Philips 46 PFL 9705 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 46 PFL 9705 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nico2805 15-11-2011

Hallo zijn we weer
Na 3 keer monteur thuis te zijn geweest
en 1 keer voor 1.5 week bij Technorep.
Daarna weer monteur thuis geweest en weer 1 week bij Technorep komt hij vanavond weer thuis voor de 5 keer een main board en weer getest .
Ik ben erg benieuw,en ik hou jullie op de hoogte want heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in .

ANO NIEMES 12-11-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Mooi strak vormgegeven tv, mooie lijst om de tv, chique uitstraling.
Mede hierom, en de goede reviews in nationale en internationale testen, voor deze tv gekozen. Ook de winkel raadde mij deze aan.
Hangt mooi aan de muur, wat een plaatje!

Beeld is lekker scherp, dit is goed zichtbaar met HD zenders en bijv bluray. Geluid is zeker niet verkeerd voor zo'n platte tv, en als het echt een bioscoopgevoel moet geven, zet ik de home cinema er wel bij aan. Maar voor normale programma's voldoet het geluid uit de tv zelf prima.
Wat ik wel merkte, is dat je wel een versterker/home cinema set moet hebben voor de surround speakers, waarbij je het geluid kunt vertragen (sound delay/lip sync), anders is je geluid over de speakers van de home cinema eerder dan het beeld/geluid van de tv. Dit komt echter bij alle merken voor, aangezien het beeld geoptimaliseerd wordt en dit kost nu eenmaal tijd. Met een juiste versterker is dit geen probleem.

Net tv is grappig, al gebruik ik het niet echt vaak.
Draadloze verbinding is super handig en eenvoudig.

Al met al super tevreden over de tv!

Eric_Reitsma 09-11-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Sinds enige tijd de Philips 46PFL9705 in bezit en ben er zeer tevreden over.

De beeldkwaliteit is toch het belangrijkste waar het om gaat bij een TV en die is bij dit model gewoon subliem. Heb wel zelf met een calibratie HD DVD het beeld nog een stuk meer gefinetuned zodat de zwartwaarden beter worden weergegeven en het contrast maximaal is. De TV heeft op dat gebied genoeg mogelijkheden om het beeld zo goed mogelijk door de TV te laten weergeven.

De digitale opties heb ik wel voor een gedeelte uitgeschakeld omdat bij weergave van HD-beelden zaken als natural motion,scherpte ruisreductie en andere opties gewoon overbodig zijn.

Het geluid is voor een platte TV beter dan bij de meeste andere platte TV's (plasma of LCD). De soundbar die is geplaatst onder de TV biedt voor TV-uitzendingen of non surround DVD of Blu-ray's genoeg vermogen. Een film met surround geluid zal je normaal gesproken toch weergeven via een surround set. Heb wel last gehad van sounddrops waarbij het geluid soms een fractie van een seconde wegvalt maar dat is niet specifiek voor dit model, dat komt ook voor bij andere TV's waarbij het geluid via HDMI wordt doorgegeven aan de TV. Ben er nog niet zeker van maar het dempen van het Ambilight lijkt wel voor minder sounddrops te zorgen.

De meegeleverd afstandsbediening biedt voldoende gemak om de vele opties op de TV goed te bedienen.

De TV heeft een strakke vormgeving ook al zijn er zeker mooiere TV's te koop. Maar het geborsteld aluminium in de rand geeft de TV wel een luxe uitstraling, passend bij de prijsklasse van deze TV.

De TV is voorzien van een uitgebreid paneel voor diverse aansluitingen zoals HDMI, component, scart etc. Tevens is de WIFI-mogelijkheid een handige extra, bij veel goedkopere modellen moet je daarvoor eerst een dongle er bij kopen.

Degenen die de TV willen monteren aan de wand kunnen gebruik maken van de meegeleverde voet die tevens dienst doet als wandbeugel. Wederom goed over nagedacht door Philips.

Al met al een TV die zeker behoort tot de betere TV's als het gaat om beeldkwaliteit en kan wedijveren met plasma-tv's als het gaat om het weergeven van zwartwaardes. Een TV als deze verdient overigens wel een calibratie, al dan niet zelf uitgevoerd. Het beeld wordt aanmerkelijk beter als je de tijd er voor neemt om het maximale uit de TV halen qua beeldkwaliteit.

HPM Mulder 06-01-2012

Bezit dit toestel ook, en blijft mij steeds verbazen over de beeld kwaliteit, die is enorm goed, maar kan je mij doorgeven welke callibratie cd je gebruikt voor deze Philips??? Heb het gevoel maar dat kan ook mijn eigenwijze ik zijn om het beste van het beste uit te halen uit deze Philips tv, De laatste Update zit er op via Philips.com en niet via zijn eigen WiFi verbinding, die lopen vaak achter met de laatste update.

pascalv71 13-11-2011

Eric, welke calibratie HD DVD heb je gebruikt?

