JVC GZ-HD620 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 226 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HD620 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

John en Kim 11-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

hele prettige camera welke ik voor mijn huwelijk heb gekregen. Het zeer strakke beeld de goede geluidskwaliteit zijn hele fijne eigenschappen. Maar het meest prettige vind ik het interne geheugen 160GB, geen problemen met sd kaartjes. Ruim 8 uur film in HD kwaliteit zonder al te hoeven wissen. En nog steeds snel en makkelijk door geheugen scrollen.
door compacte formaat ook erg handzaam, en lichtgewicht. Beste is om niet te ver in te zoomen want wordt camara erg gevoelig van. Is ook logisch aangezien het HD kwaliteit is, en iedere beweging haarscherp dan vast ligt.

Judith Koppers 09-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Met mijn verjaardag heb ik van mijn man deze nieuwe videocamera gehad. Kreeg daarnaast meteen de starterskit (draagtas en extra batterij). Had geen leuker cadeau kunnen bedenken.
De batterijen waren ontzettend snel opgeladen, dus kon eigenlijk meteen aan de slag. Hij is ontzettend gemakkelijk in de bediening. De kwaliteit van het geluid en beeld zijn super (wij filmen op het hoogst mogelijke niveau). Ook het maken van foto's tijdens het filmen zorgen ervoor dat je met dit kleine compacte ding eigenlijk niets meer nodig hebt.
De camera is ontzettend gemakkelijk in gebruik, ligt goed in de hand (zowel voor een man als vrouw) en ook de bijbehorende draagtas is precies goed van formaat (past zelfs nog in mijn handtas). Een echte aanrader voor ouders met jonge kinderen die graag de leuke dingen vast willen leggen.
Ga nu de eerste verjaardag van onze twee meiden op de computer zetten en op DVD branden. Ben benieuwd hoe dat gaat, maar heb daar alle vertrouwen in.

Rob Roessingh 03-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Goede camera voor een nog betere prijs.
Lekker klein dus gemakkelijk mee te nemen.
Ook zijn de verschillende opties voldoende aanwezig, zoals bijvoorbeeld ook een time-laps functie.
Erg handig in gebruik

Test123abc 13-11-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Inmiddels 8 maanden in bezit en tweede review. De eerste was positiever en direct na koop geplaatst (want dan kreeg je een jaartje langer garantie van JVC; dat doen ze handig). Wat valt tegen? Ten eerste de 30x zoom. Die is meestal onscherp. 20x is vaak nog scherp, 25x alleen bij goed licht. Ten tweede de beeldstabilisatie. Zo'n klein toestel is niet goed stil te houden. Ook niet als je NIET hebt ingezoomd. Als je weinig steun hebt beweegt het beeld een beetje. Voor de meeste mensen geen probleem, maar ik stel wat hogere eisen. Inmiddels een Canon Legria HF S20 in mijn hand gehad. Veel betere beeldstabilisatie. Is ook groter en helaas twee keer zo duur. Ten derde de degelijkheid; de lens gaat open door een lamellen die open klikken. Een stofwolk is genoeg om te zorgen dat je lamellen niet helemaal meer open gaan (en dat valt niet onder de garantie...). Ik raad iedereen aan om een UV-filter maat 37 mm (ongeveer 30 euro) er voor te plaatsen. Tot slot het scherp stellen. Net terug uit Afrika en frustrerend dat hij de neiging heeft om op takjes scherp te stellen ipv beesten. Dat doet de Canon Legria HF S20 ook veel beter.

anmo 03-10-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Aangeschaft voor basisschool. Door eenvoudig gebruikersgemak ook goed te bedienen door kinderen. Fijne grote opslagcapaciteit. Mooie weergave via grootbeeld.

Arjan1958 25-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Deze camcorder is handzaam,ziet er strak uit,is makkelijk in de bediening en maakt zeer mooie beelden.
Ben er uitermate tevreden over.

