Philips 40 PFL 7605 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 40 PFL 7605 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

St0pVarF 30-08-2013
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Mijn tweede Review van deze tv, nu inmiddels een paar jaar in gebruik. Voor het geld een prima tv. Beeld en geluid prima, maar wat is dat ding traag! De processor in dit ding is er eentje voor een smartphone van een paar jaar geleden. De tv lijkt wel of hij bij elke bediening moet na denken of ie het wel met jou eens is. En dat net-tv is belachelijk. Een regelrechte aan-fluiting. Hier is de bediening eentje voor mensen met engelen geduld. Elke 'ok' op de afstandsbediening duurt een paar seconden voor je contact hebt. En heb je contact, mag je blij zijn dat de tv niet crashed. Hij schakeld zichzelf uit om daarna weer aan te gaan. Clips kijken op de youtube app, en je tv schakeld zich zelf steeds weer uit om daarna weer aan te gaan! Belachelijk! Hij zal wel niet zo goed verkrijgbaar zijn, wil je hem voor de huiskamer? laten gaan en verder zoeken. Leuk voor de slaapkamer als de prijs leuk is. Of wachten op elke invoer is een hobby, dan zeker kopen!

Karine 31-08-2013

Dit model is intussen ook 4 jaar oud.
Wie vandaag een tv koopt zal dus wel iets anders kopen dan dit model als hij trouwens nog verkrijgbaar is.
IK ben er 100% tevreden over, maar ik gebruik hem ook alleen maar om tv te kijken.
Wel spijtig dat er geen beveiliging opzit zodat hij uitvalt wanneer hij langere tijd geen verbinding heeft.Heb al gehad dat de kids de WII uitzetten en de tv lieten opstaan.

jaapvanleijen 06-01-2013
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Prachtig haarscherpbeeld mooie kleuren.
Met de Amby licht een opvallende TV.
Geluid standaard en dus niet bijzonder, gebruiksvriendelijk menu.
Duurzaamheid Tja bij mij heb ik (gelukkig binnen de garantie) het moederboard moeten laten vervangen.
Ben nu al 2 1/2 zeer tevreden.

HeinB 19-09-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Nog steeds erg tevreden met deze TV. Beeld is erg mooi, zeker met de extra HD zenders van Ziggo ziet het er zeer fraai uit. Er komen nog steeds software updates met fixes en verbeteringen.

Net TV heeft vrij lang niet gewerkt: met de laatste update (v40) is dit weer verholpen en werkt het weer goed. Blijft erg handig met Uitzending gemist, RTL XL en allerlei sites als Nu.nl en YouTube.

Ricky90 17-09-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Een paar maanden geleden heb ik na lang zoeken voor deze TV gekozen.
Mijn criteria waren:
37-40inch || Full-HD || LED || laag inputlag || 4x HDMI || mooi design || 500 - 600euro

Uiteindelijk ben ik bij deze TV uitgekomen omdat hij aan al mn eisen voldoet, en daarbij ook nog eens 100hz en Ambilight heeft, wat ik als groot pluspunt zie! Bovendien was het design duidelijk mooier dan die van andere TV's.

De geluidskwaliteit van deze TV vind ik erg goed! Ik hoor vaak van mensen dat LED tv's slechter geluid hebben dan de oude beeldbuis TVs, maar daar heb ik bij deze tv geen enkel last van gehad! Cijfer: 8

Qua beeldkwaliteit is de TV uiteraard mooi scherp, maar dat is ook iets wat je verwacht van een HD-TV. echter, bij snelle bewegingen wordt de TV al gauw onscherp wat mij vooral opvalt bij het kijken van films. Dit zie ik als een groot minpunt.
Ook kloppen de kleuren niet helemaal goed. Zo viel mij al direct op dat de kleur rood teveel overheerst, waardoor zo'n beetje iedereen er uit ziet alsof ze te lang in de zon hebben gelegen. Dit heb ik achteraf kunnen corrigeren door onder 'Gewenste tint' de kleur rood te verlagen. Maar dan alsnog kan ik er niet in slagen om het beeld zo te krijgen dat ik er volledig tevreden mee ben. Cijfer: 6

