Kodak PlaySport Zx3 wit, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak PlaySport Zx3 wit, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

klabbang 10-10-2011

inmiddels een nieuwe gekregen van de fabriek (zie mijn eerste reactie ergens hieronder) ..ding doet het super! maar toch jammer dat er zoveel modellen zo verkeerd werken...

FvRoij 11-08-2011

Deze video/foto camera gekocht voor de kinds van 7 en 9 jaar. Belangrijk waren hierbij de robuustheid, waterdichtheid, shockproof en gebruiksgemak.

Op al deze punten scoort de ZX3 goed. De kids
kunnen snel foto of filmpje maken.
Beeld als het wat donkerder wordt is niet oke, maar dat kun je ook niet verwachten van zo'n kleine CCD.
Monogeluid is jammer en naar mijn mening te zacht.
Opladen duurt ongeveer 2 uur via het stopcontact.

Met een SD-kaart van 8GB kun je meer dan 1000 foto's en/of bijna 2 uur film maken. Tijdens de vakantie hebben de kids leuke foto's/films gemaakt en kunnen we daarna ook genieten van hoe hun de vakantie beleefd hebben.

Een goede budgetcamera voor weinig geld.

Henk Harley 08-08-2011

Bijna 2 jaar in bezit en nog steeds zeer tevreden. Maar ik ken de problemen van het niet willen opladen wél. De mijne deed dat nl. ook niet, maar met mn Nokia kabletje lukte het wel. Nieuw kabeltje gevraagd en gekregen en daarna nooit meer problemen gehad. Jammer dat het niet in één keer goed kon, maar dat heb ik wel vaker met electronica. Ook van andere merken! Een paar tienen om het gemiddelde weer omhoog te brengen.

olafd72 07-08-2011

Ik heb hem al meer dan een jaar en hij is geweldig. Inmiddels hebben vele vrienden hem ook en net als ik zeer over te spreken. Zeer makkelijk in gebruik, mooie filmpjes en lekker handzaam. Jammer, dat mensen de score na beneden halen vanwege een batterij probleem. Ik ken niemand met deze problemen, maar die hebben ook allemaal een nieuwe en (gelukkig) niet een refurbished ding gekocht.

Bruba 02-08-2011

Bagger.
Batterij wil niet opladen.
Dus je apparaat werkt niet.
Leuk voor op de vakantie dacht ik.
Nee dus. Geen werkende camera. Hij gaat na de vakantie terug en dan is het afwachten.

Fred Waterman 18-07-2011

Dit ding gaat inmiddels voor 6 tientjes weg via Ibood.
Het ding ontvangen en gelijk weer teruggestuurd. Batterij wil niet laden, een bekend probleem, googl er maar op.Het ding was zgn. 'Refurbished'by Kodak, maw. retour gekomen, nagekeken en weer in de handel gebracht. Dus in mijn geval niets aan gedaan door Kodak. ook een Nederlandse laadstekker ontbrak, in het bijgaande boekje was met pen in het Engels het probleem van de niet opladende batterij al beschreven. Bedenkelijke zaak dat Kodak op deze manier handelt en dermate goedkoop spul niet door de shredder gooit.
Ik wacht nu dus op een 'nieuwe'. Ben benieuwd wat voor troep ik nu weer in handen krijg

klabbang 20-06-2011

PRUT camera! NIET KOPEN!!!!
batterij wil niet opladen en loopt langzaam leeg, totaal waardeloos en zonde van je geld... :(

roegiestjee 22-04-2011

deze camera is zo goed, jammer dat er geen flitser opzit:(, maar dat is nou ook weer geen ramp:).
+punten: kan 3meter onderwater, goede filmkwaliteit, handig polsbandje, lang levende li-on batterij, usb opladen, simpel te bedienen, handige klepjes voor usb en HDMI.
-punt: geen flitser

meijelsat 30-03-2011

Toen ik deze camera gekocht bij zeer bekende internetshop Bol.com. Ondank ben ik gehandicapte man met moeilijk hand en ik zal als tijden filmen stil houden. Verder echte HD kwaliteit via HDMI aansluiting. ik gebruik SD-card van 8GB en 720p in plaats van 1080p, dat is beter voor SD card en meer opnamen en beeld rustige van mijn hand. Tocht mooi HD beeld via 720p........

