaval2 18-06-2014

Ik heb óók deze TV (UE48H6400AWXXN), maar ik kan dit type niet vinden op de ZIGGO-site en dus niet controleren of hij CI+ gecertificeerd is.
Ben jij ook aangesloten op ZIGGO? Zo ja en heb jij ook het type met op het einde AWXXN, dan weet ik dat de CI+ module werkt.

Justroebbie 01-06-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Een geweldige gave tv en lekker snel in het smart tv gemak.Mega strak beeld echt heel gaaf.Het gemak om alles te gebruiken erg makkelijk zoals ik van samsung gewend ben.Dus het is dan ook zeker een aanrader.Zelfs het sreen mirroring werkt super zo even een filmpje van je samsung telefoon op heel groot beeld af laten spelen.
Dus het is dan ook echt een aanrader vooral de nieuwe H versies met een quad core processor.

Willems6768 30-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Televisie net enkele dagen geleden ontvangen. Direct met de installatie aan de gang gegaan. Installatie is zeer eenvoudig. CI Module geïnstalleerd en daarna worden alle zenders direct gevonden. Via wifi contact met ons netwerk gemaakt en direct wordt de NAS met DNLA gevonden. Films vanaf de NAS afspelen gaat zonder problemen en ook de gehele muziek collectie is direct af te spelen. Even een youtube video vanaf je telefoon op de televisie afspelen is zeer eenvoudig. Het gebruiksgemak van de TV is daarom een 9 waard.
Nadat de TV eerst op de voet geplaatst is geweest hebben we de TV toch aan de muur gehangen. Lekker plat en strak. De HD beelden via de ziggo CI+ module zijn mooi van kleur en super scherp. Nog geen voetbal modus uitgeprobeerd. Wel full HD films via wifi netwerk en deze worden zonder haperingen mooi afgespeeld.
Voor het geluid heb ik de TV niet gekozen. Alle geluid loopt via onze home cinema set. Alle geleuid wordt de TV via passtrough in DTS/Dolby surround formaat doorgegeven en klinkt via de home cinema als een klok.
Al met al zijn we allemaal erg onder de indruk van de mogelijkheden en kwaliteit van deze TV. We gaan er van uit dat we nog vele jaren met veel plezier zullen kijken.

Johnad 23-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Ik ben totaal tevreden over Samsung producten, vooral deze smart tv is uitstekend.
Deze samsung tv heeft een mooie design, een sieraad in de woonkamer,beeldkwaliteit is echt perfect.

vanBeek110546 22-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Deze TV nu een paar dagen in gebruik. De installatie ging vrij eenvoudig. Stap voor stap zonder problemen door de installatie. Daarna eigenlijk direct volledig gebruiksklaar.

Martha10 15-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

We zijn nog bezig de tv te leren kennen. Zoveel mogelijkheden! Snoepgoed voor manlief!
Ik leer het spelenderwijs. Maar een prachtige tv, duidelijk en zeer helder.

spekle109790 10-05-2014
Geschreven voor: Samsung UE48H6400AW

Geluid: is prima (2x 10 w), maar nog beter tot zijn recht komen met een Samsung multiroom speaker.
Beeld: Superscherp beeld en 3d ook prima!
Mogelijkheden: Bijna oneindig door de vele smart-functies
Gebruikersgemak: prima
Vormgeving: Mooi en een smalle diepte, past in elk interieur.
Duurzaamheid: Lijkt erg degelijk, maar heb het toestel pas een paar dagen in huis.

Martin 18-11-2014

Je schrijft "Geluid: is prima (2x 10 w)".
Volgens de specificaties is het 2x20 Watt.

Staat er in de gebruikershandleiding dat het 2x 10 w is of is het misschien een tikfoutje?