JVC GZ-HM300 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 340 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-HM300 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Liquenda 09-01-2012
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

We waren opzoek naar een kleine en gebruiksvriendelijke camcorder die kwalitatief goed uit de bus kwam. Na wat vergelijkingen te hebben gedaan op Kieskeurig.nl en informatie inwinning bij een speciaalzaak hebben wij gekozen voor de JVC GZ-HM300. Na twee weken is onze eerste indruk een handzaam, ligt en klein toestel. We hebben opnames gemaakt van het snowboarden en s'avonds op een hotel kamer die slecht verlicht was. Bewegende beelden in de sneeuw kan ik een statief(je) aanbevelen. Anders zie je de beelden toch meer stoten. Ondanks dat er geen extra verlichting op de camera zit zijn de beelden in de donkere hotelkamer goed gelukt. Het is een gebruiksvriendelijke camera die je zo onder de knie hebt qua bediening. Plus punt vind ik de scoll functie naast het beeldscherm. Zo krijg je geen vette vingers op het beeld zelf.
De beelden op tv krijgen was bij ons even lastiger omdat de meegeleverde tulp stekkers niet in onze tv paste. Wij hebben een scart en HDMI uit/ingang op de tv. HDMI geeft een beter beeld resultaat maar het duurde dus even voordat we er achter waren dat we die niet standaard meegeleverde kabel nodig hadden.
Al met al een degelijke camera waarmee je prima huis-tuin en keuken plaatjes kunt vastleggen.

Mieke van de Veerdok 14-12-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

mij is gevraagd om een Review te schrijven voor onze Camcorder, na jaren van foto`s maken hebben we de camera aangeschaft, hij ligt goed vast in de hand, fijn compact en maakt erg mooie opnames, ook in de natuur is hij erg goed te bedienen de knopje`s liggen leterlijk binnen handbereik. Het maakt me blij dat zelfs ik hem kan bedienen, en dat wil wel wat zeggen, kortom een mooie lichtgewicht camera waar we nog jaren plezier aan zullen beleven, en wij er absoluut geen spijt van hoeven hebben.zegt het voort.M.VR.GR. Mieke van de Veerdonk.

Cindy29 11-01-2012

Hey Mieke,

Ik heb een vraagje. Ik heb de JVC Everio GZ-Hm310, maar die zal wel ongeveer hetzelfde werken als de 300. Het is inderdaad een geweldige camera, maar ik heb de filmpjes die ik heb gemaakt op de pc gezet en deze worden versneld afgespeeld. Op de camera zelf kun je dat doen d.m.v. het knopje digest zag ik, maar op de pc krijg ik het niet op de normale snelheid. Weet jij toevallig hoe dat werkt of komt dit je helemaal niet bekend voor?
Ik hoor het graag!!

Groeten,
Cindy

Nadia Mulder 15-10-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Zeer mooie camera met een erg mooi beeld en perfecte geluidskwaliteit voor deze laaggeprijsde camera.
Hij is zeer compact en heerlijk licht en klein.
Met twee kaartjes erin van 1gb per stuk ideaal om lekker lang te filmen en foto's te maken.
Goede keus voor weinig geld.

christian071963 05-10-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Deze camera is echt een wonder gezien de lage prijs.
Het is een genot om te filmen vanwege zijn eenvoudige gebruik

Zelfs zonder de handleiding te lezen is hij eenvoudig te gebruiken.

Ik kan deze camera echt aanbevelen omdat de beeld- en geluidkwaliteit zeer goed zijn en de camera eenvoudig in gebruik is.

Hester22 13-09-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Deze camera is zeer eenvoudig in gebruik, de bediening spreekt voor zich. Daarnaast is hij licht en klein, dus zeer handzaam. Ook het beeld is scherp en erg mooi van kwaliteit. Tevens is de camera gemakkelijk aan te sluiten op tv of computer. Ik ben er helemaal tevreden mee.

naam2306 02-09-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

de jvc gz-hm310 is ontzettend gebruiksvriendelijk heeft een mooie vormgeving en ligt goed in de hand.de geluidskwaliteit kon beter. maar dit apparaat maakt veel goed met zijn mogelijkheden en degelijkheid.
dit is de eerste keer dat ik een camcorder heb gekocht en het is echt heel gemakkelijk te bedienen

Hulshof A 24-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Over 1,5 maand gaan we op reis en we willen graag mooie filmpjes maken. We hebben een testfilmpje gemaakt van diverse zaken en het is makkelijk te ontdekken hoe het apparaat werkt.
Leuk vind ik dat je in 1 hand redelijk compact, snel een filmpje kan opnemen.
We zijn gevallen voor het feit dat je 2 compacte geheugenkaarten kunt hanteren.