Nico2805 07-11-2011

2 maanden in bezit,beeld perfect geluid goed analoog
digitaal (UPC insteekkaart)niet goed verstaanbaar.
We zijn redelijk blij met dit toestel ,het afstanden kasje minder glijd gauw uit je handen weinig directe knoppen teletex 2 handelingen.Wij gebuiken dan ook ons oude Philips kasje Er zit geen audio out op erg jammer
Duurzaanheid niet ingevuld omdat hij al 4 keer is gerepareerd en nog niet goed is Morgen komen ze hem weer halen ,ze doen wel hun best daar. Philips doet een beetje moeilijk naar mijn mening niet de telefoon.medewerkers die proberen alles om je te helpen, bellen zelfs terug zijn er betrokken bij de
klachten petje af voor de Philips medewerkers.

Nico2805

Officiele reactie van Philips Nederland 13-12-2011

Na het lezen van uw review zouden wij graag met u in contact willen komen! Daarom willen wij u verzoeken om telefonisch contact met de Philips klantenservice op te nemen, uw kunt ons bereiken op: 0900 202 08 71. Er is een dossiernummer voor u aangemaakt, deze dient u bij de hand te houden als u contact met ons opneemt, uw dossiernummer is: 50-906933638.

Wij wachten uw reactie af!

Philips Webcare

Bramsel 01-12-2011

Jullie moeten een nieuwe eisen. Dat recht heb je. Jullie hebben Philips in de gelegenheid gesteld het probleem te verhelpen. Dat kunnen ze niet dus een nieuwe.

TV Verkoper 10-12-2011

Beste Nico 2805

Er zitten zelfs twee audio out aansluitingen op dit toestel.
Een digitale en een analoge
U kunt de analoge hoofdtelefoon uitgang gebruiken, het volume kunt naar wens zelf instellen via het menu van de tv. Voor het aansluiten gebruikt u een mini jack naar tulp kabel. Heeft uw geluidsinstallatie een digitale tulp ingang dan gebruikt u de digitale coax uitgang van de tv

Groet
TV verkoper

Chrissie18 14-01-2012

Via Philips support aangeven dat je er geen vertrouwen meer in hebt.
Heb ik ook gedaan nadat ons (40") toestel na de 2e keer repareren (alleen buitenkant was nog orgineel) gelijk weer mee kon omdat het niet goed gerepareerd was en na de 3e keer - weer bijna alles vervangen aan de binnenkant (maar de beeldkwaliteit niet zo goed als het orgineel) - 1.5 week gewerkt heeft.
Nu - zeker na FW update naar .46 - al weer een paar weken te genieten van een compleet nieuw model.

R.Pouwels 18-10-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Na wat informatie in gewonnen te hebben op het net en bij HI-FI Corner in Groningen, heb ik deze tv bij HI-FI Corner in Groningen. Moet eerlijk bekennen dat de service en afhandeling bij hun zeer goed is. Tv Netjes op de afgesproken dag geleverd. De tv zelf daar ben ik bijzonder over te spreken. Beeld is subliem. Geluid is voor gewoon tv kijken vind ik voldoende. Bij het kijken van films is het geluid wat mager.Maar dat is bekend bij een lcd tv. Diverse mogelijk heden om apparaten toe te voegen en de kleuren en geluid in te stellen naar eigen wens. Met de afstandbediening is het makkelijk om in het hoofdmenu te komen en naar de gewenste functie te gaan.

Albert49 22-09-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Zo uit de doos tijdelijk op de voet gezet en na even instellen een geweldig beeld. Met de ambilightactie van Philips en de super service van Steenweg in Utrecht ben ik nu netto afgerond 1.150 kwijt voor deze tv!!!!! (1.450 -/- 300 cashback). ook nog een mooie prijs voor kabel en 3d set gemaakt. Bij andere winkels, ik ben toch niet gek om meer te betalen en low service en high prices konden ze niet tippen aan de prijs van Steenweg. Kortom geweldige tv voor een loeischerpe prijs.

AvW1 23-08-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Sinds kort deze TV in bezit. Wat een plaatje aan de wand, echt een heel mooi design en het Ambilight effect op een witte achtergrond is heel mooi. De geluidskwaliteit vindt ik niet bijzonder goed, maar zeker ook niet slecht. Ik ga voor de combinatie met de HTS7140, dus dat is verder geen probleem. Beeld is erg mooi, alhoewel ik soms nog wat blokjes zie. Ik gebruik nog tijdelijk een scart, dus weet al waar dit door komt. Bij een dvd is de kwaliteit geweldig. Televisie gekocht bij een nieuwe winkel in Breda voor 1399 euro, prima service, nieuw in doos. Qua vormgeving is dit model onovertroffen. Qua duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, maar verwacht hier toch geen grote problemen. De mogelijkheden van deze TV zijn zeer uitgebreid met WIFI, NETTV en easylink. Het totaalplaatje: een echte aanrader, maar let op de prijs, want op sommige plekken (de grote ketens !!) staat die gewoon nog voor 1999, terwijl een aantal een-mans zaakjes reeds voor 1499 aanbieden.

