Panasonic TX-L37E30E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic TX-L37E30E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

astrid1963 15-04-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

gister de tv binnen gehad, installeren een fluitje van een cent, nog even de instellingen een paar keer veranderd, spatzuiver beeld, digitaal, ik zit nog op HD te wachten en een insteekkaartje van UPC,ik wil nog een nieuwe coax kabel kopen prachtige vormgeving, vrijdag besteld zaterdagmiddag werd de tv al bezorgt, mooie vormgeving, echt een aanrader, zitten zoveel mogelijkheden op, ben er erg blij mee

johnny65 07-03-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

mijn 15 jaar oude panasonic had het vorige maand begeven, dus dit is mijn eerste led (platte)televisie. ik twijfelde tussen een 32 inch en deze 37 inch, maar ben wel zo blij dat ik voor 37 inch heb gekozen.
bij een afstand van 3 tot 4 meter is dit een goede keus.
panasonic staat bij mij bekend als een goed merk met schitterend beeld en een zeer duidelijke afstandsbediening met grote knoppen.
via upc een ci+ module laten komen voor digitale televisie. hierbij krijg je gelijk een grotere zenderkeuze.
vandaag eens een usb-stick achter in de tv gestoken. via de viera-toets de juiste keuze geselekteerd. perfect.

Audiavier 07-03-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Een update van mijn review d.d. 18-02-2012.
Na een poosje gespeeld te hebben met de instellingen, nu zeer tevreden met de beeldkwaliteit. Vooral daglicht-opnamen komen heel natuurgetrouw over. De eco mode uitgezet anders wordt het beeld 's avonds bij lamplicht te somber. Verder zijn de weergave-mogelijkheden van b.v foto's, film's e.d middels SD kaart of USB stick erg handig. Ook al veel plezier gehad met Viera connect waarbij het surfen op youtube met de iPad een feest is. (De app "Viera Remote" is gratis te downloaden). Wel jammer dat het ping-geluid nog steeds meeklinkt. Zelfs Willem-A had hiervoor geen oplossing en van Tipo-12 nog niets gehoord. Willem-A wil ik bij deze nog wel bedanken voor de moeite, maar vooral voor zijn antwoorden en uitleg op vragen van andere. Zijn belangeloze en deskundige reacties op diverse vragen zullen door velen worden gewaardeerd. Bedankt Willem, en vooral doorgaan.

fred40 03-03-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Eergisteren deze tv geleverd gekregen ter vervanging van mijn eerdere Panasonic g10 die nu naar de slaapkamer is verhuisd.
Ja..Mooi beeld althans voor wat betreft de HD uitzendingen. Mooi contrast, helder, en vooral levensechte kleuren. Voor SD valt het wat tegen. De huid komt flets en ongedefineerd over. Kleuren zweven een beetje in de ruimte en zijn niet mooi afgebakend.
Geluid is wel goed te regelen zeker met de ingebouwde equilizer. Verder vind ik het een groot gemis dat de beeld afstellin geen gebruikers input heeft, dat betekent dat je altijd met de standaard beeld instellingen moet googelen. En zo de fabrieksinstellingen ontregelt. Vreemd en een groot gemis vind ik. Vreemd dat de geluidsinstellingen deze gebruikers instellingen wel kent. Verder geen minpunten. Mooi Design ook.

Willem-A 09-03-2012

SD content is nooit geweldig op een Full-HD scherm. Plasma is daarin wat vergevinggezinder, maar ook dan is het verschil wel goed te zien. Alleen is naar mijn idee de weergave daarvan wel een stuk fraaier als van LCD/led. Als echter kartels/rafels aan randen van objecten te zien zijn, dan staat waarschijnlijk de scherpte te hoog ingesteld. Een hoog ingestelde scherpte maakt het beeld er absoluut niet fraaier op en zorgt o.m. voor het probleem zoals jij noemt. Maar zoals gezegd kun je ook per ingang beeldinstellingen aanpassen en ik zou je in deze toch adviseren de TV eens in te regelen met een Calibratie DVD. Deze is evt. ook te gebruiken voor andere toestellen, dus weggegooid geld is dat nooit.

Gr. Willem.

