Sony Bravia 7 - 65 inch - 4K QLED XR MiniLED - 2024 - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Stefan93 22-07-2024

Verblindend goed!

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. De Sony Bravia 7 is een prachtig apparaat. Sony doet nog echt waar het goed in is, ze denken met je mee. De installatie is erg gemakkelijk doordat er duidelijke instructies op de doos staan hoe deze open moet. De TV zelf is voorzien van meerdere posities voor de poten zodat deze ook op smallere kasten past. In de doos zit ook een tweetal afstandsbedieningen, mocht je tegenwoordig geen lineaire TV meer kijken: Doe geen moeite met de traditionele afstandsbediening, deze is écht niet meer nodig. Natuurlijk wel fijn dat deze nog meegeleverd wordt.

Het instellen van de TV zelf is vrij eenvoudig. Natuurlijk wel kiezen voor de Smart TV functies om overal gebruik van te maken. Sony vraagt wel erg vaak om privacy statements te accepteren. Klik hier niet zomaar overal op ja, maar lees door en bekijk wat je afgeeft. Ze zijn ook zeker niet allemaal noodzakelijk om te accepteren.

De TV is voorzien van een uitgebreide energie optimalisatie en indien gewenst zéér zuinig in te stellen. Voor de beste beeldkwaliteit moet enkel het beeldprofiel naar 'Film' of 'Game' gewisseld worden waarna er een enorme helderheid en contrast beschikbaar is. Qua contrast zal een mini-led TV inherent onderdoen voor een OLED, maar de huidige OLED's komen niet in de buurt bij de helderheid van deze Sony Bravia 7. Met de juiste HDR content kan de zon je echt verblinden.

Pluspunten

• Helderheid
  • Installatiegemak

Minpunten

• Privacy statements

Westerwolde63 19-07-2024

Prachtige helderheid

De Sony Bravia 7 heb ik nu voor een week getest en ik ben erg onder de indruk van deze tv. Mijn vorige tv was 55 inch en met de stap naar 65 inch was ik bang meer spiegeling te krijgen van ramen. Het tegenovergestelde is gelukkig aan de hand. Deze tv weerkaatst een stuk minder licht waardoor het gebruik gedurende de dag veel fijner is, maar zeker niet perfect.
De helderheid en het contrast zijn de factoren die als eerste in duidelijk worden. Met de zwarttinten veel beter en geen zichtbare blooming ten opzichte van een led tv. Hiervoor is deze mini-led duidelijk een verbetering. Snelle scenes worden goed weergegeven en actiefilms zijn een genot om naar te kijken. Films in HDR zijn op deze tv’s prachtig om te kijken.
De installatie is goed in de handleiding opgenomen en het is fijn om de keuze te hebben om de poten in het midden of aan de uiteinden te plaatsen. Dit is een simpele procedure, maar uiteraard wel voor 2 personen. De Sony met GoogleTV werken soepel en het is ook fijn om te zien dat de optie er is om veel van de Smart-functies uit te schakelen mocht je een Shield of AppleTV gebruiken. De ECO settings heb ik direct uitgeschakeld om de beste beeldkwaliteit te krijgen, maar het is goed om te zien dat er opties zijn in deze setting.
De kwaliteit van het geluid is niet waar je een TV tegenwoordig voor koopt, maar de Bravia 7 doet gezien de dikte prima z’n best. De koppeling met een Sony geluidsysteem werkt erg goed en met de Connect app loopt de installatie soepel.

Pluspunten

• Helderheid
  • Opties poten plaatsen
  • Zwarttinten

Boema 18-07-2024

Een prachtige TV

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. De Sony K65XR70 is een uitzonderlijke televisie die uitblinkt in zowel beeld- als geluidskwaliteit. Met een 65-inch 4K HDR-scherm biedt deze tv haarscherpe beelden met levendige kleuren en diepe zwarttinten, dankzij de geavanceerde beeldverwerkingstechnologie van Sony. De XR-beeldprocessor optimaliseert elk frame voor een meeslepende kijkervaring, vooral bij het streamen van 4K-content of het spelen van games.
Het geluidssysteem is ook van hoog niveau, met ondersteuning voor Dolby Atmos, wat zorgt voor een ruimtelijk en dynamisch geluid. De ingebouwde speakers leveren een verrassend vol geluid, wat de kijkervaring nog verder verbetert. De interface van de K65XR70 is soepel en gebruiksvriendelijk, met toegang tot een breed scala aan apps en streamingdiensten via Android TV. De spraakbesturing via Google Assistant maakt het bedienen van de tv eenvoudig en handsfree. Het design van de Sony K65XR70 is strak en modern, met dunne randen die de kijkervaring niet verstoren. De tv past perfect in elk modern interieur en kan eenvoudig aan de muur worden bevestigd. Al met al is de Sony K65XR70 een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een high-end televisie met superieure beeld- en geluidskwaliteit, gebruiksgemak en een stijlvol design.

Rickert1993 11-07-2024

fantastisch beeld kwaliteit en een simpele installatie

wat een schitterende televisie!
De installatie was ontzettend eenvoudig, zelfs in je ééntje!
De tv is wel aan de zware kant in je eentje, maar dat mag ook wel voor een 65 inch tv.

De installatie ging kinderlijk eenvoudig, pootje kun je er zo aan de onderkant in klikken. Deze kun je er vervolgens ook weer uithalen wanneer je tv bijvoorbeeld hoger op zijn pootjes wilt hebben.
Aan de achterkant een internet kabeltje erin (in mijn geval) en klaar was ik.

Vervolgens kun je kiezen voor een standaard tv configuratie of een google tv configuratie.
Ik heb voor de google configuratie gekozen omdat ik de google tv chomecast op mijn oude tv ook al had.
Wat simpele stappen nemen en je tv start op in de google tv setup.

Direct even testen wat de beeldkwaliteit dat doet... Verbluffend

Mijn oude tv had de beschikking over hd, 4k is dan ineens een ongekend kwaliteits dingetje.

Tot nu toe heb ik echt geen klagen, het menu is heel erg makkelijk en de afstandsbediening is bijvoorbeeld op te laden met een usb-c, scheelt weer batterijen.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • afstandsbediening opladen met usb-c

Minpunten

• nog niet gevonden