Grietje1960 19-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Enkele dagen geleden deze camera gekocht omdat wij over enkele weken een grote reis gaan maken. Het is onze eerste videocamera. Mooie camera, ligt makkelijk in je hand, compact, en eenvoudig te bedienen. De menu's zijn duidelijk, snel te doorlopen, en de vele mogelijkheden ( o.a. foto's maken tijdens het filmen) maakt het voor ons de perfecte camera. De beelden op onze HD TV zijn prachtig. Wij zijn erg blij met deze camera.

Rainaldo 13-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Compacte lichte camera, bediening gaat bijna als vanzelf.
Laser touch bediening handig in gebruik, voorkomt vingerafdrukken op het schermpje.
Voor zover gebruikt zeer goede beeldkwaliteit en geluid is ook prima.
Accu gaat ruim een uur mee, langer als verwacht.
Veel kwaliteit voor relatief weinig geld.
Heb wel als extra het pakketje met draagtas en 2e accu erbij gekocht.

Eddy P. 12-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Deze camera is mijn eerste filmcamera. Daarom heb ik bewust gezocht naar een basismodel.
Na wat onderzoek en vergelijkingswerk kwam ik bij JVC uit.
Dit type prijst zich aan als een gebruiksvriendelijke digitale camcorder waarmee je als leek direct aan de slag kan.
Tijdens deze vakantie heb ik het toestel uitgebreid kunnen testen en wat opvalt is dat zelfs zonder handleiding dit apparaat snel ingesteld en bediend kan worden.
Dit toestel heeft een duidelijke menu en instelmogelijkheid die je met een lichte vingeraanraking kunt bedienen. De ( optische) zoom blijft ook tijdens het in en uitzoomen mooi scherp. Bovendien is het toestel ook nog eens in full HD uitvoering.
Ook het feit dat het toestel voorzien is van een dubbele geheugenkaartslot lijkt mij een duidelijke troef. Ik heb er wel al een extra accu en geheugenkaart bij gekocht.
Verder is het model handig klein en ligt het prima in de hand. Ik ben tevens erg te spreken over de beeldkwaliteit en het geluid. Terecht een aanrader.

naam123123 05-08-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Doet het geweldig, hele goede kwaliteit. Het enige jammere is dat het bijgeleverde softwareprogramma om de beelden mee te bewerken niet makkelijk werkt. Maar als je het niet nodig hebt om de beelden te bewerken zou ik deze camera kopen. Je hebt het softwareprogramma trouwens niet nodig om de beelden gewoon te bekijken.

Nickj1981 12-09-2012

Hoi,

Ik heb ook deze camera, als ik gefilmd heb en ik kijk het vanuit de camera terug op tv via de mini HDMI kabel gaat het goed. Echter als ik dus oudere films terug wil kijken, (ik zet dan de oude films op het sd en doe kaartje terug in camera) kan ik ook terug kijken maar het verloopt niet goed loopt vast en hakkelt de hele tijd.

Hoe kijk jij je films die je gefilmd hebt op terug op tv??

Ik heb overigens met de hoogste kwaliteit gefilmd.

Gr,

Nick Joosten

DickL 22-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

deze camera kan erg veel, voor een zeer goede prijs. bediening gaat dmv semi touchscreen wat snel en prettig werkt. buiten filmen is van goede kwaliteit en met de windruis onderdrukker hoor je niet zo hard de wind waaien. ook het geluid is goed, inspreken tijdens het filmen wordt goed opgenomen.
enige nadelen: handleiding voor de software is even zoeken, want deze is niet meegeleverd. evenals software om de filmpjes op een andere extensie op te slaan.

B. Wolbers 20-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

De camcorder heb ik nu ongeveer een half jaar in gebruik. Tijdens een vakantie heb ik de diverse mogelijkheden uitgeprobeerd. Het is een zeer compacte camcorder die prettig in de hand ligt. De opnamekwaliteit van beeld en geluid zijn zeer goed. Met een volle (opgeladen) batterij kun je erg lang opnames maken. Verder is het erg handig dat er een dubbele sleuf aanwezig is zodat je er 2 SD-kaarten in kan stoppen. Zodra het ene kaartje vol is, wordt automatisch overgeschakeld naar het tweede kaartje. Wat wel een nadeel is van deze camcorder is dat het afschermdopje niet verbonden is met de camcorder. Dit kan zorgen voor verlies van het dopje.

