Panasonic Digital Camcorder NV-GS330 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Digital Camcorder NV-GS330 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Arnaud Sprenger 25-06-2009

Ik kocht deze camera in 2008 en wilde een zeer goede, betaalbare, niet-HD breedbeeldcamera. Aan HD was en ben ik nog niet toe; destijds duur in aanschaf, evenals Bluray branders om het op te slaan, en een HDTV had ik nog niet. Een full-HD TV ga ik binnenkort kopen, maar met een HD-camera wacht ik tot Bluray branders en opslagmedia betaalbaar zijn.

Tot die tijd mag ik genieten van deze zeer goede camera, op alle punten behalve ééntje. Er zit geen nachtstand (infrarood) op. Dat is echt een gemis. Er is wel een color-nightview maar daar heb je helemaal niets aan, heb er nog nooit een fatsoenlijk resultaat mee gehad (zeer lange sluitertijd, onmogelijk scherp beeld te krijgen). Ik heb er een LED-lamp bij gekocht, maar die schijnt mensen keihard in hun smoel in het donker, dat is ook niet alles.

rcdeursen64 08-03-2009

Ik heb 3 jaar gewerkt met de Panasonic GS 280. Deze is onlangs overleden door het gebruik van een stabilisatiepoot. (Ergens achter blijven hangen, bodem er half uit gerukt. Dit is gerepareerd, maar bodem is een zwak punt gebleven. Door opnieuw gebruik van een dergelijke poot, is de bodem gedeeltelijk gefragmenteerd). Camco werkte nog steeds. Is door, zelf veroorzaakte sluiting, om zeep gegaan.

Nu de GS 330 gekocht. Dit blijkt een uitgeklede versie van de 280. Geen opnamelampje aan voorzijde, geen microfoonaansluiting, geen flitslamp op voorzijde. Niet eens een riempje om 'm om je nek te hangen! (Dat is wel erg zuinig, Panasonic!)

3 CCD chip en overige technische specs zijn gelukkig dezelfde gebleven als de 280. Beeldkwaliteit is superieur. Voor camera's van andere merken met een dergelijke chip betaal je aanzienlijk meer!
Afspelen beeldmateriaal (ook als het bewerkt is) op een 94 cm LVD TV blijft een genot om naar te kijken.
Daar hoef je geen (dure)HD Camco voor te kopen.

Schmits 29-12-2008

We waren op zoek naar een betaalbare camcorder in verband met de geboorte van onze dochters. We hebben verschillende camcorders getest(foto zaak was zo goed ons toto 3x keer toe een camera mee te geven om uit te proberen). Deze Panasonic NV-GS330 stak over al met kop en schouders bovenuit!
Het geeft een messcherp beeld en het is makkelijk te bedienen. Het apparaatje is compact en niet te zwaar. Wat ons betreft zeker een aanrader.

kris_nl 13-11-2008

ongeveer 1 maand in mijn bezit. De kleuren bij helder weer buiten zijn echt fantastisch. De scherpte van de beelden (met name het groen) vallen soms een klein beetje tegen. Bij minder helder weer of binnen redelijk goede opnames, zeker in vergelijking met mijn vorige digitale cameras. Voor de prijs waarvoor ik hem kon krijgen zeker een superding. Dit is mijn vierde videocamera en mijn derde Panasonic. Overzetten naar Windows Moviemaker met firewire gaf aanvankelijk wat problemen. Maar nadat ik eerst de software van Panasonic had gedownload en vervolgens met USB kabeltje een filmpje naar Moviemaker had verstuurd ging Windows Vista uiteindelijk ook mijn camera via de firewirekabel herkennen.

D. Bloemen 03-11-2008

Ik heb sinds een aantal dagen deze camera, en over de kwaliteit van het filmen ben ik zeer tevreden. Scherpe en heldere opnamen. De foto's (4:3 en maximale kwaliteit) laten echter te wensen over. Die halen het niet bij mijn fototoestel. Erg blokkerig. Voor goede foto's niet te gebruiken. De camera laat zich moeilijk vasthouden. Je moet redelijk veel priegelen om een lekkere houding te vinden voor je hand. Vreemd is ook dat je de datum en tijd van de opname niet even in beeld kunt laten komen bij het opnemen (zoals bij mijn oude HI-8 camera). Het is bij deze camera UIT of AAN. De bijgeleverde accu is inderdaad aan de krappe kant. Na 30-45 minuten is het wel gebeurd. Via FireWire werd de camera probleemloos herkend door Pinnacle Studio en kon vanauit de aoftware worden aangestuurd. Afspelen op TV ook probleemloos. Hierbij kan de accu blijven zitten. Hoofddoel is echter filmen en dat doet deze camera perfect.