Over de mogelijkheden en gebruiksgemak heb ik niet zoveel te zeggen omdat ik via een interactieve HD recorder (Ziggo) TV kijk, en de afstandsbediening eigenlijk alleen gebruik om het beeld in te stellen of om van HDMI-poort te verwisselen. Wel vind ik de 'home' knop erg handig, alleen staan er veel dingen tussen die er standaard op staan die je niet kan verwijderen, terwijl ik ze nooit gebruik en alleen maar in de weg staan. (PC openen, Scenea, USB-openen) En over de USB-poort gesproken; er zijn maar weinig film-bestanden die de USB-poort kan lezen. Dus voor mensen die de USB-poort veel willen gebruiken raadt ik aan om een andere TV te kopen. Cijfer: 7

De vormgeving van deze tv is echt erg mooi! Er staat hier bovenaan een foto dus ik hoef verder weinig erover te zeggen, behalve dat de TV in het echt er nog mooier uitziet dan op de foto! Cijfer: 9

Ik heb de TV nu een paar maanden, en hij werkt nogsteeds, dus hoe duurzaam de TV is weet ik niet. Wel moet ik zeggen dat de plastic onderkant van de afstandsbediening al binnen een paar dagen onder de krassen zit, dus daar hadden ze wel wat ander materiaal voor mogen gebruiken... Maar aangezien ik er vanuit ga dat de TV nog wel een aantal jaren mee gaat geef ik hiervoor: Cijfer: 7

Uiteindelijk heb ik niet het gevoel dat ik een grote miskoop heb gedaan, al valt de televisie wel op sommige vlakken tegen, voornamelijk de kleuren en de bewegingsonscherpte. Als algemene cijfer geef ik deze televisie een 7,5.

arnova77 07-09-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Mooi televisie met prima beeld. Amblilight is schitterend (de belangrijkste reden om een Philips te kopen). Geluid valt niet heel erg tegen voor een LCD maar meestal luisteren wij het toch over de versterker. Het digitale zappen gaat nog redelijk snel, vind ik, zeker vergeleken met andere TVs of losse digitale ontvangers. Nadelen zijn er zeker ook, helaas. Regelmatig loopt de TV vast wat alleen opgelost kan worden door de stekker uit het stopcontact te halen. De interface is tergend langzaam. NetTV doet het regelmatig niet (server niet te vinden). En uitvoer van het geluid kan uitsluitend digitaal naar de versterker. Op zich geen probleem, alleen valt deze nog wel eens weg bij de publieke HD zenders. Als je niet per se Amblight wil zou ik deze TV links laten liggen aangezien de nadelen dan niet opwegen tegen de voordelen.

73Marcel73 23-08-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Ondersteund geen Dolby surround! Zodra via HDMI of coax een versterker met 5.1 wordt aangesloten stottert het geluid. Helaas na een jaar nog niet verholpen via de software updates. Via de speakers in de TV is er geen probleem met het geluid maar dat is gewoon stereo. (2 speakers.) In de praktijk dus onbruikbaar als je een externe versterker wilt aansluiten en je je HD zenders in surround wilt bekijken. Je kunt de zenders, ook HD, alleen in stereo luisteren.

HeinB 14-07-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Ik heb deze TV ongeveer 9 maanden in gebruik. In het begin zijn er vrij veel "aanloop" problemen geweest: de nodige fouten (Net TV crashes, TV ging spontaan aan e.d.) en de werking was niet stabiel.

Inmiddels is er heel veel verbeterd (na de nodige firmware updates) en werkt alles uitstekend. Ik ben zeer tevreden over de beeld en geluidskwaliteit. Digitaal en met name HD beeld is erg mooi (via Ziggo met CI+ module). Ook games spelen met de XBOX360 (via component video aansluiting) werkt perfect. Ook blu-ray beeld is zeer scherp. Zappen gaat snel genoeg naar mijn idee.

