Bauknecht Dishwasher GSFS6440WS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bauknecht Dishwasher GSFS6440WS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Chrizzie 02-11-2021

Prima produkt

Prima produkt geweest 13 jaar prima gewerkt en vanwege dexe leeftijd njet meer interessant om te laten maken. Merk bestaat niet meer anders had ik er weer een gekocht.

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Uitgesteld aanzetten

Minpunten

anaxotic 24-02-2014

Na de review 3 jaar geleden, een update :

De vaatwasser doet het nog altijd prima.. en we gebruiken hem dagelijks.

duurzaamheid is dus prima! en dat voor de lage prijs van destijds..

Pieter vK 05-04-2011

Ik heb deze vaatwasser sinds mei 2009. Destijds vooral keuze laten leiden door de lage prijs en door de mogeklijkheid van uitgesteld start van het programma. Ik ben heel tevreden over het afwasresultaat. Jammer is dat de uitgestelde start alleen met één wasprogramma gecombineerd is, dat is minder dan ik verwacht had. In die twee jaar is de pomp twee keer (febr 2010 en mrt 2011) kapot gegaan, beide keren gerepareerd onder garantie (2 jr). Natuurlijk is het vervelend dat het apparaat ermee ophoudt, maar de service van Bauknecht is netjes. De monteur vertelde me dat er tegenwoordig betere pompen gebruikt worden.
Al met al toch wel tevreden ook al voldoet hij niet helemaal aan de verwachtingen. Maar voor het bedrag heb je een goede vaatwasser.

koppenol01 17-03-2011

Dit was de tweede en ook de laatste bauknecht. De eerste heeft het 13 jaar volgehouden, maar deze echt een rampen ding.
Binnen 1 jaar kapot, zat een lek in, monteur geweest en nog eens en nog eens en gevonden "gemaakt" met veel geknoei en nu doet hij het weer niet, schakelt na een paar minuten uit.
Ik heb alles gecontroleerd kan niets vinden ik denk dat hij maar naar het grof vuil moet en ga wel met de hand afwassen, zal altijd schoner worden dan met deze machine.

Rob6545 11-03-2011

De vaatwasser bevalt ons goed, geen technische problemen gehad en we hebben hem nu twee jaar.
Alleen erger ik me dood over de indeling, als je hem optimaal wil vullen zijn de rekken ongunstig gevormd.

Anaxotic 06-01-2011

Na alle negatieve reviews, nu eens een positieve.

We hebben de vaatwasser nu bijna 2 jaar, en elke dag trouw de vaat gedaan zonder voorspoelen/afspoelen.
Meestal op het bio programma, of het uitstelprogramma.
Altijd is de vaat prima schoon met de standaard aldi vaatwasblokjes.
Wel natuurlijk de deur dichtgelaten nadat hij klaar was, aangezien hij anders niet goed droogt.

Helaas ging de walspomp net na de kerst kapot. Wel water ophalen om na wat pogingen het water weer af te pompen.

Bekend euvel bij dit type vaatwasser, maar ja, 300 Euro voor een vaatwasser is natuurlijk weinig geld.

Meteen op bauknecht.nl een monteur aangevraagd om langs te komen. En hij kon meteen de eerste week van januari langs komen om de reparatie uit te voeren.
Netjes een mail en sms ontvangen de dag voordat de monteur langs zou komen, en op de dag zelf netjes gebeld door de monteur. Prima service!

Helaas had hij de betreffende pomp niet bij zich vanwege verkeerde bevoorrading, maar hij zou de week erop langs komen om alsnog de machine te repareren.
Het werd maar 2 dagen later toen ik een telefoontje kreeg van de monteur of hij even langs kom komen alsnog de pomp te vervangen!

Een klein half uur later was de machine gerepareerd en had hij tevens het rubber in de deur voor niks vervangen.

Prima service van Bauknecht!

Ofwel, voor 300 euro heb je een redelijk apparaat met een topservice van bauknecht.

