Samsung EcoGreen UE32B7020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung EcoGreen UE32B7020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

rutgervw 22-03-2011
Geschreven voor: Samsung EcoGreen UE32B7020

Beeld is goed en scherp. Prima.

Het geluid is niet heel goed, het komt uit de onderkant van de TV. Ik ben een gemiddelde TV-kijker en ik ben er aan gewend. Ik vind het dus niet storend.

Het design vind ik mooi, lekker plat en strak vormgegeven.

De mogelijkheden zijn beperkt. Internet op de TV is niet goed. Ik heb een wireless dongel erbij gekocht om gebruik te maken van draadloos internet, maar ik gebruik het niet. Opstarttijd van internet is lang, er zit geen browser in en je bent afhankelijk van weinig (13 geloof ik) en zeer beperkte widgets. Wat ik meestal doe is gewoon een filmpje op een USB stick zetten en kijken. Ondertiteling wordt wel ondersteund dus dat is top.

DaliDali 26-05-2010
Geschreven voor: Samsung EcoGreen UE32B7020

TV zelf is prima. Als je van helderheid houdt, koop je een Samsung. Zoals anderen ook al melden is het geluid niet geweldig maardat kan ook niet anders bij zulke platte TV's. De Widgets zijn nog erg schamel en weinig keus. Bovendien erg langzaam terwijl die toch met een 1Gbps netwerkkabel aangesloten zit. De buienradar is wel handig maar niet in te zoomen. Daarentegen ziet de YouTube-Wiget er wel goed uit.
Mooiste vindt ik de DLNA-optie. Ik heb "ergens" in huis een Synology NAS staan. In de NAS het vinkje bij DLNA aanzetten, op de TV-afstandsbediening Media Play indrukken en je hebt de keuze tussen Photo, Music, Video. Anders dan bij het insteken van een USB-stick werkt dit perfect!

hoberion 20-12-2009
Geschreven voor: Samsung EcoGreen UE32B7020

(geupdate naar laatste versie firmware)

Ik heb deze tv na lang vergelijken gekocht, alternatief was de 32 inch van Philips 32PFL9604H maar aangezien hij in de keuken komt te hangen (gipswand) was de dikte van het scherm van belang

beeld is redelijk, wel last van backlight bleeding en clouding.

dynamic contrast moet je mee kunnen leven of anders in het service menu uitschakelen :(

geluid is slecht, SRS TruSurround HD helpt daarbij wel maar ga denk ik wel aparte boxen in de keuken ophangen

ik heb de backlight maar op 4 gezet om de clouding en bleeding wat te verminderen

internet deed het niet, mac address failure en geeft aan dat ik samsung moet bellen, volgens fora komen ze dan het board vervangen!

ziggo ci+ werkt maar geeft een verschrikkelijk irritante melding bij het opstarten (authenticatie meldingen) die je dus niet wilt zien

xbox 360 werkt goed, geen last van input lag na alle post processing uitgeschakeld te hebben, speel ook battlefield 1943 en dat gaat nog goed online

Soetjemeer 13-10-2009

-----------Update review, 13-10-2009-----------
Het geluid is idd niet allerbest, daarom heb ik er ook de speakerbar bijgekocht. Deze speakerbar past er qua design super bij en klinkt echt erg goed icm de wireless sub. Vanhet internet weet ik dat je een goede verbinding moet hebben. Ik heb begrepen dat het internet sneller zal gaan worden en dat er een enorme waslijst aan internetwidgets (sites) aan zit te komen, dit stond nog in de kinderschoenen. Van het DLNA, ik heb nog nooit problemen met de verbinding met mijn computer gehad. Dit werkt bij mij subliem. Ik heb een N routertje van 89,- euro er tussen hangen en ik stream HD films vanaf me computer naar mijn TV. Wat ik handig vind aan het DLNA is dat ik alles gewoon op mijn PC laat staan en het op de bank kan bekijken. Nu heb ik ook een externe harde schijf, deze koppel ik ook nog wel eens aan USB om films te bekijken. Je kunt trouwens kiezen om een netwerkkabel te gebruiken ipv de draadloos dongle, hiermee is de verbinding sneller en stabieler.

Al met al ben ik nog steeds dik tevreden!!

