JVC GZ-MG135 zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-MG135 zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

maartendejonge 25-10-2009
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Ik heb deze videocamera ongeveer twee jaar. Het beeld is vaak een beetje grauw, maar toelaatbaar. De overal bediening is makkelijk en het is een lekker compacte camera

Eigenlijk zijn er twee grote minpunten:
a. Het videoformaat: Dit was en is nu nog gedeeltelijk, niet standaard. Je moet dus altijd met een programma van derden converteren. Er zijn steeds meer tools die dit doen, maar JVC zelf is geen ster in de ondersteuning hiervan. Dit maakt het gebruik omslachtig.

b. Dit probleem treed nu bij mijn camera op: De foutmelding Communicating Error. Dit treed bij verschillende exemplaren op. Het ligt niet aan de batterij. als je de originele gebruik, maar het is gewoon een fout in de hardware. En zie dat maar eens tegen lage kosten gerepareerd te krijgen.

BartVS 18-01-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Ik heb de jvc gz-mg135 nu een paar dagen in bezit en heb toch geen spijt van mijn keuze. Wachtend op de komst van mijn eerste kind heb ik ruim een jaar de forums van kieskeurig in't oog gehouden en bij elke pro en contra notities genomen. Een jaar lang stond de sony DCR 290 bovenaan mijn lijstje. Maar toen ik een artikel las over de beeldkwaliteit bij videocamera's waarin werd gezegd dat er enkel een verschil te merken is vanaf HD maar in de categorie onder HD alles ongeveer gelijk blijft. Heb ik in de laatste week besloten naar een 400 euro goedkoper model te gaan. Ook omdat ik niet in het bezit ben van ee nHD tv. De resolutie voldoet ruim voor mijn toch niet zo kleine beeldbuis. Eén negatief puntje, de kleuren mogen iets frisser. Op dit moment heb ik nog geen instelling gevonden om dit aan te passen.

fluim 08-01-2008
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Ook ik heb vorige week de MG135 aangeschaft, maar 15 minuten na het in bedrijf stellen van de camera was ik al tot de conclusie gekomen dat dit niet de camera voor mij zou zijn. Het resultaat was zeer bedroevend.

Deze camera presteert mijns insziens alleen maar goed als het licht zeeeer optimaal aanwezig is. Zodra het maar iets schemerig wordt dan trekt hij het niet meer.
Probeer dan niet met nightview te corrigeren, want dan zakt je broek helemaal af !
Al met al heb ik van deze camera ongeveer een half uur materiaal...Toen is hij retour gegaan naar de winkel. Verder (zoals je kunt zien aan de cijfers) is het een camera met goed geluid, mogelijkheden genoeg, een lekkere vormgeving en het gebruiksgemak is wat mij betreft ook goed. Alleen die beeldkwaliteit........

Vervolgens heb ik (uiteraard met bijbetalen) de MG135 omgeruild voor de MG255....een wereld van verschil !

Beelden zijn bij daglicht mooi helder en scherp, en bij schemering en s'avonds binnenshuis is het resultaat nog steeds zeer acceptabel. Het geluid is vanaf de camera wat zacht, maar zodra je het apparaat aan je tv hangt is ook dit van goede kwaliteit.
Het apparaat is qua knoppen overzichtelijk ingedeeld en het is gemakkelijk te bedienen. De joystick vind ik prima werken.
De films zet ik middels Nero Vision over op mijn pc. Dat gaat als een speer. De bijgeleverde software zit nog steeds in de doos en gaat er waarschijnlijk ook niet uitkomen.
Om toch wat punten van kritiek te geven; wat wennen is is de zoomknop. Deze vind ik wat lastig te sturen, Tevens is de aan -uitknop wat lastig te bedienen.
De standaard accu gaat een uurtje mee, wat ook niet overdreven veel is....

Mijn conclusie; De MG255 is een camera die voor de normale gebruiker als ik (family man) zeer geschikt is. Een F1.2 lens en 2 Megapixel CCD zijn wat mij betreft ruim voldoende (zeker na die ervaring met de MG135) Beeld en geluid zijn mijns inziens goed en de mogelijkheden zijn uitstekend.

Ik hoop dat ik er iemand mee geholpen heb.