Willem-A 03-03-2012

Fabrieksinstellingen zijn zelden goed en bijna elke TV dient op deze wijze te worden afgesteld. Op het oog is dat echter niet eenvoudig met alle mogelijkheden en dat komt ook mede doordat je bij elke ingang en beeldinstelling zoals normaal, cinema etc. instellingen kan wijzigen. Op zich een mooie optie, maar dus niet zo eenvoudig te doen als je echt het maximale uit je TV wilt halen. Je zou evt. kunnen denken aan een ISF calibratie, maar als je het wat betaalbaar wil houden is een calibratie DVD ook een vrij goede optie. Dat trouwens de fabrieksinstellingen 'ontregelt' worden, is helemaal niet erg, want je kan daar zo weer naar terugkeren.

Willem.

fred40 09-03-2012

Een kleine update:

Ik ben nog steeds niet tevreden voor wat de beeld kwaliteit aangaat. De klueren in SD blijven flets en de scherpte is nogal rafelig aan de randen. Tis net of dat je naar een NTSC norm zit te kijken. Mijn oude G10 van Panasonic deed het stukken beter. Jammer dat je bij deze tv niet de gamma waarden kunt veranderen, bij de G10 kon dit wel. Heb inmiddels de instellingen met een calibratie dvd bijgesteld maar het blijft teleurstellend in de SD mode.

TiPo12 25-02-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Prima toestel, ook gekozen vanawege de afmeting en (aansluit-) mogelijkheden. Geluid voor speakertjes in een TV is erg goed. Beeld goed, hoewel me opvalt dat TV aangeeft 50HZ (moet nog uitzoeken hoe dat zit). Mogelijkheden uitstekend, gewone wifi USB adapter heb ik nog niet aan de praat (moet nog uitzoeken of dat nog zou kunnen werken) maar bedrade aansluiting geeft Viera Connect en media server, direct probleemloos werkend. Viera Connect geen internet browser, maar precies wel de apps die je op de TV wilt hebben (You tube e.d.) Helaas geen uitzending gemist, buienradar, maar ja die kan ik ook via PC (op de TV aangesloten) zien. Menu en afstandsbediening zijn een verademing in vergelijking met set-up boxes e.a. TV's, hoewel soms nog even zoeken (b.v. switch dvb-C naar analoog of instellingen Viera connect, die in een app daaronder zit). Jammer is de vaste voet, niet te draaien en net iets te recht (heb er iets onder geplaatst, waardoor scherm iets achterover helt, en nu perfect). Kortom zeer tevreden.

tipo12 25-02-2012

O ja, werkt perfect met Ziggo en Neotion Cam module (CI+). Redelijk snel zappen, beter dan mijn oude samsung set-up box.

Willem-A 26-02-2012

Hallo TiPo12,

Bij de vragen/reacties heb ik een uitleg geplaatst over de 50 Hz. Als je vragen hebt, is het beter die buiten de reviews om te plaatsen, daar men die niet altijd leest en het tevens wat overzichtelijk blijft.

Gr. Willem.

Audiavier 18-02-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Heb gekozen voor dit toestel omdat het qua afmeting,
prijs en z'n vele mogelijkheden, (o.a. viera link, usb en sd card), het best overeenkomt met mijn wensen.
Het beeld is bij daglicht mooi helder met de eco-instelling op aan. 's Avonds is het beeld in deze stand vrij donker en geef ik de voorkeur aan een persoonlijke instelling met eco uit. Verder hoor ik bij het surfen op internet een irritante ping. Mogelijk is deze uit te schakelen maar weet nog niet hoe.

TiPo12 25-02-2012

De ping is uit te schakelen, maar is inderdaad even zoeken, onder Viera Connect heb je een app Instellingen.

Audiavier 08-03-2012

Bedankt TiPo12 en Willem-A. Het gepingel is inderdaad simpel uit of aan te zetten. Ik had de pagina met de instellingen voor Viera-Connect nog niet ontdekt.
Nogmaals bedankt.

Willem-A 07-03-2012

Hallo,

Dank voor je leuke reactie!! Jammer te zien dat het je nog niet was gelukt de 'ping' uit te schakelen. Maar daar ik bij veel onderwerpen plaats, is het eigenlik niet te doen om van elk apparaat exact alle mogelijkheden te kennen. Zeker gezien het feit dat er vrij snel weer nieuwe modellen komen, met weer andere opties. Door omstandigheden kan ik ook niet zo lang achter de PC zitten en kom ik er niet altijd meer aan toe alles uit te zoeken.