diamantes 09-08-2011

na 4 weken al flatpanel stuk,wordt niet geruild maar gerepareerd

Jos78 31-07-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Bij een grote elektronicazaak deze 46" LED-tv gekocht. Betrof een super aanbieding voor €1400,- Beeldkwaliteit met een Ziggo (cisco) interactieve decoder zijn echt super. BR/DVD speler en 3D-kit zullen nog aangeschaft gaan worden. Ambilight is echt uniek. In de winkel getwijfeld tussen de Samsung D8000 en deze Philips. Maar deze geweldige prijs gaf de doorslag.

Cablewizard 27-07-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Na een jaar lang wikken en wegen ben ik sinds een week eigenaar van dit prachtige toestel.
Omdat ik het in eerste instantie wel een heel duur toestel vond heb ik even gewacht. Dit niet zonder resultaat,want ik heb hem nu kunnen kopen voor €1600,-min €300,- vanwege een cash back actie van Philips. Dit alles bij Expert!

In het begin was het even zoeken naar de juiste instellingen,nadat ik deze goed ingesteld had kon het genieten beginnen. Ik kijk tv digitaal van Ziggo. Het beeld spat werkelijk van de buis!

Verder heb ik meteen een Playstation 3 erbij aangeschaft, dit mede om de Blu-Ray speler. Hier heb ik de film Earth op gekeken wat er adembenemend goed uitziet. Alleen in sommige opnames zit een soort van digitale ruis. Dit blijkt na wat googlen vaker voor te komen met Blu-Ray.

Ook ben ik van plan om de 3d upgrade set erbij te kopen, alleen zou ik graag wat ervaringen willen horen hoe dit eruit ziet i.c.m. de playstation 3.

Om nog even op de vraag terug te komen m.b.t. het uitvallen van het geluid; ik heb eerst geprobeerd de software via het toestel te updaten, hierbij gaf hij aan dat er geen nieuwere versie beschikbaar zou zijn.
Echter, op de site van Philips was wel een nieuwere versie beschikbaar. Ik heb de update op een usb stick gezet en hiermee het toestel geupdate.
Na deze update heb ik geen last meer gehad van uitval.

Het toestel voldoet verder aan mijn verwachtingen.

rudolf180 24-07-2011

---------Update review, 24-7-2011--------
even een update, in mijn eerder review heb ik aangegeven dat het beeld erg tegenvalt ( dit in combinatie met standaard digitale tv van UPC ) nu ben ik in het bezit van Digitale tv van glasvezel en volgende week komt het HD pakket , het beeld is nu al stukken beter.
Wel valt erg vaak het geluid weg , is hier iemand bekend mee?
Waar ik ook van schrik zijn die sterk zakkende prijzen , ik heb er een 7 weken geleden € 2399,- voor betaald met €300,- retour van Philips( die ik overigs nog steeds niet heb gekregen, maar we wachten af)
De goedkoopste prijzen via internet zijn nu € 1599,-
Scheeld wel wat zeg, misschien zijn dit poolse toestellen of zo, ik heb hem gekocht bij Expert en daar krijg je voor die hogere prijs wel service

---------1e review, 26-6-2011----------
Tv gekocht bij expert , goede service.
echter de tv valt tot op heden wat tegen, ben nu nog in het bezit van upc digitale settopbox , geen HD.
misschien zometeen op de glasvezel wordt het beeld wat strakker, heb nu absoluut geen perfect beeld.
Groot minpunt is de kijkhoek , als je niet recht voor de tv zit worden de kleuren echt minder, wat fletser.
geluid valt soms weg.
ik had persoonlijk iets meer van dit toestel verwacht gezien de prijs, nog even glasvezel afwachten en zal dan mijn bevindingen opnieuw melden

K. Visser 13-07-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Sinds de laatste firmware update werkt net TV niet meer. Ook wil de TV soms niet naar standby. Philips: test je firmware goed voordat het vrijgegeven wordt.

Theu 1 17-06-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Sinds een half jaar in bezit van deze grandioze televisie.
2 maanden terug was het euvel dat ie meerdere keren op een avond het beeld uitviel en opnieuw opstarte,na het updaten van nieuwe software en de verbinding met Ziggo te resetten was het euvel verholpen.
Daarna geen klachten meer gehad.