Caroline van Dijk 28-12-2010

We zijn 4,5 jaar in het bezit van een Bauknecht vaatwasser en er is al 3x een monteur geweest. Nu slaan continue de stoppen in de meterkast door als 'ie draait. Overigens is de 'opentrekhandel' provisorisch gerepareerd omdat een nieuw (plastic!) frontje E 150,- kost. Het glansspoelreservoir doet het ook al tijden niet meer niet meer, kosten van vervanging lopen ook hoog op dus dan maar die alles-in-1 vaatwasblokjes. Bij aanschaf zei de verkoper: 'Bauknecht weet wat vrouwen wensen'. Nou niet voor deze vrouw: hij gaat eruit en wel vandaag! Nooit meer een Bauknecht.

Debbie1972 12-12-2010

Slechte vaatwasser. Droogt erg slecht. Wast wel goed. De monteur is al twee keer geweest in een krappe 2 jaar. Maar nu is de vaatwasser al weer stuk. Wij gaan voor een andere.

sannie46 03-12-2010

Vaatwasser van zeer slechte kwaliteit. Na 1 jaar en 2 maanden omwalspomp vervangen, nu 1 jaar later is deze weer stuk. Vaatwasser is nu afgeschreven na 2 1/2 jaar. Je mag er toch vanuitgaan dat een vaatwasser langer meegaat...

LLM 23-11-2010

Ik heb deze vaatwasser nu bijna 2 jaar in gebruik en heb er veel plezier van. Het is een eenvoudige vaatwasser, maar heeft de benodigde programma's.

Pim4ever 06-09-2010

Ik wil de consument waarschuwen voor deze matige vaatwasser.

Ik heb deze machine nu 2 jaar en heb er tot 3 keer toe een monteur bij gehad,de laatste keer bleek dat mijn dure dreft blokjes het effect hebben dat er te veel schuim komt waar deze machine niet mee over weg kan.

Dit grapje kost mij dit keer 106 euro.
De goede man was hooguit 10 minuten bezig.

Waar ik nu boos over ben is dat ik schuldig ben aan het stuk maken van mijn machine.

Ik vraag mij hoe de consument dit moet weten ??

Dus als je de machine heel wil houden koop je de goedkoopste blokjes.

Enkel jammer dat Bauknecht hier niets over in haar handleiding vermeld.

Ik heb hier zo juist over gebeld met bauknecht,

maar de jonge dame kon me enkel een email adres geven waar ik mijn verhaal mag doen.

Dus bij deze bent u gewaarschuwd.

jankik 28-05-2010

Vandaag heeft de monteur gebeld, verwarmingselement stuk.
Kosten worden ca. € 200,--
Dus maar eens kijken naar een nieuwe en geen Bauknecht.
Regelmatig dat onder in de glazen een substantie zat en dus moesten ze er nog een keer in.
Groogresultaat vind ik ook matig het gaat goed als ik hem 's ochtends open zet even met de lade's schudt zodat water er af gaat dan is hij 's avonds na mijn werk wel droog. Ik heb in het begin alle programma's geprobeerd maar vond alleen de 70 graden redelijk wassen.
Startuitstel onhandig dat deze aan 1 programma vast zit.

ebbelingh 20-03-2010

Wij hebben de vaatwasser nu een halfjaar en hebben problemen met het was progamma.
Machine werkte niet meer.
Gebeld naar bauwknecht en kreeg te horen dat ik de machine moest resetten dus de aan en uitknop ingedrukt houden en ja hij deed het weer.
Als je bijvoorbeeld van 40gr naar 50gr wil wassen moet je ook de aan en uitknop 7seconden ingedrukt houden als je het niet doet maakt hij niet het progamma af
graag reageren

Misa7 06-02-2010

Hierboven een conclusie van mijn lange verhaal:
- ERG BELANGRIJK: slang niet te diep in de afvoer: maakt het programma anders niet af met resultaat: kleddernatte vaat
- drogen lijkt redelijk, nog onduidelijk hoe goed dit zou kunnen zijn, ga ik nog testen
- Wasresultaat:lijkt goed, ga ik nog verder testen
- standen erg beperkt, maar voldoende omdat je meestal de 50 graden bio gebruikt
- onderste laadrek: beetje onhandig dat ie er niet ver uit kan.
- vormgeving: erg basis zoals de meesten

Net gisteren de Truus Bauknecht binnengekregen in de hoop dat we de goede keus hadden gemaakt met de 'beste keus' van de consumentengids ter vervaning van ons 2e handsje (AEG) die 4 jaar trouw gedraaid heeft tot ie het water helaas niet meer wegpompte.