Ook de klevering was precies zoals omschreven.

kassie123 22-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Fijne camera heel klein en licht.
Menu is simpel te bedienen.
Het beeld is gewoon ontzettend mooi

Angela35 04-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

oogt heel mooi en is heel handig om mee te nemen op vakantie, vooral dit jaar, gaan we op vakantie naar Armenie is zo'n tasje ook erg handig voor het opbergen van de camera, het neemt erg weinig plek in beslag en zo'n touwtje voor als je bijvoorbeeld de bergen wilt filmen is ook erg handig. Het idee van die touchscreen is erg leuk en erg origineel ook, al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop en heb er zeker ook geen spijt van!

Uitgaanspunt 04-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Gebruiksgemak en vormgeving: Lekker compact, licht van gewicht, schermbediening werkt prima, logische functionaliteiten in de zin van dat deze camera te gebruiken is zonder de handleiding te lezen)

Mogelijkheden: Niet echt in verdiept. Wij gebruiken vooralsnog alleen de basisfuncties.

Degelijkheid: Enigszins fragiel. Dient zorgvuldig en met beleid gehanteerd te worden. Door het compact formaat ligt de camera lekker in de hand zodat een grote hand tevens voor extra bescherming zorgt.

Wij zijn nog steeds tevreden. De bijgeleverd afstandbediening is ook fijn. Wel jammer dat de batterij na 3 maanden al leeg is terwijl wij de afstandbediening slechts 2 keer gebruikt hebben. Hoe deze opent om de batterij te verwisselen is ook niet duidelijk.

ToineRijsdijk 20-06-2011

---------- update review 20-06-2011 ----------
Mijn tweede revieuw, nu wel eentje uit ervaring en niet om het extra jaar garantie te verkrijgen. Ja inderdaad, dat is een slimmigheid van JVC, zo komt de camera al snel goed uit de bus! Ik heb deze nu 4 maanden en de harde schijf heeft het begeven, inclusief al het beeldmateriaal, dat vind ik nog het ergste..!!! Je word zo even geconfronteerd met de digitale opslagcapaciteit...... HDD fout zei het ding! Dus degelijkheid een 1 nu! De rest blijft nog oké. Service van JVC kan ik nog niet beoordelen want de camera is nog niet terug.

---------- 1e review 12-01-2011 ----------
Gemakkelijke bediening, open het scherm en filmen maar. Elk gemaakt stukje film kun je erg gemakkelijk wissen eventueel. Beeldkwaliteit is prima, ook na branden op DVD. Enige kleine minpuntje vind ik dat de fotoknop regelmatig per ongeluk word ingedrukt terwijl je in of uit wil zoemen omdat dit tegen elkaar is geplaatst, maar dat weerhoud je niet van het gemak om de filmstukken over te zetten en / of te bewerken. Een prima keuze dus!

Rolf1963 12-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Wilde eigenlijk een goedkoper JVC HD camera 1920x1080 aanschaffen die alleen op sd kaartjes kon filmen.

Maar toch nog gekozen voor deze camera met 120 gb Hd.
Het prijsverschil is snel terug verdiend.

16 gb is rond 25 euro voor zo'n 1 uur opnemen op hd kwaliteit en telkens een andere kaart erbij pakken is toch onhandig voor je het weet is kaartje vol..

Een 2 e accu bn-vg114E inclusief (set VU-VG1K )originele JVC tas voor rond de 57 euro aangeschaft om de camera goed op te bergen.Los zijn deze artikelen veel duurder.

De 2e accu is echt een nodig overigens bij veel opnames op een dag.

De camera open ik soms en blijkt vaak de valdectectie gewerkt te hebben terwijl ik hem gewoon om om mijn schouder in de JVC tas wandel.

Wel een veilig gevoel,maar is deze detectie te gevoelig?
Ach dit geeft mij weer een veilig gevoel....liever te vroeg dan te laat toch?

Jammer het gemis van een externe microfoon met hoesje voor windgeruis te kunnen monteren.Mischien komen deze opties bij latere modellen.

Het is een fijne kleine compacte camera die voor mijn grote handig in de hand ligt.