Ellen1980 13-06-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Heb de tv al geruime tijd in bezit en deze bevalt me nog steeds prima. Nu ben ik niet de meest kritische tv kijker denk ik (qua kwaliteit), maar wel één die heel vaak kijkt. :) Erg mooie tv en ambilight en Net TV zijn een mooie toevoeging.

hannibal23 23-05-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Heb dit toestel ongeveer twee weken in mijn bezit en ben super tevreden , hij is geweldig ! Ben gelukkig (nog?) niet de problemen tegen gekomen als omschreven bij andere bezitters.
Ben echt vol lof over het toestel en het heeft een schitterend beeld.

Grt Hans

kochise58 22-05-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Deze beoordeling is gebaseerd op de weinige weken dat wij ook echt hebben kunnen kijken. ALS HIJ HET DOET is het een pracht-TV. Ambilight voegt m.i. echt veel toe.

Helaas is onze TV echter 3 keer opgehaald door Technorep omdat men het euvel niet thuis kon herstellen: De TV blijft zich constant rebooten. Soms wel 10 keer in amper een kwartier, werkelijk super irritant. Er zijn door Technorep verschillende nieuwe moederborden vervangen, maar het heeft allemaal niets geholpen. Uiteindelijk vorige week een nieuwe TV gekregen die het prima deed, tot...ik de TV vandaag weer verbond met mijn draadloze netwerk. De TV schoot meteen weer in de reboot!

Je kunt je voorstellen hoe wij ons voelen: sinds januari zijn we hem al zeker zo'n 6 weken kwijt geweest. Het huilen staat ons nader dan het lachen. Niets dan lof over de bereidwilligheid van Philips om de klacht op te lossen en de hulpvaardigheid van Technorep, maar helaas zijn de problemen nog niet opgelost.

Nu ik zelf heb ontdekt dat de fout waarschijnlijk zit in de verbinding die wordt gemaakt met het draadloze internet, heb ik de instellingen aangepast naar bekabeld (waarop hij overigens niet is aangesloten). Gelukkig is hij nu niet meer opnieuw opgestart, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat er geen draadloze internetverbinding mogelijk is.
Maandag maar weer bellen met Technorep en mijn bevindingen rapporteren.

Ben erg benieuwd of er andere ervaringsdeskundigen zijn met dezelfde problemen...

Schaap80 20-05-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Heb ik geluk of moeten de problemen nog komen? Ik heb perfect beeld en geluid, alles werkt naar behoren. Dus géén piep, géén wegvallend geluid, geen instellingsproblemen. Kortom, ik ben tevreden!

KarelJeanne 13-05-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Heb mijn TV laten kalibreren door ( isfkalibraties.nl ) na kalibratie bleek dat ik zelf nogal wat instelling foutief had staan o.a de instelling Dynamische Achtergrond Verlichting, als je deze op Optimaal Beeld zet dan zie je nogal een pompende werking in je beeld, zet je deze nu in Standaard dan is dat beduidend minder. Ben tot op heden nu zeer tevreden met ons beeld. Heb dit wel bij mij thuis laten doen, heb mij aangemeld voor hun Toer dan is dat veel goedkoper dan dat je ze Solo bij je thuis laat komen.

Henk Sch. 12-04-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Hier mijn ervaring. Gekocht bij Expert voor €2399,- minus € 300,- refund van Philips = € 2.099,-. Hiervoor komen ze langs, hangen hem op met beugel en installeren zenders etc.
Moest er toch van komen want je kan wel wachten tot je een ons weegt. elke keer is er wel wat nieuws onder de zon.
Naarmate ik meer reviews en vragen las kreeg ik twijfel (voor de koop) of dit nu wel het juiste toestel was.
Ik ben blij dat ik het heb gekocht. Alles werkt perfect en zo makkelijk dat mijn zoontje er nu mee speelt alsof ie het al jaren gewend is. Ik had eerst een Philips 81 cm. met Ambilight, maar wat een enorm verschil met die Ambilight 3, niet normaal meer.
Ik ben a-tecnisch, maar de bediening is kinderlijk eenvoudig en het beste is een zo goedkoop mogelijke beugel te kopen en dan hangt ie perfect aan de muur(ca. € 40,-). Hij is absoluut niet te groot, na 1 uur ben je gewend en wil je niks anders meer. Niet twijfelen, deze maat is geweldig.
Langzaam zappen zag ik tegenop, maar ik vind het meevallen en ook het geluid is, vind ik goed. Heb hem niet zoveel over de boxen.
Super tevreden ben ik ermee, geen piepjes, kraakjes etc.
Mooi beeld en ook persoonlijk goed in te stellen door het kinderlijk eenvoudige menu. Op 'het huisje' drukken en je komt in het hoofdmenu terecht. Met Ziggo werkt het top! Ook internet werk goed, je moet als het ware 'SMS-en' met je afstandsbediening zoals met een telefoon.
een belangrijke reden was de reflectie die heel laag moest zijn en dat is het. Je ziet geen weerspiegeling van ramen, lampen etc. Dat hebben andere merken soms heel erg en dat is zeer hinderlijk. Dit is helemaal top met een raam recht achter mij heb je nauwelijks hinder.
Je kan wachten op 'nieuwe' modellen, maar zo blijft het. Philips heeft de refund-actie verlengd...
Henk