Genoeg mogelijkheden: DLNA (gebruik ik niet veel, het werkt wel), Ambilight, NetTV en genoeg HDMI aansluitingen. Net TV is naar mijn idee echt een aanvulling: met name Videoland, Uitzending gemist, RTL gemist, NU.nl en Autozine zijn leuk en erg handig. Veel instelmogelijkheden ook. Ik heb EasyLink (HDMI-CEC) in gebruik met een 2.1 audio set van Philips, werkt goed.

Als mindere punten: de afstandsbediening is mooi, maar even wennen en soms zoeken. Verder zijn de menu's en NetTV wat traag. Soms "hangt" NetTv nog wel eens. Programma info en de programma gids werken wel, maar had mooier en beter gekund.

Pietter 08-07-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Nettv werkt voor geen meter terwijl nettv voor mij de reden tot het kopen van deze tv was, Jammer!!!. Krijg nooit verbinding met server, ook niet na contact met helpdesk!!!!
Verder is het wisselen van zender met de Ci module extreem langzaam

Elroy1972 18-06-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

TV via Internet besteld, dag later al in huis. Hadden eerst een 32inch ook met AmbiLight - 3jr oud.
Reden aanschaf: groter formaat, wilden eerst 37inch, maar 40inch was maar fractie meerprijs.
Eerste ervaringen na een paar dagen: Mooi toestel. In vergelijking met de vorige ziet deze net en strak uit. Ondanks de veel grotere maat valt 'ie hierdoor toch minder snel op in de huiskamer. Philips stuurt geen handleidingen mee (wel online in te zien) - wel een Quick Start - da's ook alles dat je nodig hebt. Wel heb ik vooraf al eea op hoofdlijnen kunnen bestuderen via Philips.com, incl. instructievideo's. Da's handig als je in 5 min. even snel wat features van het toestel wilt weten. Alles, zowel instellingen TV als de CAM CI+ module gaat via Wizard. Duidelijke terugkoppeling tijdens het installatieproces. Na 15 min. ben je volledig operationeel, incl. aangesloten randapparatuur. Geluidskwaliteit is goed, voor LCD-tv begrippen. We hebben nog extra ondersteuning met externe speakers via Miniset MCD908 van Philips. Beeldkwaliteit is helemaal top. Geen last van spiegelingen, bleek ook al uit de positieve test Consumentenbond. Afstandbediening is ook erg prettig. Bij vorige TV was echt overal een knopje voor. Op deze versie alleen het direct noodzakelijke en de rest via knopje snelmenu. Dit komt het rustige uiterlijk en bediening ten goede.
Omdat via de huidige toestellen alleen nog maar digitale in-/uitgangen hebben, toch een aantal kabels moeten vernieuwen (WII/PS2/HTC) Deze verliepen nog via tulp analoog L/R. Kabelversies met componentuitgang is een oplossing-als je goed zoekt op internet kom je al een aantal niet al te dure kabeltjes tegen voor een paar euro. Verder natuurlijk de CAM-module aangeschaft - scheelt weer extra kabels en randapparatuur. En een WLAN stick voor draadloos internet (uitzending gemist etc). Leuke feature is Wi-Fi Media Connect (software wordt meegeleverd bij de aanschaf Wi-Fi USBstick) waarbij je informatie vanuit de laptop kunt streamen naar de TV. Vraagt overigens wel erg veel werkcapaciteit van de laptop. Maar wel erg handig voor om even vakantiefoto's/video's bekijken via TV bijvoorbeeld. Via USB aansluiting de laatste software geïnstalleerd. Werkt erg makkelijk allemaal.
Tot zover de bevindingen tot vandaag. Kortom, alleen maar positief. Prijs - kwaliteitverhouding is zeer goed tot uitstekend zelfs.