Ik was benieuwd naar het wasresultaat omdat hij daar zoveel punten op scoorde. Onze oude AEG deed het ook best goed, maar wie weet zou ik nu nog minder hoeven voorspoelen?

Bij het plaatsen ontdekte ik de betonnen blok zoals in een eerder review genoemd. Ik dacht al, beetje apart maar zal wel voor te gewicht zijn...dat blijkt dus.

Ik begon met onze opgestapelde vaat erin, programma op 50 graden (Bio). Na een tijdje ging ik kijken, lampje uit (betekent: klaar), ik vond t wel vrij snel (was ie echt al klaar?) alles kleddernat,koud, en zeephokje niet geopend..
- nog een keer op 50,zeephokje wel geopend, maar tablet los half beetje gebruikt erin, weer kleddernat en koud
- op 40 graden, precies hetzelfde, zeeptablet nu iets verder opgensnoepd
- op 70 graden dan, ja dat werkte wel, vaat schoon en warm en droog
- weer op 50 proberen,tussendoor opengetrokken, wel warm, maar de volgende dag weer t zelfde probleem.

Dus Modern gebeld, ik kan een andere krijgen, gelukkig...ondertussen de reviews lezende, meteen gevraagd of ik ook een ander merk mocht uitzoeken, jazeker.

Toen las ik de review over de slang die te ver in de afvoer zat.

Dus dat toch ook maar eens proberen, ondertussen dat ie draaide (megalange) slang een stuk omhoog gehaald. en ja warempel, op 50 graden is ie nu ook warm en droog (redelijk, nog wel water op theeglazen en kommetjes met een beetje holle onderkant). Heeft er nu ook langer over gedaan dan daarvoor, dus blijkbaar maakte ie eerst zijn programma niet af.

Maar t zeepblokje ligt nog wel los in de bak, dit keer wel aardig aangesnoepd.Da's weer mindern, maar aan de andere kant toch knap, alles ziet er schoon uit, zou ie het ook doen met een half blokje? of veel viezere vaat, dat biedt perspectief.....

Nou ga ik m maar verder testen,kijken of t uiteindelijk wel helemaal goed doet (en de optie met glanssoepmiddel+ standje 3 gebruiken). Maar ben wel aan het twijfelen gebracht door deze opstart en de vele negatieve reviews over de duurzaamheid.

Verder vind ik de opties erg beprekt helemaal vergeleken met mijn oude AEG.
Je kunt altijd maar 1 stand kiezen.Voorspoelen als apart programma en niet te koppelen aan de programma's. zo ook de 3 uur uitstel, alleen bij het programma van 60 graden gekoppeld (dus je kan alleenop 60 graden wassen met uitstel van 3 uur). erg onlogisch. Maar aan de andere kant, ik gebruikte meestal de bio 50 graden stand. Dus t is wel voldoende.

tenslotte het onderste laadrek: er zit een stop op, zodat ie er niet te ver uit gaat. Die is wel nodig anders komt het laadrek scheef te staan. Maar vind dat ie iets te ver in de machine blijft om m lekker in te kunnen laden.

robert34 03-02-2010

Mijn oude Bauknecht vaatwasser liet het na bijna 10 jaar afweten. De vraag was toen of er een investering in reparatie zou worden gedaan of een voordelige nieuwe. Mede door de goede test in de consumentengids zijn we tot de aanschaf van deze Bauknecht GSFS 6440 WS overgegaan.
Het aansluiten was zo gebeurd.
Ik las ergens in een review dat het onderste rek steeds terug in de machine schoof. Ik heb de machine waterpas gezet middels de stelvoetjes en heb daar in ieder geval geen last van.
Na een aantal weken gebruik, zijn me de volgende dingen opgevallen. De machine doet behoorlijk stil zijn werk. Het wasresultaat is erg goed, alles komt er schoon uit en dat met het Bio 50 graden programma. Borden worden niet eerst afgespoeld , maar door een servet boven de afvalbak afgeveegd.In eerst instantie viel het drogen een beetje tegen. Maar na een tip van iemand ben ik ondanks het gebruik van 4 in 1 tabletten toch spoelglans gaan gebruiken met de afstelling op standje 3. En zie daar de hele vaat is keurig droog. Een hele enkele keer willen er nog wel eens een paar druppeltjes blijven liggen op een plastic broodtrommel als deze niet een beetje schuin in de machine ligt.
De machine is verder makkelijk in gebruik. De 4 programma's lijken me meer dan voldoende en zoals het er nu uitziet zal het Bio 50 graden programma door mij het meest gebruikt blijven worden worden.
Het enige nadeel vind ik dat het startuitstel vastgekoppeld zit aan het 60 graden programma. Waarom niet gewoon een startuitstelknop die je bij alle programma's kan gebruiken. Maar goed ik zet hem om 11 uur s avonds zelf wel aan.