naam1134568 02-03-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Enkele maanden geleden een 46PFL9704 gekocht. Geweldige beeldkwaliteit, maar toestel viel soms uit. Twee keer moederbord vervangen door Philips, nog niet verholpen, daarom vorige week een ruil gehad. Men bracht als compensatie een 46PFL9705. In eerste instantie natuurlijk enthousiast over deze service, maar dat enthousiasme is nogal getemperd. De beeldkwaliteit van dit toestel is nl. een stuk minder. Het beeld is wel goed maar veel minder scherp, en in de smart-beeldstand 'natuurlijk' zijn de rode kleuren veel te fel. Ook niet bij te stellen via configuratie. Moet ik nu weer Philips bellen, of is er een andere oplossing?

Rave Maus 20-02-2011

---------Update review, 20-2-2011---------
Intussen heb ik een probleem van velen ook voorgehad: nl.: het geluid dat met tussenpozen 5 sec. wegvalt.

Philips heeft blijkbaar nog geen gepaste software-update dat dit probleem volledig verhelpt. Wat ik voorlopig als oplossing gevonden heb, is de muurkleur bij de ambilight instellingen op gewoon wit zetten. Na de wijziging terug naar "tv kijken" en dan de tv herstarten. Problemen zijn inmiddels al een dikke week weg.
We hebben een bruine muur en dito instellingen gebruikt. Nu de zaak intussen op wit staat werkt de ambilight eigenlijk nog even goed, zelfs op die bruine achtergrond.

---------3e review, 3-2-2011---------
De eerlijkheid gebiedt me nog een update...

Het witte felle lijntje is weg.
De softwareversie 27 ondersteunt wel het geweldige "tooltje".
Enkel installeert hij het niet automatisch als je de usb stick plaatst. Je moet in het menu het installeren van het tooltje zelf opstarten.
Dan een hoop blabla van je probeert oudere software te installeren,... Ja klikken, de boel herstarten en voila, lijntje weg, beeld gewoon perfect!

---------- 2e review, 30-01-2011 ----------

Zoals beloofd mijn 3D-update...

HDMI 1.4 hielp niets. Inmiddels (na bijna een maand bij Servilux gestaan te hebben!!!) eindelijk nieuw scherm in toestel.
Het 3D gebeuren is stukken beter nu, maar nog niet perfect. Alles wat fel wit is (ondertiteling enzo) durft af en toe nog wel eens dubbel gaan staan. Verder veel scherper diepte zicht en nu heb je ook het effect dat beelden uit het scherm komen.

Het valt me ook op dat de local dimming ook veel beter geworden is. Niet meer dat hinderlijke geflikker in delen van het beeld die juist constant zouden moeten belicht worden. Dat is natuurlijk ook mogelijk dmv de nieuwe software.
Intussen is versie 27.0 weer uit en heeft men die gelijk ook geïnstalleerd.
Nadeel hiervan: de felle witte lijn aan de rechterkant van het beeld is weer terug. Het tooltje dat Philips op zijn site had staan (veranderde de toenmalige versie 25.0 in 25.1) neemt de tv niet meer aan. Spijtig, want dit loste die heldere lijn wel degelijk op.
Nog maar eens wachten op een software-update dus. Als de rest dan ok blijft, is de tv voor mij eigenlijk perfect.

---------- 1e review, 14-12-2010 ----------

Na 6 jaar genoten te hebben van een 36" beeldbuis tv van Philips met Pixel Plus stilaan toch eens rondgekeken naar een flatscreen.
Ik ben zelf ook werkzaam in de sector, dus kon met enige ervaring in het achterhoofd rustig alle merken en modellen vergelijken tot er één op de markt kwam naar mijn zin.
De keuze ging tussen een LED lcd of Plasma. Ik noch mijn vrouw vinden een Plasma aangenaam kijken, dus gingen we toch voor het rustigere beeld van lcd. Door zijn gigantisch zwartniveau zijn we voor deze Philips gegaan. Nog geen halve seconde spijt van gehad.