Een aanrader voor minder geld dan andere concurenten toch nog goed apparatuur aan teschaffen.

KonijnH 04-06-2011

Pas goed in de hand
gemakkelijk te bedienden.
Boekje niet gelezen, toch plezier van
Beeld trilt niet

pamela romijn 16-05-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

een fijn apparaat wat waarmaakt wat hij belooft: mooie kwaliteit beelden onder lichte én zware lichtomstandigheden!
ook goed voor foto's en de bediening wijst zich bijna vanzelf. en dat allemaal in zeer compact formaat, geweldig om mee te nemen!
alleen de werking van de afstandbediening bleek wat tegen te vallen, maar aangezien ik bij dit apparaat ook geen afstandsbediening had verwacht gaf dat geen verdere ergernissen.

kris bossuyt 09-05-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

heb al een paar keren gefilmd en het toestel is gemakkelijk te gebruiken, ook heb je een mooi overzicht op het scherm van batterijindicatie enz
het geluid is ook uitstekend, geen geruis, ook is het gemakkelijk met de interne harde schijf, je hoeft geen casettes os kaarten in te brengen

benthe 27-04-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Oke, ik heb 'm pas enkele uren in huis, maar het is geweldig mooi. Beeld is subliem mooi. Ik heb enkele stukken met de hdmi kabel rechtstreeks op de tv teruggekeken: geweldig scherp. Niet eens de grootste instellingen gebruik.
Ik meld me binnenkort weer als ik meer kan met deze camera.

Guy Raoul 10-04-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

zeer fraaie beelden want hd, licht en makkelijk mee te werken. ideaal vind ik fotos maken tijdens filmen via snapshot knop. goede prijs kwaliteit, aanrader

wielie01 03-04-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Fijne camera die erg eenvoudig te bedienen is, "nog" niet veel ervaring met filmen in donkere omgeving dus daar kan ik niet veel over zeggen.
degelijkheid zal in de toekomst moeten blijken
vormgeving is mooi en camera is erg compact wat hem byzonder geschikt maakt snel even mee te nemen.
verder heb ik er een extra grote accu bijgenomen wat ik iedereen aan kan bevelen.
de standaard accu is voldoende voor ongeveer 20 a 30 min filmen.
kortom tot nu toe zeer tevereden

Pardoes2011 29-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Reeds een paar weken in bezit van deze deze camcorder. Heb nog lang niet alle mogelijkheden getest maar ben zeker tevreden over de beeld kwaliteit. Had nog één van de eerste Sony digitale camcorders maar de techniek heeft door de jaren heen zeker niet stil gestaan. De nieuwe camcorder geeft een super beeld en ligt goed in de hand. Voor de keuze van deze camcorder heb ik me laten leiden door de reviews en totale beoordeling van de camcorder.Ik kan hem iedereen aanraden. Prijs kwaliteit is ook gewoon goed. Was heel tevreden over Sony maar nu een keer JVC. Veel film plezier.

PatrickM77 27-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Vandaag de cam aangeschaft in Amerika tijdens een executie-verkoop van Ultimate Electronics.
De hele keten is failliet en tijdens executie werden kortingen van 40 tot wel 70% gegeven!
Ik heb m nu zelf voor 350 dollar gekocht ofwel met de huidige wisselkoers 230 euro!!!
Dat zijn de betere koopjes! Een originele 230V oplader en extra accu koop ik wel in NL.
Maar ik heb m nu dus net 1 dag in gebruik en ik kan niets anders zeggen dan een top cam! Ligt lekker in de hand, lekker licht qua gewicht. Erg leuk is het laser-touch enabled screen. De afstandbediening is ook erg handig en mini-HDMI aansluiting.
Meteen een full mini-HDMI naar HDMI kabel gekocht.
Deze koste maar 25 dollar bij Ultimate :-p
Op werkreis in de VS is zo gek nog niet haha!
Over een paar dagen zal ik een uitgebreider verslag brengen van het gebruik.

