Samsung UE40B7000WW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40B7000WW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

MarkH 14-07-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Gekozen voor deze tv vanwege:
* beeldkwaliteit
* looks
* CI+ module
* prijs

Het beeld is perfect. Zwart is echt zwart en alles is haarscherp. Alleen bij snel bewegende kleine objecten (bv een voetbal) wil je nog wel eens wat vervorming krijgen. Met een 200 HZ heb je daar geen last van, maar goed dat scheelde ook meteen weer €400.

Om te zien is het gewoon de mooiste TV die momenteel (4 maanden geleden) verkrijgbaar is.

Door de CI+ module heb ik dus alleen maar een ab voor de TV. Geen gedoe met meerdere ab's (TV en digitale ontvanger). Nadeel is wel dat het analoge signaal pas in de TV digitaal wordt gemaakt. Ben er nog niet uit hoe ik ook een digitaal signaal op m'n HDD recorder binnen krijg.

Prijs van Samsung is t.o.v. concurrenten gewoon goed. LG is misschien iets goedkoper, maar werd door meerdere elektronicazaken afgeraden ivm kwaliteit.

Nadeel is dat er weinig (slechts één) scart aansluitng op de TV zit. Mijn oude HomeCinemaSet heft nog geen HDMI uitgang en hier heb ik dus de scart voro nodig. Daardoor heb ik de video (jaja die had ik nog) moeten vervangen door een HDD. Ook deze werkt niet 100% via HDMI en heeft eigenlijk een scart nodig om optimaal te functioneren.

TV is erg makkelijk in gebruik.
Stroom erop dgitale kaart erin, kabel aansluiten, ff wachten en dan TV kijken.
Menu is ook erg overzichtelijk.

Internet is leuk, maar (nog?)niet een toegevoegde waarde. De apps zijn allemaal op de amerikaanse markt gefocused. YouTube via tv is wel leuk en ook buienradar is wel handig.

Als laatste ook nog even wat over het geluid. Het kan natuurlijk beter, maar dat komt omdat er totaal geen klankkast is. ik denk niet dat dit bij andere TV's veel beter zal zijn. Via de HCS is het geluid perfect.
Toch is voor normale programma's/series het geluid van de TV meer dan voldoende.

Powder_Mike 13-03-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Was op weg naar de winkel om een Samsung LCD tv te kopen en liep toevallig langs de LED TV UE40B7010 (hetzelfde als de 7000 maar dan zonder het rode randje in de lijst) en was meteen verkocht door het beeld. Wat een plaatje, het is bij de HD kanalen net of er diepte in zit! Ik wilde een TV met DLNA en een ingebouwde CI+ module. Het DLNA menu is nog in ontwikkeling en je moet nu nog te vaak door klikken totdat je uiteindelijk de juiste film te pakken hebt, nu ligt dit ook voor een groot gedeelte aan mijn Iomega NAS welke ik in de meterkast heb staan. Het is wel echt een gemak, alle filmpjes op de NAS en geen DVD's meer welke de kinderen dubbel ... of bekrassen. Kortom een zeer tevreden gebruiker en nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing. TV uiteindelijk gekocht in Rotterdam bij Radiovonburg waar ik zeer goed werd geholpen. TV werd keurig in mijn auto gezet en dat alles voor een hele mooie prijs!

WCLB 11-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Op advies van bevriende verkoper toch "gegaan" voor de nieuwere LED van Samsung i.p.v. een goed beoordeelde LCD van Sony. Mijn ervaringen met een 32'HD-ready van Samsung waren wat minder, maar bij het vergelijken in de zaak van diverse merken toch steeds weer terug naar deze LED van Samsung. En daar heb ik nog steeds geen spijt van. Het instellen van de juiste kleuren (als de pre-sets je niet bevallen) duurt echt wel even vóór je tevreden bent, maar na een uurtje stoeien ben ik bij alle soorten programma's (sport, natuur, film, DVD/Blue Ray) heel tevreden. Opvallend vind ik inderdaad de zwart-weergave van LED in vergelijking met LCD: zwart is volledig en diep-zwart, waar LCD dan nog wel eens ruis wil tonen. Meest opvallend: af en toe komen personen of dieren echt "los" van hun achtergrond waardoor een 3-d effect lijkt te ontstaan. Geluid is wat minder, maar dat weten we nou wel. Digitale TV (in mijn geval UPC) heeft nu echt zin gekregen. Kortom: zeer tevreden met deze aanschaf! Over duurzaamheid laat ik me nog even niet uit.
Nog even een tip: af en toe wordt geklaagd over het feit, dat de TV wat scheef op de voet zou staan. Klopt, maar het is echt een draaivoet hoor, hij beweegt allen wat zwaar! Voorzichtig met 2 handen aan weerskanten verschuiven en hij staat recht. En Samsung lijkt hier eindelijk een remote te hebben uitgevonden die wat langer mee lijkt te zullen gaan dan bij eerdere modellen!