Het geluid:

Van een flatscreen moet je niet teveel verwachten qua geluidsprestaties, da's algemeen geweten, dus maakte ik me ook geen illusies. Toch sprak men over dit type vol lof over het geluid dankzij een "subwoofer". Nou, na wat spelen met de geluidsettings heb je een nog aangenaam geluid. Het kan zeker hard genoeg, er zit wel wat bass in, maar verwacht niet dat je uit je zetel gedrild wordt. Voor het nieuws, of een feuilleton te volgen is het super. De stemmen zijn duidelijk, muziek is nog goed te noemen en vooral geen bij-of rammelgeluiden te horen. Heb je al wel eens bij flatscreens.
Wil je echt van een film of concert "genieten", dan is het geluid wel echt te zwak. Ik betrap er me op dat ik dan automatisch de versterker inschakel.
Toen ik na lange tijd mijn oude pixelplus nog eens inschakelde wist ik meteen wel wat vroeger het begrip "subwoofer" was. Een zware diepe bass. De kleine subwoofertjes in de 46pfl zij daar uiteraard maar "rommel" tegen.

Beeld:

De aankoop van een flatscreen heb ik steeds uitgesteld omdat het zwart in mijn ogen nooit echt zwart was en bewegende beelden waren eigenlijk ook nooit perfect (toch als je weet dat je voor sommige toestellen toch nog heel wat geld moet neerleggen).
Bij dit toestel zijn de zwarte delen ook echt pikpikpik zwart. Zelfs als je in een volledig duistere kamer tv kijkt. Mensen die me kennen zullen me wel geloven als ik zeg dat donkere delen in dit toestel echt donker zijn (ben op dat vlak een beetje gefreakt ;-) ).
Zoals iemand anders hier ook al eens neergeschreven heeft, het local dimming LED systeem heeft ook zijn (kleine) nadelen: in donkere scènes zie je soms de ledjes echt zitten en van lichtsterkte veranderen. Je moet het zo zien: een vrij donker beeld waar bvb linksboven in het beeld een beweging is. In het midden is het de bedoeling dat de lichtsterkte niet wijzigt. Welnu als je linksboven die beweging ziet, zie je in het midden ook de lichtsterkte lichtjes wijzigen. Het is muggenzifterij, maar ondanks dat het niet storend is, valt het wel op.
Tot gisteren had ik met donkere beelden aan de rechterkant van het beeld vaak een lichtere verticale streep. Ik ken Philips op het vlak van software. Dus maakte me er niet druk in en wachtte gewoon op de gepaste update. Eergisteren bij de faq's op hun support website stond er een tooltje op dat dit verhelpt. Effectief, op de gewone manier op een stickje, even bevestigen en op 2 seconden was het geüpdate en de felle lijn is weg (was het enige waar ik het beeld voor afkeurde).
De kijkhoek is en blijft LCD: zit je er recht voor is het beeld super. Tot 45° is het te doen, maar eens verder ben je het mooie zwartniveau wel kwijt. Tot 170° opzij is er wel naar te kijken, maar bleke kleuren. Zwart is dan absoluut niet meer zwart.

3D:

Wij hebben onze tv gekocht in een actieperiode en kregen er gratis een BDP7500MKII bluerayplayer bij welke 3D compatibel is. Omdat we beiden filmfreaks zijn en graag 3D kijken hebben we het uitbreidingssetje PTA02 (met 2 brillen en zender) bijgekocht.
Het geheel is snel aangesloten. Bijgeleverde software was bij ons niet nodig: de 3D features stonden automatisch in het menu na de 3D zender aangesloten te hebben.
Over de 3D kwaliteit kan ik kort zijn: ondermaats!
Je krijgt een mooi dieptezicht, maar alles wat in die diepte verticale lijnen heeft zie je min of meer dubbel. Effecten dat beelden uit het scherm komen heb ik nog nooit gezien.
Nu werk ik nog wel met een HDMI 1.3 kabeltje tussen blue-ray en tv. Men heeft me al gezegd dat ik best een 1.4 gebruik en dat de effecten wel eens een stuk beter zouden zijn evenals de dubbele lijnen die verdwijnen. Alles zou te maken hebben met de snelheid waarmee de "glazen" van de bril openen en sluiten. HDMI 1.3 zou te traag zijn om dit goed door te sturen. Eens ik de 1.4 heb zal ik graag mijn nieuwe (hopelijk betere) 3D ervaringen zeker met jullie delen.
Ook niet onbelangrijk, want vond ik nog geen enkele review van: in 3D modus wordt de local dimming functie uitgeschakeld. Dit maakt dat het zwart niet meer pikzwart is, maar grijs zoals bij een bvb EDGE LED lcd (voor de man in de straat: eigenlijk de gewone lcd).
De 3D bril verduistert in zekere zin wel, dus het grijs stoort niet zo echt, maar het is toch een belangrijk puntje om aan te stippen vind ik.

Mogelijkheden:

Een bijzonderheid aan dit toestel is oa de ambilight. Ik vind dat hier al genoeg over geschreven is en vind het systeem prima werken, dus ga er niet verder over uitweiden.Oh ja, wat wel leuk is tegenwoordig is dat je de kleur van je muur kunt selecteren. Het toestel staat bij ons tegen een donkerbruine muur en zelfs hier heb je evenveel effect als bij pakweg een witte muur. Prima gedaan dus.