Maar was er niets over te vinden bij de instellingen onder Viera connect?

Ik zie regelmatig dat men bij onderwerpen aangeeft dat bepaalde opties 'gewoon' mogelijk zijn, maar men laat vaak na even te vermelden hoe dit dan in zijn werk gaat, als daarom wordt gevraagd. Ik heb van de week dus ook zelf alweer wat contact gezocht met wat bedrijven en importeurs om wat punten door te lopen, want vooral bij nieuwe apparaten roepen veel mogelijkheden vragen op en lees je allerlei reacties die uiteindelijk niet allemaal lijken te kloppen. Maar goed, het gaat ook allemaal erg snel in de techniek de laatste jaren.

Succes en nogmaals dank.

Gr. Willem

E.M.G. 05-02-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Mooi vormgegeven tv die ook nog eens zeer makelijk is in het gebruik.
Geen moeilijke keuzemenu's maar een eenvoudig menuscherm waar je zonder de gebruiksaanwijzing te lezen vanzelf doorheen loopt.
Afstandsbediening is erg overzichtelijk met "grote" en degelijk aanvoelende knoppen.

4 HDMI aansluitingen zijn tegenwoordig geen overbodige luxe nu dit op bijna alle (rand)apparaten standaard aan het worden is.
SD-card aansluiting voor het rechtstreeks tonen van foto's op de tv.

De tv is via een LAN kabel of dongel te gebruiken als computer. (Viera connect)

Beeld is helder en simpel te veranderen in een zestal andere voorkeuzeprogramma's.

Doordat de TV behoorlijk plat is het geluid wat anders dan bij mijn oude "koelkast".Je moet even wennen aan het geluid maar dat gaat heel snel. Kwaliteit is ruimschoots aanvaardbaar. (Heb andere tv's gehoord met een veel blikkiger-geluid)

Kortom een prima tv die veel kan en heel makkelijk is.

Ro65 11-01-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Prima TV. Heb alleen nog niet ontdekt hoe (of) ik de televisiezenders op mijn eigen manier kan sorteren.

Beeld is prachtig. Installatie ging makkelijk.
Gebruik met een nieuwe Ziggo insteekmodule (mijn oude Aplhacrypt, die goed werkte op mijn Sony werkte niet en kon ik ook niet updaten). Krijg af en toe meldingen dat het programma gedecodeerd is (meestal na enkele seconden verholpen, en alleen nadat de TV uit standby komt).
Geluidskwaliteit is nog niet goed (begrijpelijk voor een dunne LED), via mijn Audioset natuurlijk prachtig (via HDMI).

edjedan 03-01-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Deze nu een maand in bezit. Ik gebruik hem in combinatie met mijn schotel. HD-zenders zijn fantastisch maar SD-zenders krijgen ook een mooie upscale met deze tv. Het geluid is voor een platte tv verbazingwekkend goed. Dat was ook al zo bij mijn vorige Panasonic lcd tv maar het is nu nog beter en voller. Ter vergelijking heb ik ook een Sharp lcd waar het blikkerig klinkt. Verder internet op deze tv, we kijken vaak even naar YouTube. Voor mij niet snel een ander merk meer dan Panasonic. Dit formaat (94 cm.) is wat mij betreft ideaal voor een kijkafstand van 4 meter, groter had het niet gehoeven.

Willem-A 11-01-2012

Kun je je decoder niet laten upscalen? Vaak is de scaler die daarin is ondergebracht nog wat beter als die in de TV. Doorgaans zie je dan ook dat de weergave dan nog een fractie beter is.

Willem.

robertw01 30-12-2011
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Na lang wikken en wegen een LED TV gekocht vorige week en na 1 week van gebruik kan ik mijn eerste ervaringen delen.

Ik heb diverse merken bekeken en hierbij goed gekeken naar de afmetingen van het scherm in relatie tot de grote van mijn woonkamer. Gekozen voor een 37" scherm omdat dit het beste past. Ook heb ik gekeken of 3D een toevoeging op het kijkgenot zou geven bij dit schermformaat maar ik moest tot de conclusie komen dat dit niet het geval is. Met een groter scherm dat gezichtsveld vullend is, is 3D zeker mooi maar een met een kleiner scherm is de 3D illusie gauw verdwenen als je even opzij kijkt. Je moet je daarna weer even instellen op het 3D effect en volgens mij is dit vermoeiend op termijn.

