Samsung UE46D5000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE46D5000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Roco51 04-12-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Enkele weken geleden had ik een Sony LCD-tv 40 inch bij de MM gekocht. Echter hier was ik helemaal niet tevreden over. Ben binnen 14 dagen terug gegaan naar MM om tv om te ruilen voor een betere kwalitiet van het beeld. Zag meteen de Samsung LED/tv 46 inch staan en was meteen verkocht. Wat een verschil van beeldkwaliteit, veel helderer, super scherp beeld en wat een design. Tot nu toe geen seconde spijt gehad van omruil. In een woord SUPER !

Jempie9402 03-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Mooi apparaat, prachtig beeld; doch zeer moilijk om de gepaste kleurinstelling te bereiken. De Componenet verbinding (Home theater aansluiting) functioneert niet zoals het hoort, uiteindelijk hoef ik met een ordinaire scart de DVD speler aan te sluiten. In de brochures werd er melding gemaakt van 100 (Samsung gebaseerde) Hz hetgeen in feite neerkomt op 50 klassieke Hz.

Willem47 30-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Sinds een maand hebben we de Samsung en ik moet zeggen dat het wel een stuk beter is dan de LG die we hier voor hadden.
Dat was dan wel een LCD.
Het beeld is beter, vollere kleur en scherper.
Het geluid is fenomenaal beter dan van de LG. En dat terwijl de tv de helft zo dik is.
De afstandsbediening is erg fijn, lekkere grote knoppen en eenvoudig. Alleen gebruik ik die bijna nooit, omdat ik de bediening doe via de upc-decoder.
ik zou alleen niet weten hoe ik de tv aankrijg, mocht de afstandsbediening ooit weigeren, want ik heb nog geen knop kunnen ontdekken aan de tv.
De beschrijving is erg karig, je kan wel met de internetkabel in de tv een online beschrijving raadplegen, maar die is niet echt beter dan de papieren beschrijving. verder is de internetkabel alleen handig om iets te kijken via het netwerk, want internetten kan je er verder niet op.
Ook geen flauw idee of er PIP op zit en hoe je die bedien?
al met al, dik tevreden.

Andre Markwat 14-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Hallo lieve Mensen, ik ga zeker niet roepen dat dit de beste TV is die ik ooit gezien of gehad heb. Maar ik heb dit plaatje zelf in huis gehaald, en ik moet je zeggen, dat ik de recencies die ik er al over gelezen had niet helemaal deel. Zo las ik dat iemand het iritant vond dat het zappen lang duurde, nu daar heb ik hem in elk geval niet voor gekocht en als ik eens van kanaal verander hoeft dat toch ook geen probleem te zijn. Okay het geluid is wat minder, maar wat verwacht je van een tv die zo dun is dat het gewoon niet meer mogelijk is om een normale bas op te bouwen, maar dan nog is het geluid zeker niet storend. Trouwen ik kan nog maar weinig mensen die hun tv niet op hun Stereo of HomeCinemaset hebben aan gesloten. Ik zelf woon in Uithoorn en daar hebben we het luxe voordeel van de Kabelexplotant Caiway een Digitaal Signaal leverd die alleen een Smartkaart vereist als je er aanvullende pakketen bij wilt hebben. En als je een beetje kunt lezen vertelt de handleiding van de Samsung met de Signaalinstellingen van Caiway precies hoe je de TV in kunt stellen. Ik had even een probleem met de fabriekinstellingen maar die waren met een telefoontje naar de Dealer Saturn alla minut op gelost. Dus mensen voor deze Eurotjes haalt u een fantastische TV in huis. Veel kijkplezier. André

ledje46 01-09-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

TV ziet er goed en degelijk uit. De beeldkwaliteit valt mij iets tegen, er zijn samsung TV's die beter scoren (achteraf). Wel zeker voldoende. Veel hangt af van de ontvangst kwaliteit, met ci+ module en HD zender prima beeld!
Verder kent deze TV een laag energieverbruik. Als ik weer moest kiezen zou ik misschien voor de ue46c6000 of ue46d6200 gaan. We zitten ruim 5 meter van het beeld af, formaat is prima, hoeft niet groter.

roy169 19-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Goede tv voor de prijs. Vergeleken met mn 42 van panasonic is dit echt een lichtgewicht en het beeld is net iets scherper. Het grote nadeel vind ik van led dat zwart mede gecreëerd wordt door te dimmen wat je goed ziet aan de onder- en aftiteling van bijv. een film. In een eerdere review is r gemeld dat de voorkeuzezenders bij digitale tv niet te sorteren zijn maar als je bij de installatoe niet voor nederlands kiest maar voor 'andere' s t wel mogelijk. Wat k echt top vind s de allshare functie, netwerk kabeltje inpluggen, software op je pc of laptop installeren en je kan met de samsung remote streamen naarje TV. Echt een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding van deze TV.

Arjan00 01-07-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Deze tv een paar dagen geleden gekocht. Ik zocht een vervanger voor mijn 9 jaar oude breedbeeld 100 Hz van Sony. Refresh rate en contrast is moeilijk te achterhalen van dit type.
Voor een mooie prijs gekocht, maar de UE46D5000 is geen 100 maar 50 Hz en dat zie je aan snelle beeldwisselingen met veel contrast en de rust in het beeld, die ik gewend was. Hij wordt geruild voor een tv met meer Hz.
100 Hz Clear motion rate is een misleidende term.

Ovide77 06-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Heel mooie en degelijke TV. Erg scherp beeld. Geluid valt me 100% mee voor de grote van de boxjes.
Voorzien van 4 slots USB en HDMI volop aanwezig.
Mooie heldere kleuren.

Renekaps 04-06-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

De TV gekocht via EP (kan goed mee in de laagste prijs)geleverd en installeerd, fantastische TV aangesloten op mijn Harman Kardon installatie, echt Super gigantisch goed beeldkwaliteit echt een aanrader. Als mensen voor een paar tientjes de TV laten aansluiten door een verstandig persoon dan is er zeker niets aan de hand. Gewoon Super bedankt EP.

olafgr 28-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE46D5000

Natuurlijk is HD zeer indrukwekkend, maar na een paar dagen ben ik me gaan ergeren aan een paar punten:
- Bij het aanzetten duurt het zomaar een seconde of 7 a 8 voordat je ('eindelijk') tv kan kijken. Dit komt doordat de Ziggo-smartcard moet worden geauthenticeerd.
- Omdat ik alleen naar de digitale (HD) zenders wil kijken kan ik geen persoonlijk volgorde aanbrengen in de zenders. RTL4 HD wordt door Ziggo geleverd op kanaal 64. Die krijg ik dus niet op 'positie' 4
- Er is geen harde aan/uit-schakelaar. De tv kan dus alleen op stand-by
- De mogelijkheid een harddisk aan te sluiten kan alleen met NTFS of FAT32 geformatteerde disk. Precies twee formats die niet lekker met Apple werken.
- Het AnyShare systeem (waarmee je audio of video van een PC in je netwerk op je tv brengt) werkt alleen met Windows-software.

De twee eerste punten (langzame opstart en geen voorkeurprogrammering) zijn wellicht op alle tv's terug te vinden die een ingebouwde digitale decoder hebben (CI-module). Maar er is zeer weinig informatie daarover te vinden.

Uiteraard zijn er zeker ook pluspunten: eenvoudige menustructuur, on-screen handleiding, superplat design. Dat is allemaal prima.

Toch ga ik heb vandaag ruilen....