JVC GZ-HM200 goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 204 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM200 goud op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

ThierryVanWaeyenberghe 12-01-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 zwart

Mooie en gebruiksvriendelijke camera , alle knopjes zitten op de juiste plaats en is eenvoudig te bedienen zonder de handleiding te lezen.
Het inklapbare polsbandje , de 2 slots voor SD kaartjes , de automatische lens kap, de 20x optische zoom ,prijs en 3 jaar garantie ! zijn voor mij de grote PLUS punten aan deze camera , met deze punten scoort hij voor mij veel beter dan de concurentie !!!! een echte aanrader , ben super tevreden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

marcbus 03-05-2012

Beste,
Ik sta op het punt om zo een camcorder in occasie aan te schaffen,graag zou ik de nieuwprijs geweten hebben van deze.
Mvg,

Sidewayz 08-01-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Heb de camera nu een half jaar. Speciaal gekocht voor de vakantie en het moet gezegd, met veel zon en licht perfect. Nu een half jaar verder heb ik de camera beter leren kennen en wil deze ervaring graag delen.

Geluid: zolang het niet waait; helder, scherp en een goede balans tussen hoog, midden en laag. Qua helderheid past het goed bij het beeld. Als het waait helpt de windfilter niet meer echt: 7

Beeld: Zolang het licht is prima, bij invallende duisternis kom je wat tekort. Hinderend is de stabiliteit van het beeld bij inzoomen, ook de stabiliteitsfunctie helpt niet echt en blijft het moeilijk om het beeld stil te krijgen: 6

Overige zaken echt niet veel op aan te merken. Het is gewoon een kek ding en heeft veel mogelijkheden. Ook de fotofunctie kan je soms doen verbazen (ondanks het lage aantal pixels) en met statief kan je enorm ver (analoog) inzoomen.

Als die dingetjes die ik aanstip minder belangrijk zijn heb je er zeker een goede koop aan met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

moped 09-11-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Goede Camera. Makkelijk in gebruik. Verder een goede accu, je hoeft hem niet snel op te laden.

Jawesjej 13-10-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Wij hebben deze camera gekocht, omdat onze oude DV camera kapot was.
Mooie camera met duidelijk scherm, veel mogelijkheden en, erg handig, een automatische lensbeschermer. Super handig zijn ook de twee SC-cardslots, waardoor je gewoon kan doorfilmen als een van de twee kaartjes vol zit. Een HD kan nl. vastlopen, in tegenstelling tot SD-kaarten. Goed geluid, makkelijk in gebruik, erg praktisch zijn ook de touchbuttons op het scherm. Dit lijkt een beter alternatief dan de bekende touchscreens. Wat ons betreft: zeker een aanrader!

Carlos van kerrebroeck 10-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Na aankoop einde maand mei heb ik reeds veelvuldig gebruik gemaakt van dit, gelet op de kostprijs, uitstekend toestel.
a. Toestel zelf : klein, licht, en vooral eenvoudig in gebruik om te filmen (als je vroeger reeds gefilmd heeft heb je, om te starten, geen gebruiksaanwijzing nodig.
Eén minpuntje : het handriempje is wel stevig genoeg maar is te dun en te smal en "snijdt" in je hand.
De meegeleverde batterij(en) gaan lang mee; ook de aanduiding op het scherm van de batterijstand is uitstekend.
Het automatisch openen en sluiten van de filmlens is een pluspunt.
b. Opnames : de buitenopnames en binnenopnames met daglicht in Full HD zijn van uitstekende kwaliteit : heb een film (opgenomen met vast statief) getoond op Full HD TV en mijn vrienden konden niet geloven dat ik die opnames zelf gedaan had.
De opnames met kunstlicht en 's avonds vallen wel tegen (de ingebouwde flash is van mindere kwaliteit)
Ondanks het lage aantal megapixels is de fotokwaliteit aanneembaar.
c. Meegeleverde software : zeer gebruiksvriendelijk; bvb foto's uit film nemen gaat als een fluitje van een cent.
Besluit : Uitermate tevreden van dit toestel : is zeker een aanrader voor de beginnende en amateurfilmer.

Kristof De Pauw 08-09-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Sinds maandag in het bezit van dit toestel en ondertussen de eerste testfilmpjes gemaakt, zodat ik optimaal gebruik kan maken teegn de geboorte van ons 2e kindje,
wat mij betreft is dit een prima prijs/kwaliteitskeuze,
Beeldkwaliteit bij helder licht is uitstekend ook geluidsopname is zo goed als perfect, het filmen bij duister is iets minder van kwaliteit maar geen reden om dit toestel niet aan te raden.