Dan de keuze voor het merk. Hierbij heb ik mij laten leiden door ervaringen van anderen en de prijs. De Panasonic TX-L37E30 kwam zeer goed uit diverse testen en de ervaringen van andere gebruikers was over het algemeen zeer positief. Natuurlijk zelf even wezen kijken in diverse winkels waar ze ook dit type hadden staan en in vergelijking met andere toestelen gaf de TX een mooi stabiel beeld.

Uiteindelijk het apparaat via internet besteld bij Redcoon. Het werd na een paar werkdagen afgeleverd door de TPG en hem toen meteen geïnstalleerd. De installatie verliep zeer eenvoudig, alle aansluitingen op mijn Humax digitale decoder met HD recorder en media speler, WD TV Live Hub en Wii gingen eenvoudig en ook de netwerkkabel voor internet toegang was gemakkelijk te plaatsen.
Ook het instellen van de TV was eenvoudig. Je hebt ruime mogelijkheden om beeld en geluid naar je eigen wenzen in te stellen. De digitale tuner in de TV pikt gemakkelijk alle zenders. Het voordeel is dat ik nu op mijn Humax 2 programma's kan opnemen en via de tuner van de TV naar een 3de programma kan kijken.
De bediening via de afstandsbediening is gemakkelijk en voelt natuurlijk aan. Geen ingewikkelde toetsen combi's nodig.

Het beeld van de TX-L37E30 is werkelijk fantastisch. Vooral HD beelden van series zoals Life zijn fenomenaal te noemen. De diepte en kleuren zijn geweldig.
Het geluid van de ingebouwde speakers is goed te noemen alhoewel dat voor iedereen zal verschillen. Door gebruik te maken van een surround set is het helemaal goed.

Al met al een zeer goede koop geweest. Na 1 week al heel veel kijk plezier ervan gehad en zeker een aanrader dit toestel.

Charley-hd 18-11-2011
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Na een aantal tv's vergeleken te hebben kwam ik uit op Philips of Panasonic kwa kleur en rustig beeld.
De panasonic had gewoon in deze prijsklasse de betere
kaarten in huis en ik heb er nog geen moment spijt van.
Gewoon goed en natuurlijk beeld , standaard geluid valt zeker niet tegen, niet plastic achtig ofzo.
Bediening is gewoon simpel, aansluiten op het draadloze netwerk via de USB dongel was ook geen probleem.
Al met al een aanrader dus.

L.U 20-08-2011
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

App.nu twee weken in gebruik.
Zeer goede beeldkwaliteit.
OPtimaal gebruiksvriendelijk.
Zelfs geluid is redelijk van kwaliteit
Analoog beeld valt wat tegen.
Kortom ben zeer tevreden met deze aankoop

L.U

Maart10 04-08-2011
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Even een update omdat ik de TV nu goed heb kunnen testen. Ten eerste is me opgevallen dat de speakers nu ingespeelt raken. Vond ik het geluid in het begin wat ver weg en "opgesloten" klinken, nu na enkele weken klinken ze heel behoorlijk. Ik kijk geen films met geluid via de TV maar voor reguliere TV uitzendingen is het echt heel goed te doen.

Verder is het heel fijn dat deze TV geen glimmend scherm heeft zoals de meeste andere fabrikanten momenteel in hun series zetten. Ik heb geen last van reflecties en ook als de TV uit staat is het geen spiegel.

Wat verder opvalt is dat het beeld heel natuurlijk ingesteld kan worden. Je krijgt dan echt een hele fijne kijk-ervaring.

Om af te sluiten wil ik nog melden dat de beeldprocessor heel goed zijn werk doet. Om SD beelden vloeiender te maken, "verzint" de TV de tussenliggende beelden. Zo krijg je dus meer beelden per seconde te zien wat een vloeiender plaatje geeft. Bij veel merken komt dit voor mij wat nep over maar bij de Panasonic is het resultaat heel goed. Ook moeilijke beelden zoals een half transparant hekwerk of een wapperende haarbos gaan buitengewoon goed.

Nog steeds dik tevreden!