Bo 1965 09-09-2008

Dit is onze eerste videocamera, en voor aanschaf veel informatie verzameld. Was er van overtuigd dat de camera prima beeldkwaliteit zou geven, dit omdat er 3 ccd`s in verwerkt zitten. Dat vindt je niet snel in deze prijsklaase! En dit was niet onterecht! Zeer mooie beeldkwaliteit en goed geluid. Bediening is erg eenvoudig, en met nederlandse handleiding kan er niets mis gaan! Aansluiten op tv en pc gaat vrij simpel. Er staat al filmmateriaal op de pc, (Vista i.c.m. firewire) en binnenkort gaan we eens met de bewerking aan de gang.

Johan212008 12-08-2008

Nadat ik al meer dan 10 Video-camera's heb gehad en ingeruild / uitgeprobeerd, moet ik toegeven dat deze camera voor zijn prijs een topper is. Voor de Beeldkwaliteit verdient deze camera van mij een 10..
...> kleuren / scherpte zijn echt goed te noemen.
Voor vakantie's en thuis opname's doet hij zeker niet onder bij een (dure - zware) schouder / hand -camera.
- punt jammer dat de zoeker niet verder uit kan en/of omhoog kan worden gesteld... nog een - punt ; ik vind de O.I.S niet helemaal naar mijn zin.. dat komt ook ergens dat de camera vrij klein is en daardoor veel eerder beweegt en daar moet je wel extra op letten, dan komt het weer helemaal goed met deze camera.
Foto's maak ik met de foto camera, maar ondanks zijn ze van deze camera zeker niet slecht.
En geloof me; met dit cameraatje zul je héél veel plezier en mooie films kunnen maken.

* Aanrader *

Markie Mark 08-08-2008

Ik heb de camera (mede door veel reviews te lezen) gekocht omdat ik goede verhalen gehoord heb over de camera). Ook de prijs sprak me erg aan vergeleken met veel camera's.

Over het gebruikersgemak kan ik kort zijn, de menu's zijn simpel, makkelijk te bedienen met de kleine zeg maar joystick die erop zit en de knoppen zijn dusdanig dat je makkelijk overal goed bij kan komen.

De kwalitiet van zowel de filmcamera als de fotocamera functie is zeer goed te noemen dankzij de 3 ccd technologie.
Het enige jammerlijke is dat er geen (flits) licht opzit, maar dat mag de pret niet drukken.
Het mooie is wel weer dat als je wat hebt opgenomen en er zit een frame bij waar je eigelijk wel een foto van wil hebben, dat het mogelijk is daar een foto van te maken (foto's worden worden opgeslagen op memorycard).

Verder zit alles erop en eraan, met goede handleiding, accu + lader en de mogelijkheid om camera direct aan de 220/380 V aan te sluiten.
Ook zit er een headcleaner tape in om de koppen te reinigen, kabel om direct op tv en/of pc aan te sluiten.

Conclusie, voor (relatief) weinig geld heb je een prima camera die handig is in gebruik en die gewoon een mooi beeld produceert.

Muziektelevisie 31-07-2008

Ik heb zelf de gs-320, maar de gs-330 is bijna hetzelfde, de verschillen zijn alleen maar verbeteringen. Ik vind mijn camere helemaal fantastisch. Ongelofelijk goede beeldkwalieteit en mooie kleuren dankzij de 3ccd technologie. De beeldstabilisaor werkt ook heel goed. Het enige kleine minpuntje is dat je niet heel erg veel controle hebt over de zoom, maar dat hebben eigenlijk alle camcorders. Wat ook leuk is dat je ook de camera handmatig kunt bedienen, met diafragmawaarde en scherpstelling enzo.