Martin Vreewijk 15-03-2011

Een paar weken geleden de zx3 gekocht omdat ik een handig en kleine camera wilde die makkeljik te bedienen was. En dat is de Kodak Zx3 zeker. Opstarten kost twee seconden en hij is klaar om te filmen. Er zitten een beperkt aantal instelling op die je kan wijzigen, maar dit komt zeer ten goede van het gebruikersgemak. Geen ingewikkelde menu's of instellingen. De beeldkwaliteit is uitstekend en hij is zeer degelijk. Ik heb hem al een keer per ongeluk laten vallen, maar dit heeft geen schade opgeleverd.

Beelden zijn direct over te zetten op televisie of computer. Bestandsindeling .mov is practisch bij gebruik van een mac.

Zeer tevreden met de aankoop.

JorisAmsterdam 24-02-2011

Ik snap niet hoe de personen hieronder zo lyrisch kunnen zijn over de beeldkwaliteit. Alleen in fel zonlicht zijn de opnames acceptabel, maar het predicaat HD niet waardig. Om van de kwaliteit van opnames in kunstlicht nog maar te zwijgen, deze is gewoon slecht.

Dit wordt een leuk speelgoedje voor mijn neefje deze zomervakantie. Kan hij leuk onder water filmen in het zwembad.

John98 13-02-2011

Zondermeer een geweldig apparaat! Ik heb alle action cams bekeken: de Gopro Hero, Drift Innovation, Contour HD, Oregon HTC9K. Allemaal een stuk duurder en met minder of hooguit dezelfde mogelijkheden.

Enkel de Gopro is beter, maar die is wel drie keer zo duur, geen scherm, geen afstandsbediening en wazige onderwater-opnamen.

Met een magnetisch voorzetlensje (de FE12 van Dealextreme voor 13 euro incl verzending) maak je er bovendien een extreme (150´) groothoekcamera van.

Deze ZX3 wordt binnenkort vervangen door de ZX5, is vrijwel hetzelfde apparaat, maar met macro en eenvoudiger mogelijkheden voor delen op Youtube, Facebook en zo. De ZX3 heeft echter al ingebouwde video bewerkingssoftware die automatisch op je pc wordt geinstalleerd en waarmee je gewoon hetzelfde kunt doen. Daar hoef je dus echt niet op te wachten.

Een zeer goede cam, hoge prestaties, degelijk, en voor een heel vriendelijke prijs.

baron86 06-01-2011

Afgelopen maanden aan het backpacken geweest, de zoveelste travel trip. Heel veel dingen gedaan en heel supersonisch materiaal meegenomen maar dit ding is echt geweldig. Je trekt hem uit je zak legt het beeld vast. Je jumpt van een waterval en legt het vast. Spearfishing in de zee en je legt het vast. Voor mij echt een super gadget die ik iedereen kan aanraden, beste koop van 2010 prijs/kwaliteitsverhouding gezien.

studebaje2 30-12-2010

Een Playsport aangeschaft omdat dat gesleep met een handycam gewoon niet altijd uitkomt.
Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee! Gaat makkelijk mee in de zak (maatje telefoon) en daardoor snel paraat om wat beelden te schieten. Ik heb er 16Gb bij genomen als geheugen en dit is goed voor 3 uur opname op de één na hoogste kwaliteit. (720 60fps)
De kwaliteit vind ik voor zo'n klein apparaatje verbluffend! Ook al een paar in HD ge-upload naar Youtube en ook daar een prachtige kwaliteit. Dit alles met een prijsje van 140 euro erbij is het gewoon een geweldige koop! De 50 euro voor de 16 Gb is omlaag te brengen door een kleinere (Sandisk Ultra) kaart erbij te nemen.
Enige punt van aandacht: Ik heb het idee dat de camera soms 'vanzelf' aangaat...Tot nu toe 2 keer gezien maar mogelijk heb ik iets verkeerd gedaan met de vingers...we zullen zien!

