JVC GR-D815 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GR-D815 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

edward67 19-07-2009
Geschreven voor: JVC GR-D815 zilver

Ben altijd al in bezit geweest van een JVC camcorder.
Heb deze gekocht ivm prijs/kwaliteits verhouding.
Het gaat ons om het bedieningsgemak van de camcorder. Onze kinderen kunnen er zelfs mee omgaan.We hebben deze nu een paar weken en al diverse bandjes opgenomen (meest door de kinderen. Ook zijn we in het bezit van tig bandjes van een vorige jvc camcorder. Nu kunnen we nog steeds bandjes afspelen anders zouden we problemen hebben met het afspelen van reeds opgenomen bandjes.

P Toemen 13-05-2009
Geschreven voor: JVC GR-D815 zilver

Deze camera heeft op meerdere plaatsen een heel goede beoordeling op alle vlakken.
En een zeer goede prijs/prestatie verhouding.
En heb in het verleden al meer met JVC gewerkt.
t.w. GR-DVX 10E die aan vervanging toe was.Waar ik overigens altijd prettig mee heb kunnen filmen.

w .c.c.g. van boodegom 30-03-2009
Geschreven voor: JVC GR-D815 zilver

Deze camcorder is een mooi kleine handzame camera.
De beelden op het lcd schermpje zijn erg duidelijk.
Het knopje om de camera aan
te zetten is wat klein maar het went.
De beelden bij bewerking via ilink op de pc na bewerking zijn perfect.
Dus een fijne camera de
GR-D815E.

maurits lauwers 30-03-2009
Geschreven voor: JVC GR-D815 zilver

De videocamera funtioneert perfect. De zoom werkt voortreffelijk. De batterij gaat lang mee.

RNI2020 04-11-2008
Geschreven voor: JVC GR-D815 zilver

Ik ben blij dat ik gekozen heb voor deze videocamera.
Na een bijzonder teleurstellende ervaring met een zgn älles in 1 videocam in de onderste prijssector, had ik het een beetje gehad met het fenomeen goedkope digitale camcorders.
Tot ik op het internet allerlei lovende stukjes ontdekte omtrent de 815.
Met de verzekering op zak dat de camera zonder problemen terug kon indien deze niet aan mijn eisen zou voldoen hem toch maar besteld en dat voor een bedrag dat niet veel hoger lag als het voorgaande gerouterneerde exemplaar.
De camcorder is licht, net 420 gram en voorzien van alles dat je als beginnende en gvorderde filmer nodig hebt. Na een avondje uitproberen ook bij schemerlamplicht helder en vloeiend beeld, handmatig scherpstellen ( een zegen als je ergens op focust en er zich een hoop afleiding voor de autofocus rondom het target bevindt ).
Qua geluid valt mij het enorm mee dat je de motor bijna niet hoort, iets dat bij een compacte camera meestal een utopie daar bijgeluidern van de camera bijna altijd te horen zijn, zeker als er geen externe microfoon op zit.
Er zit tevens een stormfilter op, kon het niet laten om dat even uit te proberen en de stofzuigermond op vol bij de microfoon te houden....nou, dat filter doet het;)
Een videolamp heb je bij deze camcorder niet snel nodig, door het z.g.n. ophelderingsfilter, de AGP, is normaal filmen bij kaarslicht zelfs alsof je in het daglicht staat . Is er minder als 1 Lux licht voorhanden dan heeft deze cametra zelfs een nightmode, die zorgt dan voor een zichtbaar beeld dat enigszins schokkend overkomt door de langere belichting.

Zijn er ook minpuntjes zult u zich afvragen....Ja een paar:
De 815 is, via de DV uitgang ( IEEE1394 ) geschikt om op de pc aan te sluiten voor gebruik als High resolution webcam en....om de video's die je opneemt naar de pc up te loaden om daar verder te monteren. Nu komt deze eigenschap niet echt goed naar voren in de handleiding en het zou de fabrikant sieren om er standaard een bijpassend Ilink of DV kabeltje bij te leveren.
Maar voor de rest....een dikke 10.

In het kort de plussen en minnen bij elkaar:
Plus:
* Vormgeving
* Prijs
* Mogelijkheden
* Beeld
* Uitgebreid handmatig instellen
* Geluid
* DV uit voor aansluiting op pc
* PC cam ( via DV uit )
* Voeding standaard 120 echte minuten

Min:
* Geen dv uit kabel meegeleverd
* Geen mini dv bendje in de verpakking

PE2 20-04-2008
Geschreven voor: JVC GR-D815 zilver

Zaterdag 18/4 de JVC GR-D815 onder garantie ontvangen. Daar mijn 1e JVC GR-320 binnen 1 jaar defect gegaan was. Heel netjes van JVC.
Op de 1e plaats een heel handige en compacte camera. Makkelijk te bedienen. En het beeld is ook van goede kwaliteit.
Maar bij proefopname hoor je het geluid van de motor bij het afspelen. Hij neemt het motor geluid dus ook op de tape op.
Dit is zeer frustrerend, en onacceptabel.
Ook bij het afspelen hoor je de motor lopen
Ik ga deze dan ook direct weer terug brengen bij mijn dealer.