Maar dit zegt allemaal nog niet heel veel, ik heb een paar videos gemaakt, en dan kan je zelf zien hoe fantastisch deze camera is. Met een beetje editing kun je zelfs min of meer professionel resultaten krijgen! de filmpjes staan hier: www.dailymotion.com/muziektelevisie of www.youtube.com/muziektelevisie (de eerste heeft veel beter kwaliteit)

Og trouwens nog een bizar verhaal over deze camera: hij is extreem robuust. Ik ging in de winter een keer filmen op het ijs, maar ik lette niet helemaal goed op en ben toen vol door het ijs gezakt, met de ingeschakelde camera in m'n hand. Hij is helemaal onder water gegaan (net als ik) maar na een paar dagen bij de verwarming deed ie het gewoon weer als tevoren. En ook nu na een paar maanden is er nog geen enkel mankement. Ik ben toen naar een paar videozaken geweest en die zeiden toen allemaal dat ik het wel kon vergeten met m'n camera. maar blijkbaar is deze dus extreem degelijk gebouwd!

I.V. 30-07-2008

De beoordeling van ene A-G hier in de lijst slaat echt nergens op.
Het is een slechte beoordeling zonder kennis van feiten. Er klopt niet veel van de beweringen van AG, zoals o.a. het verhaal over de accu.
Het haalt de totaal rapportcijfers naar beneden en dat verdient deze zéér goede GS 330 camera niet. De opgenomen beelden zijn van professionele kwaliteit en de bediening van de camera is simpel en duidelijk.

A-G 12-07-2008

Nu een maand in bezit, eerlijk gezegt had ik er meer van verwacht. Had er nl veel goed over gelezen. Ok de beeld/geluid is mooi en aardig, maar gebruiksvriendelijkheid vind ik tegenvallen. Om de beelden terug te zien op TV, moet je de (echter een beetje te grote) accu van de (echter een beetje te grote) camera los halen > stroomstekker op de acculader aansluiten > deze op camera aansluiten > dan de TV kabel op de camera aansluiten (deze aansluitingen zitten nl onder de accu).
Als alle aansluitingen nou niet onder de accu maar aan de zijkant,onder en/of bovenkant ergens zaten, wat het echt top geweest.
PS: Het heeft een nachtmode geen nightvision ( hoop dat ik het goed heb opgeschreven) Bij de nachtmode wordt de beeld wel wat helderder maar ook trager.
Sorry maar deze camera is voor mij geen aanrader!!!

reiziger63 27-06-2008

2 weken in bezit. Schitterend toestel. mooi beeld. Ik film tot nu toe voortdurend op automatisch en heb nog nooit de behoefte gehad om daarvan af te stappen. verbinding met windows vista en samenwerking met windows movie maker gaat vanzelf. hoewel ik nooit tevoren een camera had, en enige argwaan had ivm verbindingsproblemen en dergelijke, valt alles 100 % mee. een aanrader.

Ton2008_ned 25-06-2008

Heb de camera slechts een paar dagen in bezit, maar bevalt uitstekend. Prima beeld en makkelijk te bedienen.

steven68 07-06-2008

Ik heb deze cam nu enkele weken en aangeschaft omdat ik vertrouwen in Panasonic en Leica heb, en uiteraard omdat de reviews goed zijn.
Het is geen dure cam en ik begin met het enige minpunt, nl. de ergonomie. Je moet de cam eerst goed positioneren in de hand voor je begint te filmen, is wel even prutsen voor alle knopjes lekker liggen...
Het uiterlijk en ook het gewicht (lekker solide) zijn weer pluspunten.
De beeldkwaliteit is erg goed, rustig en met natuurlijke kleuren. De sony HDD cams (consumenten cams)kunnen mns inziens hier echt niet tegen op, de kleuren zijn minder warm en met een minder rustig beeld.
Positief is ook de ongelooflijk makkelijke bewerking op computer en ook in een 'split second' op mn DVD HDD recorder aan te sluiten en te kopieeeren en te branden.
De cam doet het met de functie voor minder licht best goed, meer kan je niet verwachten voor een consumenten cam. De nachtfunctie is interessant maar meer ook niet, als het erg donker is heb je nog geinig beeld maar wel heel erg schokkerig natuurlijk!
Al met al ben ik heel erg tevreden met deze cam, zeker als je je realiseerd dat geen enkele cam perfect is...