dimoss 23-01-2010

na een jaar goed draaien begonnen de problemen , niet goed schoonmaken van de vaat , een klein stukje glas zou de oorzaak zijn .
Dit is verwijderd maar wederom een vieze vaat .
volgende probleem de pomp stopte ermee waardoor het water in de machine bleef staan .
bij navraag bleek dat deze problemen ook bij twee !! buren uit de straat voorkwamen .

Arno-36 19-01-2010

Zeer slecht.
2 jaar hebben we deze machine nu en al 4 keer iemand langs geweest om iets te repareren en sinds vanavond nummertje 5 besteld.
Wat mij vooral is bijgebleven van de vorige keren is de beschuldiging dat wij spullen met zand in de vaatwasser stoppen waardoor de motor vol zand kam te zitten. Denk toch niet dat ik mijn zandbak er in stop.....
En de laatste keer ook een aantal weken wachten(is nu 2 maanden geleden)voor de desbetreffende monteur komt zit er glas in de slang...naar mijn idee zit er een zeef of iets dergelijks in de vaatwasser. Voor mij nooit meer een bauknecht...

chelaia 04-12-2009

Vandaag is de vaatwasser bij ons bezorgd, eerst op spoelen gezet volgens advies van de bezorger.
Vanavond de eerste afwas gedraaid op de bio stand.
Hij is stiller dan onze vorige, en de vaat is schoon en zo goed als droog.
Wat wij wel vreemd vinden is dat er aan de achterkant onder
het bovenblad een betonnen deel zit, en we er niet uit wijs kwamen of we dat moesten verwijderen of niet ( onze vorige had dat namelijk niet).
Bauknecht gebeld en die kon me niet!!! vertellen of dat moest blijven zitten, en verwezen me door naar megapool waar we hem hebben gekocht.
En daar vertelden ze ons dat we dat moesten laten zitten omdat dat de balans voor de machine is dat als de deur open staat de machine niet kan kantelen.

HenkAmsterdam 04-12-2009

Deze vaatwasser hebben wij nu 5 weken en zijn erg tevreden! Onbegrijpelijk dat mrsdee zo negatief kan zijn over deze machine. De test van de cons.bond klopt naar mijn ervaring echt wel! Ook vwb de droogresultaten, ik denk dat er bij mrsdee iets anders niet klopt, b.v.te hard water of zo. Onze vorige vaatwasser van Bosch (Silence)had vaak storing daarom weggedaan. Deze Bauknecht wast beter en maakt minder laawaai. Wij zijn zeer tevreden. En voor alle duidelijkheid: ik werk niet bij Bauknecht o.i.d. !
Achteraf ben ik blij dat wij toch voor deze machine hebben gekozen. We waren bijna op het verkeerde been gezet door enkele slechte recenties hier. Wel eerlijk blijven!

Marcel_Bl 01-12-2009

Een eenvoudige, maar prima vaatwasser met een prima wasresultaat.
Gebruik in 98% van de gevallen de 60 gr. met 3 uur uitstel en de vaat is 's morgens gewoon schoon en droog en ook de binnenwand! Wij gebruiken dan ook naast all-in tabletten wel zout en glansspoelmiddel, waarbij je de dosering van de glansspoeling kan bijstellen zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Kortom zeer tevreden over deze vaatwasser met zoals ook in de consumentengids stond, een goede kwaliteit-prijsverhouding!

