Samsung UE37D6500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE37D6500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

sven.visser 25-07-2015
Geschreven voor: Samsung UE37D6500

Mooie televisie met scherpe beeldkwaliteit. TV in 2011 gekocht. Wat betreft de SmartHub; erg slecht. Werkt zeer traag en alleen maar verouderde apps. Ca. een jaar na aanschaf kwam Netflix op de markt en deze kan tot op heden nog niet geinstalleerd worden op de tv. Ook na contact met Samsung geven ze aan hier niets aan te kunnen doen. Ook niet d.m.v. een software. (Jammer dat ze ook geen alternatief boden zoals bijv. een Chromecast als extra service) Erg dure tv destijds dus (voor ca. 1000 euro gekocht!).

mgboom 11-10-2012
Geschreven voor: Samsung UE37D6500

Mooie TV als je de 3D optie niet gebruikt. Die hadden ze beter weg kunnen laten, deze reeks (Samsung D series) heeft verschrikkelijk veel last van crosstalk/ghosting (dubbele randen). De bron maakt hiervoor niet uit. makers van een Films als Avatar hebben hun best gedaan crosstalk te voorkomen door kleuren dicht bij elkaar te laten en zien er prima uit, maar bij de meeste films is het zichtbaar. Niet constant, maar 1x dubbele beelden in een film kunnen al zorgen dat je misselijk op je stoel zit en de ervaring een stuk minder is. Het grote minpunt is dat het 3D beeld meestal haarscherp is, tot er echt iets op je af komt of ver van je af is. In beide gevallen ga je dan dubbel zien.

Met de TV 1 probleem gehad. Binnen het eerste jaar kreeg de TV een soort witte mist vlekken in de hoeken en 2 lichte verticale lijnen in het beeld. Dit is binnen garantie verholpen, maar hierover lees ik nu vaker op internet bij Samsung led TV's.

Positief is dat Plex standaard als App geïnstalleerd kan worden op dit systeem. HD beeld is dan perfect, SD beeld bij vooral mp4 niet zo goed als bv een Toshiba.

Ik gebruik de TV met een CI+ module van Zigggo en dit is ook perfect. Ook opnemen van HD tv is perfect. Helaas kon ik na de reparatie van mijn TV alle oude opnames niet meer bekijken en kun je opnames niet uitwisselen met andere Samsung TV's (Zelfs niet hetzelfde model).

Schagen 13-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE37D6500

Prachtige beeld kwaliteit met levensechte kleuren en contrast.We stonden er verbaasd van. 3D echter nog niet geprobeert dus is nog ?
Geluid is goed,spraak is goed te verstaan,alleen bas tonen zwak, kan ook haast niet anders , toestel is zeer plat.
Goede prijs kwaliteit verhouding !

J.T.S. 01-07-2012

Ik heb de ervaring met het geluid van de Samsung UE37D6500 dat het in de keuze nachtstand in het menu - geluid niet zo vlak meer is maar een warmer geluid !
Verder perfect beeld,wij zijn tevreden met deze keus !

wimpie2006 10-02-2012
Geschreven voor: Samsung UE37D6500

Perfect beeld ( i.c.m. UPC HD.) geluid is niet geweldig maar kan ook niet anders met zo'n platte TV. Verbinden met internet met de ingebouwde WIFI is supersimpel.
Films via de apps huren werkt ook goed, alleen voor 3D films heb je wel zeer snel internet nodig, 25 mb is dan niet genoeg. Toestel heeft een mooie smalle rand en het beeld is echt superieur, een genot om naar te kijken!

Martin 00 25-11-2011
Geschreven voor: Samsung UE37D6500

Het is een prachtige led-tv met een waanzinnig mooi beeld.
Wij hebben dit model gekozen vanwege:
- De frequentie 100Hz is (200 CMR) 50Hz kijkt namelijk erg onrustig
- De mooie smalle rand. (de D6200 heeft een bredere rand)
- Allshare mogelijkheden. (video en foto's via netwerk)
Dit model is dezelfde als de UE37D6530 alleen met zwarte voet en een stuk goedkoper.
Het beeld is super. Kleuren zijn wel erg verzadigd, maar dat is wel aan te passen. Wij hebben het zo gelaten. Standaard staat de TV wel erg fel ingesteld, dus wij hebben de backlight wat gedimd. Het spiegelen valt heel erg mee en is eigenlijk helemaal geen probleem. Wij hebben redelijk grote ramen in onze woonkamer en er totaal geen last van.
Het contrast is van de zijkant gezien wel iets minder, maar niet storend.

Het geluid valt wel erg tegen. Alles is prima verstaanbaar, dat is het probleem niet en het Journaal kun je er prima mee kijken (luisteren), maar als je naar een muziekprogramma luistert hoor je totaal geen dynamiek in de muziek, de lage tonen van een baslijn zijn totaal niet aanwezig.

Het menu is prima en de mogelijkheden zijn legio. Internetten gaat leuk zolang je geen tekst hoeft in te typen, dat gaat namelijk zeer lastig. Daar kun je een afstandsbediening met toetsenbordje aan de achterkant voor bijkopen a EUR 100,-, die moet Samsung er eigenlijk gewoon standaard bij leveren.

All-share werkt aardig. Met bijgeleverd programma kun je fotos en videos die op je PC staan op de TV bekijken. De fotos zien er echt prachtig uit op de Samsung, kleurbereik contrast is erg goed. Door een USB schijf aan je router te hangen, die DNLA ondersteund, kun je ook die data op je TV bekijken. Via wifi geeft dat wel haperingen met HD content. Een netwerkkabel aanleggen is dus aan te bevelen.
Een groot nadeel is dat mkv-files niet gestreamd kunnen worden. Die werken alleen als je een externe schijf rechtstreeks aansluit op de USB poort. Ondertiteling werkt met mkv files alleen maar als je die als losse srt file (met dezelfde naam) er los bij zet. Dat vergt dus enig geknutsel.
De ware filmliefhebber zal waarschijnlijk een meerkanaals surround systeem hebben. Dan heb je met Allshare wel een probleem, want de tv stuurt alleen stereo geluid uit op de optische uitgang !!?? Het staat zelf in de handleiding. Als je TV kijkt via de ingebouwde ontvanger komt daar overigens wel meerkanaals geluid uit. Dat betekent dus dat je nog steeds een mediaplayer nodig hebt als je surround geluid wilt.
Al met al een prima TV met zeer goed beeld en daar gaat het om.