Johan V. 07-02-2010
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Ik heb sinds een week deze tv in huis. In het begin grote problemen gehad met het ansluiten van de CI+ module maar uiteindelijk dankzij doverse forums toch voor elkaar gekregen. Ik was dus niet de enige met de melding Certificaat verlopen 17. Maar nu helemaal top. Nog even het geluid via optische kabel aansluiten op de Zeppelin van B&W en dan is het helemaal voor elkaar. Trouwens het geluid via de tv valt mij erg mee gezien de vele negatieve reacties. In ieder geval een aanrader.

Bart21 14-11-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Lang getwijfeld over welke tv we zouden aanschaffen.
Ook alle revieuws hier bekeken. Iedereen schrijft steeds over een slechte geluidskwaliteit dat schrikte me af. Toch bleef ik maar kijken naar de led tv.
Uiteindelijk besloten die tv in 40 inch aan te schaffen samen met de CI+ kaart van ziggo. GEWELDIG!! Installatie is kinderspel. Ophangen was ook een makkie. Wilde eerst de wall mount van Samsung kopen maar de verkoper had een net zo dunne €120 goedkopere steun. Dus keus snel gemaakt. Het geluid zoals sommige het beschrijven is goed. Snap het probleem niet, het is een tv geen dolbysurroundset! Beeld is ook mooi, af en toe zo scherp dat het haast "nep" lijkt. Het menu en de afstandsbediening zijn ook super, makkelijk en overzichtelijk.

De internet optie heb ik nog niet getest want ik heb nog geen kabel.

Van mijn kant echt een aanrader!

moodyman 09-10-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Na lang wikken en wegen deze toch maar gekocht samen met de home cinema set BD 8200 van Samsung een dongle en alphacrypt. Alles via HDMI en een Optische kabel aangesloten en het gaat als de brandweer echt superbeeld en geluid op TV en ook bij afspelen van Blu-ray.

Ook de DLNA functie via mn laptop werkt goed.

Tot nu heeeel tevreden

Karel de Buijzer 19-08-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Led tv pas aangeschaft. Ik ben de tv nog een beetje aan het uitproberen.

De tv is mooi dun. Het beeld is goed ik ben ook wel tevreden.

Geluid vind ik echt onvoldoende. De aansluitngen zijn ook beperkt. Met een verloop is er maar één scart aansluiting. Ik heb een WII, digitenne en dvd recorder/homevideo. Dit kan dus niet alle maal op de tv aangesloten worden. Een scart splitter werkte ook niet echt gelukkig had ik een passende aansluiting op mijn dvd recorder en zo kijk ik dan weer digitenne.

De extras zijn hebbedingetjes, leuk maar nog geen echte meerwaarde (internettv, wifi enz).

Doordat ik scart aansluiting nodig heb kan de tv niet plat tegen de want (scart zit dan in de weg).

Hoe de dvb tuner werkt weet ik nog niet. Ik gebruik gewoon de digitenne tuner er moet ook pip op zitten volgens de gebruiksaanwijzing maar dit is me ook nog niet gelukt.

Karel

Peter Ti 21-06-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Sinds medio mei 2009 in het bezit van deze LED televisie.
De eerste indruk is zondermeer verbluffend, een geweldig beeld kwaliteit. Onze eerste optie was de plasma van Panasonic maar de LED van Samsung is echt een waanzinneg beeld. Gasten onderschrijven onze ervaring. Met de digitale Ziggo box er aan is het avondje televisie kijken een groot genot. De instelingen zijn divers en laten zich op eigen smaak en behoefte programmeren. Bij ons is alles zoveel mogelijk op de standaard modus.
Het geluid is door de super platte beelscherm wat minder. Hiervoor kan de externe aansluitng over de stereo (NAD) gekoppeld worden.
Deze Samsung heeft voldoende aansluitingen 3 HDMi en diverse omvormers van scart naar tulp etc. Verder heeft deze LED ook een LAN aansluiting voor de Internet koppeling of als extra optie een wireless USB.
We zijn nog niet tot het uit proberen van alle opties gekomen maar b.v. de VGA en de diverse instellingen bevestigen ons dat we met dze LED van Samsung de juiste keuze hebben gemaakt.

Bart te W 18-06-2009
Geschreven voor: Samsung UE40B7000WW

Ik heb de UE40B7000 gekocht en het beeld is inderdaad meer dan geweldig. Vind het geluid alleen wat minder. Verder staat het scherm niet helemaal in een hoek van 90° maar a la.