GWH 02-06-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Sinds 5 mei 2011 heb ik deze televisie en hij bevalt prima. Het geluid is beter dan dat ik verwacht had.
De mogelijkheden zijn voor mij in ieder geval meer dan voldoende. Erg fijn vind ik de grijze matte rand waardoor er bijna geen reflectie is.
Erg blij met de aankoop

Pollo 31-05-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Als e niet persé 3D wilt, moet je hem nu kopen, want straks is-ie niet meer te krijgen. Ik heb hem nu een maand en het is op dit moment een ongelooflijk koopje voor die kwaliteit! Mooi scherp beeld en kleuren die helemaal goed zijn te krijgen. Ik ben van de 'Foto' stand uitgegaan en heb ze ingesteld met behulp van een eigen foto, waarvan ik precies wist hoe de kleuren moesten zijn. Een paar kleine wijzigingen voldeden. Wat me opvalt is dat de huidkleur bij films en rapportages perfect is maar bij studio-opnames (bv. nieuws) te bruin-geel is. Zal wel aan de schmink en/of de studiobelichting liggen. De zapsnelheid is afhankelijk van je provider en niet van het toestel zelf. Internet-TV vind ik niet interessant, maar waar ik het minst van had verwacht: Ambilight is verrassend prettig met kijken!
Met HD-TV is het beeld prachtig, evenals met blue-ray, maar niet eens zo spectaculair beter dan een gewone dvd die (via mijn receiver) wordt ge-upscaled. Na een maand kan ik nog niets zeggen over duurzaamheid, maar tot op heden: geen enkel probleem.

JeroenHe 29-05-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Deze tv heb ik nu een aantal weken in bezit en voornamelijk erg tevreden over de beeldkwaliteit van de tv en de mogelijkheden.

Minpunten vind ik het zappen (traag en je krijgt niet in beeld welk programma er aan de gang is op die zender) en de tv-gids werkt niet fijn.
Daarnaast heb ik nog een hts-5540 er bij gekocht (dolby surround set) en daar moet ik nog een extra kabel bij kopen anders ontvangt hij het geluid niet. Dit vind ik toch echt wel een nadeel dat de hdmi-kabel niet voldoende is.

Maar het is een fijne tv en ben blij met mijn aankoop. Als je deze nog wilt kopen, moet je alleen wel opschieten, want bij Philips is hij al niet meer op voorraad.

peter.m 22-03-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

ik heb de philips 40pfl7605 nu een paar dagen en erg tevreden met dit toestel , prachtig beeld en toch nog een redelijk goed geluid voor een led . wel heel veel instelmogelijkheden wat het niet eenvoudiger maakt. vormgeving was voor mij ook doorslaggevend. een echte aanrader dus!!!

Santa123 13-02-2011

Een geweldige LED TV!

Na lang twijfelen, toch besloten mijn trouwe Philips breedbeeld beeldbuis de deur te wijzen. In diverse electronica winkels vergelijkend waren onderzoek gedaan en keer op keer is mij geadviseerd om een Philips LED TV te kopen (beste beeld en geluidkwaliteit).

Sinds eind januari 2011 deze TV in huis, keurig aangesloten met CAM CI+ op Ziggo digitale HD televisie en ik heb maar een conclusie, GEWELDIG!!

DVD speler aangesloten (SCART), HDD HD recorder aangesloten (HDMI), externe receiver voor de dolby digital aangesloten (digitale COAX), het werkt allemaal perfect!!!

Wat betreft de updates... deze LED TV heeft een UTP (internet) aansluiting, echt van deze tijd, TOP! Ik kan niet anders zeggen, na het invullen van o.a. een serienummer op de Philips website, voor ik er erg in had was de televisie geheel geupdated naar de laatste versie. Alles geheel automatisch zonder moeilijke vragen. (ps. Je moet natuurlijk wel even een CAT5 internet draadje aansluiten op de TV...).

Samengevat, deze LED TV is een enorme aanrader voor eventuele twijfelaars. Qua beeld- en geluidkwaliteit, het betreft een echte Philips, de kwaliteit is ronduit namelijk geweldig, zelfs op de standaard digitale kanalen!!

TV-Kijker12345 30-01-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Heb de TV nu twee maanden. Moet hem toch afraden. Een prachtig helder beeld, maar voor Philips onoplosbare problemen met het geluid: dat valt iedere keer een paar seconden weg.
Heb al heel veel contact gehad met de Serviceafdeling, maar zij weten het probleem niet op te lossen: Dan verwijzen ze naar de laatste softwareupdate (die niets helpt), dan naar de Technische Dienst (die niet terugbelt.