Maart10 08-07-2011
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Na lang wikken en wegen de knoop door gehakt en deze tv gekocht. Voor mij is het plaatje belangrijk maar niet de poespas, zoals internet en 3D.
In eerste instantie kwam ik uit bij de TX-L37E3E omdat deze een mooi plaatje heeft en weinig poespas. Maar het 50Hz scherm vond ik toch wat tekort komen bij snelle pan&scan beelden. Toen uitgekomen bij deze TX-L37E30. Heeft wel internet en is ook wat duurder maar het 200Hz scherm is het geld waard.
Het beeld is heel mooi naturel met erg goede zwart waardes en lekker scherp beeld. De zwart waardes waren voor mij de doorslag om voor Panasonic te gaan en niet voor Samsung.

Ik heb de TV aangesloten op mijn HTPC waarmee ik schotel-TV ontvang. Het SD signaal wordt heel goed weergegeven. Ik laat de TV er een lichte resolutieverbetering op toepassen en dan is de kwaliteit echt heel goed. Kijk ik een HD zender dan weet je niet wat je ziet.
Ook films in HD kwaliteit trekken je echt het verhaal in. Hierbij laat ik de TV extra tussenliggende beelden berekenen wat zichtbaar wordt in mooie vloeiende actie.

Op een rijtje:

+ punten:
-mooi beeld
-mooie vormgeving
-degelijke constructie

- punten:
-geen SPDIF in, alleen uit.
-geluid via de TV, maar dat hebben ze allemaal.

Dit is een echte aanrader!

Lady35 07-06-2011

Prima prijs/kwaliteit!
Gekozen om zijn prima beeld, en voor een tv prima geluid. Daar kun je Panasonic wel een 9 voor geven als je ze met andere merken vergelijkt.
Beeld helder,rustig en kleuren natuurlijk.
Geen internet en skype geprobeerd, dat boeit ons niet zo.
Installeren is een makje, cam-module er in en zelfs de fabrieksinstellingen geven al een goed resultaat.
Geen onnodige fratsen en kleurtjes op het toestel, genoeg aansluitingen.
Stevige voet, en jawel.... deze tv kun je zowaar ook nog echt uitschakelen ipv standby!!
Maximaal stroomverbruik 85W dus ook dat valt mee.
Duurzaamheid kan ik niets over zeggen, maar de eerste bevindingen zijn zeer positief.

Suljkan 20-05-2011
Geschreven voor: Panasonic TX-L37E30E

Voor deze TV heb ik 10 jaar Philips 4:3 (55cm) gebruikt dus alles wat ik hier zeg is misschien niet zo objectief zoals dat het geval zou zijn van iemand die meer ervaring heeft met LCD/LED TV's.

Voor mij is deze formaat goed (afstand TV - ogen is ~3,2m), de randen zijn niet te dik en met ~15kg ook niet te zwaar. Geluid is heel goed, maar ik denk dat sommige mensen het niet mee eens zouden zijn. Van zo'n TV moet je geen wonderen verwachten. Alleen bij films sluit ik hem aan op versterker en boxen (voor meer bass) maar het is niet echt nodig.

Beeld is heel goed, kleuren mooi, scherp, geen bleeding, geen ghosting en zwart is gewoon zwart. Ik heb veel gelezen over LCD en LED, veel mensen zweren in plasma (vooral voor goede contrast en diepe zwart) maar ik heb echt geen verschil gezien. Ik kijk films voorlopig van DVD (via scart ook nog!) en beeld is heel goed, 5x beter beeld van BluRayHet is voor mij nog niet te bevatten..

Dit is gewoon een zeer goede TV met veel mogelijkheden (SD-XC, USB, HardDisc van 500GB lezen geen probleem, leest alle gangbare video formaten van USB of SD, menu is heel logisch,...). Enige nadeel tot nu toe is dat je volume van koptelefoon niet op AB kan vinden maar daarvoor moet je naar de menu. Als ik nog meer nadelen vind dan doe ik een update van deze review.

Hier kan je een goede review zien (review is van een 32" maar behalve grootte is het zelfde):

RonVi 27-10-2011

Vraagje:

Je zegt dat je het volume van de koptelefoon via een menu moet instellen. Is het bij deze tv dan niet zo dat het geluid van de speakers uitgaat wanneer je een koptelefoon aansluit en dat je dan het volume met de standaard toetsen op de afstandbediening kunt regelen?
Ik wil dit graag weten omdat ik op deze tv een 2.1 speakerset op de koptelefoon zou willen aansluiten die dan bij voorkeur via de afstandbediening harder en zachter te zetten moet zijn.