Ron 01 27-12-2010

Na aanleiding van alle positieve reacties heb ik dus ook een Playsport voor mijn vrouw gekocht.
Het was een kado voor haar vakantie naar Egypte waar ze altijd gaat snorkelen, dus op de dag van vertrek gaf ik haar de camera. Daags na aankomst bleek de camera al niets meer te doen, na 1x gesnorkeld te hebben gaf hij de geest. De klepjes waren nog niet open geweest dus dat kon het probleem niet zijn, via sms heb ik alle tips die hier stonden doorgegeven maar niets hielp. Dus geen camera tijdens de vakantie.
Na de vakantie het ding opgestuurd en na 3 weken kregen we een andere camera, of hij nieuw was durf ik te betwijfelen maar vooruit dan maar.
Hoewel de camera waterdicht moet zijn hebben we hem niet meer onder water uit durven te proberen, het vertrouwen er in is weg.
Om toch mooie filmpjes te kunnen gaan maken heb ik nu de Olympus MJU8010 met HD gekocht, kost wel wat meer maar stukken betere kwaliteit.
Voor ons geen Kodak meer

Okkie 11-10-2010

Ik heb de Playsport gekocht omdat ik m'n Sony DV camera niet meer aanraakte en slechts nog filmpjes maakte met mn smartphone. Een schot in de roos, wat een uitkomst. Superhandig in gebruik, erg goede beeldkwaliteit. Ongekende nieuwe mogelijkheden door de waterdichtheid. Ik merkte op dat 1080p toch mooier is dan de 720p optie, zelfs op mn HD-ready televisie. EIS uitgezet omdat die op 1080p meer kwaad dan goed doet. De Playsport is ook lekker snel, een klik op de knop en je kan binnen 2 sec schieten. De kwali gaat bij weinig licht snel achteruit, maar vindt ik toch nog beter als de "oude" Sony. Geluid is iets minder, maar acceptabel. Wel is het minder dat er na onder water filmen nog lang water kan blijven hangen in de microfoon wat het geluid boven water nog dempt. Al met al een superapparaatje die je makkelijk meeneemt in je binnenzak, jas, zwembroek of gewoon in je hand tijdens het zwemmen. Echt leuke opnames gemaakt in de Middenlandse zee, met mn zoon van de glijbaan of gewoon in het zwembad. Aanrader!! kopen dat ding.

JAnV1man 11-07-2010

Dit is werkelijk een superapparaat! Zeer eenvoudig te bedienen en mooie foto's en moois video's.
Natuurlijk zijn de foto's van je dure Spiegelreflex iets mooier, en natuurlijk kun je met je HD videocamera die 5 keer duurder is iets mooiere filmpjes maken, maar de praktijk is dat je die dingen meestal niet bij je hebt, of bij je wilt hebben.
Gewoon lekker in je zak, fotootje maken, filmpje maken en klaar.
Voor dit bedrag zijn er geen alternatieven.
Ook leuk is dat deze camera onder water kan, al moet je je daar niet teveel van voorstellen; je kunt onder water niet op het schermpje kijken, dus zie je niet goed wat je filmt.
Superding!

sdirkx 11-07-2010

De filmkwaliteit van de Playsport is prima in orde, zeker gezien de lage prijs. De fotokwaliteit is echter maar matig. Voor meer dan incidenteel gebruik zou ik daar geen gebruik van maken. Er zit weinig contrast in. De foto’s uit m’n smartphone zien er nog beter uit.