In feite verkoopt Philips voor € 1000 een defecte TV.
Als ik opnieuw moet kiezen dan geen Philips en dat is voor mij opmerkelijk, want de laatste 30 jaar heb ik altijd bewust Philipsproducten gekocht.

Het beeld is echter schitterend. Voor doven en slechthorenden daarom een goede keuze.

Phlipper 06-11-2013

Is er inmiddels een oplossing voor het geluidsprobleem?

PaullS 14-01-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Mijn eerste lcd tv. Voorheen een prachtige Loewe gehad, maar die begon na vele jaren wat keuren te krijgen.

Beeld: Met standaard (analoge) tv zie je toch wel de beperkingen van dit type tv. Met digitale tv zie je meer kwaliteit. (ik heb (nog) geen digitale HD tv). Maar zodra je een blu ray opzet, zie je de pracht van dit toestel. Man wat een beeld. Oke, ik heb betere gezien, maar dan praat je minimaal over een dubbele investering.

Geluid: Voor een "platte" tv vind ik het goed. Maar mensen, wie heeft nog geluid over de tv speakers zelf? Mijn Marantz surround set (vooral bij films) maakt over uren.

Mogelijkheden: Aansluitmogelijheden zat. Ik had zelf niet door dat er twee scart aansluitingen onboard waren.

Gebruiksgemak: Tja.. De perfectie van Loewe (mijn oude tv) was super. Bij deze Philips is het even wennen.

Vormgeving: Kan ik kort over zijn: Geweldig. Vind denk ik een iets lichtere omlijsting mooier, maar deze mag er zeker zijn.

Duurzaamheid: Ik hoop lang :)

Kortom: voor het geld echt een geweldige tv. Helaas een klein probleem, het geluid valt regelmatig enkele seconden weg. Het schijnt bij Philips bekent te zijn, en ik hoop dat er een nieuwe firmware voor uit komt, want leuk is het niet.

Mijn zoon die nu zijn PS3 eindelijk op HD kan spelen, is er ook helemaal verliefd op. (en ik ook ;) )

the spider 12-01-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

heb deze tv nu bijna 2 weken in huis en om eerlijk te zijn ben ik niet echt tevreden over het beeld.
bij oudere films en/of series vind ik het beeld wat korrelig en bij de nieuwe films is het beeld weer zo goed dat je bijvoorbeeld bij special effects weer heel goed kan zien dat iets nep is.
Ook bij donkere beelden word het beeld wat korrelig en bij snelle beelden word het behoorlijk wazig.
Ik ben behoorlijk a-technisch dus misschien heb ik hem niet goed ingesteld(iemand nog tips).
Ik kijk via de schotel moet ik dan nog ergens opletten? heb geen HD-abonnement zou het daar aanliggen?had met mijn oude tv ( zo,n grote logge kast)nergens last van.
Als ik met de spelconsole(x-box 360)speel is het beeld wel superstrak ook de donkere beelden.
Had vantevoren gehoord dat het geluid van platte tv's wat minder zou zijn maar dat valt reuze mee ben er eigenlijk wel tevreden mee

Schipper62 10-01-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Wat minder geluid, vind ik niet erg en moet je gewoon verbeteren met externe geluidsapparatuur, perfect beeld met HD ontvanger van UPC, gewone kanalen perfect, HD kanalen nog beter, alle kabels HDMI en ook bij een schuine kijkhoek blijft het beeld perfect.
ben dus zeer tevreden, kijk met plezier naar mijn TV.

Tobias09 08-01-2011

Geluid is prima
Beeldkwaliteit valt tegen.
Beeld is niet scherp tekrijgen, beeld is wazig,bij snelle beweging wordt het beeld wazig.
Kortom: beeldkwaliteit valt tegen.
Afstandsbediening in zeer gecompliceert.
Bijv. het omschakelen naar een andere apparaat moet via een speciaal menu.