Munsterman 12-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Het is een kleine en compacte camera. Hij ligt goed in de hand.
Hij is makkelijk in gebruik. Als je een keer gefilmd hebt, heb je het onder de knie.
De beeldkwaliteit is goed en duidelijk.
Het geluid is op de camera zelf minimaal maar zodra je hem aan de tv koppelt is het goed.

naam4949 04-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

deze camera is eigenlijk te goed voor de meeste gebruikers! Mijn ervaring is dat je er prachtige opnames mee kunt maken, maar daar houdt het dan ook mee op. Ik heb een goede pc en laptop maar bewerken van de beelden of het eenvoudig kijken naar de beelden is niet mogelijk. De beelden schokken, omdat de pc's nog lang niet zo ver zijn. Op mijn HD tv zijn de beelden prima te zien maar niet te bewerken. Ook de dvd speler is nog niet toe aan deze beelden. Kortom: een miskoop! Als je randapparatuur nog niet toe is aan deze camcorder kun je beter een mindere camcorder aanschaffen.

velde82 01-07-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

een hele fijne camera met veel mogelijkheden. De camera is lekker klein waardoor hij makkelijk in je tas past. De funties die de camera bezit zijn handig en toegankelijk in gebruik. Kortom een fijne camera, ook voor de beginners!

Wassil 30-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Ik denk dat de camcorder GZ HM 300 de beste beeldkwaliteit heeft in zijn segment (onder andere via de optische stabilisator), hetzij 's nachts of in omstandigheden van slecht licht.
Ook vele automatische instellingen zijn prettig. Maar het belangrijkste is de makkelijke bedienbaarheid.

P. de Fretes 30-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Prima camera mooie draagbare camera. Heel vriendelijk en makkelijk in gebruik.
In donkere omstandigheden scoort die wat minder.
De kleuren binnen en buiten onder goede lichtomstandigheden warme en erg kleurrijk.
Aanrader voor de eenvoudige gebruiker met mooi resultaat.
Zeker prijs kwaliteit met prijsverhouding, zeker een aanrader !!!!!!!!

Ferry Bokken 29-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Wij waren opzoek naar een goede camera die makkelijk in de bediening zou zijn en die niet zo duur. We hebben de camera nu een paar keer gebruikt en we hebben er zeker geen spijt van dat we voor deze hebben gekozen. Wat wij ook heel handig vinden, is dat je tijdens het filmen ook nog foto's kan maken.

jvc gebruiker114 22-06-2011

Mooie kleine camera
maakt mooi scherp beeld
makelijk in gebruik
ideaal voor mensen die een degelijke camera voor niet veel geld willen hebben

Miamibeach 21-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Ik heb hem net aangeschaft het apparaat ziet er perfect uit en de bediening is ook super makkelijk en overzichtelijk de 2 sd slots zijn handig dus je kan veel filmen verder is het een pracht ding om te laten zien dus zal er veel mee filmen ik vindt het een topper in zijn klasse en voor die prijs heb je een echt top ding in je handen

P. Jonker 20-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Nadat ik uitgebreid had onderzocht welke camera het beste aan onze eisen zou voldoen, kwam ik uiteindelijk bij deze camera uit. Daar heb ik geenb spijt van.
De filmpjes zijn van prima kwaliteit,ook het geluid is prima.
De camera is lekker compact en licht en dat is met bv wandelen erg prettig, kortom een goede keus voor een goede prijs.
Een fijne optie is dat je er twee SD kaarten in kan doen.
Het beeld is ook haarscherp, met weinig licht krijg je wat ruis maar niet storend. Dat is ook normaal en helemaal voor een camera met zo'n prijs. Zeker zijn geld waard.

BOURGUIGNON 19-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Zeer kleine camera met een uitstekende beeldkwaliteit (bijna bioscoopkwaliteit in een donkere kamer). Makkelijk in gebruik en over te zetten op dvd. Klein minpuntje: het geluid dat de camera maakt tijdens inzoomen.

AHenidi 19-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

een fijne camera met veel mogelijkheden. een fijne optie is dat je er twee SD kaarten in kan doen en voor kiezen om op de ene kaart films te zetten enop de andere kaart foto's.

een nadeel is wel dat er alleen een instructieboekje bij zit met de basisinstructies. Hierdoor kost het eel tijd om uit de vinden waar de (vele opties) voor zijn.

Als je echter weet hoe alles werkt is het een fijne en handige camera die goed is in het gebruiksgemak.

M J 13-06-2011
Geschreven voor: JVC GZ-HM300 zilver

Prima camera, die z'n werkt onder veel omstandigheden goed doet. Ik maak veel film van stoomlocomotieven en het kleinste detail wordt goed in beeld gebracht (zie www.youtube.com/user/treinenfotos) Het losse lensdopje is het een visdraadje aan de camera bevestigd. Klein ongemakje, maar snel oplosbaar. Een tip voor JVC om dit vanaf de fabriek te doen. Voor de rest niets als lof. Zie het filmresultaat op You Tube.