QuiQui 26-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Ik heb deze camcorder nu sinds medio dec. 2009. Heb destijds voor deze gekozen vanwegen zijn CMOS sensor. De beeldkwaliteit is prachtig met levendige kleuren. De nachtopnames zijn wat minder. Meer ruis en wat fletsere kleuren, maar nog steeds heel acceptabel. Het geluid is gewoon goed. Verder is hij klein en handzaam. Past zonder probleem in je broekzak, wat erg handig is onderweg. Door de laserbediening aan de zijkant van het scherm, hoef je geen knoppen in te drukken, waardoor er geen niet- bedoelde bewegingen ontstaan. Heel handig en geeft een rustiger beeld. De start knop aan de zijkant gebruik ik dus ook nooit. Alles bij elkaar een hele mooie, handzame en mooie vidoe's makende camcorder. Een aanrader.

vaningen13 15-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Sinds een paar maanden hebben wij deze filmcamera. Het is een fijne en licht camera. Wij hebben ook tijdens onze vakantie en voor andere activiteiten veel gefilmd. Kwaliteit van de opnamen is prima. Wij hebben zelf een grotere SD kaart aangeschaft. Dat is super fijn. Zo kunnen wij heel veel filmen en later op de pc/tv laten afspelen. De bijgevoegde accu is heel erg goed, na een aantal keer opladen, gaat deze vrij lang mee. De camera is heel gebruiksvriendelijk. Dus echt niet moeilijk. Alles wijst voor zich.

EmmaDaphne 13-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Wij hebben deze camera aangeschaft omdat onze oude JVC (met tape) gebreken begon te vertonen. Het is een compact toestel met veel mogelijkheden. De bediening (laser touch) is even wennen maar daarna heel eenvoudig. Wij hebben deze via een aanbieding in de winkel aangeschaft met een extra batterij en losse lader. Dit is wel aan te raden; zeker als je ook af en toe wilt kunnen terug kijken wat je gefilmd hebt. Het toestel heeft ook 2 geheugenkaart-slots, maar vooralsnog hebben we deze niet nodig gehad (Nu één 16Gb class 6 kaart). We gebruiken de camera voornamelijk voor familieopnamen en hij is hiervoor heel geschikt.

Cordewener 03-08-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Camera sinds een maand in bezet en tijdens vakantie veel gefilmd. Kwaliteit van de opnamen is prima. Alleen opnamen gemaakt met schemerlicht vallen erg tegen. Zelf een zwaardere accu aangeschaft, maar deze hebben we eigenlijk niet hoeven gebruiken. De bijgevoegde accu gaat, na een aantal keer opladen, vrij lang mee. Gebruik van de camera wijst voor zich.

Cees1945 26-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Deze JVC GZ-HM200 heb nu een half jaar . Werkt super ,licht goed in de hand bij opnames , door hand koord dat je kan vast zetten .Ik kan wel 2 uur opnames maken ,door dat hier 2 SD-CARD in kunnen van 8 GB . Zonder iets te doen ,gaat naar de andere card .
Na opname even aan de PC de je back-up is gemaakt ,Later kan dit zeer snel bewerken .
Zeer tevreden met mij aankoop.

Neefkes 25-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

We waren op zoek naar een betaalbare HD camera om deze vakantie nog mee te nemen. We zijn geen professionals en hebben niet te veel technische foefjes nodig.
Deze camera heeft het allemaal. Gewoon kaartje erin, accu opladen en filmen maar. Het resultaat is strak. Super tevreden.

Gewoon een fijne simpele camera zonder veel fratsen.

jstarink 17-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 zwart

Na een maand al problemen; toestel start niet meer op en de Access en Power Charge lampjes knipperen.

Opgezocht via Google en blijkt nogal vaak voor te komen. Gaan we weer....

frank-1955 08-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

prachtige camcorder,eenvoudig in gebruik.gemakkelijk hanteerbaar.maakt zeer mooie foto's en een geweldige beeld kwaliteit bij de opname's.spijtig dat er geen opbergzakje bij is,maar verder heel tevreden over aankoop.het geluid is ook echt mooie van kwaliteit een echte aanrader

JeroenJansen 08-07-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 zwart

Sinds enkele weken mijn eerste Camcorder in bezit. Beeld op HD kwaliteit is zeer goed op mijn full-HD tv. Als leek hou ik alle instellingen zoals ze zijn. Het geluid is ietswat zacht.
Het makkelijke van deze camcorder vindt ik de dubbele kaart-slots.
Hier kan je aardig wat GB's in kwijt. En als kaart A vol is, gaat hij automatisch naar kaart B. Super handig.
Omdat hij geen HardDisk heeft is hij ook super licht en klein.
Zelfs een kind kan de was doen(Ik bedoel dus filmen).
Automatische lensbeschermer.
In en uitzoomen gaat redelijk vloeiend.
Het is alleen jammer dat er standaard geen geheugenkaart en HDMI-kabel bijzit.
Voor de rest ben ik er hardstikke blij mee.

FerryBultje 15-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 zwart

Heb nu ongeveer 6 weken deze filmcamera. Ik heb hem aangeschaft omdat ik vrij vaak in betrekkelijk donkere zalen film. Deze camera geeft dan nog steeds een goed helder beeld. Hij is makkelijk te bedienen en de geheugenkaart is voldoende groot om 1 uur te filmen. Dat is ook ongeveer wat het accupack kan, dus voldoende. Door het ontbreken van een harde schijf is deze camera heel licht en kun je hem goed stil houden als je zonder statief filmt. Al met al een prima camera

LucSonck 14-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Zeer gebruiksvriendelijk en verbaasd over de kwaliteit en de scherpte bij het inzoomen op een detail.