gcpm 21-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Heel fijn in de hand liggend, en gemakkelijk te bedienen video camera.
Goede beeld en geluids kwaliteit en veel
mogelijkheden,die redelijk goed beschreven staan
in de beknopte gebruiksaanwijzing.(geen nadeel overigens)
Ik had eerder een ander merk video camera op het oog,
maar die was kleiner.
Dus niet gemakelijk te bedienen.
Daarbij had die ook nog eens rare bijgeluiden
tijdens het afspelen.
Nee!!!Ik ben zeer blij met de GZ-HD620 van jvc
en hoop er nog veel plezier van te hebben de komende jaren.....

Test123abc 20-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Camera maakt mooie beelden en is makkelijk te bedienen (intuitief en de bediening van de kleine knopjes valt mee). Hiervoor had ik een grotere camera (generatie eerder), maar die lag wel wat beter in de hand. Nu moet je wat meer friemelen met je vingers om bijvoorbeeld te zoomen. Ondanks klein formaat is beeld goed stil te houden (alhoewel bij de extreme zoom wel beweging optreedt). Mogelijkheden zijn groot, maar zal je niet veel gebruiken. Tegenlichtcorrectie werkt erg goed.
Wel wat min- of aandachtspuntjes. 1) bandje om je hand is wel erg dun en slap, wat niet prettig vasthoudt. 2) met de grotere batterij BN-VG121 past de camera niet in alle standaardtasjes die te koop zijn. 3) camera gaat aan als je LCD-scherm open klapt. Is normaal gesproken gemakkelijk, maar in een onderwaterzak (Dicapac WP-D20) moet scherm dan continu worden open geklapt en omgekeerd tegen de camera worden gezet (dus met LCD-kant naar buiten). En uiteraard moet je de standaardinstelling van 'automatisch uit gaan' even uitzetten. Het toestel staat dan de hele tijd dat je aan het snorkelen bent aan en verbruikt dan energie. Een aan/uit knopje zou in dit geval lekkerder geweest zijn.
Tot slot geeft JVC voor het schrijven van een review 3 ipv 2 jaar garantie. Vandaar dat er waarschijnlijk zoveel reviews van deze camera op Kieskeurig staan.

Geertjan Buijs 19-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Prima camcorder! Ik heb hem gekregen voor mijn verjaardag en dus niet van te voren uitgebreid onderzocht of deze camera de beste is. Maar na hem een aantal keren gebruikt te hebben moet ik zeggen dat ik hem gekocht had kunnen hebben. Erg goed. Gebruiksgemak maakt te gebruikersinstrukties overbodig. De degelijk vind ik relatief minder. Maar, ik sluit niet uit dat de andere merken niet veel meer te bieden hebben.

123linda 16-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Deze videocamera is heel compact waardoor hij lekker in je hand ligt. Door de vele opties is de camera voor veel verschillende doelen te gebruiken. Wanneer je het schermpje open klapt gaat de camera aan en andersom gaat hij ook meteen weer uit. Via een makkelijk menu kun je de camera naar eigen wensen instellen. Beeldkwaliteit is ook prima, dus een erg handige en goede camera!
De batterij is wel vrij snel leeg, maar dit is op te lossen door een extra batterij aan te schaffen.

j van swet 15-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Ik heb de camera een paar dagen in bezit. Licht en handig apparaat.
Mooie kleuren en goede gebruiks faciliteiten. Jammer dat bij afspelen het geluid pover is. Lange batterij tijd. Waarom een losse battery oplader aanschaffen, hoort er eigenlijk bij te zijn.
Overall de camera voor gebruiksvriendelijk gemak

Joost van Tongeren 07-03-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HD620 zwart

Wat een fijne camera. Compact, licht en een zeer hoge beeldkwaliteit. Mooi neutrale kleuren, schone beelden bij helder weer. Zeer bruikbare zoom van 30x. Bijgeleverde afstandsbediening is een uitkomst om vanaf de bank de beelden te bekijken op TV. Geen mechanische bijgeluiden op je opname.