STEKiE 06-01-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Na de aanschaf van mijn V5500 van Sony, en HD van Ziggo toch spijt dat ik de tv niet groter heb genomen. Na een jaar gaat het toch steeds meer kriebelen. Op verschillende fora gekeken naar wat modellen van verschillende merken ben ik bij PHILIPS uitgekomen. Over veel modellen lees je op fora (ook hier) over ghosting. Deze PHILIPS was ook hier heel goed ontvangen. Ik heb nu een paar dagen mogen stoeien met deze tv en ik moet zeggen dat het een hele stap voorwaarts is. Ik ben van 32" naar deze 40" gegaan en met HD is dit een must have. Plasmadiscounter heeft de tv de dag na de bestelling netjes door TNT bij de deur al laten zettent. De installatie was mede door de menu structuur een fluitje van een cent. In het menu kan je de tv helemaal instellen, van beeld tot geluid en internet. Na het zender-zoeken (zonder cam in de tv) de CI+ module geplaatst en het tv kijken kan beginnen. Wat me vooral zeer positief verrast heeft is de mogelijkheid de tv te laten samenwerken met pc of laptop om foto's en video's te streamen naar de pc, en deze dan te bedienen met de a.b. van te tv. Super. Zelfs de AB ziet er super uit een is een verademing met andere merken die grote, lompe onoverzichtelijke en met veel te veel knoppen uitgeruste remotes mee leveren. Alles wat je moet weten van de tv kan je terug vinden achter het home knopje van de AB (huisje) Ik denk dat ik voor de komende tijd mijn tv heb gevonden!

Tsja. 01-01-2011
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Na 5 jaar genoten te hebben van een Philips Cineos 32 inch HD ready ambilight tv (duur ding destijds!) toch maar gekozen voor een nieuwe tv. Moest weer een Ambiight worden, dus dat beperkt de keuze. Daarnaast wilden we een grijze rand ipv zwart en moest het (edge) led fulltime HD zijn. Nog getwijfeld over de 9000 serie, maar ik vond het de meerprijs niet waard. Was wel een beetje bang dat het geluid tegen zou vallen.
Tv gisteren geïnstalleerd, hetgeen super makkelijk gaat. En daarna genieten. Wow, wat een goed beeld. Wat een verschil met de Cineos die we hebben! En ook het geluid is veel beter dan wat we gewend zijn met de Cineos. Dus personen die aangeven het geluid slecht te vinden hebben kennelijk geen ervaring met de 1-ste generatie platte lcd schermen. Natuurlijk, een CRT geeft beter geluid, maar als we van echt goed geluid willen genieten wordt dat toch via de home cinema set gedaan. Het enige wat ons tot dusver een beetje tegenvalt is dat de rand toch donkerder is dan we hadden ingeschat, en dat de tv wel wat los op de meegeleverde steun staat.

Kortom:
pluspunten:
Waanzinnig goed beeld
Erg makkelijk te installeren
Afstandbediening werkt super
Geluid is best goed, zeker in vergelijk met eerdere lcd schermen

Minpunten:
Scherm staat wat los op de steun
Geen audio uit (analoog)
Rand donderder dan verwacht

BvV2000 30-12-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Sinds een paar dagen in huis via Pick2Pay (verwacht hier niet veel van). Ik ben erg tevreden over het beeld (wel alleen digitaal, analoog is niet om aan te zien). Het wachten is nog op HDTV via UPC en dan hoop ik dat het beeld nog scherper en voller wordt.
Het geluid valt mij zeker niet tegen maar heb dit inmiddels via mijn pioneer receiver lopen en via Easylink-Kurolink is dit erg gebruiksvriendelijk.
Aansluitmogelijkheden zijn eiggszinds beperkt, met geen analoge audio uit (rood-wit stekkers), maar twee scartaansluitingen. Dit is voor mij verder niet zo'n probleem maar als je nog wat oudere apparatuur hebt kom je al gauw te kort, tenzij je het via een home cinema set laat lopen. Mijn huidige digitale tuner, dvd-speler en WII gebruiken allen een scartaansluiting en dat werkt dus even niet, tenzij...
Ik ben erg benieuwd naar de NetTV toepassing, maar ik wacht nog even op de dongel. Ik had nog een oude WIFI dongel liggen maar dat werkt niet, dus heb ik er één besteld bij Philips. Heb het wel werkend gezien bij een vriend en het werkt echt goed, ook benieuwd naar de netwerkmogelijkheden.