VerrijdtP 13-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Kunnen kopen als aanbieding met extra batterij en SDHC kaart voor 299€. Prijs waarvoor nergens vergelijkbaar toestel te vinden is.
Zeer gemakkelijke bediening, zelfs zonder handleiding helemaal door te nemen. Perfect beeld in HD, enige minpuntje is de duur van de batterij, maar bij mij dus verholpen met extra batterij, nadeel is dan weer dat geen externe lader is voorzien waardoor deze op het toestel moet opgeladen worden.

Tamaar01 13-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

We hebben deze camera nu 2 maanden in huis en zijn er erg tevreden over. Bij opnamen in het donker, verdient het de aanbeveling om kunstlicht aan te doen, omdat de opnamen anders erg korrelig worden. Prima prijs/kwaliteitverhouding!

Sjorss 12-06-2010

Super camcorder!!
Perfect beeld en geluid,en wat ook erg makkelijk is, is de dual SD card slot waardoor je 2 SD kaarten erin kan plaatsen,zodat als de 1e vol is hij automatisch over gaat naar de 2e SD kaart.
Hij heeft 20x optical zoom en dat vind ik ruim voldoende.
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er maar 1 batterij bij zit en geen SD kaart(en). Voor de rest is het een super camera!ik weet zeker dat ik er heel veel plezier van ga beleven!

C.GROOTAERS 10-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Na aankoop everion camera een zoektocht naar een geschikte mediaplayer om de data te archiveren zonder computer. uiteindelijk uitgekomen bij AC RYAN PLAYON een mooi apparaat eenvoudig te bedienen en een duidelijke structuur voor hd film beheer.

crasa 07-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Uitstekende camcorder, veel beter dan het nieuwer model door zijn 3 megapixel tov 1.3 voor het nieuw model.
Snel en gebruiksvriendelijk, bijna alles is automatisch.
Verbazend klein, licht en mooi. 2 slots voor SD kaarten zijn super, enig minpunt tot nu toe is de batterij die maar 50 minuten mee gaat.
Ingebouwde lamp werkt zeer goed voor haar kleine grootte.
Tot slot een zeer aangename verassing & een absolute aanrader! Beste prijs/kwaliteit die je momenteel kunt vinden!

falcon030 01-06-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

degelijk toestel voor weining geld ! hdmi en usb en av aansluitingen zijn ok ! snel start klaar om te filmen mooi lcd scherm ! zeer goed is ook de dual sd card ondersteuning ! ook direkt importeren naar apple mac op imovie en iphoto ! mis alleen de hdmi mini kabel nog ! ook een extra battery erbij kopen is een must !zeer goede opname kwaliteit ! flexibele bediening !
een top video camera voor weining geld

tommy83 31-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Heb deze camera een week in bezit. Eenmaal na de aankoop onmiddellijk uitgepakt en grondig uitgetest.
In de doos bevinden alle benodigdheden die beginner nodig heeft om te starten.

# Samenvatting: Fijne lichtgewicht camera. Gebruiksvriendelijk. Accu opladen, erin stoppen en draaien maar. Beeldkwaliteit is zeer goed te noemen. Investeer wel in een goede SD kaart!
# Voordelen: Licht gewicht, Mooi beeld, Gelijk op You-Tube oploaden. Licht lekker in de hand. Gezichtsherkenning.
# Nadelen: In het avonddonker word het beeld zeer snel troebel. Zit wel een lampje op, maar die zit er meer voor spek en bonen. Voor de rest een aanrader!

BvanPutten 30-05-2010
Geschreven voor: JVC GZ-HM200 goud

Dit is mijn eerste digitale videocamera.

Ik heb de camera gisteren aangeschaft en er ondertussen een uurtje mee gefilmd. De eerste indruk is erg goed. De automatische stand werkt naar behoren. Als ik binnen aan het filmen ben en vervolgens de camera naar buiten richt stelt hij zich binnen een seconde bij op de hoeveelheid licht. Ook de beeldstabilisatie werkt goed. Ik ben in staat om vanuit de losse hand volledig in de zoomen en een redelijk stabiel beeld te houden. Alle knoppen zijn 'klikvrij', zodat je bij het zoomen of instellen tijdens het filmen geen klikjes hoort.

Een groot voordeel vind ik ook het gebruik van de twee flash-kaartjes i.p.v. een hdd. Er zijn geen bewegende delen meer en je bepaald zelf hoeveel geheugen je erbij koopt. Hierin zit echter wel het nadeel. Voor twee 16GB class 6 kaartjes, welke benodigd zijn om in de hoogste stand te kunnen filmen ben je zo 120 euro kwijt. Op de hoogste stand kan daarmee 2:40uur gefilmd worden.

Helaas wordt deze camera bijna niet meer verkocht. Ik heb er gelukkig nog één kunnen bemachtigen voor 300 euro. Daarmee is het een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding.