Philips 8000 series 40 PFL 8606 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series 40 PFL 8606 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

sionsberg 29-07-2012

getwijfeld tussen een toshiba en de deze philips, geen spijt, toestel staat opgesteld tegen een witte muur, ambilight geeft een fantastisch sfeervol effect, voor duurzaamheid geef ik een 8, maar ja dat is koffiedik kijken, voorlopig in ieder geval genieten, geweldig

Geppie1977 26-06-2012

Een zeer nette tv . Prachtig beeld zeker ook met Bluray. Tv was makkelijk te installeren en de kleuren licht,contrast allemaal goed aan te passen aan je wensen. Geluid is voldoende mooi ook dat de voet het geluid ondersteund ook als je de tv zoals wij hebben aan de muur hebben hangen. Maar voor films heb je voor echte beleving toch wel suround geluid via versteker nodig met goede boxen.De voet is makkelijk de monteren aan de muur en zit er strak uit. Zeker zeer tervreden met deze phillips.

Zucchero 03-06-2012

We hebben gekeken naar Panasonic, Sony, Samsung en Philips. Voor deze prijs bieden al deze fabrikanten prima televisies. De verschillen zijn klein en de keuze is danook vooral afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en gevoel. We kozen deze Philips vanwege het rustige beeld dat minimaal even scherp was als van de anderen en omdat hij recentelijk in prijs is verlaagd en er een 100 euro retour-actie op zat. En toen de verkoper er nog wat extra korting bovenop gaf, was het pleit in het voordeel van de Philips beslecht. Na wat spelen met de instellingen voor kleur, scherpte en dergelijke, vinden wij het beeld werkelijk fenomenaal, en dat terwijl onze tv-aanbieder ons het HD-signaal nog moet gaan leveren. Klein puntje van kritiek is dat als het beeld plotsklaps van (fel) verlicht naar donker om moet schakelen, dat het dan aanvankelijk bijna 'op zwart' gaat om daarna iets meer 'op te lichten'. Niet hinderlijk storend, maar het valt wel op. Misschien dat we nog wat met de instellingen moeten pielen. Verder werkt de bijgeleverde afstandsbediening niet echt intuitief. We drukken nog wel eens mis. Het meest opvallend vinden wij dat je als het ware IN de actie zit. Bij onze 11 jaar oude 51cm Sony keken we echt vanaf de buitenkant naar hetgeen zich op het scherm afspeelde. Nu lijkt het alsof we er deel vanuit maken. Heel apart en prettig. En dat zonder de 3D-techniek te gebruiken. Bottom line: als je van plan bent om zo'n 800-900 euro aan een tv uit te geven, dan val je je qua beeldkwaliteit aan deze 8606 ab-so-luut geen buil. En als je, net als wij, je ouderwetse maar prima audio-installatie erop aansluit (in ons geval met een Monster-kabel via de 3,5mm hoofdtelefoon uitgang naar 2x tulp), dan past ook nog eens de geluidsbeleving bij het beeld.

Zucchero 11-06-2012

Tja, die instellingen zijn zeer persoonlijk. Mijn vriendin en ik hebben ook een middenweg moeten vinden. Zij vindt volle kleuren mooier dan ik.
Onze instellingen:
beeldformaat - auto fill
schermranden - 6

marjohan 09-06-2012

Beste Zucchero
Ik heb ook net dit toestel gekocht
Wat adviseer je als beeldinstellingen ?

Gr. Johan

henk1023 09-05-2012

Prachtig scherp en contrastrijk 40 inch beeld als je niet te scheef voor de TV zit. Prima geluid door sound system in de voet. Beperkt internet op TV (WiFi) (NetTV). Zappen gaat wat traag. Ik gebruik een Ziggo CI+ module en krijg af en toe het bericht 'gecodeerde zender o.i.d.' en blijft op zwart. Na even heen en weer zappen komt zender wel. Nadeel vind ik de afstandsbediening (bootje) vandaar een 7 voor gebruiksgemak. Ligt slecht in de hand, veel onderliggende functies en veel kans op missen van de juiste toets. Heb direct een RC4715 AB bijbesteld die beter in de hand ligt en grotere en meer knoppen heeft zodat je niet steeds door de menu's hoeft.

king dirk 10-06-2012

Hoe kan je het geluid wat uit deze tv komt goed vinden?

henk1023 28-06-2012

Inmiddels 2 maanden veder. Heb de software ge-update waardoor er nu geen rare meldingen meer komen en het zappen zonder problemen verloopt. Inmiddels 3d brillen aangeschaft en de eerste 3d film bekeken. Fantastisch. Draadlos foto's bekijken vanaf laptop of android telefoon gaat ook prima. Al met al nog zeer tevreden met de TV.

bAVkito 27-01-2012

-Tov andere TV-'s de beste geluidskwaliteit.
-Beeldkwaliteit met een UPC kaartje is PERFECT
-Kijk via de Wifi Philips mediaconnect software rechtstreeks plaatjes vanaf je computer. Ook Vuze herkent je Philips-TV.
-USB opnemen nog niet geprobeerd---maar is mogelijk
-natuurlijk mooiste TV die er is--kwaliteit net iets meer solide als de Samsung met dat dunne randje (da's meer poppenspul)

-BEST CHOICE FOR ME !

Rogier76 12-01-2012

allereerst is het een juweel van een tv om te zien. mooie vormgeving met de glazen plaat ervoor en de voet die tevens als muubeugel dient maakt het niet alleen gemakkelijk om aan de muur te hangen, maar is ook niet zichtbaar vanaf de bovenkant van de tv.

hiervoor had ik een 32" uit de 9000 serie maar omdat die nu grijs is en ik een zwarte wilde een 'stap terug' gedaan naar de 8000 serie maar nog geen moment spijt. prachtige en vloeiende beelden. films van upc in hd geven echt prachtig beeldn, wellicht dat de 800Hz dan ook zijn werk doet.

dus een prachtige tv, is wel kostbaar maar m.i met zijn ambilight en prachtige beeld en goed geluid ondanks de dunne behuizing een echte aanrader. en een zuinig A-label, is ook fijn.

gries 12-01-2012

Mooie TV, het front is helemaal vlak en spiegelt nu niet meer. Beeld is goed, alhoewel er bij snelle overgangen rond de ondertiteling wel wat vervormingen op treden, afspelen via DLNA verloopt goed (pas op firewall) maar wel vertraagd met 4s. Films van aangekoppelde USB harde schijf worden veelal goed herkent, van de PC via het netwerk (de WMP wordt daarvoor gebruikt) gaat moeizaam wordt vaak neit herkent etc. Ook de programmagids via het netwerk werkt niet altijd even snel/accuraat. Helaas maar 1 tuner om over op te nemen, dus je kan geen 2e programma opnemen tijdens kijken van andere kanaal.

zeger de jager 14-12-2011

Zeer mooie TV met veel mogelijkheden. Het beeld en geluid
is zeer goed. Met de afstandbediening kan je eenvoudig
door alle menu's scrollen.
Je kan het beeldscherm van je laptop op deze TV krijgen door software te downloaden. Het beeld blijft verbluffend scherp.
Het nadeel is NET TV van Philps. Bij "youtube" kan je geen favourieten plaatsen en filpjes bij "internet" werken niet (geen flash player). Misschien wordt dit in de toekomst beter

sjaak1963 16-06-2012

Hallo zeger de jager ik heb ook dezelfde tv gekocht. nu sluit ik mijn laptop er op aan en krijg ik op mijn laptop een blauw scherm. gecrasht zegt het. mijn vraag is wat moet ik downloaden en waar. gr Sjaak

Grooveman1 09-02-2012

Beste Zeger de Jager,

Mogelijk ga ik deze tv kopen.
Je hebt het over software downloaden voor de tv om beeld van je laptop op je tv te krijgen.
Werkt dit ook voor een desktop? Of werkt dit middels de laptop via Wifi?
Ik wilde namelijk in eerste instantie een hdmi kabel aansluiten, alleen de afstand van mijn pc tot mijn tv is net te groot... Ik moet de kabel door de woonkamer heen leggen en dat gaat hem helaas niet worden.

Groet,

Grooveman1