Gerard Willemse 25-05-2008

Ben meer van het reviews lezen dan een review schrijven. Toch vind ik deze camera de moeite waard om met jullie mijn ervaringen te delen. In 1 woord geweldig.

De prijs kwaliteit verhouding vind ik erg belangrijk als ik overga tot het doen van een aankoop. Voor een redelijke prijs heb je heel veel waar voor je geld. Waar ik voor gevallen ben is de 3 CCD technologie (wat vooral bij de duurdere camera's wordt gebruikt).

Mijn hoge verwachtingen worden meer dan beloond door de super mooie beelden die de camera heeft gemaakt. Haarscherp, levensechte kleuren, stabiele beelden en erg gebruiksvriendelijk. Van koolmeesjes in de achtertuin tot mijn brullende ducati om te horen hoe het geluid is, alles wordt perfect opgenomen.

Ook het gebruikersgemak is top. Je zet hem aan, drukt op rec en hij maakt de mooiste filmpjes. Dat is iets anders als de Canon EOS400d die ik een half jaar heb, daar ben ik nog steeds de gebruiksaanwijziging van aan het doorlezen. Veel opties zitten hier niet op en de kwaliteit is super.

Een aanrader, de camera heeft mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt.

Alexander Boudewijns 18-05-2008

Na een aantal weken me verdiept te hebben in het hoe en wat op het gebied van camcorders (mijn eerste), heb ik de Panasonic NV-GS330 gekocht.
In eerste instantie wilde in een camcorder met HDD omdat ik dacht dat dat nieuwer was en dus beter, maar niets is minder waar heb ik mij laten voorlichten.
Fantastisch mooie beelden en vooral stabiel beeld dankzij de O.I.S. en de 3 CCD's
Mooie en makkelijke vormgeving, echter vondt ik het wel jammer dat je met de bijgeleverde adapter NIET gelijktijdig de accu kunt laden en het apparaat onder voeding kunt zetten zodat ik gelijk met mijn nieuwe speelgoed aan de gang kon gaan. Maar goed, na anderhalf uur de accu te hebben geladen en deze vol was kon ik aan de slag.
De opgenomen beelden via de USB-kabel op de harde schijf van mijn computer gezet, beelden op DVD gebrand en op onze 94 CM LCD breedbeeld tv bekeken.

In één woord....GEWELDIG beeld en goed geluid.

Jos Korte 15-05-2008

Afgelopen zaterdag voor moederdag een JVC GZ MG130 gekocht en daarbij min of meer verblind door het gemak van een HDD zonder op de uiteindelijk belangrijkste zaak te letten: de videokwaliteit. En die viel dus écht héél zwaar tegen. Zo erg zelfs dat ik eergisteren meteen contact heb opgenomen met de fotozaak en heb gevraagd of ik de camera kon omruilen.... Dat was geen probleem en ik heb me de afgelopen dagen dus intensief verdiept in een alternatief.
Dat alternatief heb ik vandaag opgehaald: de Panasonic NV-GS330, weliswaar met miniDV, maar volgens de berichten hier en elders over de NV-GS320 (zijn voorganger) met een perfecte beeldkwaliteit. En ik moet zeggen dat de eerste indrukken fenomenaal zijn: haarscherpe beelden zonder ruis met volle, levensechte kleuren en het voordeel van een steengoede optische stabilisator!
Ik ben werkelijk diep onder de indruk van de beeldkwaliteit die zonder overdrijven 200% beter is dan van die van de JVC!

Ik kan nog niet voor alle onderdelen een weloverwogen rapportcijfer uitdelen, simpelweg omdat ik de camera net in mijn bezit heb. Maar de cijfers voor geluid- en beeldkwaliteit staan!

hagen 23-04-2008

wij hebben deze camera nu 2 dagen.
we hebben ons kleine zoontje in huis gefilmd en vergeleken ons oude jvc van 2,5 jaar is dit een super toestel.voor ons geen jvc meer het ene mankement na het andere.dit toestel hebben we zondag besteld en dinsdag in huis.goede service.
de 3,1 mega pixel camera maakt foto`s die van goede kwaliteit zijn,maar voor ons is dit een extra want het draait om het filmen.we zijn nog niet bezig geweest met firewire enz.
maar tot nu toe raad ik deze camera aan iedereen aan.