De opmerking uit een eerder review dat je SDHC Class6 nodig zou hebben, lijkt me wat overdreven. Ik heb ‘n 8Gb Sandisk Class 4 en die zou dus 4MB/sec (volgens officiële Speed Class Rating) moeten kunnen wegschrijven. 1080p genereert zo’n 1,5 MB/s, dus dan zit je dus al prima. Ook de De opmerking over de ruis bij zoomen kan worden verklaard door het feit dat het digitale zoom is. Niet echt bruikbaar omdat dit ten koste gaat van de kwaliteit.

Pluspunt is the waterdicht-optie. Leuk voor in het water of buiten in de regen oid. Hij is ook lekker compact is en met de statiefaansluiting op allerlei manieren te bevestigen.

Een paar minpunten/dingen die ik nog verder bekijken:

-Bij 1080p heb je niet dezelfde beeldhoek (groothoek) die je bij 720p bv wel hebt. Het beeld is verder ingezoomt. Nog geen idee waarom dit zo is.

-Het geluid van een opname is nogal zacht. Heb nu het microfoontje in de settings op max gezet. Misschien dat dat beter werkt.

-Omdat dit toestel een vast brandpuntsafstand heeft zou deze niet te focussen. Ik wil alleen nog wel weten vanaf welke afstand deze scherp is (schatting: 20 a 30cm). Macro kan dus niet.

Arno van Kampen 05-07-2010

Ik heb deze camera nu een paar dagen in het bezit en ben er erg tevreden over!
Hij ligt erg fijn in de hand en de gefilmde beelden zijn super van kwaliteit, mits je overdag filmt.

De foto's zijn acceptabel goed, maar ook hier heb je veel daglicht voor nodig.

Het geluid bij de video-opname is eigenlijk zo als je het zelf ook hoort, en dat is al helemaal een top, zeker als je gaat filmen waar veel muziek is dan krijg je ook echt wat je zelf ook hoort.

Onder water doet hij het ook prima, ik heb het zelf al in het aquarium gezet en ook dat is gewoon goed.

Het is een camera wat zijn geld meer dan waard is!

lctinga 21-05-2010

Meteen tegen een scherpe introductieprijs besteld en dat was maar goed ook want door de lage eurokoers nu tot 30 euro duurder geworden !

Eerste indruk zeer positief, veel lichtgevoeliger dan andere -ook de Kodak- pocketvideocams, veel instelmogelijkheden en -een prestatie!- soepel lopende 4x digi zoom !

Camera voelt niet alleen degelijk aan maar ook de 'grip' en bedieningsknoppen als zeer goed ervaren.

Nog geen volledige films geschoten, wellicht in een volgende review meer.

Brouwer82 12-05-2010

Vorige week binnen gekregen. Videokwaliteit was boven mijn verwachtingen. 720p 60fs ziet er goed uit. 1080p is helemaal ongeloofelijk scherp!Nadeel alleen van 1080p is dat je niet teveel met de camera moet bewegen maar op een statief bijvoorbeeld. Dit allemaal getest op een 42 inch lcd scherm van LG.
Minpunt is alleen het geluid (mono)Maar geef dit alsnog een voldoende.Voor dit geld zeker een super aanrader!

olafd72 04-05-2010

Vorige week heb ik de camera binnen gekregen. Gelukkig had ik me goed geinformeerd over de SDHC kaartjes die er in moeten. Bij een kaartje met onvoldoende snelheid, krijg je onvoldoende resultaat. Dus twee tips:
1- koop een SDHC kaartje van class 6.
2- formateer hem met de camera zelf.
Ondertussen de beelden bekeken van afgelopen weekendje weg en in één woord: fantastisch. Voor zo'n pocketcamera, voor die prijs, een geweldige aankoop.
Grootste voordeel is gewoon dat je hem gewoon constant in je broekzak hebt en je hem met een druk op de knop aan hebt en kan filmen.