Tot nu toe erg tevreden, nu maar hopen dat dat zo blijft.

Henk 1953 18-12-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Het is een prachtige TV met wel enkele onvolkomenheden. Het is raar dat er geen standaard audio out op zit met cinch voor aansluiting aan een standaard stereo installatie. Ook via de scarts kun je geen signaal aftappen. Wel via de hoofdtelefoonaansluiting, maar dat is qua aanpassing niet goed. Ik krijg trouwens via de laatste aansluiting ook hakkels in de audio (kleine tijdverschillen), en soms zelfs gedurende enkele seconden helemaal geen geluid. Ook merk ik dat als ik via de afstandbediening het geluid mute er toch gewoon geluid uit de koptelefoonaansluiting blijft komen. Erg vervelend. Zijn er meer gebruikers met soms een hakkelend geluid uit de koptelefoonaansluiting via de stereoinstallatie? Tevens vervelend dat je de bronnen moet kiezen via het scherm. Voor de rest een prima toestel.
Ook na de laatste software update van 18 november 2010 zijn geen verbeteringen.

Gentlewoman 01-12-2010

Wat een geweldige tv!
Het duurde een paar dagen later dan verwacht, via bol.com maar dat werd helemaal recht gezet door een hele vriendelijke medewerker. Ik kreeg de wifi dongle gratis mee vanwege de vertraagde levering!
Dan de tv zelf, beeld is prachtig, heb geen digitv meer ondanks dat heel mooi. Begrijp niet zo goed waar men toch steeds over zeurt bij t geluidskwaliteit? Heel helder en zeker goed!!
Mogelijkheden van hier tot tokio. Vooral DLNA via mn Mac PS3 media server hangen en klaar. Geen gedoe met bluray discs of spelers dit is gewoon perfect en alles doet wat ie moet doen! Pixel plus hd is schitterend bij films, wel op minimaal. Je liedjes afspelen en tv beeld uitzetten zodat je over je boxen kan genieten, erggg fijn! Net tv doet t ook, super!
Externe harde schijf aan tv hangen werkt ook om evt je filmpjes of fotos te bekijken (wel eerst ff formatteren en partitioneren naar FAT32).

Ik heb nergens over te klagen had geen betere koop kunnen hebben. Ambilight? Wil niet meer zonder dit tv!
Kopen!

Bertold2010 25-11-2010
Geschreven voor: Philips 40 PFL 7605 H/12

Ik heb de 40PFL7605H nu een maand in huis. Prachtig beeld met ongelofelijk veel contrast via m'n UPC digitaal HD abo. Leuke extra mogelijkheden met Net tv zoals Uitzending Gemist en enkele andere handige sites.
Voldoende aansluitmogelijkheden voor allerlei apparatuur via Scart, HDMI, SPDIF etc.
Minpunten: geluid is minimaal maar dat wist ik. Is voor mij geen probleem omdat ik via mijn Home Theater systeem luister.
Verder vindt ik het irritant detail dat bijna alle instellingen en zelfs het schakelen van het ene naar het andere apparaat via een on-screen menu moeten worden gedaan. Ik heb liever wat meer instel-functionaliteit in de afstandbediening. De afstandbediening geeft wel wat (tamelijk inconsistente-) instel mogelijkheden maar alles via die irritante on-screen displays.
Ik vind de kwaliteit van het analoge tv beeld zeer matig maar Net-tv en digitale input leveren fantastische beelden op.

Ik zit nog wel te wachten op de gratis Blu Ray speler uit de Eisa Award actie van Philips. Volgens hun helpdesk duurt dat standaard een maand maar is er een paar weken extra vertraging.

Al met al voor mij zeker een aanrader, zeker nu de prijzen bij diverse aanbieders flink aan het zakken zijn.