-----------1e review, 10-8-2009----------
Afgelopen weekend mijn UE32B7020 bezorgd gekregen. Magnefiek toestel kan ik wel zeggen! Uitstekende beeldkwaliteit: hoog contrast, heldere kleuren en super scherp! Ik twijfelde tussen de B6000 series en de B7020. Achteraf ben ik erg blij dat ik toch wat extra heb betaald voor de extra functies op de B7020. Internet@TV werkt perfect en heeft leuke Widgets beschikbaar (weer, nieuws, sport, Youtube, enz), ik hoorde dat er op korte termijn nog veel meer leuke Widgets bij zullen komen dus ik kan niet wachten! Ook heb ik het draadloos DLNA via mijn router aangesloten op mijn PC. Mijn vriendin ook blij want ze kan nu eindelijk eens fatsoenlijk onze vakantiefoto's en vakantiefilmpjes terug kijken vanaf de bank draadloos op de TV! Vanmorgen 1 gat geboord en de TV opgehangen aan de Slim Wall mount van Samsung. Nu hangt het toestel letterlijk als een schilderijg aan de muur, super strak en hij neemt minimale ruimte in beslag. Geluid is niet 100% bevredigend, maar in samenwerking met een HTS set is dit uberhaupt geen enkel probleem meer.De UE32B7020 is dan wat mij betreft zeker een aanrader! Alle mogelijkheden zitten erop, maar toch een redelijke prijs!

PatriciaPatricia 11-10-2009

Geluid: 2
Wat staat de laptop hard..oh nee, het is de tv! Waargebeurd, toen we de tv net hadden en ik nog niet gewend was a/h blikken geluid. Aansluiten op je stereo kan alleen via het digitale signaal, anders loopt het beeld niet met het geluid synchroon.

Beeldkwaliteit: 9
Het cijfer is eigenlijk meer gebaseerd op de lovende krtieken op internet. Eerlijk is eerlijk: in een blindtest zou ik de de TV niet herkennen tussen de andere modellen ronde de 1000 euro.Maar goed, niks te klagen qua beeldkwaliteit

Mogelijkheden: 5
Deze tv onderscheid zich van de 6000 serie door de internet mogelijkheid. Dit blijkt een tegenvaller. 1) Er is een extra stick nodig om wifi mogelijk te maken. 2) internet is traag; het opstarten duurt een halve minuut 3) content wordt bepaalt door samsung/yahoo en is minimaal. Geen uitzending gemist, mail checken etc. Zelfs zoiets eenvoudigs als het weer checken vergt geduld en klikwerk waardoor het in de praktijk niet gebruikt wordt. De DNLA software is instabiel; een USB stick vind ik in de praktijk praktischer. (Waarom eerst computer opstarten zodat ik het op de tv kan bekijken?)
Firmware update is een lachertje: deze wordt niet automatisch gedownload vanaf internet b) moet je van de duitse site afhalen, want de nederlandse heeft alleen oude modellen c) de nieuwe versie laat geen enkele uitbreiding/verbetering zichtbaar. Lees de forums: niemand weet waar de updates voor dienen.

Gebruikersgemak: 6
Leuk en makkelijk menu, echter digitale zenders vallen niet te sorteren.

Vormgeving: 9
Nu pas valt je op hoe gedateerd die normale 'dikke' flastscreens zijn

Duurzaamheid: 3
Coax kabel gaat er te stroef in. Voet gebroken toen ik hem neerzette op een kabel (scheefstand)

Loesmarloes 09-09-2009
Geschreven voor: Samsung EcoGreen UE32B7020

Ik heb deze LED sinds enkele dagen en ik kan alleen maar zeggen, wat een machtig mooi beeld. Ik had al een Samsung en was de scherpe beelden gewend maar dit slaat echt alles. Geweldige TV, een aanrader als je toch overweegt een nieuwe aan te schaffen.

Alleen doodzonde dat ik net een week daarvoor een panasonic DVD hardisk recoder heb gekocht. Die valt mij erg tegen. Ruis in het beeld en alle opgenomen dingen laat hij zien met zwarte balken als het een 16:9 beeldverhouding heeft. Tot nu toe gene oplossing gevonden. Als ik dit had geweten had ik hem nooi taangeschaft maar een samsung genomen. Zonde van het geld :(

Maar de LED TV is echt een aanrader. Ook heb ik gelijk de CI module erin gedaan. Hup, Ziggo smardkaart erin en je hebt geen digitale ontvanger meer nodig. Werkt perfect.

Geluid kan ik nog niet zo krijgen dat het wat donkere klinkt. Het klinkt m.i wat 'blikkerig'. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

Soetjemeer 10-08-2009