Wel interessant vind ik de dnla functie. In mijn thuisnetwerk staat een mediaserver (lees: externe harde schijf met de nodige mediasoftware ingebouwd).Hier staan films, foto's en muziek op. Zonder problemen kan je deze streamen naar de tv welke deze perfect afspeelt.
Films hebben wel beperkingen: je kan hier niet mee vooruit of achteruit spoelen. Ook heb ik bij al mijn films een *.srt bestandje staan wat de ondertiteling bevat en dit speelt de tv niet af. Philips voor gecontacteerd en ze zouden dit doorgeven aan hun software-afdeling. Toch een minpunt, want een collega zijn Panasonic plasma scherm met dnla functie kan dit dan weer wel...
Zet je de film op een usb stick kan je wel door en terugspoelen, maar weer geen ondertitels.
Voorts is de dnla zeer compleet. Als ik op mijn HTC Desire HD gsm foto's, muziek of films stream naar de tv, schakelt die laatste onmiddellijk over op die modus en geeft de gevraagde media uit mijn smartphone meteen feilloos weer.

Gebruiksgemak:

Desondanks ik hier al wel positieve ervaringen daarover gelezen heb vind ik het gebruiksgemak van Philips tv's tegenwoordig schandalig.
Ik volg Philips al van de eerste tv's met menusturing (meer dan 20 jaar). Ooit stonden ze met hun easy logic systeem van begin jaren '90 aan de top qua gebruiksgemak. Dit is nu wel iets anders.
Stel je wilt het contrast iets verhogen, wat moet je hiervoor doen: op het huisje drukken,naar configuratie navigeren,beeld en geluidsinstellingen kiezen,dan beeld aanklikken,dan contrast aanklikken en dan kan je eerst regelen. Jongens wat een ramp!
Beeldinstellingen gebruik je al wel eens, dus maak dat zulke dingen makkelijk te bereiken zijn.

Mijn zichtvermogen is nog prima, dus met de kleine compacte afstandsbediening en dito knoppen kan ik nog goed uit de voeten. Vanuit mijn beroep weet ik dat oude mensen het hier wel lastiger mee hebben.
Verder is het een klassiek systeem om in het menu te navigeren. 4 pijltjes en OK toets.

Vormgeving:

wel mooi met dat geborsteld aluminium enzo. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.

Duurzaamheid:

Laat ons zeggen dat sinds gisteren de 3de software-update is gedaan.
Een net nieuw model van Philips heeft er de dag van vandaag wel meer last van: softwarefouten. Gelukkig dat deze steeds heel eenvoudig te installeren zijn en al even eenvoudig gedownload van de Philips support site.
Dit raad ik iedereen aan: werk met de laatste nieuwe software die Philips beschikbaar heeft. Er is altijd wel iets dat verbetert.

crimson74 11-02-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Erg mooie televisie, goed geluid en de HD-zenders komen goed tot hun recht. Wat een genot om in HD-kwaliteit naar Eredivisie Live te kijken! Wel na een week een LG HRX570 Blu-ray HDD-recorder gekocht (met CI+-module) om ook super beeldkwaliteit opnames te kunnen maken (mijn oude Sony HDD-recorder met analoge opnamen deed pijn aan de ogen!).

Mijn ervaring is dat je bij de aankoop goed naar de tv-voet moet kijken. De geleverde tv had een flinke deuk in de voet, direct een nieuwe gehaald in de winkel, deze bleek een grote kras te hebben. Gelukkig was het showroommodel wel goed. Design van de voet is mooi, maar dus erg gevoelig voor deuken / krassen!

De Geluidsmaker 11-02-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Naar aanleiding van alle "goede" reviews en eerdere ervaringen met mijn Philips Plasma, heb ik net deze, nu toch wel erg dure, LCD tv in huis gehaald.

Als eerste heb ik de allerlaatste software up-date van de Philips site gehaald en geïnstalleerd!
Maar helaas, ik heb problemen met de CI+ kaart. Het merendeel van de HD zenders, welke ik via het HDTV-pakket van Ziggo ontvang, geeft een gescrambeld beeld. Woensdag was alleen het Nederlands elftal in perfecte HD kwaliteit. Maar Veronica, Net 5, het Discovery HD Showcase kanaal en het History HD kanaal, geven constant problemen. Ook heb ik af en toe problemen met de Nederlandse kanalen. Dus ik heb een herinstallatie (fabrieksinstellingen) gedaan, mijn kaart eruit gehaald en een nieuwe poging gewaagd. NU zijn de meeste problemen weg, behalve Veronica en Net 5!

