Panasonic HX-WA20 blauw, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HX-WA20 blauw, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

mevr.M. 16-08-2015
Geschreven voor: Panasonic HX-WA20 blauw, wit

Hele fijne camera, zeker voor vakantie. Je hebt een goede filmcamera en een prima fotocamera ineen. Filmen gaat heel gemakkelijk, de camera ligt goed in de hand en de verschillende mogelijkheden zijn overzichtelijk en duidelijk te vinden op de camera. Ook de foto's zijn van prima kwaliteit waarbij ook verschillende soorten functies in te stellen zijn (sportstand, nachtstand, landschap, etc.). Het onderwaterfilmen en foto's maken gaat uitstekend, kan in zee of zwembad en geeft geen problemen met het water. Dat geeft hele leuke opnames. We hebben de camera nu ruim 2 jaar en zijn zeer tevreden.

rpvanoyen 11-03-2015
Geschreven voor: Panasonic HX-WA20 blauw, wit

Begin 2013 aangeschaft voor een rondreis door de USA, wat een zeer goede test was. Vrieskou of woestijnhitte, zandhozen, slagregen... Het ding gaf geen krimp. Videokwaliteit bij daglicht is uitstekend, bij ver in de schemering nog altijd heel goed (uiteraard wel wat pixelvorming), bij duisternis onbruikbaar (maar ja, zelf zie je dan toch ook niets meer...).
Geluidskwaliteit bovengemiddeld, fris klinkend ook bij inzoomen. Minpunt is het matig werkend softwarematig windfilter bij harde wind frontaal of dwars op de microfoon. Even je vinger/hand op de microfoonopening leggen (rugzijde scherm) werkt veel beter.
Weinig knoppen waarbij de joystick en foto-knop wat gewenning vergen, andere knoppen zijn toegankelijker. Wel duidelijk drukken wat ongetwijfeld door de waterdichtheid komt.
De body ligt heerlijk en natuurgetrouw in de (rechter)hand, stabiel en ergonomisch gevormd. Garandeert dus ook een rustig filmbeeld.
Panasonic heeft weer een degelijk apparaat gebouwd, alles zit zeer solide in elkaar. Voor onder de 200 Euro hoef je niet verder te zoeken.

NB. Ik gebruik een Class 10 SDXC-kaart (64GB) die ik in de camcorder laat formatteren, de foutkans tijdens filmen is hierdoor nihil. Videokwaliteit natuurlijk altijd op 1080p 30fps 16:9. Verder gebruik ik 3 accu's en staat de camera standaard in snelstartmodus (scherm dicht = standby). Onverwacht kost deze stand nauwelijks extra accutijd.

Videobewerking op een desktop (Intel i3, 250GB SSD en 16GB DDR3).

Steven - Rotterdam 07-10-2013
Geschreven voor: Panasonic HX-WA20 blauw, wit

Uitstekende camera. Compact genoeg voor dagelijks gebruik. Ook in zout water geen problemen met vocht. Prima foto's, glashelder posterformaat 70*50. Lange accuduur (>1 uur na een jaar). Bruikbare full-HD kwaliteit filmbeelden die het goed doen op de beamer. Voor de prijsklasse alles een 10 maar een opvolger zal weer beter zijn dus een beetje waardering reserve gehouden. De beste camera die ik ooit gehad heb in 20 jaar filmen. Een klasse beter dan de vergelijkbare Sanyo die ik hiervoor had.

Steven - Rotterdam 26-01-2014

Aanvulling na de eerste review: Geen tekenen van slijtage , alles zit zelfs nog steeds strak in de lak. Soms een probleem met SDcard, van de acht kaartjes zijn er twee volledig onbruikbaar/onleesbaar geworden, oorzaak onbekend en kaartjes binnen garantie kunnen wisselen. Filmkwaliteit full HD is soms te hoog voor notebooks, ze kunnen het afspelen soms niet aan. Kortgeleden de eerste prijs gewonnen met een foto langs de Rotte. Op posterformaat 50*70 zijn geen pixels te zien. Bediening is onhandig, het komt wel eens voor dat ik een broekzakshot heb. Op het moment dat je wilt filmen zet je dan je camera uit ipv aan, dat heeft wat prachtige beelden gekost. Het hoort erbij met zo'n handzaam waterdicht ding. Als roeicoach het onmisbare instrument om op de fiets trainingen vast te leggen. De slowmotionfunctie is tot 60 beelden p/s. Geweldig voor analyse; de kleuren worden wel wat vlak.