mrsdee 01-12-2009

Deze vaatwasser droogt echt heel slecht!!!
Erg jammer, want ik heb deze pas vijf dagen en ik baal er nu al van. Volgens de consumentenbond scoorde de machine heel goed op "droogresultaten", nou.. de mijne dus niet! Ik heb al gebeld met Bauknegt/Whirlpool maar volgens hen was dit euvel te verhelpen door extra spoelglansmiddel toe te voegen.
Nee dus. Dat maakt geen verschil. Mijn vorige vaatwassers waren van Bosch/Siemens en daar kwam de vaat kurkdroog uit. Ook heb ik bij deze merken nooit last gehad van achterblijvende condens. Bij de Bauknegt dus wel; de binnenkant van de vaatwasser is na afloop van ieder programma, gewoon drijfnat! . Toen ik dit meldde aan serviceafdeling van Bauknegt werd mij medegedeeld dat je dat dan weer kon voorkomen door direct na afloop van het wasprogramma de deur te openen zodat het water kon verdampen. Onzinnig advies, want ik denk dat de meeste mensen de vaatwasser 's nachts laten werken en om daar nou een wekker voor te zetten... Nou, nee.
Buiten dat; ik heb de proef op de som genomen en het maakt niets uit voor het droogresultaat of je de deur gelijk opent of dit later doet. De boel blijft nat, té nat!

IreneBuvelot 28-11-2009

Al vanaf het begin was deze machine niet goed, zanderige vaat. Op een gegeven moment was de motor kapot. Deze is vervangen, service van Bauknegt erg goed. Maar hij wast nog steeds niet goed en geeft veel foutmeldingen aan, zodat hij het steeds niet doet. Een ramp, geen aanrader!

Bombadil 12-04-2009

Een goedkope vaatwasser voor nog geen EUR300 en goed getest door de consumentenbond..

Ik heb de GSFS 6440 nu een maandje en heb gemengde gevoelen. Er zijn naast spoelen vier programma`s zijn:

40 graden (snel)
50 graden (bio)
60 graden (start pas na 3 uur dit is de uitstelfunctie)
70 graden

Helaas wordt de vaat bij mij enkel goed droog met de 60 en 70 graden programma`s. Als je dus een verjaardag hebt en snel schone spullen wil kan je dus of de theedoek hanteren of moet je het 70g raden programma pakken. Dat is jammer; het 60 graden programma zou ook gelijk moeten kunnen starten.Jammer, de uitstelfunctie had best beter en voor alle programma's selecteerbaar moeten zijn.

Het bestekmandje zit in het midden aan de zijkant. Dit is misschien beter voor de schoonmaak maar is wel lastig bij veel pannen. Het mandje is ook niet handig vormgegeven. Over het schoonmaken heb ik niets te klagen al is mijn vaat ook niet echt vies. Het geluidsniveau is volgens mij gemiddeld.

Al met al is dit voor een goedkope merkvaatwasser conform de verwachting.

niet-ok 21-01-2009

totaal niet tevreden met het machine.
- tijdens levering geen handleiding ontvangen.
- na vier keer wassen, was deze stuk gegaan.
- 2 weken gewacht op reparateur. deze heeft iets gerepareerd. De volgende keer dat ik iets ging wassen ging het alweer mis. normaal doet een bepaalde programma er 2,5 uur over, en ja hoor, na 4 uur bleef de vaatwasser doordraaien.
- weer een afspraak gemaakt, duurt weer eens 1,5 week!!
- en nu afwachten.
Ik heb zeer slechte ervaringen met Baucknecht, dus ik raad het ook zeker niet aan. tip: kijk niet naar de prijs, betaal liever 50-100 euro meer, dan heb je tenminste iets.

dijk100 20-01-2009

Voor mij nooit meer een Bauknecht.

Na 2 maanden begon onze Bauknecht vaatwasser af en toe te lekken.

Intussen zijn we 3 maanden en vier monteurs verder maar lekt de vaatwasser nog steeds.

De Consumentenservice van Bauknecht (Whirlpool) stuurt je van het kastje naar de muur, zodat we nu dreigen te verzanden in een langdradige juridische strijd.

Wij zijn dan ook diep teleurgesteld in de kwaliteit en service van Bauknecht die naar eigen zeggen streeft 'naar voordurende en volledige
tevredenheid van onze klanten'