Berry52 31-08-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Camera is prima, maar dan komen de problemen.
De software is ronduit slecht en gaat steeds in de fout. Draait zelfs niet in een window. De .mod files worden wel weergegeven maar in 4:3 na het progje SDCopy wel in 16:9 maar geen goede doorlopende steam van te maken. staat bij elke eind van de file even stil. Het geprobeerd met NERO Vision 7.0 en dit gaat voortreffelijk. Nero kan overweg met .mod ziet ze als 16:9 en maakt er een doorlopende video en DVD van.
Als ik dit alles had geweten had ik hem niet gekocht.

Franco1970 27-08-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Heb er momenteel nog geen mening over, heb 'm gekocht voor het filmen van de 1e verjaardag van onze dochter, heb 'm dus vanmiddag gekocht met de starter kit (tas + extra accu), maar meteen bij het uittesten blijkt dat de originele accu niet laadt, de extra accu laadt wel, tevens zie ik bij opnemen en afspelen (b.v. op tv) dat er een pixel mist in de ccd, blijft een hinderlijk blauw stipje. Ga er dus morgen mee terug, als de volgende camera ook een probleempje vertoont dan breng ik alles terug en zoek er 1 van een ander merk. Heb m'n twijfels bij JVC.

Hanneke83 17-08-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

ik ben zeer tevreden over deze camera. De harde schijf is erg praktisch!!
Alleen de bij geleverde software stelt niet zoveel voor. Je kunt er wel mee bewerken, maar de kwaliteit van het beeld wordt dan heel slecht. Dit komt omdat je dan het gehele programma moet kopen.

Kortom deze camera is een echte aanrader!!

Robin36 04-05-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Een zeer mooie en pratische camera.
Hij is zeer eenvoudig te bedienen dmv joysticky
Verder filmt die fantastisch, voor mij echt een perfecte camera voor een zeer goede prijs.
Echt een aanrader.

Hans49 27-04-2007
Geschreven voor: JVC GZ-MG135 zilver, zwart

Uitstekende camara! Van harte aanbevolen! Met deze in 2007 uitgebrachte modellen ondervangt JVC een groot probleem. Was het voordien nauwelijks mogelijk (alleen met omslachtige tussenstappen) de filmbeelden in te lezen in goede filmbewerkingsprogramma's zoals Pinnacle, nu is dat met de Fireware (naast de USB) aansluiting een fluitje van een cent. Daardoor behoeft geen gebruik gemaakt te worden van de door JVC bijgeleverde Powercyberlink programma.
Dit GZ-MG 135 model is voor elke amateur filmer een camara waarmee alle vakantie-, gezin, verjaardag-, sport- en andere belevenissen prima kunnen worden vastgelegd. De camara is redelijk klein en licht. Het LCD scherm is door 16x9 formaat goed te zien ook onder zonnige omstandigheden. De harde schijf (evt. aan te vullen met een SD kaart) is ontzettend handig. Eindelijk verlost van bandjes of DVD's. De op de harde schijf vast te leggen beelden zijn makkelijk te rubriceren naar datum, gebeurtenis en dan goed over te zetten naar direct branden, in te lezen in een filnbweerkingspakket of op TV te bekijken. De HDD maakt met ultrafijn vastleging van de beelden 4,4 uur file mogelijk ruim voldoende voor een vakantie!

Een nadeeltje is dat deze camara nog 800.000 pixels heeft. JVC zou er wijs aan doen elke nieuwe camara minstens met 1,25 miljoen pixels uit te rusten (bv Carl-Jeiz lens). Ook zou het filmen in huis bij lamp licht nog verder kunnen worden verbeterd.
Jammer is ook dat JVC een batterij meelevert, die slechts 1,5 uur filmen mogelijk maakt. In een husisituiatie geen probleem, maar ben je een dag op vakantie (bv. pretpark, monumentale stad) eigenlijk niet voldoende. Ik koop er een zelfde batterij bij zodat ik de camara per dag zo'n 3 uur kan gebruiken (filmrecording, frekwent aan- en uizteten met inschaten of opnemern aardig is of niet, even terugkijken naar het resultaat).

Mijn conclusie is: een echte aanrader!