Wat ik ook heel irritant vind aan deze tv, is dat bij het opstarten telkens de Autorisatie van de CI+ kaart in beeld komt. Al knipperend verschijnt er twee tot drie keer Autorisatie OK in beeld.
En bij het zappen, zowel met de + toets als met de nummerieke toetsen, duurt de overgang (=laadtijd) van de zenders wel heel erg lang!

Vooraf had ik een Panasonic TX-P42G20 Plasma scherm in huis om te testen. En ik moet zeggen dat ik veel meer onder de indruk was van de beeldkwaliteit daarvan. Daarnaast had ik met dezelfde CI+ kaart geen enkel probleem met de HD zenders. Ook het switchen van kanalen gaat sneller dan bij de Philips.

Gelukkig kan ik de zwaar tegenvallende Philips tv nu nog omruilen, bij Expert Jansen in Uithuizen, en ik heb daar nu een Panasonic TX-P46VT20 besteld.

wilberg67 20-01-2011
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Ik heb deze TV nu ongeveer drie maanden aan de muur hangen en ben (erg) tevreden met mijn aankoop.
Het beeld is echt super, het geluid is gewoon goed. Ik laat het geluid ook vaak afspelen via mijn (al wat ouder) surround systeem en heb dan te maken met "vertraagd" geluid. Het geluid van de TV loopt dan niet synchroon met het geluid van mijn systeem, maar dat wordt veroorzaakt door mijn systeem.
De mogelijkheden zijn ongekend: net TV, uitzending gemist etc.
Het gebruiksgemak vind ik minder. De mooi vormgegeven afstandbediening herbergt "verborgen" mogelijkheden. Zo is er bv. niet een directe knop voor teletekst. Om daar te komen dien je twee handelingen uit te voeren.
Wat is verder voor verbetering vatbaar vind is de schakeltijd. Het opstarten van de TV duurt vrij lang, het zappen tussen de kanalen duurt ook langer dan je mag verwachten.
Wanneer je handelingen te snel verricht (bv. snel zapt) kan de TV zomaar zichzelf uitschakelen.
Updates vinden vrij regelmatig plaats. Daarvoor word je bijtijds gewaarschuwd. Ik merk dus dat Philips bezig blijft met producrverbetering.

bramsel 11-12-2010
Geschreven voor: Philips 46 PFL 9705 H/12

Mijn eerste indruk van de TV. Allereerst was mijn keuze gevallen op de Samsung C8700 serie. Heel lang getwijfeld. Voordeel van de Samsung is het ultraplatte design. Daarintegen heeft het Ambilght en het toch zwartere beeld de doorslag gegeven om toch voor de Philips 47PFL9705 te gaan. Hij is dikker, maar dat komt natuurlijk ook door het Ambilight.

Beeldkwaliteit
Zoals we van Philips gewend zijn in de topline panels is de kwaliteit elk jaar beter geworden. Het zwart is mooi zwart. Nog geen storende effecten tegen gekomen. De Samsung had toch wat minder zwart beeld als je in een lichte hoek erop keek. Waarschijnlijk is het Full LED panel toch de betere t.o.v. Edge LED. Alhoewel het verschil steeds kleiner wordt.

Installatie
Verder de installatie van de TV is een fluitje van een cent. Handleiding zit er in gedrukte vorm niet bij, maar dit is ook niet nodig. De handleiding is volledig digitaal oproepbaar in het display. Krijg het idee dat Philips het Sense and Simplicity eindelijk door heeft. Was vroeger wel anders.

Afstandsbediening
Mooie eenvoudige afstandsbediening. Handig in gebruik en alleen de knoppen die je gebruikt. Daar kunnen meer merken een voorbeeld aan nemen.

CI+
De Ziggo CI+ module werkt redelijk goed. Af en toe valt het geluid even weg. Nog eens zoeken waar dat aan kan liggen. Update van de TV is reeds gedraaid. Weet nu even niet of de CI+ ook nog te updaten is.

WIFI
De Netwerkverbinding ging ook vlekkeloos. Dacht dat dit wel problemen op zou leveren, maar het verliep prima. Ik zal zometeen eens kijken. Er is een iPhone App om de telefoon als afstandsbediening te gebruiken. Wat betreft het DLNA wil ik eens gaan kijken of mijn Mac contact kan krijgen. Jammer dat Philips geen originele software programmeert voor Apple. Er zijn steeds meer mensen over op de Mac.

Actie
Philips heeft momenteel een mooie actie op de TV i.c.m. 3D pakket en Blu Ray speler. Ik krijg met deze combinatie € 400,- retour. € 150,- op de TV, € 50,- op de Blu Ray en dan nog eens een Ambilight weken korting van € 200,- omdat je alles als set koopt. Toch een leuke actie. Ben alleen aan het denken om de Blu Ray te verkopen en een PS3 te kopen. Meer mogelijkheden.

Ik zal nog een vervolg plaatsen als ik de Tv langer uitgeprobeerd heb. Het is een absolute aanrader.